Rasvis kirjoitti:Tuo ilmoitus on kyllä aika isolla kynällä kirjoitettu. Kuvista päätellen vanteet ovat tarvikkeet, pakosarjat vakiot ja nelivitosiin kaasareihinkin suhtaudun suurella varauksella. Ei sinne ainakaan Alfan toimesta sellaisia ole pultattu.
Jep, kasarin lopun -ysärin alun tarvikkeet eli " waffle-Momot" nuo on. Sopisi kunnostettuina johonkin ajankohdan berlina-Alfaan.
Malli Typ 4212001:
Juha
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Nettiautossa toi 75 myynnissä 400e, jos joku haluaa kuvia vähän tarkemmin niin laita viestiä. Kävin äsken tarkistamassa ja ilmotuksen kuvat vähän poikkeaa todellisuudesta.
Toi Alfetta GTV oli pari v sitten kotkassa myynnissä hintaan 1000€ ja olisi sen ostanu talteen,muyya oli ehtiny toho lähelle jo mennä.tosiaan seiso taivasalla lähistöllä pari vuotta kunnes näköjään pohjanmaalle päätyi. Kone näytti muistaakseni näyttävän olleen jostain vanhemmasta vehkeestä.
^^ Jos tuollaisten asioiden pohtiminen olisi mulle ajankohtaista, niin saattaisin päätyä Maseratin sijasta tällaiseen ratkaisuun lahden takaa. Noita herrasmiesvalintoja saa aika kohtuukustannuksin ja jollain tapaa noi alkaneet 2+2 paikkaisuutensa, kabiinin perinteitä noudattelevan selkeyden ja just hankintakulujensa takia miellyttämään vaan enemmän iän myötä. Ja onhan siinä V12. Käyttömaksuverot menis vielä painon eikä todeliisten päästöjen mukaan. Eihän toi ehkä Pininfarinan kauneimpiin kuulu, mutta jollain tapaa muotoilun vähäeleisyyskin on alkanut puhuttelemaan.
Giallo Pozzuoli kirjoitti:^^ Jos tuollaisten asioiden pohtiminen olisi mulle ajankohtaista, niin saattaisin päätyä Maseratin sijasta tällaiseen ratkaisuun lahden takaa. Noita herrasmiesvalintoja saa aika kohtuukustannuksin ja jollain tapaa noi alkaneet 2+2 paikkaisuutensa, kabiinin perinteitä noudattelevan selkeyden ja just hankintakulujensa takia miellyttämään vaan enemmän iän myötä. Ja onhan siinä V12. Käyttömaksuverot menis vielä painon eikä todeliisten päästöjen mukaan. Eihän toi ehkä Pininfarinan kauneimpiin kuulu, mutta jollain tapaa muotoilun vähäeleisyyskin on alkanut puhuttelemaan.
Monta hyvää pointtia! Ja olin suorastaan yllättynyt että hinnat ovat painuneet noinkin realistiselle tasolle.
^Minäkin olen jo jonkun aikaa kuolannut noita 456:ia, niitä kun saa tosiaan Ruotsistakin varsin edullisesti. Tosin täällä jossain ketjussa asiantuntijat tekijät parhaansa palauttaakseen minut maanpinnalle kertoessaan, että tuollaisen huollattaminen on järjettömän kallista (johtui moottorin sijoittelusta tjsp).
PS. Joku Englantilainen autolehti halusi joskus testata paljonko 456 kulkee täydellä kuormalla. Ja kulkihan se yli kolmesataa neljä äijää kyydissä .
PPS. Tampereella on kuulemma sininen yksilö rekkarilla MY-456.
Heh, kaikkea sitä keksitäänkin. Olisin just kortin saaneena varmasti ollut noista innoissaan ja tilannutkin. Mut nyt kohta 20v myöhemmin saavat jäädä kauppaan...
En tiedä olenko yksin mielipiteeni kanssa, mutta tuo on vähän kallis verraten vaikka TÄHÄN. Tietty tämä on vähän vanhempi ja soveltuu esim. postin jakamiseen, mutta aika raju on hintaerokin. Pari vuotta sitten tuommoisen ('00 mallin) verot on olleet 3774.91 EUR. Tuskin hirveästi enempää nytkään.
Kaikkea jännää ja kiinnostavaa tulee aina tutkailtua...
Suomessa jostain syystä avoautot ovat kohtuuttoman kalliita käytettyinä, vaikka on vaikea löytää maan, joka soveltuisi vähemmän avoautoiluun kuin Suomi
quppe kirjoitti:Onhan toi nyt hienompi kun se valkonen suzuki, mut nettiautossa kallein yksilö. Hienostihan noi kiertää eikä joka nurkassa tuu vastaan!
Hehheh,se suzuki oli aika raju "aivopieru". Humalassa harkittu teko Mulla ollut toi Accord vuoden ja jotenkin vakuuttanut laadullaan. Ja eritoten kiinnostaisi tuo F20C moottori joka kiertää ja kiertää vaan !
Olin Jurvassa tuollaisen Honda S2000:n kyydissä radalla. Aika rasittava peli koska kakkosta isommilla vaihteilla ei enää oikein ole kulkua kunnolla. Ja se ääni... Noh, ekat viisi minuuttia se oli makea mutta siihen se jäi.
^Toisille se on ongelma ja toisille ei. Tuttavapiirissä on muutama postiauton omistaja/entinen omistaja ja ihan onnellista elämää hekin ovat viettäneet. Jos pitäisi valita niin kyllä itsekin kallistuisin kuskinpaikalta ohjattavaan yksilöön. Noiden hintaero on vaan niin kova että oli pakko laittaa vähän raflaava esimerkki.
TestarosaFinland kirjoitti:Suomessa jostain syystä avoautot ovat kohtuuttoman kalliita käytettyinä, vaikka on vaikea löytää maan, joka soveltuisi vähemmän avoautoiluun kuin Suomi
Tähän varmaan vaikuttaa se, että juurikin mainitsemastasi syystä avoautoja myydään vähän. Toki niillä voi ajaa ympäri vuoden, mutta harva valitsee ainoaksi käyttöautokseen umpikattoisen sijaan. Näinpä Suomen markkinoilla on vähemmän tarjontaa ja käytettyjen hinnat suhteessa korkeammat.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/166/6646416
Niin lähellä mutta niin kaukana, hakekaa joku nyt pois ettei tarvi kuolata täällä turhaan. Hieno peli oli livenäkin. Liekö sama joka oli joitakin aikoja sitten myynnissä 10 000€ kalliimpana?
TestarosaFinland kirjoitti:Suomessa jostain syystä avoautot ovat kohtuuttoman kalliita käytettyinä, vaikka on vaikea löytää maan, joka soveltuisi vähemmän avoautoiluun kuin Suomi
En ihan allekirjoittaisi tuota. Nettiautossa on tälläkin hetkellä 226 kappaletta alle 5000 euron hintaista avoautoa, joukossa varsin mielenkiintoisiakin kapistuksia. Ja kun hintaa nostaa vähän korkeammalle niin aina vaan eksoottisempaa kalustoa löytyy. Tulkitsen tätä niin, että kun kysyntä on rajallista niin (tosi)myyjien on hinnoiteltava tavara sen mukaan kuin joku on valmis siitä maksamaan.
Arvostelukykyyni saattaa tosin vaikuttaa kesällä kohonnut avoautokuume, joka on onneksi nyt laskemaan päin .
Suomessa jostain syystä avoautot ovat kohtuuttoman kalliita käytettyinä, vaikka on vaikea löytää maan, joka soveltuisi vähemmän avoautoiluun kuin Suomi
Tai oikeastaan voisi puhua pyyntihinnoista. Avoauton myyminen on aika onnetonta touhua, kokemusta on. Taitaa olla ostajan markkinat sille kuka avoa etsii rahat käteisenä valmiina tyynyn alla. Mutta oikeasti kahden kangaskaton kokemuksella, avo sopii Suomeen loistavasti! Olivat lämpimimpiä kaikista autoistani. Ja siellä missä kuvittelisi avon olevan kaikista eniten kotonaan on usein niin kuuma ettei katto auki pysty ajamaan kuin iltaisin, aikaisin aamulla tai pilvisinä päivinä. Kyllä minullakin on seuraava peli taas avo. On niissä vaan jotain.
Sekään ei ole ihan huono asia
Hienoja vehkeitä ne on ja avokuume nousee kevällä, mutta laskee samaa vauhtia kuin asteet lämpömittarissa
On siellä nettiautossa mielenkiintoisia vehkeitä, keväällä mietitään taas kuinka tarpeellinen se on, kun kesäautoja on muutenkin riittävästi
Rupesin mielenkiinnosta muistelemaan Opel Speedsteriä ja kaivoin nettiauton esille. Loppu se katseleminen tähän, ovatko nuo oikeasti noissa hinnoissaan?!
Taas kiusasin itseäni ja tarkastin kuinka paljon halvemmalla postinkantaja pääsee. TURBO 8989 GBP ja VAPARI 5500 GBP.
Vapaasti hengittävästä Vauxhallista on maksettu pari vuotta sitten veroja 4068.36 EUR ja vuosi sitten kuskinpaikalta ohjattavasta Turbosta 7216.99 EUR
Ja taas tuli paha mieli. Onneksi noihin ei ole varaa muutenkaan.
^ Uusimmasta Auto Italiasta bongasin sellasen rivin kuinka Vauxhallin edustaja oli lehden toimittajalle kertonut jo 25% noista Vauxhall VX220: sta tuhoutuneen kun kuskeilta oli lähtenyt perä alta hallitsemattomasti..
Liekö tuo vaikuttanut VX220 käytettyjen autojen markkinahintoihin englannissa. Saksassa vastaavat käytetyt Opel Speedsterit tuntuisivat pyyntihinnoiltaan liikkuvan selvästi korkeammissa lukemissa.
^Aika hurja luku jos pitää paikkansa. Paljonkohan vakuutukset mahtavat olla...
Hintaeroon Saksan ja Brittien välillä kiinnitin itsekin huomiota. Voi olla ihan siitä kiinni että vasemmalta ajettavien autojen markkina-alue on suurempi. Tästä seuraa suoraan että suhdeluku tarjolla olevien autojen ja potentiaalisten ostajien välillä jotain ihan muuta kuin Briteissä.
^ UK:ssa vakuutusluokkia on asteikolla 1-50. Vapaaastihengittävän luokka olis 33 ja turbon 38 hätäisesti katsottuna
tällä kalkulaattorilla.
Lotus Elisellä mallista riippuen vakuutusluokka löytyy lukemista 36 - 44. Ei ihan halvimmasta päästä ja Eliselläkin on samanlaista "lähti lapasesta" historiaa kuin
VX220:lla/Speedsterillä johtuen varmaan noiden läheisestä sukulaisuudesta.