Näyttäisi että tuo 5. osa mukaanlukien nuo muodostaa yhden jakson kokonaisuudessaan. Yhden jakson kokonaispituus on ~45 minuuttia.jiigee kirjoitti:Lisää VBD:tä youtubessa:
Onkohan tuossa koko VBD Alfa DVD:n sisältö vai onko noita leikelty?
Victory by Design: Alfa Romeo Part 1
Victory by Design: Alfa Romeo Part 2
Victory by Design: Alfa Romeo Part 3
Victory by Design: Alfa Romeo Part 4
On kyllä kauniita autoja ja nuo äänet, varsinkin ahdetuissa kaseissa...huh.
Alfat mediassa.
Valvoja: Moderators
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Jeremy Claksonin "car years"- ohjelmassa, jaksossa 2, Jeremy räjäyttää Arnan. Vapaasti litteroiden:
..A deal between Nissan and Alfa Romeo spawned one of the worst creations in the whole of history...
--It might have worked, if they married Japanese build quality to Italian design, but they did it other way around...A terrible ugly Nissan Cherry with Alfasud electrics...Can you imagine anything worse!
...In the roads of Britain only 341 are left...(Arna räjähtää)...make that 340.
..A deal between Nissan and Alfa Romeo spawned one of the worst creations in the whole of history...
--It might have worked, if they married Japanese build quality to Italian design, but they did it other way around...A terrible ugly Nissan Cherry with Alfasud electrics...Can you imagine anything worse!
...In the roads of Britain only 341 are left...(Arna räjähtää)...make that 340.
-Alfaa käytetään usein merkitsemään ensimmäistä tai merkityksellisintä.
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Uutisaiheita:
Ferrari siirty käyttämään etanolia, lähde "Tekniikka&Talous nro2, 18.1.2008.
Ferrari kaavailee siirtymistä etanoliin. E85-etanolipolttoaineella käyvä F430 Spider suunnitelma esiteltiin alkuviikolla Detroitin automessuilla.
Siirtyminen alkoholiseokseen nostaa auton tehoa alustavien tietojen mukaan 490 hv -> 500hv. Auton vääntö kasvaa samalla 4%, mutta polttoaineenkulutus laskee 5%.
Ferrari ei ole vielä päättänyt, milloin se ottaa E85-mallin tuotantoon.
E85 on 85% etanolia ja 15% bensiiniä. Sitä on laajasti satavilla muun muassa Ruotsissa, Yhdysvalloissa keskilännessä ja Brasiliassa.
Onko Alfalla myös herätty rakentelemaan etanoli käyttöistä moottoria? Onko siis kellään tietoa? Ja mitä jos tavalliseen bensiini moottoriin laittaisi tuota ainetta miten kävisi?
Ferrari siirty käyttämään etanolia, lähde "Tekniikka&Talous nro2, 18.1.2008.
Ferrari kaavailee siirtymistä etanoliin. E85-etanolipolttoaineella käyvä F430 Spider suunnitelma esiteltiin alkuviikolla Detroitin automessuilla.
Siirtyminen alkoholiseokseen nostaa auton tehoa alustavien tietojen mukaan 490 hv -> 500hv. Auton vääntö kasvaa samalla 4%, mutta polttoaineenkulutus laskee 5%.
Ferrari ei ole vielä päättänyt, milloin se ottaa E85-mallin tuotantoon.
E85 on 85% etanolia ja 15% bensiiniä. Sitä on laajasti satavilla muun muassa Ruotsissa, Yhdysvalloissa keskilännessä ja Brasiliassa.
Onko Alfalla myös herätty rakentelemaan etanoli käyttöistä moottoria? Onko siis kellään tietoa? Ja mitä jos tavalliseen bensiini moottoriin laittaisi tuota ainetta miten kävisi?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
Bensan seassa on jo nyt muutama prosentti etanolia, joten kyse on vain siitä kuinka paljon sitä kestää laittaa. T&T:een on tainnut lipsahtaa virhe, sillä kulutusta ei saada pienennettyä etanolilla.
E85 sopii, jos moottorinohjaus osaa sopeutua ja polttoainejärjestelmän (suutinten) kapasiteetti riittää. E85:lla on pienempi energiatiheys kuin bensiinillä joten sitä kuluu enemmän. Joitakin riskejä polttoainejärjestelmän materiaalien yhteensopivuudessa kuulemma voi olla. Toisaalta nauttivathan ihmisetkin C2H5OH:ta sisäisesti.
Sinänsä E85:n käyttäminen on hyödytöntä vakiokuntoisessa bensalla toimivaksi tarkoitetussa autossa. E85 mahdollistaa korkeamman puristussuhteen / -paineen ja aikaisemman sytytyksen. --> Parempi hyötysuhde ja enemmän tehoa.
www.etanol.nu läppää aiheesta ruotsiksi.
E85 sopii, jos moottorinohjaus osaa sopeutua ja polttoainejärjestelmän (suutinten) kapasiteetti riittää. E85:lla on pienempi energiatiheys kuin bensiinillä joten sitä kuluu enemmän. Joitakin riskejä polttoainejärjestelmän materiaalien yhteensopivuudessa kuulemma voi olla. Toisaalta nauttivathan ihmisetkin C2H5OH:ta sisäisesti.

Sinänsä E85:n käyttäminen on hyödytöntä vakiokuntoisessa bensalla toimivaksi tarkoitetussa autossa. E85 mahdollistaa korkeamman puristussuhteen / -paineen ja aikaisemman sytytyksen. --> Parempi hyötysuhde ja enemmän tehoa.
www.etanol.nu läppää aiheesta ruotsiksi.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Mielestäni tuollainen Arnakin on säästämisen arvoinen.saipa kirjoitti:Jeremy Claksonin "car years"- ohjelmassa, jaksossa 2, Jeremy räjäyttää Arnan. Vapaasti litteroiden:
..A deal between Nissan and Alfa Romeo spawned one of the worst creations in the whole of history...
--It might have worked, if they married Japanese build quality to Italian design, but they did it other way around...A terrible ugly Nissan Cherry with Alfasud electrics...Can you imagine anything worse!
...In the roads of Britain only 341 are left...(Arna räjähtää)...make that 340.
Vosin ajella tuollaisella hyvinkin tyytyväisenä - Alfasudin
tekniikkaa + ensimmäinen Alfa Romeon tuotantoautossa
oleva erillisjousitettu takapää.
-Tazio
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Svedulehti Automobilissa yllättäen 8C.
Mielenkiintoisia aikoja muuten lehden A-sprintissä. Autoslalomissa nopein Alfa on 159 2.2 ajalla 57,2 sek. Kymmenyksen hitaampi on 147 GTA. Brera 3.2 Q4 on hitain: 58,6 sek. Kaikki ovat sentään nopeampia kuin tunnetut lahnat E63 AMG, S80 V8, XK8 ja A4 3.2 q. Mikkihiiriradoilla ei pelkillä tehoilla pärjää...
Mielenkiintoisia aikoja muuten lehden A-sprintissä. Autoslalomissa nopein Alfa on 159 2.2 ajalla 57,2 sek. Kymmenyksen hitaampi on 147 GTA. Brera 3.2 Q4 on hitain: 58,6 sek. Kaikki ovat sentään nopeampia kuin tunnetut lahnat E63 AMG, S80 V8, XK8 ja A4 3.2 q. Mikkihiiriradoilla ei pelkillä tehoilla pärjää...
Kuka tekee kulttuuriteon ja käy ostamassa Mussolinin Alfan?
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Mussol ... 5233556517

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Mussol ... 5233556517
Kerätään kolehti! paljonkohan toi nyt maksais yhtä foorumilaista kohden..Riccardo kirjoitti:Kuka tekee kulttuuriteon ja käy ostamassa Mussolinin Alfan?![]()
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Mussol ... 5233556517

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
http://www.gtv6-156gta.be/
Vanha linkki mutta positiivinen kaveri kun jaksaa päivittää sivujaan ahkerasti. Paljon lehtileikkeitä.
Vanha linkki mutta positiivinen kaveri kun jaksaa päivittää sivujaan ahkerasti. Paljon lehtileikkeitä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Uusien autojen todelliset mitatut Päästöarvot. Hämmästyttää nuo Brera 2.2 JTS huiman isot lukemat, ei kai tuo voi pitää paikkaansa?. No ei nuo Bemareidenkaan päästöt mitattuna enää niin pieniä ole kuin on annettu mainoksissa ymmärtää.
Haha, mulle oli järkytys 156:n jälkeen golffin kytkin. Ottaa "väärinpäin" eli ylhäällä kiinni! Luulin ensin että kulunut loppuun ja säätövara poissa mutta ei, kai sen kuuluukin näin toimia kun ei luistakkaan..Dobber kirjoitti:Mikäs siinä on että tuota kytkintä aina moititaan? Eivätkö ymmärrä ja osaa käyttää oikein? Minusta topakasti ottava kytkin on hyvä ei sellainen luistattaja malli toimi ollenkaan hyvin.
Eikä kyllä oikeastaan pahemmin kiinnostakkaan.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
"Alfa Romeon tavaratila on ehdottomasti sen suurin kompastuskivi."Vittorio Jano kirjoitti:Halvempi ja käytännöllisempi vaihtoehto.
Joopajoo. Aina sama tarina. Eivätkö nuo tusinatoimittajat koskaan ymmärrä, että pakettiautot ovat asia erikseen? No, jos tuo on huonointa autossa, niin sen täytyy olla hyvä.
Kyllä näin on.jiigee kirjoitti:Eikös 156:n V6 malleissa ole myös "väärinpäin" toimiva, vetävä kytkin? Eli kun se kuluu, niin ottaa aina alempaa kiinni?
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Harvoin, mutta joskus sentään.Pablo Honey kirjoitti: "Alfa Romeon tavaratila on ehdottomasti sen suurin kompastuskivi."
Joopajoo. Aina sama tarina. Eivätkö nuo tusinatoimittajat koskaan ymmärrä, että pakettiautot ovat asia erikseen?
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Tulipa 33:lla haettua runkopatjasänky. Takapenkit nurin ja 170 cm mahtui sänkyä sisään ja vain 30 cm jäi ulkopuolelle. Ei hassummin vanhalta lyhytperäiseltä "pikku"-autolta. Kyseessä ei siis edes farkkumalliPablo Honey kirjoitti:"Alfa Romeon tavaratila on ehdottomasti sen suurin kompastuskivi."
Joopajoo. Aina sama tarina...

- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Juu ei näytä bimmeri enää hyvältä. En ole koskaan ymmärtänyt tuota toisen auton valojen ymppäämistä eri merkkiseen autoon. Noitakin härpätyksiä olen jokusen nähnyt, yhtään hyvännäköistä ei vielä ole tullut vastaan.
E: Noista pahimpana tulee mieleen Fiat Coupe 20VT, johon oli ängetty Astran takavalot.
E: Noista pahimpana tulee mieleen Fiat Coupe 20VT, johon oli ängetty Astran takavalot.
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Samaa mieltä, kaikenmaailman lexusjäljitelmä takavalot näyttävät aivan kamaliltaKJS kirjoitti:En ole koskaan ymmärtänyt tuota toisen auton valojen ymppäämistä eri merkkiseen autoon.


En voi ymmärtää miksi jotain nipponautoa pitää jäljitellä...
Tämä nyt ei liittynyt tuohon Bemariin mutta pitipähän avautua

ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Tuosta nettijulkisuudesta tuli mieleen Ocf:llä käynnissä oleva numeropeli jossa Alfoja ollut esillä runsaasti (ehkä forumilaistenkin?)
Ihan mukavasti tuo kävijöitä kerää ~22tuhatta, yli 1000 postausta...
muutamia mainintoja bongatuista:
-punainen 156 JKF-28
-vihreä 156 2.5 v6 JOM-67
lisäksi mm.147 GTA, 149
, 155, 156, 159, 166
Ihan mukavasti tuo kävijöitä kerää ~22tuhatta, yli 1000 postausta...
muutamia mainintoja bongatuista:
-punainen 156 JKF-28
-vihreä 156 2.5 v6 JOM-67
lisäksi mm.147 GTA, 149

Oksettavaa...V-tyyli kirjoitti:GTI / nettijulkisuutta: 730 goes 159
http://s203.photobucket.com/albums/aa18 ... ekalaiset/
Minkälainen ihminen edes ajattelee moista projektia?

Niin, E32 on mielestäni kaunein Bemu. Omani on hopeanharmaa, vaalealla nahalla, jalopuilla ja kaikilla varusteilla, ainoilla oikeilla vanteilla, "hunajakenno" BBS. 100 tkm ajettu, vain kesäisin. Eipä tulisi mieleen alkaa tuhoamaan autoa noin...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Katsoin ihan samaa, "mites tämä Camry/LS400 tjsp. tähän liittyy?"OL kirjoitti:Olipa muuten saatu vieläpä ihan tojotan näköinen tuosta perästä, kuva 21.
Ei passaa arvostella keskeneräistä työtä, mutta sen verran täytyy sanoa että tällä hetkellä ei näytä yhtään hyvältä. Valitaan auto jonka muotoilussa on tiettyjä tunnusomaisia piirteitä ja sitten poistetaan ne piirteet? Eikö tuohon sopisi paremmin joku geneerinen nissantojota jossa ei olisi juuri mitään poistettavaa?
- Epäkelpokeräilijä -
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Kaupunkilehti Varttissa (ilmaisjakelulehti Hyvinkään talousalueella) oli juttua Hyvinkään kaupunginjohtajasta Raimo Lahdesta.
Juttu käsitteli autoilua ja jo heti kuvateksti kertoi, että mies on paikallaan (kuvassa Citroën Xsara VTR:n keula josta puuttui yksi sakaroista):
"Ihannemaailmassa Raimo Lahti ajaisi Alfa Romeolla, nyt alla on Citroën ja ajoittain Audi".
Ja toisaalla hän tunnusti olevansa "Alfa Romeo -mies" ja, että "Alfassa on tunnetta".
On meillä hieno kaupunginjohtaja!
Juttu käsitteli autoilua ja jo heti kuvateksti kertoi, että mies on paikallaan (kuvassa Citroën Xsara VTR:n keula josta puuttui yksi sakaroista):
"Ihannemaailmassa Raimo Lahti ajaisi Alfa Romeolla, nyt alla on Citroën ja ajoittain Audi".
Ja toisaalla hän tunnusti olevansa "Alfa Romeo -mies" ja, että "Alfassa on tunnetta".
On meillä hieno kaupunginjohtaja!

- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Tuohan täytyy lukea! Minkä päivän lehti on kysessä?HopeinenQ kirjoitti:Kaupunkilehti Varttissa (ilmaisjakelulehti Hyvinkään talousalueella) oli juttua Hyvinkään kaupunginjohtajasta Raimo Lahdesta.
Juttu käsitteli autoilua ja jo heti kuvateksti kertoi, että mies on paikallaan (kuvassa Citroën Xsara VTR:n keula josta puuttui yksi sakaroista):
"Ihannemaailmassa Raimo Lahti ajaisi Alfa Romeolla, nyt alla on Citroën ja ajoittain Audi".
Ja toisaalla hän tunnusti olevansa "Alfa Romeo -mies" ja, että "Alfassa on tunnetta".
On meillä hieno kaupunginjohtaja!
-Tazio
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Maaliskuun Classic & Sports Car lehdessä vertailussa 70-luvun "top bargain" avosportit. Mukana MB 350 SL, Alfa spider 2000, TVR 3000S, TR6 & Porsche 914-6. Alfa voitti
Isä Mitrosta sen verran, että hän oli luennoimassa taannoin työpaikkani tilaisuudessa. Jossain välissä sitten heitti, että Maserati on hienompi auto kuin Alfa
Muista automerkeistä ei sitten maininnut sanaakaan. Hyvä tyyppi. Kaveri on kyllä ajassa mukana ihan eri malliin kuin jotkut ev.lut.seurakunnan tervaskannot, viittaan nyt esityksen muuhun antiin.

Isä Mitrosta sen verran, että hän oli luennoimassa taannoin työpaikkani tilaisuudessa. Jossain välissä sitten heitti, että Maserati on hienompi auto kuin Alfa

Mitenkähän nämä "todelliset päästöarvot" on mitattu? Muuten olen "satavarma", että BMW:iden hämymatalat päästöarvot on jonkin säätöohjelman ansiota: moottorinohjaus haistaa milloin ruvetaan EU-arvoja mittaamaan ja panee pannun säästöliekille... tai jotain!?! Vaikka BMW:n teknikot ovat hyviä, niin ei ne moottorit voi niin hyviä olla?:():?Giallo Pozzuoli kirjoitti:Uusien autojen todelliset mitatut Päästöarvot. Hämmästyttää nuo Brera 2.2 JTS huiman isot lukemat, ei kai tuo voi pitää paikkaansa?. No ei nuo Bemareidenkaan päästöt mitattuna enää niin pieniä ole kuin on annettu mainoksissa ymmärtää.
**
Ei ihan tuore sivu, mutta tällaiseen törmäsin:
http://www.autoweb.com.au/cms/A_0774/ti ... ticle.html
Ei yhtä hyvää sanaa 166:sta.
Ei ihan tuore tapaus ja sähköisestä mediasta;
Henkilöauto pyörähti katon kautta ympäri Peijaksentiellä Vantaalla. (25.12.)
Henkilöauto pyörähti katon kautta ympäri Peijaksentiellä Vantaalla. (25.12.)