Sivu 18/97

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Elo 2013, 23:37
Kirjoittaja palkus
Rinkuloisissa on vissiin joku kampanja päällänsä, vaihdetaan oikein öljyrenkaallisia mäntiä koneisiin :shock: En ole tiennytkään, että pelkillä puristusrenkailla homma toimii. Tarttis vissiin päivittää nykytekniikan tietämystä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Syys 2013, 01:36
Kirjoittaja alfa164
Mikäköhän clio 04 vaivaa,kun sytyttää abs:n valon maantiellä,kun vauhti n:100km/h?Valo palaa niin kauan,kunnes koneen sammuttaa,ja pysyy pimeänä esim kaupunki/taajama ajossa,mutta heti alkaa palaamaan kun vauhti lähenee satasta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Syys 2013, 16:25
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Jokunen kk sitten korjasin naapurin cliota. Ihmettelin kun abs valo syttyi aina 80 jälkeen mutta ei muuten. Tutkailin tilannetta, syyksi paljastui väärä abs kehä. Eli ruostuessaan saattaa abs kehä katketa. Eli osa oli vaihdettu mutta kun kehiä on eri hammasmäärällä ja tietty vaihdettu vääränlainen niin valonhan se sytyttää kun yksi pyörä pyörii "väärää" nopeutta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Syys 2013, 00:02
Kirjoittaja alfa164
Jotain tuonsuuntaista itsekin epäilen

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Syys 2013, 08:34
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Etuhampaat näkee ihan auton edestä kurkkaamalla. Noissa on sen verran hammasheittoa että huomaa kyllä mittaamattakin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Syys 2013, 15:11
Kirjoittaja Monza
Farina kirjoitti:... joten sinänsä ihme nähdä Toyon tupruttelevan kuin C-mallin Kadetin.
Ja tämähän ei pidä paikkaansa, mun C-Kadetti mitään tuprutellut :-D Varsinkaan sen jälkeen kun sokea Toyo kuski ajoi vasemmalta etukulmaan ja koko laitos lähti Juvanmalmille. Tästä on tosin aikaa "tovi". C-Kadetti pitää joskus vielä saada!

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Syys 2013, 18:21
Kirjoittaja jkk
viime viikol jäi ovenkahva käteen 2012 vm mersusta, samana päivänä näin kun joku äijä ajeli vanhemmal mersulla ja yhtäkkii kuulu jumalaton ininä, no vasen etupyörä irtos ripustuksista, tai pikemminkn ripustus irtosi autosta ja iskari mutkal. seuraavana päivänä kaverin ooppelista repes joku turbon letku tai jotain ja auto hyyty lahden motarille.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Syys 2013, 21:30
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Nyt voi viisaammat kertoa. Eli tuo Passat (vm.99, 1,8 ATP jakohihna pyörittää pakonokkaa ja toisessa päässä ketju siirtää sen imunokalle) nokkaketju projektihan ei ole ollut pelkkää iloa. Purkaessa herätti nokka-akselinhihnapyörän pultin löysyyn hämmästyksen. Asiaan ei kiinnittänyt sen enempää huomiota kuin vasta kasatessa. Sen kiinteä kiila oli hakkaantunut poikki. Ihme että oli pysynyt edes n.jaollaan. Samalla oli hakannut nokka-akselin kiilauran V-malliseksi. Tuossa sitten tein hammaspyörään uran ja irtokiilan. Vaikka yritin viilata kiilan oikeaan kohtaan heittää merkki 2-3 hammasta. Eli nokka-akselin toisessa päässä on merkit nokkaketjua varten. En purkaessa katsonut kuin että olivat n.koloissaan. Eli kannessa oleva merkki on tarkka nuoli mutta nokka-akselissa on n.4mm leveä kaistale. Jos merkin laittaa tarkalleen keskelle on hammasheittoa 3 hammasta. Jos ottaa ihan reunaan on heittoa 2 hammasta. Tietty tuonne sisäkehälle viilaillessa mm.heitto on n.7mm ulkokehällä. Eikä siitä hakkautuneesta kolosta voinut ihan tarkalleen tietää missä kohdin oli kiila ollut. Mutta jos joku tietää että nokkien kohdistus on just keskellä (siis jakoketjun päässä) ykk:ssa niin pistänen siihen. Ehkä nokat on hampaan myöhäisellä mutta tuskin konetta rikkoo, laiskempi? Mutta jakopää niin suuritöinen että mielellään tekis kerralla kohdilleen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Syys 2013, 11:44
Kirjoittaja Mk3
Alfistipohjoosesta kirjoitti:.
Autodatasta jos auttaa
http://koti.mbnet.fi/ratty/Passat.pdf

