Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Nykyäänhän Alfat on ihan konsernihöttöä, mutta 75:n kanssa on sama ajatus käynyt mielessä useammankin kerran ettei nyt liikaa ylistetä Italian ihmeitä :)

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hjpp »

mutt kirjoitti:Tuohan on alkuperäinen BMW repair workshop special tool nr. 666.
Alfan vastaava on hakusessa...

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=26473

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

unknown kirjoitti:Eihän tuossa (videolla) ollut muuta vikaa, kuin se että normaalilla liukuvasaralla olisi lähtenyt. Ei silti; tuntuu siltä että VAG:llä ja BMW:llä suunnitellaan kovasti, mutta pelkästään insinöörien kautta, jotka ei ole ikinä avannut auton konepeltiä, muuten kuin saranan puolelta.
edellis kesänä avasin yhdestä sukulaisen Skodasta eturipustuksen ja kun sain pyörän irti niin piti oikein istua alas ihmettelemään, "että miten on mahdollista, että tälläinen rakennelma on tieliikenteeseen hyväksytty!"

Totean sen nyt taas; minulla ei ole varaa ajaa Saksalaisella autolla, kun ei koskaan tiedä pääseekö perille ja minkä kulman takana se moottoriremontti/vaihdelaatikko jumppa lymyää.
Et sitten ole MB:lla ajanut /omistanut ? Esim. 90-luvun C-malli dieselinä ja automaatilla uskomattoman kestävä.... Nyky-E esim. työkaverilla toiminut hyvin pari vuotta....



Jt
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Mersuissa on se "näkkileipä" ongelma eli ruoste, joka on alkanut kolottamaan vuden 1993 jälkeen. Itse ajan Toyotalla, siihen piti vaihtaa pyyhkijänsulat tänävuonna, mitähän jännää ensivuosi tuo tullessaan, ehkä öljynvaihdon...
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Tuntuu olevan lähes poikkeuksetta niin,että jos autossa ei muita "ominaisuuksia",kun on huoleton&kestävä,niin ajettavuus,ja mukavuus puuttuu,ja toisinpäin.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

alfa164 kirjoitti:Tuntuu olevan lähes poikkeuksetta niin,että jos autossa ei muita "ominaisuuksia",kun on huoleton&kestävä,niin ajettavuus,ja mukavuus puuttuu,ja toisinpäin.
Lexus ... Ajettavuus vasta tosin huippumallessa hyva...

Juu, Toyotalla meillakin ajetaan pitkat tyoajot, ja taman vuoden oljytkin jo vaihdettu. Avensis mahdollistaa Alfa-harrastamisen...

:wink:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jiitee kirjoitti:Lexus
Glorifioitu korolla valmistajalta joka itsekin häpeää itseään kun ei kehtaa oikealla nimellä myydä.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

:lol:

Vaikka IS250 manuaalilla on edelleenkin kovin varteen otettava B-vaihtoehto jos alfasta haluaa jossain kohtii päästä vähäksi aikaa tuulettumaan, niin siltikin jokin siinä jättää iskemättä. Ja voi olla niin, että kun tästä mennään jokunen vuosi eteenpäin ja ehkä auton vaihto rupeaa kutittelemaan mieltä, niin nykyistä mazda 6:sta saa jo sen verran edukkaamin, että se on vaihtoehto samalla kun IS tippuu pois iän takia. ISO JOS... onhan siinä kohtaa vaihtoehtoina Giulietta tai viimisiä malleja oleva 159, joskin samanlaisesta autosta toiseen vaihtaminen ei ole ollut omaan pääkoppaan sopiva vaihtoehto :roll:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ ja ^^

Alfalla klorifioitua essonbaaria , poijaat :wink:
Jotenkin joillakin huvittavasti poistuu "essonbaarivarmistin" kun joku lausuu sanat Toyota tai Lexus ja laatu :lol:

Jos luitte mistä oli kyse , niin oli puhetta auton ominaisuuksista : huoleton&kestävä, sekä ajettavuus ja mukavuus.

Alan asiantuntija (ja myös Alfa-uros parhaasta päästä kuten tiedämme ) : Jeremy Clarkson: Lexus LFA "The Best Car I've Ever Driven"
http://www.youtube.com/watch?v=nl7jF_AjQF0

Tuossa LFA:ssa riittää kaikkia noita, mutta ei sovi minun budjettiini. Letkeän , luotettavan , mukavan ison . käytetyn V8-Lexuksen sen sijaan voisi joskus ostaa ... :wink:

Juha
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Jeremy, vaikka Alfamies onkin ei ole pelkästään Alfan kehuja vaan myös haukkuja. Hän ylipäänsä pitää Alfoista mutta kuuluu siihen kouluun joka ei uskaltaisi omistaa sellaista koska ne kuulemma hajoaa.

Mies on hyvin hauska ja tarjoaa ainutlaatuista autoviihdettä sekä paljon muuta. Luen hänen kirjojaan silloin tällöin joissa materiaali on hauskaa ja yleensä asiaa. Mutta kaveri löytää 'the best car I've ever driveniä melko usein!!!'
Kuva

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jiitee kirjoitti:Alfalla klorifioitua essonbaaria , poijaat :wink:
Essonbaari on parasta :mrgreen:

Jotenkin Lexuksessa jaksaa aina huvittaa kun aikoinaan 90-luvulla oli Tuulilasissa tai TM:ssä urheilullisten perheautojen (tms) vertailu, jonka voitti Saab ja Lexus oli siellä häntäpäässä. Harvoin on yleisönosastossa ollut niin katkeraa palautetta. Lexuksenhan siis on oltava maailman paras auto, koska palautteen antajakin oli sellaiseen päätynyt, eikä hänelle kelpaa kuin paras.

Lexus voi olla teknisesti kelvollinen auto, mutta muotoilijat taitaa olla ne samat jotka vääntää korollat ja anjovikset. Valitettavasti se näkyy.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Pujazuba kirjoitti:^ Jeremy, vaikka Alfamies onkin ei ole pelkästään Alfan kehuja vaan myös haukkuja. Hän ylipäänsä pitää Alfoista mutta kuuluu siihen kouluun joka ei uskaltaisi omistaa sellaista koska ne kuulemma hajoaa.

Mies on hyvin hauska ja tarjoaa ainutlaatuista autoviihdettä sekä paljon muuta. Luen hänen kirjojaan silloin tällöin joissa materiaali on hauskaa ja yleensä asiaa. Mutta kaveri löytää 'the best car I've ever driveniä melko usein!!!'
Eikös mies puhu tuossakin asiassa asiaa, joskushan se Alfakin hajoaa, mutta niin hajoaa Rollsikin, kai :mrgreen:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onhan Clarksonin tallissa ollut ainakin GTV6.
JC kirjoitti:Take the old GTV6 as a prime example. I owned one once and it was a nightmare. The worst car I’ve owned. Deeply uncomfortable, spectacularly impractical and blessed with steering so heavy that navigating into a London parking space was like navigating a donkey into a budgie cage. Then there was the complete lack of quality. Nothing worked. And when you got one thing fixed something else would break on the way home. Once it tried to murder me. The linkage from the gearlever to the rear-mounted gearbox fell off and jammed the prop shaft, causing a sound not heard on earth since Krakatoa blew up, and the rear wheels to lock. But behind the oyster-like impregnability of its ergonomics and hidden in the sea of snot were two perfect pearls. The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music. It was like having your soul licked by angels.

In essence, then, Alfa has always understood what makes driving a thrill. But it has never been able to make a car. Well, not a car that a rational, normal human being might want to buy. Think of them as underground German art films.
- Epäkelpokeräilijä -

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

unknown kirjoitti:Mersuissa on se "näkkileipä" ongelma eli ruoste, joka on alkanut kolottamaan vuden 1993 jälkeen. Itse ajan Toyotalla, siihen piti vaihtaa pyyhkijänsulat tänävuonna, mitähän jännää ensivuosi tuo tullessaan, ehkä öljynvaihdon...
Itse olen tarkastamassa, fiksaamassa ja pienkorjaamassa vm.-14 A-sarjan mersujen raakakoreja, ja näkeehän tuossa monenlaista pientä jännää mikäli autoista on kiinnostunut, mutten toki voi niistä seikoista puhua.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Nyt täytyy tunnustaa, että en ymmärrä tätä Lexus-vöyhkäämistä alkuunkaan. Joitain IS:iä olen tsekkaillut ja tulee tosiaan mieleen ylihintainen tojotsu - tylsä sisältä ja päältä. Ilmeisesti moottori on sitten jokin Warp Drive Intergalactic -malli joka hehkutuksen aiheuttaa?

Ja tuota CJ:n hehkuttamaa mallia en oikein jaksa lukea samaan automallistoon. Eiköhän tuohon nähdyllä raha- aika ja työmäärällä moni muukin saisi hyvän supercarin aikaiseksi? Hieno moottori varmasti, tuskin nähdään näissä Suomimallessa... :D
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

IS tylsä? Ihan mielenkiinnosta mikä on segmentin dynaamisin auto? Ei ainakaan se A4 tai 3-sarja...

Sentään takavetoinenkin, kuten oikean auton kuuluukin olla.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Riccardo kirjoitti:IS tylsä? Ihan mielenkiinnosta mikä on segmentin dynaamisin auto? Ei ainakaan se A4 tai 3-sarja...

Sentään takavetoinenkin, kuten oikean auton kuuluukin olla.
Njoo, näitä makuasioita näemmä. Jos japsityylistä tykkää niin sittenhän lexus on se ainoa luxus? Mielestäni kyllä BMW ja Olympiavolkkari vie tuota Lexusta mennen tullen.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

En tykkää Olympiavolkkarista saatika Bimmeristä. Silti väitän kummankin olevan houkuttelevampi, kuin Lexus.
Miksi? Koska Lexus on sitä harmaata ämpärimuovia muotoilultaan. Bimmerissä on vähän linjaa ja Audissa sitten taasen tylsää, saksalaista jämäkkyyttä ja suunnitelmallisuutta. Lexus on, edelleen ja yhäkin, omasta mielestäni vain ylihintainen tojota parilla lisävimpaimella tai hilpettimellä.
Enemmän yritystä on jopa GT-86:ssa, kuin peruslexuksissa. Eikä siinä, jos tykkää Lexusta niin tykkää siitä - onko t'ämä nyt jotekin riidanalainen mielipide?
Maailmassa on kuitenkin aika pahuksen monta miljoonaa ihmistä, jotka tykkäävät harmaasta tojotastakin, niin ei kai marginaaleista voida puhua...?

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Lexus ei kärsi pikkuvioista mitä löytyy bimmusta ja audista pilvin pimein. Ei tarvitse vaihdella tukivarsia eteen ja taakse, koska Passat paistaa alta tai ei tartte pelätä että taka-antenni imaisee viis litraa vettä sisään. Onhan se aika tylsä sisältä, mutta on se hiljainen ajossa ja mukava ajettava. Eikä tosiaan tarvitse mistään huolehtia, se vaan toimii ja V6 pörisee. Alfasta tykkään enempi, mutta Lexus onkin vaimon auto. :mrgreen:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

A4, 3-sarja ja IS vertailussa audi tippuu kyllä heti pois, ei minkäänlaista kiinnostusta tai mitään, mikä saisi herätettyä mielenkiintoa. Ne pari bemaria joita olen ajannut ovat olleet nuhaisia ja huonosti varusteltuja joten ei noihinkaan ole hirveästi kiinnostusta saannut aikasiksi. siinä ei takaveto pelasta.
Taidan jatkossakin ajella - täysin tyytyväisenä - sataviisysilläni...

LFA? Mitä jos Alfalla päätettäisiin tehdä auto, jota saisi suunitella 5 vuotta, eikä sen IKINÄÄN tarvitsisi tehdä yhtiölle voittoa ja saisi maksaa lähes 400000$?
Edit: suunittelu aloitettiin vuonna 2000! :silly:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tätä on aikaisemminkin mutistu, nyt uutena maailmanlaajuinen öljynvaihtokamppania
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/ ... mmentsHere

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuokin kampanja ilmeisesti vain kiinalaisten miellyttämiseksi. Kertoo missä ne markkinat on ja kiinalaiset ilmeisesti vielä tarkempia ja pitkämuistisia tällaisissa asioissa. Euroopasta ei niin väliä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

artjojy
Viestit: 289
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
Car(s): 156SW JTS selespeed ,02| Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| 159 Tbi,10
Paikkakunta: Hollola

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja artjojy »

DSG lootaan verrattuna Alfan mollattu Selespeed vaihteisto alkaa kuulostamaan luotettavalta perustekniikalta :-D

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

artjojy kirjoitti:DSG lootaan verrattuna Alfan mollattu Selespeed vaihteisto alkaa kuulostamaan luotettavalta perustekniikalta :-D
Juu,tosin kaksi täysin eri asiaa DSG - Selespeed

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Arvauksia/tietoa kiitos.Renault clio-04.kuopissa kuskinpuoli edestä kolahtaa,kuulostaa jousen ääneltä,tai ainakin metalliselta kolahdukselta,välillä myös liikkeelle lähdössä.Autossa takuu varmasti kunnossa jouset/iskarit/iskarin yläpää(laakerointi,tänään vaihdettu,sekä kallistuksen vakaajan päät.Mikä helkutti siinä voi kolahdella :shock:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Iskari kenties.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Epäilen kun 2000km ajetut,ja vanhat oli todella loppu,eikä silti ääntäneet

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Minkä merkkiset iskarit tuli? Motonetin Lip gastechit voi olla noilla kilsoilla jo loppu...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

frosted
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Heinä 2012, 15:09

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja frosted »

Pallonivel mun ranskalaisessa kolisi.

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Millainen sen iskarin rakenne on? Eli lähinnä tarkoitan sitä läpivientiä missä varsi tulee iskarista ulos. Onko siinä sellainen kiristettävä hattumutteri, vai prässätty systeemi.
Jos hattumutteri, se voi olla löystynyt ja iskarielementti pääsee liikkumaan "tolpan" sisällä.

Myös raidetangon kunto kannattaa tarkastaa.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Iskarin yläpää on tälläinen "uiva",eli pystysuunnassa iskari pääsee liikkumaan,tuotakin tuli ihmeteltyä aikanaa,,kun auton tunkkasi ilmaan,niin pari senttiä tippui iskari alaspäin,mutta niin se kuuluukin toimia.Tosiaan uusittu toi laakerointi.
http://farm8.staticflickr.com/7048/6792 ... 191e2f.jpg

Onko muuten tukivarressa yleensä kierre halkaisun toisessa päässä,siis siinä kartio reijässä,siinä joka pitää alapallon kartiossa?Pirun tiukassa oli,ja katkesihan se se pultti mutterin puolen juuresta.Pultin kanta vielä ehjänä.

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Tarkoitin tuossa kuvassa näkyvää keltapassivoitua hattumutteria. Eli onko sinun iskarissasi vastaava kiristettävä mutteri siinä vai ihan prässätyn näköinen systeemi?

Kuva

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

alfa164 kirjoitti: Onko muuten tukivarressa yleensä kierre halkaisun toisessa päässä,siis siinä kartio reijässä,siinä joka pitää alapallon kartiossa?
Ei se taida olla edes kartio, vaan tuollainen pultin uralla oleva lieriö. Tietääkseni ei ole kierrettä, jos kerran on vastamutteri.

Kuva

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

äölkjhgf kirjoitti:Tarkoitin tuossa kuvassa näkyvää keltapassivoitua hattumutteria. Eli onko sinun iskarissasi vastaava kiristettävä mutteri siinä vai ihan prässätyn näköinen systeemi?
Kiinteä "jousikuppi" alhaalla

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ollaan tuo traktori remontti saatu jo moottorin osalta pakettiin. Käy ja kukkuu. Taka-akseliston sisällä olevat uivat jarrut täytyy vielä rempata. Nyt vaan on tullut mieleen noiden kiertokankien kanssa kun ei käytetty lukitetta. Aukesivat ihan helposti, eikä näyttänyt olevan "lakkaa". Eikä ollut kuin momentit tiedossa. Ja lukite jäi laittamatta. Mutta onko noissa kuinka yleistä edes käyttää lukitetta? Niissä ei ollut myöskään mitään mekaanista lukitusta. Katselin muutaman korjausoppaan ja noista en löytänyt lukitteen käyttöä. Tuohon traktoriin ei ollut manuaalia.
Työnä tuon lukitteen lisääminen on sitten ihan "hirvittävä". :roll: Näin jälkikäteen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

frosted kirjoitti:Pallonivel mun ranskalaisessa kolisi.
Juu,niin tuossakin,nyt kunnossa :)
Juu,ei ollut kierrettä,eikä kartiota,niinkuin joku täällä kirjoitti.Eka annoin tuurnaa ja lekaa tovin,ei hievahtanutkaan,mutta pulttipyssy sai ruuvin pyörimään,jolloin sen sai nätisti lyötyä pois :)

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Se on varmasti murheellista kun ei saa kuuluisia hahmoja biffaamaan tuotteitansa! Mistäköhän jäi sponssidiili kiinni?
Liitteet
Jesse ja Honda.jpg
(39.28 KiB) Tiedosto ladattu 3026 kertaa

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^Aika naseva mainos - onkohan jenkkiseurakunnat saaneet hyvän Honda-diilin :wink:

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Ei liene uutinen, mutta kuulin tuossa eilen yhdeltä tuttavalta, että farkkugolfissa on toinen DSG-loota menossa jo murusiksi hänen aikaanaan. Edellinen vaihdettiin alle 20tkm sitten. Kaikenkaikkiaan autolla ajeltu jotain 120tkm. :silent:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Jiitee kirjoitti:^Aika naseva mainos - onkohan jenkkiseurakunnat saaneet hyvän Honda-diilin :wink:

JT
Näköjään!
http://www.youtube.com/watch?v=07cmMhQxjfg
Kuva

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

PNV:ssä maski on kuluva osa, meni toinen munuainen särki. :mrgreen:
VMP

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jkk »

Marutei kirjoitti:Ei liene uutinen, mutta kuulin tuossa eilen yhdeltä tuttavalta, että farkkugolfissa on toinen DSG-loota menossa jo murusiksi hänen aikaanaan. Edellinen vaihdettiin alle 20tkm sitten. Kaikenkaikkiaan autolla ajeltu jotain 120tkm. :silent:
mulla oli sijaisautona 260 tkm ajettu tdi dsg paskalaitos. niskat venähti aina kun vaihto 1-r tai r-1 meinaan pauke+ nytkäys sellanen et huhhuh. :drinking:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Mikä noissa DSG-laatikoissa oikein mättää? Onko niissä joku mekaaninen suunnitteluvirhe, vai mikä niitä särkee?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Laatikko itsessään ilmeisesti ei ole se ongelma, vaan se "mikälie mekatroniikka-nimellä" kulkeva vaihteiston kyljessä oleva laitos, joka antaa laatikolle käskyt ja ilmeisesti hoitaa vaihteiden siirrot. Näin siis olen ymmärtänyt, mutta jollain varmasti parempaakin tietoa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Alfissimo kirjoitti:Laatikko itsessään ilmeisesti ei ole se ongelma, vaan se "mikälie mekatroniikka-nimellä" kulkeva vaihteiston kyljessä oleva laitos, joka antaa laatikolle käskyt ja ilmeisesti hoitaa vaihteiden siirrot. Näin siis olen ymmärtänyt, mutta jollain varmasti parempaakin tietoa.
Vulgan selitys mun lukemien perusteella sanoo: lämpimissä ilmastoissa laatikon öljyn aiheuttama höyry aiheuttaa oikosulkuja laatikon ohjausyksikössä. Olikohan korjausmenetelmä öljytyypin vaihto johonkin tiettyyn.
Kuva

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kytkin kuluu kuivakytkimisissä malleissa. Mekatroniikka on pihalla. Vauhtipyörä ei kestä sitäkään vähäistä mitä muilla. Viime talvelta muistan jotain taipumuksia jäätyä. Öljytyypistäkin oli jotain sanomista, mutta se oli lehdistötiedote tavaraa eikä näy (ainakaan suomen) korjaamoilla

Vaihteisto itsessään on varmaan ihan OK, kaikki siinä ympärillä on sitten sellaista vitsi osastoa...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Primera -99 jätti tielle.. viime kerrasta ei ookkaan ku 2kk.

Auto yksinkertasesti sammu liikkeestä ja ei käynnisty (startti kyllä hakkaa)

2kk sitte aivan samat oireet, ja virranjakajan vaihdolla selvittiin. (käytetty sekin)

Jos täysin sama vika kuin viimeks niin muutamien tuntien päästä lähtee taas ongelmitta käyntiin ja sammuu taas tietyn ajan päästä.

Ilmeisesti sama homma taas, uskaltaako käytettyä tohonkaan enää ostaa.
Noni

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

YKK-anturi? =D

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Aquatica kirjoitti:YKK-anturi? =D
Yhdistyneet_Kulma_Karvat?

Ja kyllä muuten yhdistyykin pikkuhiljaa jos näitä joutuu kuukaustolkulla vaihteleen.. Toisaalta, ei ole mun auto, mutta voi arvata millä liikutaan noi Nissaninkin ajot tällä välin, no 156:lla.

Täytyy ihan googlettaa toi "YKK-anturi".. :D Neverheard.

Kyllä se on toi virranjakaja 90% todennäkösyydellä, mutta voiko olla jotain mikä sen aiheuttaa että siihen tulee vika/hajoaa?
Noni

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Macela kirjoitti:Täytyy ihan googlettaa toi "YKK-anturi".. :D Neverheard.
Tunnetaan Alfamaailman ulkopuolella kampiakselin asentoanturina.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Vastaa Viestiin