Sivu 1/1

Eipä hienoja vanhoja Alfoja

Lähetetty: 30 Marras 2006, 01:53
Kirjoittaja PSS

Lähetetty: 30 Marras 2006, 07:29
Kirjoittaja tsav
Ei ainakaan rekisteröintitietojen mukaan, eikä tuontitilastojen mukaan. Vanhin rekisterissä oleva Alfa taitaa olla '53 ja tullaustietojen mukaan vanhin uustuonti Alfa viimevuosina näyttäisi olevan minun '57.

Osta joku noista niin sitten on :-D .

Lähetetty: 30 Marras 2006, 08:19
Kirjoittaja 155156
http://www.prewarcar.com/show_prewar_ca ... r_id=10115

Olisiko tässä maailman coolein auto koskaan? Vai meneekö pokaali Jaguar E-type Convertiblelle..?

Lähetetty: 30 Marras 2006, 10:00
Kirjoittaja Jarno
Jaguar on 30v myöhässä.

Lähetetty: 30 Marras 2006, 10:09
Kirjoittaja HR
Nämä näyttää muuten kaikki olevan vähän erilaisia vaikka mallimerkintä olisi sama.

Tuskin noita prewar Alfoja on Suomessa yhtään tai jos on niin kyseessä on aikamoinen aarre ja omistaja osaa olla asiasta hyvin hiljaa.

Näitähän on valmistettu hyvin vähäisissä määrin ja yhtään ei alunperin ole Suomeen kulkeutunut. Entisöityjen yksilöiden hitataso taas selittää sen ettei näitä jälkeenpäin ole yhtään tuotu.

linkki

Lähetetty: 30 Marras 2006, 10:48
Kirjoittaja Tazio
155156 kirjoitti:http://www.prewarcar.com/show_prewar_ca ... r_id=10115

Olisiko tässä maailman coolein auto koskaan? Vai meneekö pokaali Jaguar E-type Convertiblelle..?
Äh, e-typehän on vain Disco Volanten huono kopio :=)

-Tazio

Lähetetty: 30 Marras 2006, 14:35
Kirjoittaja Alfieri
HR kirjoitti:Nämä näyttää muuten kaikki olevan vähän erilaisia vaikka mallimerkintä olisi sama.
Se, mikä näkyy, on näin vanhoissa autoissa korittajan käsityö.

Lähetetty: 30 Marras 2006, 16:27
Kirjoittaja Vittorio Jano
Asiahan on juurikin näin, kuin mitä Alfieri kirjoitti. Samalle alustalle tekivät useat koritaiteilijat Fruasta Pininfarinaan ja Bertonesta Touringiin omia korejaan. Pätee tuon ikäisiin autoihin ihan muutenkin. Se taisi olla sitä tuunausta tai ainakin tapa erottua naapurista.

Lähetetty: 01 Joulu 2006, 10:05
Kirjoittaja tsav
Toimi näin vielä oikeastaan 50-luvullakin. Esim Giulietta 55-62 välillä tehtiin Berlina korit Alfan toimesta, Sprintin korit Bertonen toimesta ja Spiderien korit Pininfarinan toimesta. Tyhjät korit toimitettiin sitten Alfan tehtaalle jossa niihin laitettiin tekniikka. Korit muistuttaa toisiaan, mutta ovat kuitenkin ihan erilaisia.