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Syys 2013, 13:50
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Kiitos. Keskelle uskaltaa ajoittaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Syys 2013, 23:18
Kirjoittaja Wiltsu
Faijan 2.5T-motilla varustetusta S-Maxista hajosi suodatinjalan kalvo. Autolla on ajettu noin 100-150km vian jälkeen, ja huolto on varattu keskiviikolle. Huoltoon on matkaa noin 35km.
Uskaltaako auton ajaa sinne, vai pitääkö hinata? Ajamisessahan on käsittääkseni se riski, että stefat voivat alkaa vuotamaan.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Syys 2013, 22:03
Kirjoittaja alfa164
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Jokunen kk sitten korjasin naapurin cliota. Ihmettelin kun abs valo syttyi aina 80 jälkeen mutta ei muuten. Tutkailin tilannetta, syyksi paljastui väärä abs kehä. Eli ruostuessaan saattaa abs kehä katketa. Eli osa oli vaihdettu mutta kun kehiä on eri hammasmäärällä ja tietty vaihdettu vääränlainen niin valonhan se sytyttää kun yksi pyörä pyörii "väärää" nopeutta.
juu,siellähän se vika oli.Näköjään kahta eri hammaslukua saatavilla.
Onkohan millainen työ vaihtaa?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Syys 2013, 15:00
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Enpä ole tehnyt. Meni vielä takuuseen siihen korjaamoon joka oli "töpännyt".
Englanniksi ja kuvilla väritettynä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Syys 2013, 23:10
Kirjoittaja alfa164
ihan simppeli homma oli kerrankin :)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Loka 2013, 18:34
Kirjoittaja Toner
Tähtäilin tuon "raksa-auton" (Mazda 6, 2003, 200000km) vaimon isovanhempien maatilan huoltopukille tarkoituksena raapia takakaaret puuhtaiksi ja vetäistä kotelosuoja-ainetta ja massaa noihin herkimpiin alueisiin. Noh, Mazda kun on kyseessä, löytyi pari muutakin ylläriä...

Kuva

Loppujen lopuksi konttailin neljä tuntia ympäri autoa. Ja onneksi konttailin, muuten olisi taatusti ollut hitsausvehkeille käyttöä keväällä...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Loka 2013, 11:29
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Työkaveri yrittää houkutella kaverikseen tekemään traktoriin ison rempan. Nähtävästi sylinteriputket valuttaa nesteen öljytilaan. Siis märkäputkikone. Onko kenelläkään kokemuksia isompien ja täysvalurautaisten putkien vaihdosta? Eli ovatko tiukassa ja uusien asentamiseen vinkkejä? Miten saadaan asettumaan suoraan ja mittaus yms. vinkkejä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Loka 2013, 11:37
Kirjoittaja Tazio
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Työkaveri yrittää houkutella kaverikseen tekemään traktoriin ison rempan..
http://www.volvolandia.com/" onclick="window.open(this.href);return false; :)

-Tazio

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Loka 2013, 12:04
Kirjoittaja Polforea
^ http://www.vrcf.fi" onclick="window.open(this.href);return false; - Volvolandia kun on nykyään aika hiljainen paikka.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Loka 2013, 17:08
Kirjoittaja palkus
^^ & ^ :lol:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Loka 2013, 18:17
Kirjoittaja doublesix
"Noh, Mazda kun on kyseessä, löytyi pari muutakin ylläriä.."

Onneksi Alfoissa noi ei tule yllätyksenä. :wink:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Loka 2013, 17:10
Kirjoittaja Pujazuba
Nyt tarkkana liikenteessä. Jos Toyotan kuljettaja näyttää isolta tyynyltä niin autoa ajaa ilmatyyny!
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/ ... 314531/304

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Loka 2013, 19:51
Kirjoittaja Jiitee
Pujazuba kirjoitti:Nyt tarkkana liikenteessä. Jos Toyotan kuljettaja näyttää isolta tyynyltä niin autoa ajaa ilmatyyny!
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/ ... 314531/304
Joo, näitä sattuu kaikille valmistajille joskus... mietipä miten Alfan kanssa olisi tehty... olisko Luigi/ AK vaan todennut, että tekevälle sattuu. Tämä on osa jälleenmarkkinointia ja pitää yllä luottamusta autonvalmistajaan. Toyota ja Daimler-Benz on hoitanut näitä aika tyylikkäästi , mutta kuitenkaan ei näitä näin usein pitäisi kenellekään sattua.

Ei näille kannata kovin ilkkua, sattuu pian omaan nilkkaan.

JT

PS. Pujazuba, eikös Islannissakin ole aika paljon Toyotia liikenteessä, varsinkin LandCruisereita ?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Loka 2013, 20:34
Kirjoittaja insinörtti
Se vaan vaihtelee, miten erinäisiin maanantaikappaleisiin suhtaudutaan. Kun merkissä A on jotain vikaa, niin kyseessä ennenkuulumaton yksilövika ja merkissä vastaava B on selkeä tyyppivika. (Lehtien huippuasiantuntijat näkevät jo päältä asian oikean laidan, ihan samoin kuin auton laatu & luotettavuus selviää kojelaudan katkaisijoita hipelöimällä).

BTW, on eräällä merkilläkin ennen ollut huomattavasti nihkeämpi suhtautuminen enemmän vähemmän vaarallisiin vikoihin. Nyt tätä paikataan tällä partiopoikameiningillä ja hyvin uppoaa - runsaat takaisinkutsut ovat vain esimerkki tinkimättömästä laadusta :?

Ja sitten takaisin tähän ennenkuulumaton yksilövika/tyyppivika kikkailuun. Lainaus erään "miestenlehden" tuoreimmasta numerosta:
Kyseinen kevytrakenteinen vaihteistomalli on ollut ajoittainen murheenkryyni XX-konsernin takuuosastolle, joten odotamme mielenkiinnolla , onko tilanne parantunut vuosien mittaan.
Ihan kuin tuossa olisi tunnustus "olemme jo vuosikaudet tienneet mallin XX runsaista vioista", mutta eipä moisilla merkityksettömillä pikkuseikoilla ole aiemmin lehden lukijoita kiusattu. Päin vastoin, ko. merkkiä on tavattu ylistää juurikin pienten huoltokulujen vuoksi hyväksi valinnaksi, josta hyvinkin kannattaa maksaa muutama tonni kilpailijoita enemmän.

Ei varmaankaan ole yhtään tuollaisten merkityksettömien pikku/yksilövikojen sivuuttaminen liittynyt millään lailla lehden kustantajan ja maahantuojan välisiin kytköksiin :roll:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Loka 2013, 01:49
Kirjoittaja Pujazuba
Jiitee kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:Nyt tarkkana liikenteessä. Jos Toyotan kuljettaja näyttää isolta tyynyltä niin autoa ajaa ilmatyyny!
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/ ... 314531/304


PS. Pujazuba, eikös Islannissakin ole aika paljon Toyotia liikenteessä, varsinkin LandCruisereita ?
Kyllä täällä on paljon Tojotaa ja muutenkin Japanilaisia. Land Cruisereita on valtava määrä. Niin paljon että koko muoto on tullut kivuliaaksi katsoa. Varakasta kansaa kyllä kun noin kallis kärry mahtuu talouteen ja vielä usein toisena autona asuntovaunun veturiksi!

