pyöräntuennan ihmeitä..

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

pyöräntuennan ihmeitä..

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Ja alkuun varotus ketä kiinnostaa ainoastaan kolmiotuenta mitä alfa käyttää ei varmaan kannata lukea. Kyse on normi mcphersonista joka on kohdannut tujauksen ja sen vaikutusten setviminen on aika mielenkiintosta puuhaa. Väläyksenä tietty 'säästää ja tehä kaikki ite' virallinen kanta oli että alatukivarsi ja reaktiotangon välikapula on vinossa. no ne tuli fiksattua, tukivartta tuli muovattua ja ihmeteltyä kunnolla mutta loppujenlopuksi ongelma ei ole siinä vaan se oli aikas kondiksissaa. Nyt virallinen kanta on että caster ja camber kulmat on vituillaan vaikkei niille ole säätömahdollisuutta ko. kärryssä. omat ihmettelyni johti olka-akselin ylävarren vinouteen joka oikaistiin muttei taaskaan suurempia vaikutellut. Ongelmahan siis on että akseliväli on vasemmalla nyt kolmisen senttiä lyhyempi kun oikealla. tämän näkee muunmuassa suoran alatukivarren vinoutena mutta se on mielestäni suora pusla-osastaan vino mutteihan pusla koko asetelmaa vinoon väännä. Tällä hetkellä on aikas nollatila eli taas pitäis ahkerasti mitan varteen juuttua ja mittailla kaikkea mahollista tuennasta. Jarrut täristää mutta muuten auto on täysin vakaa ja maanantaina selviää johtuuko tärytys kierosta jarrulevystä vaiko tästä pyöräntuennan ongelmasta. pidempi alatukivarsi saattaisi olla oikotie akselivälin pidennykseen, pitäisiköhän siihen tarttua? se voi aiheuttaa että iskari menee kieroon. :crazyeyes: Jos aihe kiinnostaa niin kiintoisinta tietty olisi että mikähän lähinnä tuota kampeamista taaksepäin mahtaa aiheuttaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kuva auttaisi kummasti ymmärtämään minkälainen häkästys siellä pyöräkotelossa on.
- Epäkelpokeräilijä -

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Autossa on itseasiassa kaksoistukivarsituenta. Uusimmassa autobildissä on semmosesta kuva mersu E:n kohdalta eikä paljoo eroa mitsun vastaavasta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Oletko muuten mitenkään tarkastanut, että sen tukivarren kiinnityspisteet on korin puolella kohdallaan? Siis ettei se etuaisa (tai mikä nyt sitten onkaan) ole taipunut siinä kolauksessa missä ne muut osat meni epäjärjestykseen.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

jknracing kirjoitti:Oletko muuten mitenkään tarkastanut, että sen tukivarren kiinnityspisteet on korin puolella kohdallaan? Siis ettei se etuaisa (tai mikä nyt sitten onkaan) ole taipunut siinä kolauksessa missä ne muut osat meni epäjärjestykseen.
Silmämääräsesti oon vaan mulkannut, vois varmaan mitata, onkohan olemassa jonkinlaista normia paljonko kiinnityspisteen pitää kestää tukivarteen verrattuna? :D Tänään muuten koitin koulun rässillä painaa tukivartta suorempaan kaareen.. oli kivaa :mrgreen: E: Perssekele että on mukavaa! Tänään sen tein, laitoin paikalleen aivan kieroon väännetyn tukivarteni :-D ollen varma ettei se noin voi pelata, rengas kahnaa kiinni jnp. No eihän se pelannutkaan! meni nääs yli :-D Nyt se on 1.5cm liian edessä, mutta 2kk kestänyt piina on ohi, näyttää siltä että korjaustoimenpide on selvillä! Enää mahdollisesti sentti takasinpäin jollain konstilla.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin