Sivu 1/1

pyöräntuennan ihmeitä..

Lähetetty: 09 Joulu 2006, 14:55
Kirjoittaja gYdEbUh
Ja alkuun varotus ketä kiinnostaa ainoastaan kolmiotuenta mitä alfa käyttää ei varmaan kannata lukea. Kyse on normi mcphersonista joka on kohdannut tujauksen ja sen vaikutusten setviminen on aika mielenkiintosta puuhaa. Väläyksenä tietty 'säästää ja tehä kaikki ite' virallinen kanta oli että alatukivarsi ja reaktiotangon välikapula on vinossa. no ne tuli fiksattua, tukivartta tuli muovattua ja ihmeteltyä kunnolla mutta loppujenlopuksi ongelma ei ole siinä vaan se oli aikas kondiksissaa. Nyt virallinen kanta on että caster ja camber kulmat on vituillaan vaikkei niille ole säätömahdollisuutta ko. kärryssä. omat ihmettelyni johti olka-akselin ylävarren vinouteen joka oikaistiin muttei taaskaan suurempia vaikutellut. Ongelmahan siis on että akseliväli on vasemmalla nyt kolmisen senttiä lyhyempi kun oikealla. tämän näkee muunmuassa suoran alatukivarren vinoutena mutta se on mielestäni suora pusla-osastaan vino mutteihan pusla koko asetelmaa vinoon väännä. Tällä hetkellä on aikas nollatila eli taas pitäis ahkerasti mitan varteen juuttua ja mittailla kaikkea mahollista tuennasta. Jarrut täristää mutta muuten auto on täysin vakaa ja maanantaina selviää johtuuko tärytys kierosta jarrulevystä vaiko tästä pyöräntuennan ongelmasta. pidempi alatukivarsi saattaisi olla oikotie akselivälin pidennykseen, pitäisiköhän siihen tarttua? se voi aiheuttaa että iskari menee kieroon. :crazyeyes: Jos aihe kiinnostaa niin kiintoisinta tietty olisi että mikähän lähinnä tuota kampeamista taaksepäin mahtaa aiheuttaa.

Lähetetty: 09 Joulu 2006, 18:18
Kirjoittaja Rasvis
Kuva auttaisi kummasti ymmärtämään minkälainen häkästys siellä pyöräkotelossa on.

Lähetetty: 09 Joulu 2006, 21:08
Kirjoittaja gYdEbUh
Autossa on itseasiassa kaksoistukivarsituenta. Uusimmassa autobildissä on semmosesta kuva mersu E:n kohdalta eikä paljoo eroa mitsun vastaavasta.

Lähetetty: 09 Joulu 2006, 22:54
Kirjoittaja jknracing
Oletko muuten mitenkään tarkastanut, että sen tukivarren kiinnityspisteet on korin puolella kohdallaan? Siis ettei se etuaisa (tai mikä nyt sitten onkaan) ole taipunut siinä kolauksessa missä ne muut osat meni epäjärjestykseen.

Lähetetty: 11 Joulu 2006, 17:23
Kirjoittaja gYdEbUh
jknracing kirjoitti:Oletko muuten mitenkään tarkastanut, että sen tukivarren kiinnityspisteet on korin puolella kohdallaan? Siis ettei se etuaisa (tai mikä nyt sitten onkaan) ole taipunut siinä kolauksessa missä ne muut osat meni epäjärjestykseen.
Silmämääräsesti oon vaan mulkannut, vois varmaan mitata, onkohan olemassa jonkinlaista normia paljonko kiinnityspisteen pitää kestää tukivarteen verrattuna? :D Tänään muuten koitin koulun rässillä painaa tukivartta suorempaan kaareen.. oli kivaa :mrgreen: E: Perssekele että on mukavaa! Tänään sen tein, laitoin paikalleen aivan kieroon väännetyn tukivarteni :-D ollen varma ettei se noin voi pelata, rengas kahnaa kiinni jnp. No eihän se pelannutkaan! meni nääs yli :-D Nyt se on 1.5cm liian edessä, mutta 2kk kestänyt piina on ohi, näyttää siltä että korjaustoimenpide on selvillä! Enää mahdollisesti sentti takasinpäin jollain konstilla.