Sivu 16/97

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Kesä 2013, 10:28
Kirjoittaja Albertolli
Rakkaus rakoilee paratiisissa, eli anopin rakas kulkinen Fiat Panda -05 on saanut ensimmäisen varsinaisen vikansa.

Miten ilmenee: Nykimisenä, huonona käyntinä (ehkä välillä kolmella), kevyttä paukutusta putkessa, tehottomuutena. Välillä haisee pahalle
Milloin ilmenee: Tankkauksen jälkeen, yleensä ei kovin pitkäkestoinen ongelma. Viimeksi tankilta kotiin ajon ajan ~10km. Seuraavana päivänä toimi ok.

Tuon ajoittaisen ongelman lisäksi tyhjäkäynti tuntuu hieman epätasaiselta. Ei sillä, että kierrokset heittelisivät, mutta välillä kone tuntuu heilahtavan enempi ja normaaliin pakoääneen tulee ylimääräinen "put".

Normaalit huollot tehty, tulpat vaihdettu muistaakseni keväällä.
Viikonloppuna ajoin melko tyhjällä tankilla ja kaadoin sekaan Red Linen SI-1 suuttimien ja imuventiilien puhdistusaine + tankki täyteen. Tällä kertaa tankkauksen jälkeisiä ongelmia ei esiintynyt laisinkaan, mutta tuo tyhjäkäynti oli samanlainen kuin muutoinkin.

Summa summarum: Pääsääntöisesti lyhyt pätkäajo ja mummomainen ajotyyli ovat kerryttäneet karstaa, johon tuo SI-1 saattoi auttaa. Seuraavaksi tutkittavaksi tulpanjohtojen kunto? Eikös tukossa/ehtoopuolella oleva katti saata haista pahalle?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Kesä 2013, 17:18
Kirjoittaja Aquatica
Toivottavasti ei johdu loppujen lopuksi samasta, kuin vanhempien Puntossa ('01), mikä tuli vähän takuuajan jälkeen. ECU paukahti, oli juuri noita käyntiongelmia (tosin ei aina tankkauksen jälkeen, satunnaisesti ja sitten yhtäkkiä moottoritiellä paukahti yksi pytty kokonaan pelistä pois, jos en aivan väärin muista tilannetta). Ja se oli sitten uusi ECU á1000eur :) Kyllähän se katti voi mennä tukkoon mummoajon ja karstottumisen seurauksena, toki sen saattaa saada auki kunnon rääyttämisellä (tai sitten rikkoo jotain, joko katin tai muuta) motarin kautta kotia-tekniikalla. Jos tuo kone on samanlainen 'ihanuus', kuin 1.1 Punton rotjassa, niin oma henkilökohtainen mielipiteeni: Paaliin. Voi olla halvempaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Kesä 2013, 18:18
Kirjoittaja palkus
^^onkos tuossa 1.2 8v woimalohko? ja onkos koska vaihdettu jakoremmi, tai jotain muuta räplätty siellä kampiakselin päässä? Vikakoodeja luettu?

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Kesä 2013, 19:21
Kirjoittaja Tazio
^^^
Firen en ole kuullut menevän noin tukkoon, vähän epäilisin jotain muuta. Tuossa yllämainittu hihna? Kauan kauan sitten ykkössukupolven Firestä saattoi hypätä hampaan verran pieleen ja oireet olivat tuollaiset. Ihmettelin vain pari päivää kun pakasta vedetty Y10:ni muuttui nihkeäksi :0

-Tazio

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Kesä 2013, 08:16
Kirjoittaja Shuttle
^^^^Lienee tosiaan sama motti keulilla kuin näissä mkII 188 Puntoissa. Ekana tulpanjohdot vaihtoon, omassa ne oli 6v jälkeen vaihtotavaraa kun löivät puolet kipinöistä jonnekin muualle, kuin piti. Tän jälkeen kolmosella ajelet satasta sen 15-20 min ja katsotaan uudelleen. Tuo moottorihan on käytännössä ikuisuuspeli, jopa se 16v mallikin. Mut jos on 8v, niin tsekkaa et on vaihdettu jakohihna yms. ajallaan kaikkine romppeineen, ainakin rullat ja nää on aika vaihtokamaa tuossa (vaikka omalla Puntolla tuli ajettua 3v yli vaihtoiän...).