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Loka 2013, 16:28
Kirjoittaja Shuttle
insinörtti kirjoitti:Ei varmaankaan ole yhtään tuollaisten merkityksettömien pikku/yksilövikojen sivuuttaminen liittynyt millään lailla lehden kustantajan ja maahantuojan välisiin kytköksiin :roll:
Jos olisi todellinen pessimisti, niin voisi melkein luulla kyseessä olevan saksalaisen kansalle myytäviä autoja valmistavan tehtaan ja suomalaiseen auton kuljettajaa edessä olevaan lasiin viittavaan lehden nimellä julkaistava aikakausilehti. Onneksihan asia ei ole näin. :mrgreen:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2013, 09:23
Kirjoittaja Savo
http://www.nettiauto.com/peugeot/207/5986784" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko kellää mitää lausuttavaa Peugeotin automaattivaihteistosta?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2013, 09:32
Kirjoittaja h_lauri
^Faijan 307:sta semmonen vaihdettiin 10 tkm:n jälkeen, niin että takuusta on joskus hyötyä.

Don Suballa saattaa olla pösöistä jonkinlainen näkemys?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2013, 11:59
Kirjoittaja Pujazuba
^^ 400 kg painavempi kuin sedan 156 2.0 JTS!!! Miksi? 156 han on kunnon urheiluauto jos D luokan autona se on melkein puoli tonnia kevyempi kuin beibi pösö!

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2013, 12:22
Kirjoittaja Savo
Kokonaismassa: 1 695 kg sisältää kantavuuden?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2013, 13:02
Kirjoittaja Pujazuba
Massastahan kun puhutaan se on auto itse ilman kuormaa ja ilman nesteitä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2013, 13:08
Kirjoittaja Polforea
Ei ainakaan Suomessa. Omamassa on auto + nesteet + 75kg kuljettaja + 5kg matkatavaraa, kokonaismassa on omamassa + kantavuus.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2013, 13:15
Kirjoittaja Tiphookki
Vaihtelee välillä Pösön automaattilootaan öljyt niin pitäisi pelittää pidemmänkin aikaa. Muistan kun kaikki valitti miten paskoja esim. 405:n automaattilootat oli kestämään. Kukaan ei tajunnut, että moisessa lootassa oli 30 tkm öljynvaihtoväli huolto-ohjelman mukaan.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2013, 13:18
Kirjoittaja Pasi
http://www.hs.fi/autot/VTT+ihmettelee+m ... 2319708097" onclick="window.open(this.href);return false;

Siis tien valmistukseen käytettävä aine syypäänä jakohihnan katkeamiseen?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2013, 13:21
Kirjoittaja Pujazuba
Anteeksi erehdyin. Luulin että mainittu massa sivulla on suoraan auton tehtaan ilmoittaman kuivapainosta lainattu. Tietenkin kun sana on KOKONAISMASSA jopa maantaina uniselle miehelle sen pitäisi viittaa kokonaismassaan. :roll:

Täälläpäin kun laittaa auton myyntiin nettiin juuri tuo tieto (kuivapaino) haetaan rek. num. perusteella ja tulee mukaan ilmoitukseen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2013, 13:23
Kirjoittaja Pujazuba
Pasi kirjoitti:http://www.hs.fi/autot/VTT+ihmettelee+m ... 2319708097" onclick="window.open(this.href);return false;

Siis tien valmistukseen käytettävä aine syypäänä jakohihnan katkeamiseen?
Taitaakohan olla sittenkin niin että kaiken tämän ajan se on ollut sattumalla tienpinnat jotka ovat haitanneet Alfojen hihnoja?? :silly:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2013, 14:02
Kirjoittaja pitkämies
Työkaverin kutakuinkin kymmenvuotias Focus farmari sai sellaisen vikalistan (jälkitarkastuksia...) leimalle, ettei ole paljon Italian ihmeen omistajalla hävettävää.......Fiicus on ihan siisti ja asiallinen päältä, mutta sitä rahanmenon määrää kaverille, joka ei itse autonsa alla makaa! Oli ihan riittävästi kuukauden sisään laitettavaa meinaan.....Ja nää on just niitä mitä kaikilla on ja mitä kaikki haluaa ja mistä maksetaan "listahinta" vaihdossa koska ne on niiiiiiin haluttuja....Tai jotain....

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2013, 14:14
Kirjoittaja Shuttle
Pasi kirjoitti:http://www.hs.fi/autot/VTT+ihmettelee+m ... 2319708097" onclick="window.open(this.href);return false;

Siis tien valmistukseen käytettävä aine syypäänä jakohihnan katkeamiseen?
Odotetaan VAG-konsernin tiedotetta, jossa kaikki TSI+DSG kombon hajoamiset ovat tämän syytä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2013, 14:44
Kirjoittaja Pasi
Takuuehtoihin lisättävä lause: Auton käyttäminen oulussa kielletty!

;)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2013, 14:53
Kirjoittaja Pujazuba
Pasi kirjoitti:Takuuehtoihin lisättävä lause: Auton käyttäminen oulussa kielletty!

;)
Kielletty?? Ei ei..miten valtio siitä hyötyy!! Pölyvero toisaalta on valtion kannalta järkevämpi! Ajoneuvoihin 5000 € edestä elektroniikkaa joka laskee Oulun pölyalueella vietettyä aikaa ja verottaa omistajaa siitä!

Ja jos kerran ajoneuvovero kassa on auki säädetään samalla pari muuta asiaa:
1. Kaikki autoilijat maksavat pölyveroa normiveron lisäksi 6 % ajoneuvon hinnasta vuodessa.
2. Ouluilijat maksavat 60 %.
Homma valmis budjetti voi paremmin. Voi hemmetti autokanta vanheni 16 vuodella. Oliskohan se sen takia että lisävero toisensa jälkeen piiskaa autoilijoita niin pahasti ettei millään ole varaa uudempaan autoon?...eei varmaan.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2013, 15:51
Kirjoittaja Suba
Savo kirjoitti:http://www.nettiauto.com/peugeot/207/5986784" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko kellää mitää lausuttavaa Peugeotin automaattivaihteistosta?
h_lauri kirjoitti:Don Suballa saattaa olla pösöistä jonkinlainen näkemys?
Joo, mutta ei automaateista. 13kpl Pesosia on ollut aikanaan mutta ei ainuttakaan automaattia.
Silloisen hovikauppiaan mielestä olin sen verran nuori että jaksoin vaihtaa itse. :mrgreen:

En kyllä muista kuulleeni niistä mitään ihmeellistä tai negatiivista.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2013, 18:02
Kirjoittaja Tazio
Pujazuba kirjoitti:
Pasi kirjoitti:Takuuehtoihin lisättävä lause: Auton käyttäminen oulussa kielletty!

;)
Kielletty?? Ei ei..miten valtio siitä hyötyy!! Pölyvero toisaalta on valtion kannalta järkevämpi! Ajoneuvoihin 5000 € edestä elektroniikkaa joka laskee Oulun pölyalueella vietettyä aikaa ja verottaa omistajaa siitä!

