Sivu 1/1

mielenkiintoinen löytö..

Lähetetty: 12 Helmi 2007, 13:05
Kirjoittaja 90
fiat foorumilta bongattua:

http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=14863


tällaiset löydöt ovat aina mielenkiintoisia, löytyypä joukosta jopa alfojakin..lukuisia bertone coupeja, giulia sprinttejä sekä yksi Giulia SS..

Lähetetty: 12 Helmi 2007, 13:47
Kirjoittaja Sleepperi
Ohhoh.. :shock: Kenelle nuo kuuluu?

Lähetetty: 12 Helmi 2007, 14:28
Kirjoittaja Pasi
Varastettuja joskus?


mielenkiintoista :)

Lähetetty: 12 Helmi 2007, 15:32
Kirjoittaja TestarosaFinland
:crazyeyes: Yhdestä ulkomaalaisesta foorumista jo luin siitä
Varmaan joskus varastettuja, koska mikä hullu hitsaisi sen autotallin? mieleenkiintoista tietää, miten se on löydetty ja mitä tule nyt olemaan?no ainakin jos ne on varastettuja niin niiden omistajat saavat niitä takaisin, vaikka pikkasen myöhässä :-D
90 täydennys: Bongasin siellä myös valkoisen uuskoppaisen sudin :mrgreen:

Lähetetty: 12 Helmi 2007, 16:03
Kirjoittaja Campari
Tuota voi jo sanoa vuosisadan "latolöydöksi". Hyvä silmä on ollut keräilijällä ja varsin monet noista vanhoistakin näyttäisi olevan varsin hyvässä kunnossa. Paljon on Alfoja ja Lancioitakin. Mielenkiintoinen juttu, josta varmaan vielä puhutaan paljon. Toivottavasti autot pelastuvat, tuolla määrällä jo pari museotakin kalustaa...

-cr

Lähetetty: 13 Helmi 2007, 16:02
Kirjoittaja Mokoma

Lähetetty: 13 Helmi 2007, 16:38
Kirjoittaja 90
no tuskinpa vain ovat varastettuja..mitä mieltä olisi kerätä varastettuja autoja moista määrää jemmaan ja ovi on voitu hitsata ihan hyvin kiinni jottei ulkopuoliset käy vierailulla..

italot on kyllä hyvin edustettuna alfan ja lancian osalta.. samoin brittiautojakin oli melkoisesti kuten esim: bristol, lotus seven ja lotus elan sekä austin mini cooper S.

Lähetetty: 13 Helmi 2007, 17:17
Kirjoittaja Pasi
90 kirjoitti:no tuskinpa vain ovat varastettuja..mitä mieltä olisi kerätä varastettuja autoja moista määrää jemmaan ja ovi on voitu hitsata ihan hyvin kiinni jottei ulkopuoliset käy vierailulla..
Jos rikolliset ovat siirtyneet vaikka autuaimmille näpistelymaille ennenkuin ovat päässeet tekemään autoille mitään?

Lähetetty: 13 Helmi 2007, 20:13
Kirjoittaja Nouko88
Osaako kukaan sanoa mikä noiden kohtalo on? Meneekö esim. suoraa johonkin museoon vai mitä???

Lähetetty: 13 Helmi 2007, 22:06
Kirjoittaja mutt
90 kirjoitti:italot on kyllä hyvin edustettuna alfan ja lancian osalta.. samoin brittiautojakin oli melkoisesti kuten esim: bristol, lotus seven ja lotus elan sekä austin mini cooper S.
Unohtamatta tietenkään joukossa näkyvää perusmalli-pösö 205:sta! :mrgreen: Jotenkin vain pisti silmään...

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 11:45
Kirjoittaja 90
olikohan ihan perusmalli vai olisiko ollut peräti Peugeot 205 "Roland Garos" tai Peugeot 205 "Lacoste".. :wink:

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 12:14
Kirjoittaja Esko
Nouko88 kirjoitti:Osaako kukaan sanoa mikä noiden kohtalo on? Meneekö esim. suoraa johonkin museoon vai mitä???
Yhdellä saitillahan on juttua että autot olisivat yksityisen nimettömänä pysyvän keräilijän ja että kaikista löytyy paperit. Ostettu 80 luvulla ja 90 luvun alussa.

Ja eikös tuon jutun alullepanija ollut interclassicos? se on hyvä kandidaatti paikalle minin autoja päätyisi.

http://interclassico.com/index.php?acti ... &rdo=&rid=

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 20:55
Kirjoittaja 90
jeps tuo eskon mainitema teksti tuli luettua tsekkin ja tästä päättelinkin että tuskinpa noita kukaan on varkauksien jäljiltä tuonne jemmannut..

eiköhän autoille ole jatkossa odotettavissa ihan hyvä kohtalo eli tuskinpa menee ainakaan romuraudaksi... :wink:

Lähetetty: 21 Maalis 2007, 23:14
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Noita Sprint Specialeja ei taida tuossa kunnossa joka päivä löytyä:
http://smg.photobucket.com/albums/v341/ ... =afa36.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v341/ ... =afa39.jpg

Mutta mikä on tämä: http://smg.photobucket.com/albums/v341/ ... =afa35.jpg
Muistuttaa Ferraria kovasti mutta olisko sittenkin joku Pegaso tms.?

Tämä vasemmanpuoleinen myös jäi tunnistamatta:
http://smg.photobucket.com/albums/v341/ ... =afa51.jpg

Lähetetty: 21 Maalis 2007, 23:54
Kirjoittaja 90
viimmeisimmän linkin vasemman puolinen auto on merkiltään Auto union ja malliltaan 1000SP, autovalmistajana siis nykyisen Audin edeltäjä, mallinahan tuo 1000 SP on mielestäni tosi nätti ja ulkonäöltään suoraan kutistettu painos -55 mallisesta Ford Thunderbirdistä, oikeanpuolimmainen vaikuttaisi Lotus Elanilta..

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 11:18
Kirjoittaja Gasolina
Vai onko A-U:n vieressä oleva Lotari kuitenkin Elite? Edellisessä kuvassa sevenin ja opel gt:n välissä on ainakin Elan? Hauskaa tää tunnistus homma.

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 11:39
Kirjoittaja Portti
Tämä latolöydys päätyi muuten peräti Hesarin sunnuntaisivuille viime viikonloppuna.

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 11:58
Kirjoittaja Gasolina
Sieltä se löytyikin; "alibaban autallin arvoitus" Oli muuten lehti jo todella lähellä keräyspaperiroskista, kiitos vinkistä Portti!

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 12:22
Kirjoittaja 90
Gasolina kirjoitti:Vai onko A-U:n vieressä oleva Lotari kuitenkin Elite? Edellisessä kuvassa sevenin ja opel gt:n välissä on ainakin Elan? Hauskaa tää tunnistus homma.

juu oikeassa olet, kyllä kyseessä taitaapi olla ehta Lotus elite..

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 12:23
Kirjoittaja TestarosaFinland
Portti kirjoitti:Tämä latolöydys päätyi muuten peräti Hesarin sunnuntaisivuille viime viikonloppuna.
Löytyykö linkki sitä artikkelista? Jos ei niin mitä kaikkea siellä kirjoitetiin?
Kun aihe kiinnostaa...

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 12:33
Kirjoittaja Rolle
TestarosaFinland kirjoitti:Löytyykö linkki sitä artikkelista?
Toki. Huomaa harvinainen Renault 205 :silent:

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 12:52
Kirjoittaja 90
no on kyllä niin harvinainen malli etten ole koskaan kuullutkaan.. :lol:

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 17:43
Kirjoittaja Sprint QV
Mutta mikä on tämä: http://smg.photobucket.com/albums/v341/ ... =afa35.jpg
Muistuttaa Ferraria kovasti mutta olisko sittenkin joku Pegaso tms.?

Tämä taitaa olla Lancian Flaminia Sport. Kyseessä on Flaminia-malliston hurjin versio, peräti 158hv, ja kori on Zagaton käsialaa...muistuttaa tosiaan hiukan Ferrarin 250 GTZ.

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 18:14
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Sprint QV kirjoitti:Mutta mikä on tämä: http://smg.photobucket.com/albums/v341/ ... =afa35.jpg
Muistuttaa Ferraria kovasti mutta olisko sittenkin joku Pegaso tms.?

Tämä taitaa olla Lancian Flaminia Sport. Kyseessä on Flaminia-malliston hurjin versio, peräti 158hv, ja kori on Zagaton käsialaa...muistuttaa tosiaan hiukan Ferrarin 250 GTZ.
Jep, niinhän se taitaa olla. Tuon Hesarin asiallisen jutun perusteella aloin haeskella Flaminia Zagatoja, tässä '61: http://www.highwayone.com/Classifieds/L ... ancia.html
ja tuoreempi '68 super sport:
http://www.allsportauto.com/spanish/lan ... o_1968.php Lamppujan mallin ja ilmanottoaukon muodon perusteella näyttäisi olevan kyseessä varhaisempaa mallia tuo yksilö. Tuolla tallissa näitä taisi olla vielä kaksi kappaletta.

No olisihan tuosta tuplakuplakatosta pitänyt Zagatoksi heti tunnistaa :) Koriräätälihän Lancian yhdistää Ferrari 250 GTZ:aan. Mutta upea on Lanciakin ja valmistusmäärät aika ferrarimaisia; 150 yhteensä. Tuossa vielä vähän juttua: http://www.sportscarmarket.com/profiles ... index.html

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 21:30
Kirjoittaja Sprint QV
Näin on, ferrarimaiset valmistusmäärät ja siksi myös ferrarimaiset hinnat...Supersportti irtoo ehkä jollain 70 000-80 000 €.lla, eikä toi Sporttikaan mikään ihan halpa ole.

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 23:36
Kirjoittaja TestarosaFinland
Rolle kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti:Löytyykö linkki sitä artikkelista?
Toki. Huomaa harvinainen Renault 205 :silent:
Kiitos Rolle linkkista. On se vaan niin hieno ja harvinainen toi Rellu, että on pakko saada sellainen :lol:

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 01:04
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
90 kirjoitti:viimmeisimmän linkin vasemman puolinen auto on merkiltään Auto union ja malliltaan 1000SP, automerkkinä siis nykyisen Audin edeltäjä, mallinahan tuo 1000 SP on mielestäni tosi nätti ja ulkonäöltään suoraan kutistettu painos -55 mallisesta Ford Thunderbirdistä, oikeanpuolimmainen vaikuttaisi Lotus Elanilta..
Kappas vaan. En tuosta kulmasta osannut millään 1000 SP:nä ajatella. Olin mieltänyt tuon 3-pyttysen DKW:n jotenkin pienempikokoiseksi, kun en ole koskaan moista harvinaisuutta nähnyt kuin kuvissa. Käsittääkseni näitä olisi joskus jopa suomeenkin tuotu. Ja kyllähän tuo on kutakuinkin kaunein auto mitä Itä-Saksan autoteollisuus pystyi tuottamaan eikä esikuvalleenkaan paljoa häviä.

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 10:14
Kirjoittaja Gasolina
Kyllä 2-tahti "audit" on olleet länsi-saksalaisia ne itä-saksan laitteet tunsi nimen ifa.

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 19:23
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Gasolina kirjoitti:Kyllä 2-tahti "audit" on olleet länsi-saksalaisia ne itä-saksan laitteet tunsi nimen ifa.
Aivan totta. Mulla on mennyt näemmä IFA:t ja DKW:t oikein kunnolla sekaisin, vaikka DKW:n keulaltahan ne Audin rinkulat on periytynyt. Tämän DKW Monzan olemassaolostakaan en ollut tietoinen: http://www.autowallpaper.de/Wallpaper/A ... nza_02.JPG , http://www.autowallpaper.de/Wallpaper/A ... nza_01.JPG & http://www.autowallpaper.de/Wallpaper/A ... nza_03.JPG . TT:n esi-isä ?

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 21:25
Kirjoittaja Gasolina
Mulle tuli jossain vaiheessa Audi-lehti ja siinä oli historiikkia, ei mullakaan sen kummempaa tietoa. Toi Monza on varmaan jokin uniikki ja TT:n piirteitä löytyy selvästi.

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 21:44
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Gasolina kirjoitti:Mulle tuli jossain vaiheessa Audi-lehti ja siinä oli historiikkia, ei mullakaan sen kummempaa tietoa. Toi Monza on varmaan jokin uniikki ja TT:n piirteitä löytyy selvästi.
Tuossa vielä pari linkkiä Monzasta: http://en.wikipedia.org/wiki/Dkw_monza & http://www.dkwmonza.de/ . Wikipediassa spekuloidaan valmistusmääriksi 70-240 kpl.

Lähetetty: 24 Maalis 2007, 14:01
Kirjoittaja 90
Giallo Pozzuoli kirjoitti:
Gasolina kirjoitti:Kyllä 2-tahti "audit" on olleet länsi-saksalaisia ne itä-saksan laitteet tunsi nimen ifa.
Aivan totta. Mulla on mennyt näemmä IFA:t ja DKW:t oikein kunnolla sekaisin, vaikka DKW:n keulaltahan ne Audin rinkulat on periytynyt. Tämän DKW Monzan olemassaolostakaan en ollut tietoinen:
itse asiassa nuo rinkult tulivat vasta siinä vaiheessa kun Audi, DKW, Horch ja Wanderer yhdistyivät Auto Unioniksi 1930 luvulla, joten eivät ole oikeastaan DKW:n peruja vaan logo syntyi neljän eri automerkin yhdistymisestä saman katon alle..

Lähetetty: 06 Elo 2008, 00:13
Kirjoittaja Rolfa Ameo
Aloittelin tänään maalaamista kaverilla ja siinä rupesin Aamulehteä avaamaan, joka piti pistää suojaksi lattialle. Urheilusivun otsikossa seisoi "Toivonen paloi autoonsa"-->en pistänyt suojaksi.

Lähetetty: 25 Maalis 2009, 18:08
Kirjoittaja NikEe1927
Mielenkiintoisen näköisen häkäpönttöauton näin tänään Espoossa,vanhan mallinen audi100farkku 80-luvun alun malleja,oli siellä sen verran jytyä,valoista lähti renkaat suditen(hiekkaa asfaltilla)kai,saa kyllä päät kääntymään,on se kyl sen näköinen rakennelma.

Lähetetty: 01 Loka 2010, 16:30
Kirjoittaja Raimo Miettinen
http://www.vintagesportscars.com/1943_alfa_romeo.html
Mielenkiintoinen löyty Beverly Hillsistä: 1943 Alfa Romeo 6c 2500 Pinin Farina Sport Cabriolet. Saattaa olla tuttu linkki osalle.

Lähetetty: 01 Loka 2010, 18:55
Kirjoittaja Jönsson
Sattuupa näitä elävässäkin elämässä. Velipojan lankomies otti kuluneena kesänä urakan, jossa hän lupasi purkaa huonokuntoiset rakennukset Metsähallituksen jo kauan sitten lunastaman maatilan pihapiiristä. Urakkaan kuului, että purkaja saa pitää kaiken rakennusmateriaalit ja kaiken maanpäällisen irtaimiston. Homma alkoi helpoimmasta päästä eli ladosta, joka tosin oli täynnä heinäpaaleja. Ei siis irtoheinää, vaan ns. kovapaaleja. Ei ihan tältä satokaudelta ja tuskin edelliseltäkään, mutta ihan hyvän tuntuisia. Kuivia eikä lainkaan homeisia. Paalikasaa sitten perävaunuun, jos vaikka joku mullin kasvattaja ottaisi.

Ja mitä kasan alta löytyi? BMW 1800 eli 500-sarjan edeltäjä 60-luvulta. Pölyssä päältä ja sisältä (ikkunat olleet auki), mutta muuten siistin ja ehjän näköinen nahkaverhoilua myöten. Jopa renkaissa oli ilmaa! Jarrut olivat vähän jumissa, mutta kovalla poljennalla auton rytyyttämisellä aukenivat niin, että ajoneuvoa oli mahdollisuus liikuttaa työntämällä. Akku puuttui eikä siinä kai mitenkään olisi virtaa voinut ollakaan, joten käyntiin ei voinut kokeilla. En tiedä onko nyttemmin.

Kyllähän autosta tarkempi syynäily on ruostetta ja muuta vikaa paljastanut, mutta hyvä aihio on kyseessä. Jostain myös on mönkinyt pari varmaa omistaa, jotka ovat uhanneet hakea autonsa pois vaikka poliisien kanssa. Mitään paperia kellään ei tietenkään ole esittää omistuksensa tueksi. Metsähallituksen kanta on edelleen, että se on auton entinen omistaja (vaikka ei tiennytkään omistavansa) ja kaikki maanpäälinen irtain on siirtynyt veljeni langon omistukseen.