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Kesä 2013, 09:54
Kirjoittaja Albertolli
1,2 8v woimamoottori tosiaan kyseessä

- Jakoremmi on hoidettu ajallaan.
- En jaksa uskoa Ecuun, ainakaan tässä vaiheessa. Laatu on parantunut paljon Puntoista
- Vikakoodit lukematta (odottaa inspiraatiota, että puuhailen BT-palikan toimimaan tuossa tabletissa)
- Käyn tänään uudet johdot ja palaan asiaan

Aqu: Ei ole käsittääkseni samanlainen kone kuin vanhojen puntojen 1,1. Ja tää on ollut aivan huikee peli luotettavuuden ja ongelmattomuuden suhteen. Ennemmin se sun 156 joutaa paaliin kun tää :mrgreen:
100tkm matkalla huoltoon liittymätöntä osaa on vaihdettu ainoastaan etuiskarit kun toinen meni vuotamaan. Käytännössä ilmaista ajoa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Kesä 2013, 09:56
Kirjoittaja Aquatica
^
Siinä tapauksessa, jos kone ei ole yhtä hirveä kuin se punton pommi, niin voipi olla jotain ihan muuta - enkä ota kantaa enempää :D

Ja tämä 156 ei mene paaliin, ennen kuin minä sanon. Ellei sitten jostain löydy oikein muikeeta 156 JTD:tä, josta joku haluaa luopua vaihtamalla tuohon...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Kesä 2013, 10:05
Kirjoittaja Hepa
Mitenkäs puola? Onko tuossa 4 puolaa? joskus voi puola mennä sillain, että välillä alkaa rötään ja välillä taas toimii. Tankkaus ei kyllä vaikuta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Kesä 2013, 10:32
Kirjoittaja Albertolli
^Ihan hyvä pointti. Muistaakseni ainakin 1,2 16v koneissa on joillain ollut ongelmia tyyliin: Tulpanjohto alkaa prakaamaan -> Puola saattaa alkaa sekoilemaan -> katti saa bensaa -> katti kaput. Parhaassa tapauksessa puola käräyttää ecun mennessään.

Ostan puolat (menee 2kpl) samalla vaivalla, ompahan taas yksi mahdollisuus rajattu pois.

Shuttle: Tein jonkinlaisen karstanpoiston kiihdyttämällä pykälät 1-4 rajoittajalle (ajoin luonnollisesti lentokentällä, ja vaihteiston välitykset oli tilapäisesti muutettu siten, ettei nopeus noussut yli 120km/h :mrgreen: ). Tuo + puhdistusaine saattoivat auttaa tankkauksen jälkeen ilmenevään ongelmaan.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Kesä 2013, 11:42
Kirjoittaja JuhaT.
... nykii, huono käynti, tehoton, haisee ... ainakin edellisessä autossani nuo kaikki viittasivat siihen, että puola hajalla. Taas.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Kesä 2013, 19:06
Kirjoittaja palkus
^^tuota jakoremmin vaihtoaikaa/touhua kyselin siksi, että jos sitä siivapyörää ei ole laitettu takaisin prikulleen samaan kohtaan (rei'issä pelivaraa) tai turmeltu (väännetty) eikä opetettu uutta asentoa eculle niin tulee häröä. Yleensä ilmoittaa sekalaista sytsähäröä koodeja luettaessa.
Siis se opetus taitaa kuulua tehdä jokatapauksessa kun remmi vaihdetaan.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Kesä 2013, 21:28
Kirjoittaja Eero
Huolsin tänään vaimon käyttöauton, joka on siis BMW 320d -02.
Samalla tuli havaittua ikävä öljyvuoto taka-akselissa; pahimmassa tapauksessa vetoakseleiden stefat. Ei ole aiempaa kokemusta niiden vaihtamisesta ja ensiviikon sunnuntaina pitäisi startata reilun 5 tkm. turneelle. Muuten ollut varsin ongelmaton auto, mutta tuo öljyvuoto täytyisi saada korjattua ennen reissua.

Pitäisikö vaan kuitenkin lähteä reissuun 75:lla :mrgreen:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Kesä 2013, 21:54
Kirjoittaja Albertolli
^^Remmi on vaihdettu joko Carpojilla tai Deltassa. Ongelmat olisivat varmaan alkaneet aiemmin? Vaihdosta varmaan 1½ vuotta.

Tulpanjohdot ja puolat kuitenkin nyt ostettu, saa nähä vaikuttaako mitenkään.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Kesä 2013, 22:08
Kirjoittaja VMTD
Eero kirjoitti:Huolsin tänään vaimon käyttöauton, joka on siis BMW 320d -02.
Samalla tuli havaittua ikävä öljyvuoto taka-akselissa; pahimmassa tapauksessa vetoakseleiden stefat. Ei ole aiempaa kokemusta niiden vaihtamisesta ja ensiviikon sunnuntaina pitäisi startata reilun 5 tkm. turneelle. Muuten ollut varsin ongelmaton auto, mutta tuo öljyvuoto täytyisi saada korjattua ennen reissua.

Pitäisikö vaan kuitenkin lähteä reissuun 75:lla :mrgreen:
Olisiko tuossa samantyylinen huohotin kuin mersussa, se aiheuttaa stefojen vuotoa, jos on tukossa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Kesä 2013, 23:06
Kirjoittaja palkus
^^joo, tuohan on sitten ollut töpselissä ainakin yhdessä katsastuksessa. Meitin puntossa murheet alkoivat viiveellä ja lopullinen käry tuli vuodenpäästä juurikin katsastuksessa. Oli siivapyörä solmussa ja sytsäajoitus siis pielessä, remminvaihto silloisessa merkkiliikkeessä eli deltassa. Kävin sitten oiken kunnon pajalla missä tekivät opetuksen ja siivapyörä laitettiin sitten oikoseen seuraavan remminvaihdon yhteydessä. Toimi moitteetomasti vipottavallakin pyörällä opetuksen jälkeen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Kesä 2013, 23:16
Kirjoittaja Albertolli
On käynyt leimalla joo. Vikakoodien luvustakaan ei ole mahdottomasti aikaa ja silloin muisti oli blanko.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Kesä 2013, 23:27
Kirjoittaja palkus
^no ei ole sama murhe sitten.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Kesä 2013, 00:39
Kirjoittaja Garmund
savijo-r kirjoitti:
alfa164 kirjoitti: totta tuo,vaikka esim 1.6 primeralla ajaa vaivatta 400 000tkm ilman murheita,paska se silti on.Miksei valmisteta autoja jossa ajoominaisuudet kohillaan+kestävyys :evil: Ilmeisesti mitä paremmat ominaisuudet sen enemmän hajoavia osia

Ei aina ihan noinkaan.

Kaverilla oli sellainen sämpylänmallinen uudempi Primera johon tehtiin alle 100tkm kansiremontti. Kahteen kertaan. :shock:

Edit. Ja primeran jälkeen jatkoi vielä järkiautoilua ja osti 3500E Mersun jota on kohta "huollettu" samalla summalla.
Viimeksi kun puhuttiin uhkasi lopettaa tuon järkiautoilun ja ostaa Fiiatin kun Essolla tiesivät kertoa että ne on kaikista huonoimpia. :lol:

Taisi olla savijo:lla puhe p11 ja vanhemmista primeroista, eikä näistä uusista renault primeroista.
(En henk. koht tiedä mimmoisia renautit ovat, mitä nyt näyttävät aina valloittavan katsastustilastojen häntäpään. Luulisi, että nissan olisi vähän paremmankin kumppanin löytänyt)

Ettei ihan oftopikiksi mene, niin eka omatoiminen pyöranlaakerin vaihto-operaation joutuu tekemään p11 -98 1,6 primeralle. Hyvä harjoitella eka sillä, ennen kuin joutuu luultavasti alfaa alkamaan samasta syystä sorkkia.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Kesä 2013, 01:13
Kirjoittaja alfa164
Juu,itse tarkoitin just p11 primeraa,josta omakohtaisia kokemuksia,ei naapurin,kaiman,tai sen esson lippispäisen sedän:).Taitaa pellit häipyä,ennenkuin tekniikka pettää

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Kesä 2013, 05:05
Kirjoittaja doublesix
Eero kirjoitti:Huolsin tänään vaimon käyttöauton, joka on siis BMW 320d -02.
Samalla tuli havaittua ikävä öljyvuoto taka-akselissa; pahimmassa tapauksessa vetoakseleiden stefat. Ei ole aiempaa kokemusta niiden vaihtamisesta ja ensiviikon sunnuntaina pitäisi startata reilun 5 tkm. turneelle. Muuten ollut varsin ongelmaton auto, mutta tuo öljyvuoto täytyisi saada korjattua ennen reissua.

Pitäisikö vaan kuitenkin lähteä reissuun 75:lla :mrgreen:
Ääni 75:lle. :-D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Kesä 2013, 09:22
Kirjoittaja Garmund
alfa164 kirjoitti:Juu,itse tarkoitin just p11 primeraa,josta omakohtaisia kokemuksia,ei naapurin,kaiman,tai sen esson lippispäisen sedän:).Taitaa pellit häipyä,ennenkuin tekniikka pettää

Katos, näköjään sekotin mikä oli kenenkin sanomaa :)

Ruostumaan meinaa alkaa oma 240k ajettu primerakin, pitäisi vähän sieltä sun täältä poistaa ruosteet pelleistä ja paikkamaalailla. Eikä varmaan tekisi pahaa pohjankaan ruostesuojausta ehostaa.
Missähän sitä on tullut säilytettyä miun/entisen omistajan taholta, kun kuskin puolella noin 3 kolhua viereisten autojen ovista, apukuskin ovesta laskin 17 lommoa :shock: Melko kaameen näköinen se ovi.


Mikähän muuten mahtaisi olla vikana Nissan Terrano 2 sessamme, kun siinä öljynpaineen varoitusvalo palaa suunnilleen kokoajan heti käynnistyksestä lähtien. Joskus kun on heti käynnistänyt, antamatta vain virtojen olla päällä, on öljyvalo sammunut. Nykyään ei taida sekään onnistua. Moneen kertaan sitä on myyjäliikkeen puolesta heti ostamisen jälkeen ihmetelty ja muutamaan kertaan tarkistettu, että öljynpaineet ovat oikeat.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Kesä 2013, 09:25
Kirjoittaja mattijus
Garmund kirjoitti:Moneen kertaan sitä on myyjäliikkeen puolesta heti ostamisen jälkeen ihmetelty ja muutamaan kertaan tarkistettu, että öljynpaineet ovat oikeat.
Silti ei ole katsottu tarpeelliseksi vaihtaa merkkivalon anturia?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Kesä 2013, 09:27
Kirjoittaja Garmund
Hmm, olisivatkohan ne voineet olla niin pönttöjä. Voisihan se olla mahdollista, kun ainakaan saman firman toinen liike ei tunne mutterilukitetta. (eivät ainakaan käytä).

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Kesä 2013, 22:42
Kirjoittaja Albertolli
Päivitystä Pandan tilanteeseen:
Tulpanjohdot ja puolat vaihdettu, ei mainittavaa vaikutusta käyntiin. Tulpat on vaihdettu huollon yhteydessä keväällä.
Vikakoodit luin ja tulos oli P0300 ignition failures (general) ja P0304 cylinder 4 ignition failures.

Mitään koeajoa ei tehty (koska juhannus päällä), eikä ecun resetointia suoritettu (koska rekisteröimätön MES). Täytyy kokeilla huomenna.

Pielessä oleva remmi varmaan antaisi herjaa muillekin pytyille, eikä pelkästään yhdelle?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Kesä 2013, 00:04
Kirjoittaja m.sa
Mun vanhemmilla on Punto -01 1.2 8v eli samalla koneella myös ja siinä on ollut aivan samat oireet. Ensin vaihdettiin ecu (800€) ja hyvin meni melkein vuosi. Sit taas samat oireet ja nyt syyllinen oli toinen puola. Taas on mennyt jonkin aikaa ilman ongelmia..

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Kesä 2013, 00:17
Kirjoittaja Hepa
Kannattaisi ehkä myös mitata puristukset. Pikku vaiva ja kertoo melko paljon, ainakin jos ovat siinä yhdessä pytyssä matalat.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Kesä 2013, 20:23
Kirjoittaja DaViega
Putsaa kaasuläppä. Mikään täällä ehdotetuista vioista ei kuitenkaan oikein täsmää sen kanssa, että vika tulee vain tankkauksen jälkeen... tankataanko sitä autoa muuten aina vaan parilla kympillä kerrallaan vai aina täyteen?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Kesä 2013, 21:16
Kirjoittaja Tiphookki
Kaverini tuossa toimitti että veljensä Stilossa on palanut välillä Check Engine -valo pari vuotta. Huollossa ei tiedetä mistä johtuu ja autossa ei ole mitään vikaa. Alkaa kuulemma ottaa päähän se piippaus :D.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Kesä 2013, 23:55
Kirjoittaja Aquatica
^
Ei muuta kuin FES/MES-vikakoodinlukua. Äkkiäkös siellä on vikakoodia lambdasta tai vastaavasta, vaikkei ajossa mitenkään huomaisi. Tai sitten se nokan asentoanturi, kampiakselin asentotunnistin tai muu vastaava merkityksetön asia, jonka oireilu voi olla täysin piilevää...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Kesä 2013, 00:31
Kirjoittaja Albertolli
DaViega kirjoitti:Putsaa kaasuläppä. Mikään täällä ehdotetuista vioista ei kuitenkaan oikein täsmää sen kanssa, että vika tulee vain tankkauksen jälkeen... tankataanko sitä autoa muuten aina vaan parilla kympillä kerrallaan vai aina täyteen?
Kurkistelin sitä tulpanjohtojen vaihdon yhteydessä. Ei se ihan pöytähopeille pärjää kiillossa, muttei paljon jääkään. Tankataan yleensä melko tyhjästä ja aina täyteen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Kesä 2013, 09:44
Kirjoittaja Isola
DaViega kirjoitti:Putsaa kaasuläppä. Mikään täällä ehdotetuista vioista ei kuitenkaan oikein täsmää sen kanssa, että vika tulee vain tankkauksen jälkeen...
Olisiko tankkaus käytännössä ainoa tilanne, jossa moottori käynnistetään kunnolla lämpimänä? Voisi kokeilla ajolämpimän moottorin seisottamista sen pari minuuttia minkä tankkaus kestää ja käynnistää sitten. Jos vian saa tuolla esiin, nin tuoksuu mielestäni vahvasti jonkin anturin vialle.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Kesä 2013, 09:57
Kirjoittaja Albertolli
^Kyllä on muitakin vastaavia lyhyitä seisotuksia lämpinä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Kesä 2013, 11:40
Kirjoittaja Tiphookki
Aquatica kirjoitti:^
Ei muuta kuin FES/MES-vikakoodinlukua. Äkkiäkös siellä on vikakoodia lambdasta tai vastaavasta, vaikkei ajossa mitenkään huomaisi. Tai sitten se nokan asentoanturi, kampiakselin asentotunnistin tai muu vastaava merkityksetön asia, jonka oireilu voi olla täysin piilevää...
Mutta kun huollossa eivät löydä mitään vikakoodia ja kädet levällään sanovat että ei löydy vikaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Kesä 2013, 12:12
Kirjoittaja gYdEbUh
Jos bensakorkin avatessa ei koskaan suhise kunnolla, ei p-a höyryjen kierrätys ainakaan pelaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Kesä 2013, 19:22
Kirjoittaja Aquatica
Tiphookki kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:^
Ei muuta kuin FES/MES-vikakoodinlukua. Äkkiäkös siellä on vikakoodia lambdasta tai vastaavasta, vaikkei ajossa mitenkään huomaisi. Tai sitten se nokan asentoanturi, kampiakselin asentotunnistin tai muu vastaava merkityksetön asia, jonka oireilu voi olla täysin piilevää...
Mutta kun huollossa eivät löydä mitään vikakoodia ja kädet levällään sanovat että ei löydy vikaa.
Edelleen: joku, kellä on läppäri + fiatecuscan tai multiecuscan -> vikakoodinluku. Pelkkä vikakoodin tietäminen voi jo kertoa enemmän kuin tuhat sanaa, vaikka k.o laitteessa ei itsessään olisikaan vikaa (esim. todella epämääräsiä katti/lambda-vikakoodeja, kun syyllinen on ilmi jne.)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Kesä 2013, 19:28
Kirjoittaja Albertolli
Mulla on lukuvehkeet ja lentokentän liepeillä onnistuu arkisin nollailu.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Kesä 2013, 20:30
Kirjoittaja SaLexi
Ajelin tänään juhannuksen vietosta kotiin, kun pari kilometriä ennen kotiovea alkoi kuulemaan todella voimakasta kitinää jarruista. Ensireaktio oli tietenkin "Voi **ttu, taasko tää...". Mutta kun jarruttaminenkaan ei auttanut kitinään, niin tajusinkin, että se järkyttävä ääni lähtikin edellä ajaneen Citroen C4:n jarruista :lol:

Luultavasti muut tielläliikkujat luulivat, että Alfa vinkui :bad-words:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Kesä 2013, 15:32
Kirjoittaja mutt
Pelaakohan Pandan tankin huohotussysteemi oikein? Sieltähän ohjataan huohotuskaasut moottorin poltettavaksi, ja jos systeemi on jatkuvasti auki, voi tulla käyntihäiriöitäkin. Kai sen voisi kokeeksi jotenkin tulpata tms.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Kesä 2013, 22:11
Kirjoittaja fahlsjy
gYdEbUh kirjoitti:Jos bensakorkin avatessa ei koskaan suhise kunnolla, ei p-a höyryjen kierrätys ainakaan pelaa.
Jaa.. mulla varmaan on sit kissassa ja varttikutosessa a: jotain vikaa, b: kummassakaan ei ole höyryjen kierrätystä koska en muista kummankaan koskaan suhisseen??? :shock:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Kesä 2013, 00:07
Kirjoittaja jkk
^kyl mulla ainakin suhisee suht tyhjällä tankilla

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Kesä 2013, 00:28
Kirjoittaja Smacket
Juu kyllä suhahtaa mullakin Bussossa tyhjällä tankilla selvästi, mitä tyhjempi tankki, sen isompi suhahdus.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Kesä 2013, 08:55
Kirjoittaja Eero
Eero kirjoitti:Huolsin tänään vaimon käyttöauton, joka on siis BMW 320d -02.
Samalla tuli havaittua ikävä öljyvuoto taka-akselissa; pahimmassa tapauksessa vetoakseleiden stefat. Ei ole aiempaa kokemusta niiden vaihtamisesta ja ensiviikon sunnuntaina pitäisi startata reilun 5 tkm. turneelle. Muuten ollut varsin ongelmaton auto, mutta tuo öljyvuoto täytyisi saada korjattua ennen reissua.