Ja jos kerran ajoneuvovero kassa on auki säädetään samalla pari muuta asiaa:
1. Kaikki autoilijat maksavat pölyveroa normiveron lisäksi 6 % ajoneuvon hinnasta vuodessa.
2. Ouluilijat maksavat 60 %.
Homma valmis budjetti voi paremmin. Voi hemmetti autokanta vanheni 16 vuodella. Oliskohan se sen takia että lisävero toisensa jälkeen piiskaa autoilijoita niin pahasti ettei millään ole varaa uudempaan autoon?...eei varmaan.
Tämä! Ensin tietysti joku puolueeton työryhmä joka todistaa, että tämä tapa ei ole ainoastaan paras vaan käytännössä pakollinen tapa edetä jotta Suomen luottoluokitus, kansainvälinen kilpailukyky ja brandityöryhmä pärjäävät

-Tazio

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2013, 19:18
Kirjoittaja insinörtti
Pujazuba kirjoitti:Pölyvero toisaalta on valtion kannalta järkevämpi!
Entäs nastavero -> ongelma poistuu. Ai mut olisikin liian yksinkertainen ja halpa ratkaisu... :wink:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2013, 19:23
Kirjoittaja DaViega
Savo kirjoitti:http://www.nettiauto.com/peugeot/207/5986784" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko kellää mitää lausuttavaa Peugeotin automaattivaihteistosta?
Tuntuu löysiltä, oikein momentinmuuntimen irvikuva. Mutta kestossa ei ole ollut suurempia valituksia... liekö toi 10tkm;n jälkeen tehty vaihto melkolailla yksittäistapauksia

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2013, 22:11
Kirjoittaja hjpp
Savo kirjoitti:http://www.nettiauto.com/peugeot/207/5986784" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko kellää mitää lausuttavaa Peugeotin automaattivaihteistosta?
Mutsin numeroa pienemmästä hajosi laatikko ensimmäisen kerran 60 tkm:n jälkeen ja nyt kymppiä myöhemmin se valittaa korjatun laatikon olevan taas jotenkin viallinen. Edellinen oli 106 ja siinä laatikko toimi ihan hyvin, kun öljytkin oli vaihdettu aina jo mainitun tiuhasti.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Loka 2013, 15:52
Kirjoittaja Matti_S
Tjashos. Ilsa on ajokiellossa kun toinen takajarru on tööt. Ilmeisesti mäntäsysteemi tahtoopi vähän hirttää kii. Kuulemma hengenvaarallisessa kuosissa ja voip selittää oudot tempoilut urasella ja luikkaalla tiellä & soralla. Toisaalta tuo on teheny tuota ekasta talvesta saakka :D.

Tietoa millon iso-W saa osat ei kuulemma oo. No nyt suhaillaan sitten Pololla.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Loka 2013, 20:29
Kirjoittaja matti_vuorio
Pomppaako katsastuksessa jos vänkärin ikkunaa ei saa auki?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Loka 2013, 20:33
Kirjoittaja Tuomas K
Pitääkö ikkunoiden aueta katsastuksessa? 75:ssä ei ollut etulasien nappulat paikallaan kun kävin leimalla eikä se näyttänyt kiinnostavan.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Loka 2013, 20:35
Kirjoittaja Aquatica
Ymmärrykseni mukaan se on niin, että jos ikkuna on jo auki eikä sitä saa kiinni, siitä tulisi sanomista. Tai osittain auki? Mutta jos on kiinni, ei kai hätiä mitiä :o

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Loka 2013, 22:22
Kirjoittaja Isola
Ei tarvitse aueta, kunhan menee ja pysyy kiinni. Tähän ja useimpiin muihinkin määräaikaiskatsastuskysymyksiin vastaa Trafin pruju Katsastuksen arvosteluperusteet.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Loka 2013, 10:20
Kirjoittaja SMa
Kävin joskus taannoin Fiattia näyttämässä konttorilla ja sanoin katsastuksen aluksi, että jos voi olla avaamatta ikkunoita, kun ei tiedä saako niitä enää sen jälkeen kiinni. Ei mennyt läpi, mutta ei johtunut ikkunoista :lol: