Sivu 1/2

Italianmopot

Lähetetty: 02 Helmi 2007, 19:48
Kirjoittaja Rasvis
Dobber kirjoitti:Motoristeille kysymys?

Joillakin alfisteilla on ducateja ja ehkä aprilian tonnisia? Mitäs mieltä mikä olisi jos hyvä paketti jos puhutaan alle 20t€ kyykkypyörästä?

Lähetetty: 02 Helmi 2007, 20:36
Kirjoittaja GAMMA500
Itsellä vain vanhempi ducati, mutta pääpiirteissään jos tykkäät ajella huolettomasti ja et ihan niin taajaan huoltaa/huollattaa pyörääsi, niin päätyisin Aprilian RSV yms malleihin. Kestävä Rotax koneena ja kohtuullisen edullisia ostohinnaltaankin :) Jos taas autotallipuuhailu ja muu touhu kiinnostaa enemmän ja on rahaa enempi käytössä niin eikun ducatin ostoon :)

Lähetetty: 02 Helmi 2007, 23:20
Kirjoittaja Joksa
Sekä Ducati että Aprilia on ollut. Mielestäni Apriliassa saa enempi jos verrataan saman hintaisia pyöriä.

Lähetetty: 03 Helmi 2007, 01:01
Kirjoittaja jknracing
Joksa kirjoitti:Mielestäni Apriliassa saa enempi jos verrataan saman hintaisia pyöriä.
Vähän sama kuin vertaisi pahvimukia arabiaan. Kyllähän sen kahvin juo siitä pahvimukistakin, mutta arabiasta se maistuu paremmalle.

No ei vaan. Turhahan noita kahta merkkiä on vertailla keskenään samassa hintaluokassa, kun ovat kuitenkin merkkeinä vähän eritasoisia.

Aprillian Mille R on loistava pyörä kaikin puolin, mutta ennemmin sijoittaisin (olemattomat) rahani vaikka SS1000FF:n tai 749:iin.

Lähetetty: 03 Helmi 2007, 01:08
Kirjoittaja -Lee-
Asia on yksinkertaista. Joko Ducatti tai jos todella haluaa jotain "omaa" niin Moto Morini
Varmaan seuraava pyöräni... ehkä. Trumppa saa vaihtua.
http://tinyurl.com/2x2w66
h[url]ttp://www.1000ps.at/magazin/motomorini/morini1.jpg[/url]

Ei turhia katteita tai muita kamaluuksia. Tosin Ducati 999:n esteettisesti kauniit katteet annetaan anteeksi... :wink:

Lähetetty: 03 Helmi 2007, 01:10
Kirjoittaja -Lee-
Benellit ja Bimotat voi sitten laskea ihan omaan luokkaansa.
Kuten myös MV Agustat.
Kaikki käy... paitsi kiinamopot. VARMASTO monta kertaa laadukkaammat mutta kuka helkutti ostaa mopoja laadun takia?
Dakariin osallistuja? Siperiaan lähtijä?

Lähetetty: 03 Helmi 2007, 01:15
Kirjoittaja GAMMA500
No onhan nuo kaikki kivoja, Aprilia ehkä tosiaan kaikista "tavallisin" mutta hyviä ajaa ja kovia kulkemaan ne on... Bimotastakin saattaa löytyä Yamahan tai Suzukin kone, no on Ducatinkin konetta ja jos V-Duen ostaa niin ei ole ongelmaa koneen valmistajan suhteenkaan 8) . MV Agusta taas on ihan eri peli kuin muinoin. Hienoja ja eksoottisia ne on silti ja tykkään kovasti niistä kaikista :)

Lähetetty: 03 Helmi 2007, 09:52
Kirjoittaja Ärräpää
Ens kesänä olis vähä tarkoitus hommaa moottoripyörää niin ja merkki siis Ducati. Millasii kokemuksii porukoilla on 600 Monsterista tai 750 SS? Ducatissa on jo ne äänet niin muhkeet et siks sellane himottaa. :P

Lähetetty: 03 Helmi 2007, 11:12
Kirjoittaja Abarth
Mulla oli kuussatku mörkö viime kesänä (kuva albumissa). Hauska laite, vaikka tehot paperilla olemattomat. Mulla tosin oli tehoputkisto, suuttimet ja virisytkä, joten tehot vastasivat aika lailla seiskapuolikasta.

Kaupungissa tosi hauska, ketterä ja väkevä vääntö heti alhaalta vaikka noinkin pieni iskutilavuus. Maantiellä 80km/h ajavia ohitettaessa sai kyllä laittaa kaikki peliin, ihan kuin normi henkilöautolla. Ja 120km/h vauhti tuntui samalta kun katetulla 200km/h. kun tuuli paiskoi ukkoa. No eipä tarvinnu ajaa ylinopeutta :)

Mutkatiellä luonnollisesti hauska.

Tekniikan kanssa ei ollut murheita. Kerran paloi yksi valojen sulake.


Pyörä on elementissään kaupungissa ja pienillä mutkateillä. Motari on tuskaa, kuten muillakin nakupyörillä.

Seuraava pyörä voisi hyvinkin olla 900-monster, ss750ff/ ss900ff tai jos rahaa olisi niin tietenkin 749/999 ehkä jopa MV Agusta.
Myös eräät Buellit vois olla hauskoja.

Lähetetty: 03 Helmi 2007, 21:21
Kirjoittaja Dobber
Paljon näyttää tietoa ja mieltymyksiä löytyvän, hyvä juttu!

Tässäpä olisi pari ehdokasta mitäs mieltä.

Aprilia (edullinen hinta):
http://www.motopalsta.fi/vaihto/?uusi=0&id=53620

Ducati:
http://www.motopalsta.fi/vaihto/?uusi=0&id=52969


Tässä on tykkipeli MV Agusta 130kW, huh huh kyllä lähtee! Hinta vaan on niin mahdoton.

http://www.motopalsta.fi/vaihto/?uusi=0&id=61463

Lähetetty: 03 Helmi 2007, 21:25
Kirjoittaja Ärräpää
Agusta noista. Mut jos hinta on ongelma nii Ducati. Ei mitää Apriliaa. No kaikilla omat mieltymyksensä. :)

Lähetetty: 03 Helmi 2007, 21:40
Kirjoittaja KJS
Tänään tuli koeistuttua tuo MV Agusta F4R. Vaikutti ensi istumalta sellaiselta, että Suomessa laillisissa nopeuksissa ehkä vähän tylsä, mutta sillä kun pääsisi vaikka Alastarolle...

Lähetetty: 03 Helmi 2007, 22:00
Kirjoittaja jknracing
No eikös kaikki kyykyt ole vähän tylsiä suomessa laillisilla nopeuksissa? :lol:

Lähetetty: 03 Helmi 2007, 22:03
Kirjoittaja KJS
Varmasti on, mutta kaipa tuon MV Agustan alkuperämaa saa ylimääräistä nopeutta pulssiin.

Lähetetty: 03 Helmi 2007, 22:08
Kirjoittaja Dobber
Ferrari 550 GTS vs. MV Agusta F4 Ago

http://www.youtube.com/watch?v=Np69GwnGsAo

Lähetetty: 04 Helmi 2007, 03:05
Kirjoittaja jknracing
Siis Ferrari on edelleenkin nopea ja mopolla ei ehdi auton kyytiin?

Lähetetty: 04 Helmi 2007, 03:22
Kirjoittaja m.sa
Benelli Tornado. Eroaa massasta eikä maksa noiden Agustojen vertaa rahaa. Kolme mukia ja pari flektiä satulan alla ym. kivoja yksityiskohtia.

http://www.nettimoto.com/viewArticle.ph ... ntent=more

Lähetetty: 04 Helmi 2007, 12:56
Kirjoittaja AlfaTom
En osaa sanoa millainen kyykkypyörä olisi kullekin paras, mutta itse pidän Laverdaa todellisena harrastajan pyöränä. Aprilia tuli hommattua, mutta se on myynnissä jos jota kuta kiinnostaa. Seuraava pyörä on ehdottomasti (taas) Laverda. Kyllä kaduttaa, että myin Laverdani pois pari vuotta sitten.

Jos merkki tuntuu oudolta niin yksi selitys on pienet valmistusmäärät ja se, että valmistus on loppunut v. 2000.
Tuleva klassikko ja hinnat jo nousussa....

Lähetetty: 04 Helmi 2007, 18:25
Kirjoittaja matupatu
:shock: Kantsii samantien säästää kybä lisää ja ostaa 1098. Toki seitsemän vuotta Ducatien parissa puuhastelleena on oppinut noista tykkäämään ikään ja malliin katsomatta. Miinuksena kalliit huollot ja varaosat. Plussana hienot ajo-ominaisuudet ja oikein ajettuna kuiva kytkinkin kestää yllättävän pitkään. Vähän epämukava taajamissa. Tykkää ripeästä kyydistä ja mutkateistä.

Lähetetty: 05 Helmi 2007, 12:27
Kirjoittaja Laku
Tähän keskusteluun en osallistu, en , en en ..... Oon ihan hiljaa nyt.

Lähetetty: 05 Helmi 2007, 13:39
Kirjoittaja Tekijä
Kaikki omat prätkät olleet toistaiseksi japanilaisia, mutta toki mieli tekisi Italian herkkuja. Niissä kun on nuo iskuvaimennuskomponentit yms. aika paljon parempia (siis kylläkin vain niissä kaikkein kalleimmissa malleissa). Mutta mutta, hieman aihetta seuranneena voin sanoa, että ne kaikkein erikoisimmat viat kyllä löytyvät muista kuin japanilaisista prätkistä.

Esimerkki: Apriliassa (Mille vm.2004->) se kytkimen ja takajarrun toimimattomuus on ihmeellinen asia. Nestejärjestelmään pääsee ilmaa, eikä sen jälkeen enään toimi kunnolla. Parhaimmillaan joutuu ilmaamaan kytkimen ja takajarrun päivittäin. Myyjä tai muuten aiheeseen vihkiytynyt henkilö voi kiven kovaa väittää, ettei kyseisiä vikoja enään uusissa pyörissä ole. Ja että vanhat on saatu kuntoon päivityssarjoilla. Silti vaan on moottoripyöräfoorumeilla jatkuvaa keskustelua samoista viosta vm.2006 ja jopa vm.2007 pyörissä niin täällä kotisuomessa kuin ulkomaillakin... Tuleeko kellekään tästä mieleen mitään automerkkiä ;)

Re: Italianmopot

Lähetetty: 05 Helmi 2007, 15:06
Kirjoittaja Garrett
Dobber kirjoitti:Motoristeille kysymys?

Joillakin alfisteilla on ducateja ja ehkä aprilian tonnisia? Mitäs mieltä mikä olisi jos hyvä paketti jos puhutaan alle 20t€ kyykkypyörästä?
Ducati 996SPS on ollut pari vuotta ja täytyy sanoa, että hienompaa tai luonteekkaampaa pyörää ei ole ollut. Voimaa tulee ihan eri tavalla, kuin 47 tuhatta kiekuvista rivivinkujista, jotka kuulostavatkin ennemmin rääkyviltä kissoilta, kuin moottoripyöriltä.

Huipputehoissa voi jäädä parikymmentäkin heppaa nykytykeistä, mutta kummasti mutkasta ulos kiihdyttäessä jäävät taakse, eikä suoran pituus yleensä riitä että sieltä vielä tulisivat. Vaikka kulkeehan tuokin, lentokentällä jotain 1500 metriä ja 258km/h (edit: ei 268km/h) . Siis ehtaa nopeutta, ja kierroksiakin oli jäljellä, kun välitykset oli vähän liian korkeat.

Bulevardilla ajettaessa kerää takuulla enemmän katseita kuin muut.

Kehujen jälkeen on sitten myönnettävä, että joudun tuosta tänä keväänä luopumaan. Teen sille keväthuollon ja (dyno)säädön, jonka jälkeen se on valmis kesän koitoksiin.

Lähetetty: 06 Helmi 2007, 17:58
Kirjoittaja alf6066
tääl on taas tää "parempi puolisko"... (pitäisköhän hankkia omat tunnukset... :roll: )

On nyt sitten ihan pakko tähän väliin mainostaa tuota meittin kuva-galleriaa.
Käykääpä kattomassa....
2 kpl mielestäni MAAILMAN kauneinta pyörää!
Lisäksi meitin tallista löytyy Ducatiti 900SS ja 1000SS, eli ei varmaan tarvii enempää kertoa mille merkeille meidän perheen äänet menee...
Nuo SS:t ovat tosin kilpapyöriä, eli eivät kilvissä. Eli meidän perheen pää ajelee tuota Ducatien ss-cuppia (www.ss-cup.fi) :wink:

Lähetetty: 06 Helmi 2007, 19:52
Kirjoittaja jtt
Omasta tallista löytyy Moto Guzzi Le Mans 1000 80-luvun lopulta. Vaikka kyytiä ei nykymuovikuulien vertaisesti löydykään, niin jytinää, tutinaa ja erikoisia liikeitä riittää niin ettei sarvissa taatusti pitkästy. On se italialainen insinööri ihmeellisen kokoonpanon luonut...

Lähetetty: 08 Helmi 2007, 13:41
Kirjoittaja Alfisti_61
Italian mopoilla on tullut ajeltua viimeiset parikymmentä vuotta. Alkuun kisamielessä Moto Guzzi Lariolla ja Le Mans IV:lla, eivät ehkä sieltä nopeimmasta päästä mutta luotettavuus ja fiilis olivat kyllä kohdallaan. Varsinkin tuossa Lempparissa!
Nykyään käytössä vanha (30v) MV Agusta 350 Sport joka sopii parhaiten fiilistelyyn kylillä ja pienillä kyläteillä.
MP näyttelyssä iskin silmäni MV Agusta F4 1000:n lisäksi erityisesti Ducati Sport 1000 S:ään ja Triumph Thruxtoniin. Molemmat ovat mielestäni aivan upeita retro cafe-raasereita ja JOS taloudellinen tilanne (ja vaimoväki) sallisi niin toinen noista menis hankintaan. Vaikea vaan sanoa kumpi.

Lähetetty: 08 Helmi 2007, 16:10
Kirjoittaja Ollie
Tämmöinen lelu tuli hommattua viime keväänä.
http://www.mp-galleria.com/kuva.php?id=504

Lähetetty: 08 Helmi 2007, 21:22
Kirjoittaja R@gdoll
Mulle kiitos, nam! 1098 S Tricolore, klick
Ei sillä, punainen dukkekin on aina porno.

Itse olen huono asiaan kommentoimaan, kun en ole juurikaan Italialaisilla mopoilla ajanut ja omistuksissa hajuton ja mauton jaappanialainen, jonka suuntaan kukaan itseään arvostava "tosimotoristi" ei viitsi tyhjentää edes rakkoaan. :mrgreen:

Mutta mitä mopon valintaan tulee, niin paljonhan se riippuu käyttötarkoituksesta ja varallisuudesta. Jos tärkeintä on ajaa paljon kilometrejä ympäri Eurooppa, niin painopiste mahtaa kallistua matkaominaisuuksien ja luotettavuuden tms. puoleen. Vaihtoehtoja löytyy silloin kyllä Italialaisistakin. Joka tapauksessa italialainen mopo on aina persoonallinen valinta.
Dobber kirjoitti:...Tässäpä olisi pari ehdokasta mitäs mieltä.

Aprilia (vaihdoin kohdetta, kun entinen ei ollut validi)

Ducati

MV Agusta
Muistaakseni tuo Aprilia Mille valittiin viime vuonna jonkin lehden vuoden valinnaksi sporttipyöristä tms. Eihän se ole niin hyvän näköinen kuin ducati eikä niin erikoisia ratkaisuja, (Mielestäni enemmän hyvässä kuin pahassa) mutta kumminkin italialainen V2:nen... Ai niin, Ducatihan on L2 :oops: :mrgreen: Ja jos ei ole rahasta kiinni, niin MV agusta olisi... hmmm. Kuva

Jos nakupyörä olisi vaihtoehtona, olisi pari parsoonallista vaihtoehtoa lisää: Benelli ja Moto Morini


Edit: Btw, kävikö porukat MP07-messuilla esim. Ducateja katsomassa?

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 13:59
Kirjoittaja AlfaTom
Ollie kirjoitti:Tämmöinen lelu tuli hommattua viime keväänä.
http://www.mp-galleria.com/kuva.php?id=504
Ostitko Suomesta vai ulkomailta? Muistaakseni noita oli tuotu Suomeen alunperin tasan yksi yksilö. Erittäin harvinainen pyörä, onnittelut!
Eikä niitä Vihureitakaan kovin montaa kai Suomessa ole? :)

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 14:06
Kirjoittaja AlfaTom
R@gdoll kirjoitti:

Mutta mitä mopon valintaan tulee, niin paljonhan se riippuu käyttötarkoituksesta ja varallisuudesta. Jos tärkeintä on ajaa paljon kilometrejä ympäri Eurooppa, niin painopiste mahtaa kallistua matkaominaisuuksien ja luotettavuuden tms. puoleen. Vaihtoehtoja löytyy silloin kyllä Italialaisistakin. Joka tapauksessa italialainen mopo on aina persoonallinen valinta.
Laverdalla, italialaisen maatalouskonetehtaan tuotteella, ajoin noin 120 tkm ilman isompaa remonttia, aika hyvin ilman hienoja ja monimutkaisia teknisiä ratkaisuja vailla olevalta moottorilta, jossa ei ole edes kunnon öljynsuodatinta :-D
Mutta en suosittele nykypyöriin tottuneelle, vaatii tiettyä asennetta 8)

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 16:05
Kirjoittaja Topi
AlfaTom kirjoitti:
R@gdoll kirjoitti: Mutta mitä mopon valintaan tulee, niin paljonhan se riippuu käyttötarkoituksesta ja varallisuudesta. Jos tärkeintä on ajaa paljon kilometrejä ympäri Eurooppa, niin painopiste mahtaa kallistua matkaominaisuuksien ja luotettavuuden tms. puoleen. Vaihtoehtoja löytyy silloin kyllä Italialaisistakin. Joka tapauksessa italialainen mopo on aina persoonallinen valinta.
Laverdalla, italialaisen maatalouskonetehtaan tuotteella, ajoin noin 120 tkm ilman isompaa remonttia, aika hyvin ilman hienoja ja monimutkaisia teknisiä ratkaisuja vailla olevalta moottorilta, jossa ei ole edes kunnon öljynsuodatinta :-D
Mutta en suosittele nykypyöriin tottuneelle, vaatii tiettyä asennetta 8)
Hjoo, kerran ajelin pätkän Jape-vainaan mustalla RGS:llä. Mielenkiintoinen laite, sanoisinko. Satula vaikutti minun pyrstöni alta siltä, että takavuosien inkvisitio olisi mainiosti hyväksynyt sen kuulusteluvälinearsenaaliinsa.

Mutta niin vain Jape silläkin kävi Italiassa, ajelimme Kasselin tietämiltä samaa matkaa Mandelloon. Laverda muuten ryysti menovettä varsin säännöllisesti lähes tuplat Le Mansin janoon nähden, ja kun sen tankki on pienempi kuin Le Mansin tankki (24 l, polttoaineen kulutus 4-5 litraa satkulla), tuli taukoja pidettyä. Tosin em. istuimella minullekin olisi kelvannut mikä tahansa tekosyy jaloitella...

Samaisella reissulla sitten Jape kyyditti Kapiaisen Jussia pätkän matkaa autobahnilla Laverdan takaistuimen muovisen kotelon päällä, ei tainnut olla mukavaa siinäkään (Jussin Le Mansin kardaanin ristinivel sanoi sopimuksen irti.)

Uskotteko muuten, että kuulosti hyvältä, kun ajelimme Japen kanssa Como-järven ympäri. Ko. rantatiellä on paljon tunneliosuuksia, Japen pyörässä oli tyhjät äänenvaimentimen kuoret ja Le Mansissa taas Mistralin hiilikuitu"vaimentimet". Jotenkin rupesi aikuisten miesten oikea ranne aina nykimään tunneliosuuksilla. Tyhjäputkinen kolmisiipi-Laverda kuulostaa nimittäin *aika* seksikkäältä, kun se saa vähän runtua, eikä huutoputkilla (hyvin) kevyesti vaimennettu viilattu Lemmari paljon häpeä, kun se nousee potpOTPOT-äänestä rrrrRRRRAAA-crescendoon.

-Topi Kuusinen

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 18:09
Kirjoittaja alf6066
Tässä kuvatus...

[/img]Kuva :wink:

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 18:13
Kirjoittaja alf6066
ja tässä toinen....

:wink:

Kuva

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 19:11
Kirjoittaja AlfaTom
Topi kirjoitti:
Satula vaikutti minun pyrstöni alta siltä, että takavuosien inkvisitio olisi mainiosti hyväksynyt sen kuulusteluvälinearsenaaliinsa.
Laverda muuten ryysti menovettä varsin säännöllisesti lähes tuplat Le Mansin janoon nähden, ja kun sen tankki on pienempi kuin Le Mansin tankki (24 l, polttoaineen kulutus 4-5 litraa satkulla), tuli taukoja pidettyä. Tosin em. istuimella minullekin olisi kelvannut mikä tahansa tekosyy jaloitella...
Omat kokemukset RGS Corsalla matkassa: suht tasainen 140km/h nopeus ja kulutus noin 6-7 litraa, 100 km/h ja kulutus noin 8 litraa :) --- paras tehoalue siis tuolla 140 nopeudessa 8)
Mulla oli 3-2-2 putkisto ja 3-1 kisaputki "Solo per corsa", kuullosti aika kivalta 7500 rpm:llä :-D
Pisin siivu itsellä Milanosta Hampuriin pelkillä tankkaustauoilla, illalla oli kyllä hartiat ja niska jumissa ja maistui muutama olutkin jo 8) :wink:

Lähetetty: 14 Maalis 2007, 10:25
Kirjoittaja Joksa
"Uusikorinen" SS tuli myytyä syssyllä pois ja nyt alkaa taas kuume nostelemaan päätä. Vanhempi SS, SL tai Paso kiinnostaisi, mutta katsotaan nyt riittääkö aika ja rahat tänä kesänä kaksipyöräisille. Muutkin harrasteajoneuvot vaatisivat vähän aikaa.

Lähetetty: 14 Maalis 2007, 13:36
Kirjoittaja furio
Perhana, kun itekin nyt kiinnostuin Ducatista.. Miten niitä noin vähän näkyy myynnissä ku yritin selata? 999 se ainoa oikea?

Lähetetty: 14 Maalis 2007, 14:49
Kirjoittaja Garrett
furio kirjoitti:Perhana, kun itekin nyt kiinnostuin Ducatista.. Miten niitä noin vähän näkyy myynnissä ku yritin selata? 999 se ainoa oikea?
999 on ufo. 916-998 on SE oikea. 1098 on taas lähempänä oikeaa kuin 999.

YMMV 8)

Lähetetty: 14 Maalis 2007, 18:43
Kirjoittaja MP
Vaikka alla onkin vaan 750 ilmajäähy niin kyllä se jytinä avarammilla vaimentajilla tuntuu jalkovälissä ihan mukavalta :)

Samoten ku parkkihallista lähtee niin aina jonkun auton hälytin tahtoo alkaa hälyttää... :twisted:

Ja onhan sillä kuitenki ihan kiva ihan vain ajaakki ja kattella.

Lähetetty: 14 Maalis 2007, 20:19
Kirjoittaja GAMMA500
Garrett kirjoitti:
furio kirjoitti:Perhana, kun itekin nyt kiinnostuin Ducatista.. Miten niitä noin vähän näkyy myynnissä ku yritin selata? 999 se ainoa oikea?
999 on ufo. 916-998 on SE oikea. 1098 on taas lähempänä oikeaa kuin 999.

YMMV 8)
851-888 8)

Lähetetty: 28 Maalis 2007, 12:41
Kirjoittaja Dobber
Tässä testiluettavaa kierrosaikojen, nopeuksien ja takapyörätehojen kohdalta 13:sta motosta:

http://www.mvagustausa.com/web-mvagusta ... mstrbk.pdf

Lähetetty: 20 Touko 2007, 12:46
Kirjoittaja Dobber
Perskules, kyllä on hieno ja upea pyörä tässähän se taitaa olla se menopeli joka lyö tunteeseen:

Kuva


Kuva

Kivasti pyyhkii myös radalla! No, kuski onkin Ruben Xaus.

http://www.youtube.com/watch?v=Qam_XLvSXL4

Lähetetty: 22 Touko 2007, 10:57
Kirjoittaja heme
Eihän ne Agustat, ainakaan 750 kuutioiset, enää käytettynä paljoa maksa. Minultakin löytyisi yksi vm -2001, ajettu 13 tkm. Jos kiinnostaa, laita pm. Pyörästä voin kyllä kokemuksella kertoa sen olevan ajettavuudeltaan, ulkonäöllisistä seikoista puhumattakaan, aivan ykköspeli.

Lähetetty: 22 Touko 2007, 11:14
Kirjoittaja alfista
Hintataso kiinnostaisi yleisöäkin

Lähetetty: 22 Touko 2007, 14:44
Kirjoittaja jknracing
Helatorstaina tuli kelloteltua muutama kierrosaika mopoille(kin) Ahvenistolla. Nopeimman kellottamani kierroksen mopoista ajoi 1098 Ducati (n. 1.36.8 ) ja toisena tuli kilogixxeri (n. 1.37.3).
Yksi mies työnsi sitten vakio evo 9:llä kierroksen seisovalla lähdöllä 1.36.497... Nopeita noi prätkät...

On se 1098 Ducati kyllä hieno laite. Piti käydä oikein läheltä kuolaamassa.

Lähetetty: 22 Touko 2007, 16:02
Kirjoittaja Meriahven
se on ahvenisto... ei siel ees pysty ajaa kovaa prätkällä jos ei halua kuolla

Lähetetty: 22 Touko 2007, 16:51
Kirjoittaja Dobber

Lähetetty: 22 Touko 2007, 16:57
Kirjoittaja savijo-r
Pyörällä .36:ta ajaa Ahvenistolla melko moni. Alle .30 on jo nopea
ja matala .25 on jo helvetin nopea.

Lähetetty: 22 Touko 2007, 19:34
Kirjoittaja Dobber
Tässä vertailua:
MotoGP
Jerez Best Lap: Loris Capirossi (Ducati) 2006, 1.39.064

Vakiopyörä
Jerez Best Lap MasterBike 2006test: MV Agusta F4 1000R 1.51.172

Lähetetty: 22 Touko 2007, 20:30
Kirjoittaja JuhaT.
No kyllähän ne Ducatit, Apriliat ja MV Agustat tietysti hienoja ovat, mutta..

http://www.motoguzzi.it/Nuovi_modelli/1 ... agina=spec

Lähetetty: 22 Touko 2007, 21:50
Kirjoittaja R@gdoll
JuhaT. kirjoitti:No kyllähän ne Ducatit, Apriliat ja MV Agustat tietysti hienoja ovat, mutta..

http://www.motoguzzi.it/Nuovi_modelli/1 ... agina=spec
Ei olis pöllömmän näköinen tuollainen ralli-mallikaan:
http://www.motoguzzi.it/Nuovi_modelli/m ... agina=spec

Kuva

Lähetetty: 24 Touko 2007, 09:34
Kirjoittaja buctu
-Lee- kirjoitti:VARMASTO monta kertaa laadukkaammat mutta kuka helkutti ostaa mopoja laadun takia?
Dakariin osallistuja? Siperiaan lähtijä?
Kolme Apriliaa omistaneena tuon voisi sanoa ennemmin "Tampereelle meinjöitä?" tai "pakettiauton omistajia?" :evil:
esim. Aprilian RSV Mille R, ei käyntiin koskaan ilman moottorin vikavaloa. Keski-Suomessa ei kenelläkään laitteita huoltaa Apriliaa (totta, osataan lisätä renkaisiin painetta ja nipin napin vaihtaa öljyt ehkä jopa putsarikin) eli vie omalla kustannuksella aina Tampereelle.
Takuusta mitään iloa, koska käsittääkseni moottoripyörä ostetaan, että sillä ajetaan? Onhan se mukavaa kun viikot mp homehtuu huollossa ja saa nauttia kauniista kesäpäivistä auton ratissa :roll: Sain jopa uuden pyöränkin, mutta kun ei toimi niin se ei vain toimi :crazyeyes: hirveästi ei kilometrejä tuona kesänä tullut, mutta jarrut,kytkin,mittaristot, boxi, etc vaihdettiin ja kerran koko pyörä.
Onneksi tajusin vaihtaa Japanilaiseen niin kerkesin edes hieman ajamaankin tuona kesänä (muutakin kuin Pakulla Jyväskylä-Tampere väliä).
Ni-in kuka sitä nyt laadun takia mopoja ostaa? :wink: