jkk kirjoitti:kuun lopussa loppuu röökin poltto. toivottavasti
Suosittelen. Meillä lähti molemmilla kolmas savuton kuu käyntiin, eikä kyllä enään tee mieli.
kivaa jos noin nopee selvii, ekat pari viikkoa taitaa olla helvettii. Kivaa tästä tekee se että jos tää nyt onnistuu niin kuukaudessa säästyy 350 e johonkin fiksumpaan yhteensä kun muijakin lopettaa röökaamisen.
Kiitos Suba vinkistä, olin siinä uskossa että jäätilanne on tältäkin talvelta jälleen menetetty, mutta hyvähän siellä oli pitkillä terillä suhailla. Helmikuun alussa kerkesin kerran käydä ennen sadekautta, silloin ei ollut paljon auringosta tietoa.
jkk kirjoitti:kuun lopussa loppuu röökin poltto. toivottavasti
Suosittelen. Meillä lähti molemmilla kolmas savuton kuu käyntiin, eikä kyllä enään tee mieli.
kivaa jos noin nopee selvii, ekat pari viikkoa taitaa olla helvettii. Kivaa tästä tekee se että jos tää nyt onnistuu niin kuukaudessa säästyy 350 e johonkin fiksumpaan yhteensä kun muijakin lopettaa röökaamisen.
350€?!?!?! Eli menee aski per päivä molemmilla? Huh, onneksi en noin paljoa sentään ihte vieläkään jaksa...
^jeps, ei välttis koko askia päivässä, mutta joka päivä joutuu ostamaan että on seuraavalle päivälle. meijän duunipäivät alkaa sen verta aikasin et koko päivä on on pitkä ja röökii saa menemään, työn luonnekin mahdollistaa tuon, kun ei joudu sisällä kökkiin kun pari tuntia päivästä...
Pepperoni kirjoitti:Kiitos Suba vinkistä, olin siinä uskossa että jäätilanne on tältäkin talvelta jälleen menetetty, mutta hyvähän siellä oli pitkillä terillä suhailla. Helmikuun alussa kerkesin kerran käydä ennen sadekautta, silloin ei ollut paljon auringosta tietoa.
Joo, yllättävän hyvässä kunnossa jää oli. Paksuuttahan on riittämiin vielä pitkäksi aikaa, joten vielä ehtii useamman kerran luistelemaan.
willez kirjoitti:Tänää vironkeikka edessä. Mennään GTA ja EVO9 :eillä ! Katotaan paljonko viunaa mahtuu pieneen alfonssoo
Parhaan tonttiinpudotuksen saa virolaisella alustasarjalla.
Aivan , perä laski aika hyvin kuormattuna. Itseasias näytti ihan hyvältä (josko joskus hiukan madalluskittiä?)
Ja btw , kuka väitti ettei 156:sen konttiin mahu ? 20 laatikkoa meni,loput viisi takapenkeille
Karavaani levähdyspaikalla
Jaa niin , paluumatkalla hiukan kengitettii mopoja. Tossa evossa about.400hp , kyllä GTA nöyrtyy aika komeesti Lähtönopeus about 100km/h , rinnakkain mentiin hetken aikaa,mutta kun evo saa jenkaa ja ahdot ylös ni sinne häviää
Toisaalta taas sen minkä iso vapari häviää suorituskyvyssä pieneen ahdettuun neloskoneiseen verrattuna, voittaa se huoltokustannuksissa ja jopa luotettavuudessa - arvatkaa kummasta menee ensimmäisenä esim. kansipahvi tai kumpi syö enemmän öljyä?
Smacket kirjoitti:Toisaalta taas sen minkä iso vapari häviää suorituskyvyssä pieneen ahdettuun neloskoneiseen verrattuna, voittaa se huoltokustannuksissa ja jopa luotettavuudessa - arvatkaa kummasta menee ensimmäisenä esim. kansipahvi tai kumpi syö enemmän öljyä?
Eipä tuolla japanialaisella ole tyylinkään suhteen mitään sanottavaa tuossa kisassa. Teknisesti hienoja, mutta en ymmärrä että miksi ne ei voi näyttää miltään
^budjetti käytetty tekniikkaan? ja eihän tuo evo mikään tavallinen henkilöauto taida olla alun perin, eikös se oo enemmän sinne rallipuolelle suunniteltu?
159 sai oikeat öljyt tänään ja oikeat tulpat. Persdyno ilmoitti tehonlisäyksestä, mutta parasta on se, ettei vikakoodin koodiakaan missään ja nyt se pörrää iloisesti kuin pieni kissanpentu!
jkk kirjoitti:^budjetti käytetty tekniikkaan? ja eihän tuo evo mikään tavallinen henkilöauto taida olla alun perin, eikös se oo enemmän sinne rallipuolelle suunniteltu?
No evo joo, mutta oli kuinka ralliohjus tahansa, niin ei se muuta sitä että se on Lancer, perustylsä japanilainen perheauto
jkk kirjoitti:^budjetti käytetty tekniikkaan? ja eihän tuo evo mikään tavallinen henkilöauto taida olla alun perin, eikös se oo enemmän sinne rallipuolelle suunniteltu?
No evo joo, mutta oli kuinka ralliohjus tahansa, niin ei se muuta sitä että se on Lancer, perustylsä japanilainen perheauto
Hymiöitä tuo kommentti kaipaakin Ootkos ikuna päässyt ottamaan tyyppejä millään EVOlla ?
Riisikuppi mikä riisikuppi
JT
PS. Sanotaan nyt , että se on varmaan yhtä tylsä kuin DTM-155 , toinen on vaan enempi rallipolulle , toinen ratakäyttöön tehty.
Toista en ole ajanut tosin eli 155:sta kisakireenä
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
^Ei ne koeajot sun muut muuta sitä auton ulkokuorta perustylsästä japanilaisesta perheautosta mihinkään. Uskoisin, että se oli Tuomaksen pointti ja jos ei ollut niin minun ainakin.
Tuo olisi varmaan kiva häksvätin viedä pientä mutkatietä, mutta entäs jokapäiväisen työmatkan hinkkaaminen? Kun autossa, jonka parhaat ominaisuudet liittyvät kaasun painamisen jälkeisiin tapahtumiin, ei pääse painamaan kaasua?
^^ makuasioista, mutta Evon tyyppinen tavallisen näköinen auto hurjalla suorituskyvyllä on ainakin minulle mieleen, sellainen sleeper-susi lampaan vaatteissa.
Onko sitten esim. 156 1,6:lla lammas suden vaatteissa vert. GTA
Asiantuntijat erottavat kyllä kummassakin tapauksessa missä mennään.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Jiitee kirjoitti:^^ makuasioista, mutta Evon tyyppinen tavallisen näköinen auto hurjalla suorituskyvyllä on ainakin minulle mieleen, sellainen sleeper-susi lampaan vaatteissa.
Onko sitten esim. 156 1,6:lla lammas suden vaatteissa vert. GTA
Asiantuntijat erottavat kyllä kummassakin tapauksessa missä mennään.
JT
PS. Rasvis, kyllähän GTA:llakin voi käydä töissä.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Kyllä tolla mitsulla on hemmetin hauskaa ajella , kulkee hyvin ja nopea ohjaus (olisko 1,7 kieppiä päädystä päätyyn) , eli sama kun GTAssa. Neliveto on aivan loistava ! kliks video ei kerro saundeista juuri mitään mutta kuitenkin.
Mun mielestä ihan komia ja varsinkin tuo legendaarinen lintulauta. Sisusta on tosin kohtuu aneeminen
jkk kirjoitti:^budjetti käytetty tekniikkaan? ja eihän tuo evo mikään tavallinen henkilöauto taida olla alun perin, eikös se oo enemmän sinne rallipuolelle suunniteltu?
No evo joo, mutta oli kuinka ralliohjus tahansa, niin ei se muuta sitä että se on Lancer, perustylsä japanilainen perheauto
Hymiöitä tuo kommentti kaipaakin Ootkos ikuna päässyt ottamaan tyyppejä millään EVOlla ?
Riisikuppi mikä riisikuppi
Ulkonäöstä oli kyse, luulisi Alfafoorumilla osattavan arvostaa tyyliä ja muotoilua.
Teknisesti nuo on hienoja laitteita, mutta omaan makuun mitäänsanomattoman näköisiä. Persoonallisella tavalla rumakin on parempi kuin persoonattomalla tavalla tylsä
Tuomas K kirjoitti:Teknisesti nuo on hienoja laitteita, mutta omaan makuun mitäänsanomattoman näköisiä. Persoonallisella tavalla rumakin on parempi kuin persoonattomalla tavalla tylsä
Juuri näin. Joskus tuli noita katseltua, kun tekniikka olisi ollut ihan mielenkiintoista. Mutta ei.. Tuossa on kyllä muotoilija onnistunut tekemään samaan aikaan sekä tylsän että mauttoman auton.
Tuomas K kirjoitti:Teknisesti nuo on hienoja laitteita, mutta omaan makuun mitäänsanomattoman näköisiä. Persoonallisella tavalla rumakin on parempi kuin persoonattomalla tavalla tylsä
Juuri näin. Joskus tuli noita katseltua, kun tekniikka olisi ollut ihan mielenkiintoista. Mutta ei.. Tuossa on kyllä muotoilija onnistunut tekemään samaan aikaan sekä tylsän että mauttoman auton.
Taidatte olla sen verran nuoria jannuja, sillä .... ei se ulkonäkö vaan se kyyti j
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Kun vierellä valoissa pörisee 10" pakoputkella varustettu EVO-jotain, jota ajaa tiukkoihin rallivöihin köytetty, hiukan liian nuorekkaalla lippalakilla ja aivan liian isolla takaspoilerilla varustettu hiukan liian iäkäs mieshenkilö, niin valitettavasti nousee mieleen; "Kattokaa mua! Mä oon Karlossaints!!"..........
Teknisesti kiistatta erittäin hieno vekotin......kaikki muu on sit ihan...no...muuta.
pitkämies kirjoitti:Kun vierellä valoissa pörisee 10" pakoputkella varustettu EVO-jotain, jota ajaa tiukkoihin rallivöihin köytetty, hiukan liian nuorekkaalla lippalakilla ja aivan liian isolla takaspoilerilla varustettu hiukan liian iäkäs mieshenkilö, niin valitettavasti nousee mieleen; "Kattokaa mua! Mä oon Karlossaints!!"..........
Jiitee kirjoitti:kyllähän GTA:llakin voi käydä töissä.
Juu, ja jos olis valta niin kuin on tahto niin minäkin kävisin. Mitsusta poiketen GTA:n konttori onkin place to be, eihän pirssin tarvitsisi edes liikkua että tuolla viihtyisi. Ja soundtrack on vaan hieno. En ole koskaan evossa istunut joten arvio perustuu puhtaaseen mutuun mutta en oikein usko ahdetun rivinelpan kuulostavan tasakaasulla kovinkaan eroottiselta.
Neliveto olisi tietty talvella poikaa.
Jos mulla jostain kumman syystä olisi Evo niin kaikki päällikkömallin ulkoiset tunnusmerkit pitäisi kyllä repiä pois. Sleeppereissä on oma viehätyksensä mutta tuolla takakontin kanteen ruuvatulla tarjoilupöydällä ei oikein päästä siihenkään kategoriaan.
^nuo tarjoilupöydät/spoilerit on ihan hölmöjä mun mielestä, ei se auto lentoon lähde vaikka olis minkälainen spoileri. pahimmas tapauksessa vaan kulutusnousee ja linnut kakkaa päälle.
Kyllä mulle evo kelpais, mutta ei välttämättä käyttöautoksi. Ei sillä etteikö ehkä siinäkin roolissa vakiona pärjäisi, mutta rallihenkisyytensä vuoksi ekana pitäisi ainakin sisustasta ripata turhat massat veks, mikä todennäköisesti tarkoittaa mm. isoa osaa äänieristeistä. Kevennettynä sisustan perushenkisyys ei enää edes harmittaisi.
Ja sitte sillä pitäis osata ja uskaltaa ajaa. Edelleen rallihenkisyytensä takia sen pitäisi aina välillä päästä radalle/polulle sillä mentaliteetilla, että poltetaan ne karstat pois. Ja miksei renkaatkin, kun kerran menossa ollaan. Harjoitteluun vois mennä hetki.
Ja sitte se kiva: huomenna alkaa 2 viikon talviloma. Tekee varmasti hyvää ja tulee todellakin tarpeeseen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Jiitee kirjoitti:kyllähän GTA:llakin voi käydä töissä.
Juu, ja jos olis valta niin kuin on tahto niin minäkin kävisin. Mitsusta poiketen GTA:n konttori onkin place to be, eihän pirssin tarvitsisi edes liikkua että tuolla viihtyisi. Ja soundtrack on vaan hieno. En ole koskaan evossa istunut joten arvio perustuu puhtaaseen mutuun mutta en oikein usko ahdetun rivinelpan kuulostavan tasakaasulla kovinkaan eroottiselta.
Neliveto olisi tietty talvella poikaa.
Jos mulla jostain kumman syystä olisi Evo niin kaikki päällikkömallin ulkoiset tunnusmerkit pitäisi kyllä repiä pois. Sleeppereissä on oma viehätyksensä mutta tuolla takakontin kanteen ruuvatulla tarjoilupöydällä ei oikein päästä siihenkään kategoriaan.
Joo, samaa mieltä. Lintulauta on kyllä turhake tuossa...
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Aamulla pääsi ensimmäistä kertaa elämässään ajamaan kuorma-autolla kun istahti intin Scanian rattiin. "Hieman" oli erilainen Alfaan verraten, erittäin hyvä ajaa kuitenkin. Joulukuussa sitten C-kortti taskussa reserviin, hyvässä lykyssä jopa CE.
GTAn kanssa kävin laskettelmassa Vahdon EK:n , suurin osa kuivaa asvalttia pysty antaa happea. Parhaimmat mutkat varjossa = peilijää... Tulis jo kesä !
Viimeinkin sain GT:n putken resonaation katoamaan ja pakoäänet sellaisiksi kuin Supersprint ne tarkoitti! Ja molemmat etuparkitkin toimii (puskuri kävi lattialla)! Lisäksi erheydyin laittamaan koneeseen 10w-60 litkut, vaikka vaihtovälillä (7800km) ei tarvinnut 5w-50 lisäilläkään. JTS tuntuu nyt tasan samalta kuin aikaisemminkin, mutta puristit voivat huokaista.
3 tuulilasia tullut vaihdettua, ensimmäinen koulutuksessa, no problemo sen kanssa. Toinen omatoimisesti ja melkein voi sanoa, että meni metsään, koko homman olisi kruunannut jos olisin vielä rikkonnut uuden lasin... kolmas lasin vaihto menikin jo ihan kunnolla, kun oli ensiksi uskotellut itselleen koko aamupäivän että osaan vaihtaa lasin ilman viime kerran sählinkiä.
V**tu, sehän toimi
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean