Huoltovapaa ketju ei onnistunnut, miten ihmeessä ne sitten meinaavat saada aikasiksi huoltovapaan hihnan
Ketju on siinä mielessä hyvä, että se varoittaa joko rallatuksella käynnistyksen yhteydessä, nykimisellä tai huonnolla käynnillä, mutta jakohihna yleensä napsahtaa sen kummemin varoittelematta
TM harvemmin mistään vioista kirjoittelee, mutta esim Tuulilasi kirjoitti paljonkin noista venyvistä ketjuista ja epäonnistuneista DSG laatikoista siinä sivussa, joku 3-4 kuukautta takaperin
Löyty juttu täältä (siis 1 monista jutuista) http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volk ... juongelmat" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
^^ juu, tiedossa on ollut nuo + pari muutakin juttua. En vaan muista TM:n koskaan aiemmin näistä puolta sanaa maininneen. Tosin "yllätyshän" nämä olivat Tuulilasillekin. Onko tosiaan näin, että ainoat toimittajien tietolähteet ovat maahantuojien lehdistötiedotteet & essonbaarin legendat. Vrt. jossain talvitestissä kyllä kirjoiteltiin pitkät litaniat Renaultin luotettavuusmaineesta (siis sen puutteesta), mutta kun VAGineessa on lukko jäässä tai DSG porsii 60 tkm koeajossa, kyseessä on selkeä yksittäistapaus, mikä ei johtopäätöksiin vaikuta.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
no joo, tojota kun kutsuu autoja remonttiin niin se taipuu sitten siten, että ainoa rehellinen valmistaja joka parantaa vain parasta ja muut valmistajat on kusipäitä ja salailee kaiken Tojotassa ei siis alunperinkään ole oikeasti mitään vikaa, essonbaarissa sanovat.
stoichiometric kirjoitti:no joo, tojota kun kutsuu autoja remonttiin niin se taipuu sitten siten, että ainoa rehellinen valmistaja joka parantaa vain parasta ja muut valmistajat on kusipäitä ja salailee kaiken Tojotassa ei siis alunperinkään ole oikeasti mitään vikaa, essonbaarissa sanovat.
He hee, nythän vasta essonbaarin heitit
Jatketaan OT:
Näen tämän Toyotan ja Mersujen ( vanha A ja E esim) takaisinkutsukampanjat ihan kuluttajan etuna. Sehän osoittaa, että nämä valmistajat a) seuraavat systemaattisesti vikatilastoja sekä pystyvät jäljittämään tuotantoketjussaan laatupoikkeaman syyn, b) heillä on pussi lyönnissä tehdä mittaviakin kampanjoita tarvittaessa ja c) he välittävät jälleenmyyjistään ja asiakkaistaan.
Valitettavasti nämä tehtaalta hyvinkin laadukkaina lähteneet nyky-Alfat "
menettävät pelin" juuri tähän puutteeseen.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
kyllä Alfojakin on kutsuttu takaisin, esim toi eka 156nen mikä mulla oli kävi factory recall huollossa aikoinaan, että se siitä, eri asia on sitten jos kaikki maahantuojat eivät niitä kutsu..
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Toivottavasti tuosta saadaan Pösön mallistoon taas vaihteeksi ajajan auto. 80-luvun GTI:den ja MI/T16:n jälkeen onkin ollut sillä sektorilla hiljaisempaa.
no niin, kerrotaanpas yksi "tarina". Avensis mk1:n kun saapui suomeen niin hetkenperästä uusia autoja oli röykkiöittäin sellaisien rengasliikkeiden pihalla missä oli allapainotusvehkeet, uusissa anjovikseissä kun oli krooninen täristysongelma. Allapainotuksella auto tuli kohtuuliseksi, mutta eihän se sellaista kuulu vaatia. Syyllistä hakivat tietenkin eräästä suuresta eurooppaisesta rengasvalmistajasta joka oli ensiasennusrenkaat toimittanut. Rengasvalmistajan renkaat olivat ok eikä vanteissakaan olleet toleranssit pielessä. Allapainotustilanteessa ammatimies huomaa kyllä myös ylisuuren pystyheiton ja muutamien autojen jälkeen tutkittiin vähän paremmin ja kas napa 0,4mm liian pieni. Vaikkakin avensiksessa on pinnapultit niin keskitys on keskireijästä ja taisi olla jopa pulttikehä myös hieman epäkeskeinen jolloin homma on varmasti kaput. Ymmärtääkseni enkä googglettamalla löytänyt tähän varsinaista kampanjaa vaan napoja sitten vaihtelivat mikäli asiakas reklamoi tärinästä, ainakin pikkunapaisia autoja on edelleen liikenteessä. Kuriositteettinä erään suuren aasialaisen rengasvalmistajan edustajat kiertelivät maakuntaa haukkumassa ensiasennusrenkaat ja tarjosivat korjaukseksi pehmeämpää ja jopa kitkarengasta kesäkäyttöön, joilla tärinät olisivat hieman vaimentuneet.
Tämä tarina ei ole essonbaarista.
stoichiometric kirjoitti:no niin, kerrotaanpas yksi "tarina". Avensis mk1:n kun saapui suomeen niin hetkenperästä uusia autoja oli röykkiöittäin sellaisien rengasliikkeiden pihalla missä oli allapainotusvehkeet, uusissa anjovikseissä kun oli krooninen täristysongelma. Allapainotuksella auto tuli kohtuuliseksi, mutta eihän se sellaista kuulu vaatia. Syyllistä hakivat tietenkin eräästä suuresta eurooppaisesta rengasvalmistajasta joka oli ensiasennusrenkaat toimittanut. Rengasvalmistajan renkaat olivat ok eikä vanteissakaan olleet toleranssit pielessä. Allapainotustilanteessa ammatimies huomaa kyllä myös ylisuuren pystyheiton ja muutamien autojen jälkeen tutkittiin vähän paremmin ja kas napa 0,4mm liian pieni. Vaikkakin avensiksessa on pinnapultit niin keskitys on keskireijästä ja taisi olla jopa pulttikehä myös hieman epäkeskeinen jolloin homma on varmasti kaput. Ymmärtääkseni enkä googglettamalla löytänyt tähän varsinaista kampanjaa vaan napoja sitten vaihtelivat mikäli asiakas reklamoi tärinästä, ainakin pikkunapaisia autoja on edelleen liikenteessä. Kuriositteettinä erään suuren aasialaisen rengasvalmistajan edustajat kiertelivät maakuntaa haukkumassa ensiasennusrenkaat ja tarjosivat korjaukseksi pehmeämpää ja jopa kitkarengasta kesäkäyttöön, joilla tärinät olisivat hieman vaimentuneet.
Tämä tarina ei ole essonbaarista.
Totta tuo on, myös työkaverilla oli mark 1 Ave, ja hänellä homma hoitui takuuseen Maakunnan Autosta eli napojen vaihto tehtiin.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
stoichiometric kirjoitti:no joo, tojota kun kutsuu autoja remonttiin niin se taipuu sitten siten, että ainoa rehellinen valmistaja joka parantaa vain parasta ja muut valmistajat on kusipäitä ja salailee kaiken Tojotassa ei siis alunperinkään ole oikeasti mitään vikaa, essonbaarissa sanovat.
Takaisinkutsuja voi selailla vaikka AKEn sivuilta: http://www.ake.fi/ake/akerecall/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Kusipäät eivät salaile ihan kaikkea.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Alffojen suhteen tuo lista antaa todella häiriintyneen vaikutelman silloin, kun selailee esim. Englannin VOSA:n (vai onkohan tuo koko IB:n katta) ja Saksan ADAC:in takaisinkutsuja.
Todennäköisesti tuo AKEn lista sisältää vain Suomeen virallista tietä maahantuotujen sarjojen viat. Ottaen huomioon suurehkon jälkituontimäärän olisi kyllä syytä olla muuallakin Euroopassa myytyjen sarjojen. Brittien listoilla näkyy olevan varsin ikääntyneitäkin takaisinkutsuja; Esim. vuonna 1990 valmistettujen Lancia Dedrojen pakoputkistoon pitäisi tehdä muutoksia, koska joissain tilanteissa voi pakokaasua päästä sisälle. AKEn lista ei näy sisältävän edes kaikkia päättyneitä takaisinkutsuja, esim. mk1-Puntojen jarruputkien tarkistus/suojaus/vaihto.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Sepä oivaltava kuva Alfasta, call boxin eteen pysähtynyt. (Ja en tiedä mikä call box on, epäilen hätäpuhelinta tms.) Molemmat kuitenkin ajettavan näköisiä..
Finest kirjoitti:Sepä oivaltava kuva Alfasta, call boxin eteen pysähtynyt.
Mä jäin miettimään miksi Italian kilvissä oleva Spider on hyytynyt johonkin Arizonan aavikolle...
Kai se on vaan mainosmiesten taiteellisen luovuuden tulosta.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.
Yleensä lätkisin isokitaiset autot rumimmat threadiin mut kun tää on vaa järjettömän siisti!
Hyi saakeli.
Onneks ei on kankkusta ni pysy aamukahvit sisällä.
Vaihteeksi todella upea Lexus ! Japsit ja korealaiset oppivat ihan selvästi alfamaista muotokieltä.... kuvitelkaapa keulalle Alfa-badge niin olisimme haltioissamme... harmi, että uusia milanolaisia saadaan odottaa ja odottaa ja odottaa...
JT
PS. Jotenkin olen havaitsevani täällä konservatiivista riisikuppi-ajattelua, edelleenkin
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
^+1 Wanhoilla merkeillä on tunnusmerkkinsä ja tyylisuuntansa ( scudetto, munuaiset, tähti eri muodoissaan, olympiarenkaat nje ) joten nämä uustulokkaat sitten näköjään panostavat lähinnä kidan suurentamiseen, ja keulamerkin nysväämiseen. Tuo lexsucks on lähinnä naurettavan näköinen.
Jiitee kirjoitti:Vaihteeksi todella upea Lexus ! Japsit ja korealaiset oppivat ihan selvästi alfamaista muotokieltä.... kuvitelkaapa keulalle Alfa-badge niin olisimme haltioissamme... harmi, että uusia milanolaisia saadaan odottaa ja odottaa ja odottaa...
JT
PS. Jotenkin olen havaitsevani täällä konservatiivista riisikuppi-ajattelua, edelleenkin
Tarkoittanet, että oppivat kopioimaan sitä. Ruma se olisi vaikka olisi scudetto tai edes Alfa-badge keulalla. Datsun Jukekin on ruma, mutta sitä ei liene kopioitu mistään Italiasta. Ja nyt voidaan spekuloida, mikä on kopiointia. Linkin kinneri on ruma kuin nuuskahuulinen lävistetty telttahousu toimitusjohtokerroksessa PC-tukikeikalla.
Sopiva tausta valittuna Toivottavasti Lexus-johtokunnassa on
rohkeutta antaa muotoilijoiden ja insinöörien hoitaa tuotantomallin työstö, ja
vielä tuossa järjestyksessä. Esim. tuo ajovalo on sairaan tyylikäs IMO,
mutta kuten topicista huomaa muutenkin , makuja on monenlaisia.
Tämä kyllä kelpaisi vielä hybridinä vaimollekin, mutta hintalappu tullee olemaan painava.
Ei tuota Lexusta nyt mitenkään voi rumaksi haukkua. Kun sitä katselee vanhan autofiksarin silmin, niin ensimmäinen ajatus on, että noita muotoja olisi mielenkiintoista myllyttää.
Tuon harmonisen kokonaisuuden edustalla varmasti Kutos-Mazdakin näyttäisi omalla laillaan hyvältä, jos sen keulaa vasten panisi vääntyneen rappurallin nojaamaan.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
Tässä olisi tyylikäs Fiat pitkäjalkaisille tai vaikka edustuskäyttöön.
Muutostyöstä vastaa milanolainen Carrozzeria Castagna. Pituutta komeudella noin 5.3m!
Tyylikkäältä näyttää tuo uusi QP, mutta on kyllä melkoisen kookas. Huhujen mukaan sen pitäisi kuitenkin olla 150 kg kevyempi kuin nykyinen malli ja tuo kasvanut kokokin antaa paremmin tilaa tulevalle Ghiblille.
^Mun silmäni bongasi myös tuon lievän audimaisuuden, mutta kyseistä häiritsevää yksityiskohtaa lukuunottamatta silmä lepää. Ja tuskin muodostuu ongelmaksi, että noita liikenteessä liian usein Audeiksi luulee.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Polforea kirjoitti:^Mun silmäni bongasi myös tuon lievän audimaisuuden, mutta kyseistä häiritsevää yksityiskohtaa lukuunottamatta silmä lepää. Ja tuskin muodostuu ongelmaksi, että noita liikenteessä liian usein Audeiksi luulee.
Konseptin voimanlähteenä on neljä akselien päihin sijoitettua polttokennomoottoria. Pienet laatikot saavat energiansa vedestä erotetusta vedystä. Välikauden sähkömoottorit on siis unohdettu, koska juuri polttokenno on tulevaisuuden ratkaisu.
Vesitankki on sijoitettu auton katolle, josta vesi johdetaan vedyn erottelijaan. Tehdas lupaa auton toimintasäteeksi täydellä vesilastilla 800 kilometriä.
Aina oppii uutta. Mersu on kehittänyt polttokennomoottorin ja siinä sivussa ikiliikkujan, jossa vesi hajotetaan elektrolyysillä vedyksi ja hapeksi ja käytetään polttokennomoottorissa. Toki on olemassa sellainenkin vaihtoehto, että meni toimittajalta vähän yli hilseen ja tuli kirjoiteltua höpöjä. Mutta ei kai talousalan huippuammattilaisille tällaista käy
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Toyotahan nykykyään kuin alfa kaikkien kavereiden tuttujen kaimoilla pelkkää murhetta auton kanssa
Mutsin toyotaan(05,ostettu 07) tuli viime talvena vaihteistoon vika.Vietiin sitten se liikkeeseen,ja lupasivat soitella,kun vika selviäisi.Viikon päästä soitettiin,että auto on kunnossa,ja olivat vaihtaneet uuden laatikon,ja menee tehdastakuun piikkiin
Hienosti homma hoitui 6 vuotiseen autoon,ja ennenkaikkea eipä tarvinnut takuiden kanssa tapella(sun muiden maksat sen ja sen verran itse)