Pitäisikö vaan kuitenkin lähteä reissuun 75:lla :mrgreen:
Jep, stefat siellä vuoti. Osat oli edulliset jopa merkkiliikkeen tiskiltä, eikä vaihtotyökään ollut kummoinen homma. VMTD:n mainitsemaa huohotusta sieltä ei löytynyt; vuodon aiheutti jonkun edellisen omistajan kertaalleen vaihdattamat stefat, jotka oli asennettu huonosti.

Nyt olis Alfakin iskussa reissua varten, mutta Bemari vei voiton tällä kertaa tilojen ja ilmastoinnin takia.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Kesä 2013, 13:29
Kirjoittaja fahlsjy
^^ & ^^^ Ihme juttu, oon ajellu tolla kohta kymmmenen vuotta enkä ole ikuna huomannu että korkkia avatessa jotain suhinaa pitelis. Täytyy ollakkin tarkkana kun seuraavan kerran käy tankilla. Tai sit vaarilla on jo kuulo menny??

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Kesä 2013, 15:11
Kirjoittaja Tuomas K
Ei suhise täälläkään 156:n tankki kun avaa korkkia.

Noin ihan uteliaisuudesta, teillä joilla suhisee, niin onko siellä tankissa yli- vai alipainetta?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Kesä 2013, 15:48
Kirjoittaja gYdEbUh
Polttoainetankkiin syntyy itsestään ylipaine jonka venttiili välillä päästää imusarjaan.
Mun GTV:n bensakorkissa lukee varoitus että korkkia avatessa saattaa tulla vaarallinen paine :D En nyt aivan tarkalleen tuota varoitusmuotoa muista.
Toki onhan noita varmasti muunkinlaisia kierrätystoteutuksia. Mieleen tulee sellainen että aina sammuttaessa moottorin venttiili laskisi paineet imusarjaan ettei tarvitse ihmetellä suhinaa/polttoaineen käryä korkkia avatessa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Kesä 2013, 17:39
Kirjoittaja alfa164
Juu,hylky tuli rellulle,eli clio 2-03.Ratissa siis töötti joka ei toimi.Itse töötti ehjä(testattu)samoin sulake.Onko jollekkin tuttu vika?Onkohan tuo releen takana,ja missä lie?Itse epäilen vian löytyvän ratista,mutta uskaltaako sitä itse availla?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Kesä 2013, 18:02
Kirjoittaja Aquatica
^^
Alipainetta 156:n tankissa parisen vuotta sitten talvisaikaan, mahtaakohan olla syynä tukkeutunut huohotus? Vai mitähäh. Ei kovin usein tehnyt tuota, kerran pari.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Kesä 2013, 18:24
Kirjoittaja gYdEbUh
Mulla on juuri samaa ongelmaa ettei töötti toimi. Ensin katoin sulakkeen, sitten puhdistin ratin kontaktipinnat. Sitten rupesin etsimään itse tööttiä. Se on M/A. Missing in action. Ei ole. : )
Mutta ratin voi kyllä yleensä ihan hyvin aukoa itsekin varovaisuutta noudattaen.

Koska kylmä kutistaa, niin talvella on saattanut syntyä alipaine ajon jälkeen kun lämmin polttoaine on jäähtynyt.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Kesä 2013, 18:40
Kirjoittaja jkk
mä oon avannut purkuautojen ratteja surutta, ei ongelmaa mutta voihan esim irrottaa akun varmuuden vuoks?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Kesä 2013, 20:30
Kirjoittaja fahlsjy
Tankin korkin suhinoihin liittyen olen kyllä siinä uskossa että merkistä ja mallista riippumatta poltttoainejärjestelmät on suunniteltu siten että siellä tankissa ei kovinkaan kummoisia yli tai alipaineita kuulu olla jos kaikki toimii eikä tankata liian täyteen.