Arizonassa vaikuttanut "harrastaja" päätti terästää 1967-mallisen Chevrolet Impala 2D Hardtopinsa kulkupuolta hieman avokätisemmin. Tosin hän ei hiiskunut ideasta kenellekkään, vaan Arizonan maantiepoliisin edutajat löysivät sittemmin kallionseinämästä sulaneen ja palaneen metallikasan, jonka johdosta epäiltiin aluksi pienkoneonnettomuutta. Tutkimukset osoittivat kyseessä olleen yllättäen 67-mallisen Impalan! Vaadittiin pitkällisiä patologista sekä salapoliisityötä tapahtumasarjan selvitämiseksi, mutta lopulta kaikki kirkastui.
Impalan omistaja oli saanut jostain käsiinsä RATO ( Rocket-Assisted Take-Off )-apuraketin, jollaisia käytetään avustamaan raskaasti kuormattuja sotilaskoneita nousukiidon ratkaisevaksi lyhentämiseksi pienempien kenttien lyhyemmiltä kiitoradoilta. No, Hemmo oli kiinnittänyt rakettimoottorin Impalan kattoon ja ajanut pitkän aavikkoasvalttisuoran päähän, tarkoituksenaan kokeilla, miten "Antilooppi" karauttaa. Ja karauttihan se!
Poliisin arvioiden perusteella mies käynnisti rakettimoottorin noin viiden kilometrin päässä onnetomuuspaikalta. USA:n ilmavoimien mukaan kyseinen moottori saavuttaa suurimman työntövoimansa arviolta viidessä sekunnissa, jonka kuluessa Impala oli periaatteessa ehtinyt saavuttaa noin 560 km/h nopeuden, siis selkeää Top Fuel Dragster-tason kyytiä. Tämän jälkeen raketti on toiminut vielä noin 25 sekunnin ajan, joiden aikana kuljettaja ( vai pitäisikö hantä kutsua Lentäjäksi?) on vastaanottanut samanlaisia G-voimia kuin F-14 hävittäjälentäjä ja varmasti menettänyt tajunsa. Ennen tajunnan menetystä kuljettaja on kuitenkin onnistunut hetkellisesti ( lue: parisen kilometriä ) pitämään Impalan tiellä, jonka jälkeen hän on yrittänyt epätoivoisesti painaa jarrupoljinta... Poliisi varmisti jarrutusyritykset sillä perusteella että jarrukomponentteja, renkaanpalasia ja pyöränripustusten jääteitä löytyi käsittämättömän pitkältä matkalta. Ajo-ominaisuuksiin tilanteella tuskin oli enää vaikutusta, koskapa vaunu oli siinä vaiheessa jo muuttunut lentokoneeksi. Impala lensi vielä parisen kilometriä ennen iskeytymistä kallionseinämään noin 37 metrin korkeudella! Kallioon jäi palanut, lähes metrin syvyinen louhos. Poliisin arvioiden perusteella loppunopeutta kertyi noin 675 km/h...
Tosi tarina Mobilisti-lehdestä 5/2003
Valvoja: Moderators
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Tämä on tunnettu urbaanilegenda. Hyvin mahdollista, että joku tuon on oikeasti tehnytkin. Kannattaa lukea Wired-lehden artikkeli aiheesta:
http://www.wired.com/wired/archive/8.08 ... topic_set= (15 sivua pitkä juttu
)
http://www.wired.com/wired/archive/8.08 ... topic_set= (15 sivua pitkä juttu

-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Luin tuon taannoin itsekin enkä voinut olla nauramatta
Kaveri ei ole kyllä ollut mikään ruudin keksijä kun on tuollaisen mennyt rakentamaan. JATOa kun on hiukka vaikea jarrutella kun sen on kerran sytyttänyt. (Eiks se kaveri ollu entinen armeijan äijä ja oli sieltä nyysiny sen)
Al Qaidalle uusi metodi: Alkaa tollasilla värkeillä rakennuksia tähtäilemään

Al Qaidalle uusi metodi: Alkaa tollasilla värkeillä rakennuksia tähtäilemään

Ayrton Senna da Silva forever