Sivu 1/1
Automerkkien luotettavuus
Lähetetty: 06 Maalis 2007, 19:46
Kirjoittaja csr
Aina jauhetaan Italialaisten autojen huonoudesta, mutta näkyy ne varaosat Toyota miehillekin kelpaavan

Onhan noita riisipusseja paljon liikenteessä mutta siitä huolimatta listaykkönen täälläkin......
http://www.autopurkaamot.com/tilastot_autot_kaikki.php
Lähetetty: 06 Maalis 2007, 19:58
Kirjoittaja TestarosaFinland
Tämän kauden Tuulilasissa on loppunut Fiat Croman 30000tkm kestotesti.
Ainoa mitä siellä meni rikki on POLTTIMO

poikeuksellinen tulos, luotettava kuin mikä!
Lähetetty: 06 Maalis 2007, 20:01
Kirjoittaja mutt
TestarosaFinland kirjoitti:Tämän kauden Tuulilasissa on loppunut Fiat Croman 30000tkm kestotesti.
Ainoa mitä siellä meni rikki on POLTTIMO

poikeuksellinen tulos, luotettava kuin mikä!
Eli sähkövikainen paska, italialainen kun on.

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 20:02
Kirjoittaja kalski
mun alfa 75 on jättänyt mut tielle 2x syyt: 1.virranjakaja 2.laturi.
mutta noi on vaan kuluvia osia ei voi minkään. ja autoahan on tarkoitus rakentaa paremmaksi koko ajan

Re: Automerkkien luotettavuus
Lähetetty: 06 Maalis 2007, 20:11
Kirjoittaja Rasvis
csr kirjoitti:Onhan noita riisipusseja paljon liikenteessä mutta siitä huolimatta listaykkönen täälläkin
Eiköhän tuo lista kerro aika hyvin siitä millä kansa ajaa. Lisäksi sen avulla voisi ehkä tehdä jotain hataria päätelmiä siitä, minkä merkkisillä autoilla ajavat piheimmät kuskit.
Eipä ole juuri tarvinnut hakea romareilta Alfoihin osia, syystä että niitä ei siellä juuri ole

Toisaalta pistän mieluummin uutta osaa ja teen kerralla kuntoon kuin että säästäisin kympin ja rakentaisin saman paikan ensi kuussa uudelleen.
Re: Automerkkien luotettavuus
Lähetetty: 06 Maalis 2007, 20:42
Kirjoittaja csr
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:csr kirjoitti:Onhan noita riisipusseja paljon liikenteessä mutta siitä huolimatta listaykkönen täälläkin
Eiköhän tuo lista kerro aika hyvin siitä millä kansa ajaa. .
Näinhän se on mutta pääseehän sillä vähän irvimään....
Sehän tässä on, että jos omistat oikean merkin niin kuulut parhaaseen a- ryhmään vaikkei se autona kummoinen olisikaan. Tulee mieleen 850 Volvo. Kahvipöydässä sai olla rauhassa mutta arki oli toista. Jakohihna poikki (niin menee se Volvostakin), abs- boksi hajalle, bensapumppu jätti tielle, lämpölaitteen kenno alkoi vuotaa vedet kuskin kengille yms. Ennen kuin vaihdoin niin (mittarissa n. 200tkm) ohjaustehostajan pumppu veteli viimeisiään. Mourusi kuin kiimainen kollikissa ja ohjaus takerteli. Ja kaikki tämä ihanan kallista.....

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 23:00
Kirjoittaja TestarosaFinland
Stereotyypiä ne kaikki on. Edelleen valtaosa kansasta ajatelee, että Mersu on hyvä auto, vaikka se on mieletön paska. Sähköt ja tekniikka sieltä hajoaa ihan äkkiä ja myös edelliset "väyryset" ruostuivat käsiin. Uudet Fiatit ovat erittäin luotettavia peliä, paljon parempia kuin Bemari, Mersu ja Volvo, mutta silti ei osteta niitä
Minä tulin jo pitkä aika sitten sellaiseen päätökseen että essobaari puheet ovat täynnä paskaa!
Ja kun luotettavuudesta puhutaan niin voin kertoa minun 33:stani, 164:sta en lähde tällä hetkellä puhumaan, kun sillä en ole ajanut kuin 4 tonnia, vaikka se on toiminut moiteetta.
33:ni ostin kun sen lasissa oli vaattimattomat 304tkm. Se on ollut minulla jo puolitoista vuotta, kilometrejä on kertonut melkein 45tkm ja tässä on lista siitä mitä tein sille:
Vasen raidetangonpää 10€
Jarruputki 9€
Levyt+palat eteen n.70-80€
Kengät taakse 16€
Jakopää+kaikki sen "herkut" kerta 2. Asennus käyttanössä ei maksanut paljon mitään kun sen teki yks hyvä ihminen
Ei paljon mun mielestäni

kaikki on tavalliset kulutus osat ja niitäkään ei mennyt paljon. Siis minun mielestäni hyvässä pidossa ollut Alfa voi kilpailla hyvin luotettavuudesta llorocan kanssa

Lähetetty: 07 Maalis 2007, 08:02
Kirjoittaja tsav
Sen verran olen aikojen saatossa oppinut, että romuttamolta käytetyn osan osto on vain ongelman siirtämistä. Parempi ostaa kerralla uusi, jolloin tietää että se ainakin kestää taas ajossa. Eik' s'ry alle puolen vuoden.
Esimerkkinä hajoittamoiden hinnoittelusta suomessa. Hämeenlinnassa olisi ollut purkuosana T-birdin tehostettu hammastanko. Hinta oli 250€+rahti. Oulusta paikallisesta Escort servicestä sai saman osan uutena hintaan 300€.

Arvatkaa vain kumman ostin.
Lähetetty: 07 Maalis 2007, 08:20
Kirjoittaja Topi
tsav kirjoitti:Sen verran olen aikojen saatossa oppinut, että romuttamolta käytetyn osan osto on vain ongelman siirtämistä. Parempi ostaa kerralla uusi, jolloin tietää että se ainakin kestää taas ajossa. Eik' s'ry alle puolen vuoden.
Tästä tulikin mieleen Moto Guzzien Guzziology-nimisen hakuteoksen ja korjausoppaan kirjoittajan Dave Richardsonin tapa testata käytettyjen varaosien soveltuvuus: kellutustesti. Osa heitetään vesipaljuun, ja jos se kelluu, sitä voi käyttää.
-Topi Kuusinen
Lähetetty: 07 Maalis 2007, 10:41
Kirjoittaja Campari
Larry Laffer: "Mikä tahansa systeemi, joka riippuu ihmisen luotettavuudesta on epäluotettava"
-cr
Lähetetty: 08 Maalis 2007, 17:35
Kirjoittaja Toronado
Yhden ainoan kerran(!) olen 25 vuoden aikana jäänyt tienposkeen auton hajoamisen vuoksi (200km kotoa,pimeässä,räntäsateessa laturi hajalla ja akku tyhjänä)ja silloin jaksoi äärimmäisen vähän lämmittää tieto siitä että Toyota on luotettavuustilastojen kingi.
Re: Automerkkien luotettavuus
Lähetetty: 08 Maalis 2007, 22:41
Kirjoittaja Joksa
Ja jäätelönsyönti lisää hukkumakuolemia
Lähetetty: 09 Maalis 2007, 14:55
Kirjoittaja csr
vale, emävale, tilasto...........
Lähetetty: 09 Maalis 2007, 16:17
Kirjoittaja Silvio
Kannattaapa ottaa huomioon että esim. isommilla toyotilla,volvoilla,mazdoilla ja nissaneillakin ajetaan pikkasen enemmän kilometrejä kuin italiaanoilla ikäänsä nähden.... Siinä missä varsinkin mazdojen ja volvojen mittareissa on 5 vuotiaana usein jo yli 200-300tkm, Romeoilla kilometrejä kertynyt keskimäärin korkeintaan 100 tkm....