Sivu 1/1
Uusi 166
Lähetetty: 26 Syys 2003, 01:49
Kirjoittaja Rolle
Esitelty myös Frankfurtissa, jotain kuvia oli jo aikaisemmin.
Tässä jotain juttua.

Lähetetty: 26 Syys 2003, 02:04
Kirjoittaja Vittorio Jano
Esimerkki onnistuneesta feisliftistä. Tykkään.
PS. Hieman off-topic-moderointiasiaa. Onko palstan luettavuuden/toiminnan/nopeuden kannalta parempi se, että ketjuja on paljon (esim. jokaiselle uudelle Alfakuvalle oma ketju niinkuin nykyään) vai se, että ketjuja on vähän mutta ne ovat pitkiä (kaikki uudet Alfakuvat samassa pötkössä)? Alkaa nimittäin noita ketjuja olla aika lailla...
Lähetetty: 26 Syys 2003, 02:05
Kirjoittaja Marjut
Vautsi vau!!! hieno, onneksi Alfa ei mene muiden merkkien joukossa niihin möhkö malleihin. Tuommoisen kun saisi!
Lähetetty: 26 Syys 2003, 02:17
Kirjoittaja Rolle
Vittorio Jano kirjoitti:PS. Hieman off-topic-moderointiasiaa. Onko palstan luettavuuden/toiminnan/nopeuden kannalta parempi se, että ketjuja on paljon (esim. jokaiselle uudelle Alfakuvalle oma ketju niinkuin nykyään) vai se, että ketjuja on vähän mutta ne ovat pitkiä (kaikki uudet Alfakuvat samassa pötkössä)? Alkaa nimittäin noita ketjuja olla aika lailla...
Sitä pähkäilin että mihin sen laittaisi.. Tyhmältä tuntui sekoittaa se sinne 8C ketjuun, eivät ole ihan sama asia. Jos taas olisi jonkun vanhan kaivanut niin turha penkoa niitä kuvia kunnes löytää uudet viestit..
Ja joku ketju täynnä kuvia modeemikäyttäjille on sama kuin teurastamo vegaanille, eli yhtä helvettiä!
Lähetetty: 26 Syys 2003, 02:20
Kirjoittaja Vittorio Jano
Rolle kirjoitti:Ja joku ketju täynnä kuvia modeemikäyttäjille on sama kuin teurastamo vegaanille, eli yhtä helvettiä!
OK, taitaa siis olla parempi tuo paljon lyhyitä ketjuja-malli.
Lähetetty: 26 Syys 2003, 02:41
Kirjoittaja Rolle
Vittorio Jano kirjoitti:Rolle kirjoitti:Ja joku ketju täynnä kuvia modeemikäyttäjille on sama kuin teurastamo vegaanille, eli yhtä helvettiä!
OK, taitaa siis olla parempi tuo paljon lyhyitä ketjuja-malli.
Jotain rajaa tietysti, onhan se v-mäistä sille joka käy täällä harvoin. Vaikka silloin ei varmaan löpinä puoli ole ensisijainen syy käyntiin. Ja voihan aina laittaa linkin niin voi sitten modeemikaverit katsella jos haluavat.
Conclusion: Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee

Lähetetty: 26 Syys 2003, 02:42
Kirjoittaja 90
hyvältä näyttää....
tuota voi sanoa jo onnistuneeksi..paljon parempi kuin vanha keula...
alkaa malliston yhdenäköisyyskin olemaan jo aika selvä..

Lähetetty: 26 Syys 2003, 04:17
Kirjoittaja tv
Rolle kirjoitti:
Ja joku ketju täynnä kuvia modeemikäyttäjille on sama kuin teurastamo vegaanille, eli yhtä helvettiä!
Hyvä esimerkkinä yhden BMW-foorumin tapaamisthredit. Jos yhden alisivun avaaminen kiinteällä yhteydellä kestää melkein kaksi minuuttia niin ei sekään ole hyvä (vaikka itse tykkäänkin selailla kuvia rullaamalla).
Tehtäessä paljon threadeja olisi tärkeää kiinniittää huomiota niiden nimeämiseen. Tällöin search-toimintoa voi käyttää mahdollisimman hyvin. Itse jouduin tuota 8c-ketjua etsimään pitkään kun en muistanut mallin nimeä. Ainakin merkittävät vastaavat ketjut voisi nimetä tyyliin "Uusi hieno Alfa: 8c" ennemmin kuin "Katsokaas pojat tätä.."
Lähetetty: 26 Syys 2003, 13:19
Kirjoittaja Naiko
kaunis...
Lähetetty: 26 Syys 2003, 14:16
Kirjoittaja tsxm
Erittäin onnistunut faceliftaus! Olin jo pettynyt emoyhtiö Fiatin nykyisen muotoiluosaston saavutuksiin ja pelkäsin pahinta myös tulevien Alfojen kohdalla, mutta onneksi turhaan. Onhan siellä Alfan osastolla vielä taito tallella, kyllä miellyttää silmää!

Lähetetty: 26 Syys 2003, 16:32
Kirjoittaja Rasvis
tsxm kirjoitti:Olin jo pettynyt emoyhtiö Fiatin nykyisen muotoiluosaston saavutuksiin ja pelkäsin pahinta myös tulevien Alfojen kohdalla, mutta onneksi turhaan.
Minustakin Fiatin muotoilu on viime vuosina mennyt takapakkia. Varsinkin uusi Punto näyttää mainoskuvien perusteella tosi mitäänsanomattomalta möhkylältä, vanha malli sentään oli/on kokoluokkansa tyylikkäin peli.
Lähetetty: 26 Syys 2003, 16:32
Kirjoittaja BSTR
Taas tuli uusi auto ha(r/n)kintalistalle. Saas nähdä mihin hinta asettuu.
Lähetetty: 26 Syys 2003, 16:55
Kirjoittaja tv
Hmm, onkohan tuo artikkeli ihan ajan tasalla? Miksi ihmeessä tuohon tulisi 2.0/150hp TS moottori, eikös se JTS korvannut sen kokonaan?
Lähetetty: 26 Syys 2003, 17:38
Kirjoittaja Zenery
Minulla on sellainen kutina,ettei Alfa ole vielä lopullisesti Twin Sparkista luopunut.
Tuleekohan seuraavaksi JTS:n kanteen vielä 4 reikää lisää,jotta sinne saadaan tarvittava määrä tulppia
Itsekkin JTS Alfaa kokeilleena tuntu kuin siitä puuttuisi jotain,tai ehkä
fiilis tuli vain korvien välistä kun tiesi,ettei koneessa ole kuin 4 tulppaa.
Lähetetty: 26 Syys 2003, 17:45
Kirjoittaja Alfonso
Jumaliste, kerrankin onnistunut facelift.

, tuohan on jo paremman näkoinen kuin 156nen..

Lähetetty: 26 Syys 2003, 17:48
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Aloitain taas tämän itkemisen, ja sanon että nykyinen on parempi...
Tosin, onhan tuo onnistuneempi kuin 156 facelift.
Lähetetty: 27 Syys 2003, 08:21
Kirjoittaja GTA
Italialaista tyyliä parhaimmillaan! Tuon kuvan 166:n väri ja vanteet on lisäksi niiiiiin täydelliset...

uskomattoman onnistunut facelift!
Herättää pahoja omistushaluja - aijaijaijai.
Lähetetty: 27 Syys 2003, 09:25
Kirjoittaja niki
Voe hittolainen! Tuohan on suorastaan upea! Nyt mallisto on vihdoin saanut "saman ilmeen" Uudet 147/156/166 on grilliltään miltei identtiset, mikä on tietysti aina hyvä asia kun puhutaan saman merkin malleista. 166 alkoikin jo näyttää vanhentuneelta muihin Alfa malleihin verrattuna, mielestäni tämä uusi onkin parempi kuin vanha.
Tietyllä tavalla 1997 esitellyt 156:n linjoilla jatketaan. Erityisesti konepelti, keula yleensäkin, sumuvalot yms. yksityiskohdat tuovat mieleen auton, joka tullessaan piti Alfan hengissä. Nyt muutokset eivät ole mitenkään dramaattisia, kuten ei 156:nkaan, mutta täytyy sanoa, että Alfa on niitä harvoja autotehtaita, jotka tekevät myös faceliftit kunnolla. Esim. juuri tuo uusi punto. Voin oikein kuvitella Fiatin muotoiluosaston hahmotelmat "otetaan saksalaisen auton keula ja liitetään se vanhaan puntoon niin voilá- Uusi Punto on valmis!"
Samoin Stilo. Fiat ei tainnut käsittää, ettei Saksalaisten autojen ostajat osta Fiatia vaikka kuinka auto näyttäisi "saksalaiselta". Samalla Italialaisten ostajat pettyivät. Muotoilu oli turhan "konservatiivinen", tai ehkä se on huono sana. Stilo ei näytä kuitenkaan haluttavalta ja varsinkin 5ov malli on suorastaan tylsä varsinkin sivusta katseltuna. Näin kaikkoaa myös ne "uskolliset" Fiatin omistajat- Toivottavasti ostavat Alfan
Tokkopa Punton omistajalla kuitenkaan on varaa uuteen 147:aan...
Lähetetty: 27 Syys 2003, 20:14
Kirjoittaja Wile E. Coyote

Silmät nimittäin levis kun näin! Todella onnistunut yhdistelmä agressiivisuutta ja ylemmän luokan tyylikkyyttä. Voisi olla vihreitä naamoja kun tuollaisella pyyhkisi menemään. Mielestäni uudet 156 ja 166 ovat kauneimmat
uudet autot(ainakin jos kaiken maailman tutkielmat ja muut eksoottiset vehkeet unohdetaan). 147 ei yllä ihan samaan
minun mielestäni.
Mitä uuteen Puntoon tulee, oli siinäkin järkytyksen paikka. Tosin negatiivisen. Hyvä auto se saattaa toki muuten olla mutta se muotoilu jätti kyllä esitteessä ainakin kylmäksi. Missä on ne vanhan sirot linjat, tilojen saamiseksiko sitä piti "pullistaa" noin
Onko kukaan ajanut stiloa kun sen ohjaustahan on kilvan haukuttu alan lehdissä?
Lähetetty: 27 Syys 2003, 20:28
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Wile E. Coyote kirjoitti:Mitä uuteen Puntoon tulee, oli siinäkin järkytyksen paikka. Tosin negatiivisen.
Todellakin. Miksi ihmeessä keulasta tehtiin niin järkyttävä... Vanha oli mielestäni todella onnistunut.
Lähetetty: 28 Syys 2003, 01:38
Kirjoittaja tsxm
Wile E. Coyote kirjoitti:
Onko kukaan ajanut stiloa kun sen ohjaustahan on kilvan haukuttu alan lehdissä?
Juu, on tullut koeajettua ja ajettua muutamia kertoja, kun oma ollut huollossa
No tässä havaintoja 1.6ltr: onnistuin sammuttamaan sen liikennevaloissa muutamankerran, kun yritin lähteä, (oli kierrokset ilmeisesti liian alhaiset; sammahtaa tosi herkästi)
Toinen havainto oli tälläinen; läksin U-rampilta kiihdyttämään ja kun 100:seen sai vetää, niin havainto oli tämä, kun oikaisin auton, niin tuntui siltä, että alusta oli jo suorassa, mutta koppi kallellaan!

, kunnes se suoristui, kallistelee paljon enempi, kuin esim marea.
Jousitus mukava, mutta ei mielestäni urheilullinen, äänieristys moottorista hyvä, alustaääniä ja rengasääniä jonkin verran takaa.
Jäi valitettavasti itselleni negatiivinen kuva moottorista (tukkoisen oloinen) ja alustasta (kallisteleva) ja se kaikkein pahin; muotoilu....
Niin, nämä olivat vain minun havaintoja ja mielipiteitäni. Kokeilkaa ihmeessä löydättekö samoja ominaisuuksia, olisi mukava tietää!

Lähetetty: 28 Syys 2003, 03:06
Kirjoittaja Vittorio Jano
Wile E. Coyote kirjoitti:Onko kukaan ajanut stiloa kun sen ohjaustahan on kilvan haukuttu alan lehdissä?
Ainakin kolmeen otteeseen olen kokeillut. 3-ovista, 5-ovista ja MultiWagonia, 1.6-koneella muistaakseni kaikki. Ohjaus on joka kerralla vaikuttanut omituiselta, mutta kai siihen tottuu. Jotenkin tietokonepelimäinen ajofiilis on, ei tietoakaan 156:n tarkasta tuntumasta. Alusta on myös varsin pehmeä, kuten tsxm jo totesikin.
Sähköinen ohjaustehostin on muuten huomattavasti paremmin toteutettu Puntossa, jollaisella pari vuotta liikennöin. Ihan hauska peli ja tosiaankin ulkonäöltääkin faceliftattua huomattavasti parempi. Minäkään en ymmärrä sitä, miksi Fiatin malleista yritetään tehdä saksalaisen näköisiä. Ensi Stilo ja nyt Punto. Siro italialaistyyppinen muotoilu puhutteli ainakin minua enemmän.
Lähetetty: 13 Loka 2003, 23:28
Kirjoittaja V6
Lähetetty: 13 Loka 2003, 23:36
Kirjoittaja Rolle
Toihan oli aika leppoisa juttu

Lähetetty: 13 Loka 2003, 23:53
Kirjoittaja 90
Rolle kirjoitti:Toihan oli aika leppoisa juttu

jeps..tekstihän suorastaan imartelee Alfaa...

Lähetetty: 14 Loka 2003, 05:34
Kirjoittaja GTA
Taitaa toimittajaparkakin olla Alfakuumeeseen sairastumassa
Kerrankin jotakin muutakin kuin numeroarvoja kertovia juttuja! Asiaa!
Lähetetty: 14 Loka 2003, 06:16
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Tuohan oli ihan mukavaa luettavaa... En olisi uskonut ilta - sanomista...

Lähetetty: 14 Loka 2003, 07:58
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Siis solmiota löysälle, tukeva ote ratista ja nauttimaan.

Lähetetty: 14 Loka 2003, 15:02
Kirjoittaja ärrä
Hyvä juttu, mutta eikö moottoreissa tosiaan ole muuttuvia venttiiliajoituksia ja miten 3-litrainen kiihtyy hitaammin kuin 2,5-litrainen?

Lähetetty: 14 Loka 2003, 17:50
Kirjoittaja Rasvis
2TS kirjoitti:Hyvä juttu, mutta eikö moottoreissa tosiaan ole muuttuvia venttiiliajoituksia ja miten 3-litrainen kiihtyy hitaammin kuin 2,5-litrainen?

Kuutosissa ei ole, mutta pitäisihän TS:ssä olla? Kolmilitrainen voi kiihtyä hiukan hitaammin siitä syystä, että maahantuoja on tehnyt "järkipäätöksen" varustaa sen aina nelivaihteisella sporttronicilla

Sivistysmaissa siihen saa kyllä kuusivaihteisen manuaalinkin.
Lähetetty: 14 Loka 2003, 18:48
Kirjoittaja MP
166 Super on esim. UKssa ja Saksassa (faceliftaamaton korimalli) 3-litrasella motilla ja 6-vaihteisella manuaalilodjulla.