Sivu 1/1
Aiutlaatuinen mahdollisuus
Lähetetty: 09 Maalis 2007, 13:02
Kirjoittaja tumbe
Ainutlaatuinen mahdollisuus!
www.nettiauto.com/1131712 Myynnissä Lancia thema 8-32. Ferrari moottorinen Thema joka oli harvinaisuus jo uutena.
" AITO LANCIA THEMA FERRARI 8-32. FERRARI 308QV:N MOOTTORILLA VARUSTETTU AIKANSA SENSAATIO! VALMISTETTU N.3500KPL ALUSTA LOPPUUN ASTI KÄSITYÖNÄ LANCIAN/FERRARIN YHTEISTYÖPROJEKTINA."
pyydän anteeksi jos tämä on jo täällä ollut esillä mutta en ainakaan heti löytänyt.
edit: linkki korjattu
Lähetetty: 09 Maalis 2007, 13:09
Kirjoittaja Joksa
Lähetetty: 09 Maalis 2007, 14:16
Kirjoittaja jarski
Eikös tos kyseises mallissa ollu 5000km välein ISOhuolto? Muistelin vaan,ku kaveri meinas tuoda vuonaa tsiizuz tommosen mahtipelin suomeen...Tyytyi si siihen 2,7kaan joka pantiin palasiks.Hieno peli,täytyy myöntää

Lähetetty: 09 Maalis 2007, 19:53
Kirjoittaja unknown
Itse asiassa...
Lancia 8.32 ei ole sitä miltä ensinäkemältä voisi arvata...
Kysessä on markkinoiti kikka, jolla edistettiin myyntiä, eli 8.32 (3.2 litrainen V8, neljällä venttiilillä) moottori EI ole Ferrarin valmistama vaan Ducati valmisti sen, eikä moottorilla ole mitään tekemistä Ferrari F105C - moottorin kanssa(tunnetaan paremmin 3.2QV). On totta että markkinointi syystä Ferrarin oli pakko myös oikeasti osallistua auton valmistukseen, joten he kasasivat sen. Ferrarin vuotuinen valmistus määrä perustuu, vielä nykyäänkin, siihen kuinka monta moottoria he pystyvät valmistamaan vuodessa, siis montako moottoria hepystyvät valamaan ja sorvaamaan. Moottorin kasaaminen on varsin nopea prosessi ja näin oli luontevaa Että Ferrari teki sen Lancialle alihankintana.
On totta, että Ferrari toimitti myös moottoreita Lancialle mm; Lancia Sratos, Lancia Martiini LC1/LC2.
Itselläni on muuten Ferrarin moottoreita:
3.0
3.0QV
3.2QV
Lähetetty: 09 Maalis 2007, 20:47
Kirjoittaja TestarosaFinland
Ilmanmuuta se on harvinaisuus ja erittäin hieno auto, mutta minun mielestäni se ei ole "tilaisuus" kun saksasta niitä saa muutamalla tonnilla. Ja kuin on jo mainittu, olis mieleenkiintoista tietää miten kallis sen yläpitokulut.
Luin unkownin viesti, mutta silti en saanut selville kenen moottori se on loppupelissa on?
Lähetetty: 09 Maalis 2007, 21:11
Kirjoittaja unknown
Ducatin valmistama
Ferrarin kasaama
Lancian asentama
Ferrari yhteyttä viitattiin aikoinaan moottoriin ja videota katsomalla näkee selvästi, että lohko on erillainen
On se kieltämättä vähän sekava ja en tiedä kenen moottori se on, huollon autoihin tekee kuitenkin Lancia.
Ja on se harvinaisempi malli ja hyväkuntoisena tulevaisuudessa ehkä kysytty, aika näyttää.
Lähetetty: 10 Maalis 2007, 17:28
Kirjoittaja GAMMA500
unknown kirjoitti:Itse asiassa...
Lancia 8.32 ei ole sitä miltä ensinäkemältä voisi arvata...
Kysessä on markkinoiti kikka, jolla edistettiin myyntiä, eli 8.32 (3.2 litrainen V8, neljällä venttiilillä) moottori EI ole Ferrarin valmistama vaan Ducati valmisti sen, eikä moottorilla ole mitään tekemistä Ferrari F105C - moottorin kanssa(tunnetaan paremmin 3.2QV). On totta että markkinointi syystä Ferrarin oli pakko myös oikeasti osallistua auton valmistukseen, joten he kasasivat sen. Ferrarin vuotuinen valmistus määrä perustuu, vielä nykyäänkin, siihen kuinka monta moottoria he pystyvät valmistamaan vuodessa, siis montako moottoria hepystyvät valamaan ja sorvaamaan. Moottorin kasaaminen on varsin nopea prosessi ja näin oli luontevaa Että Ferrari teki sen Lancialle alihankintana.
On totta, että Ferrari toimitti myös moottoreita Lancialle mm; Lancia Sratos, Lancia Martiini LC1/LC2.
Itselläni on muuten Ferrarin moottoreita:
3.0
3.0QV
3.2QV
Itse asiassa 8.32:n moottori on 3.0 32V, eikä 3.2L...

tarkasti ottaen 2927cc, poraus 81mm ja isku 71mm, sattumalta 308 GTB:ssä on sama isku ja poraus

Lähetetty: 10 Maalis 2007, 19:43
Kirjoittaja csr
Eikös tuo mallimerkintä tullut juurikin näin, että 8=sylinterimäärä ja 32=venttiilimäärä. Ja olisi nimenomaan 308 GTB QV 3 litrainen moottori hiukan modattuna.
Minä olen jostain lukenut tälläisen historian moottorista:
1. "Tuntematon" valmistaja
2. Pääosin kaikki moottorit Ducatin kokoamia (jokunen ehkä Ferrarin)
3. Lancian asentama.
Eli periaatteessa Ferrarin kone muttei heidän tekemänsä.
Lähetetty: 10 Maalis 2007, 20:29
Kirjoittaja unknown
uups... kyllä, olette oikeassa, 3.0litraa se on, en ole asiantuntia Lanciasta.
Sitä vain hyppää takajaloilleen, kun Lanciaa ryhdytään myymään Ferrarina.
Ferrarit ostetaan Ferrari-kaupasta,
Lanciat ostetaan Lancia-kaupasta.
Lähetetty: 10 Maalis 2007, 21:30
Kirjoittaja lanciapoika
Sinänsä hieno peli jos tykkää v8 saundista mut vakio 16v turbo thema pesee ton valitettavasti
http://maranello.dy.fi:8080/832c.jpg
http://maranello.dy.fi:8080/Thema.jpg
Lähetetty: 10 Maalis 2007, 21:39
Kirjoittaja mipo
unknown kirjoitti:
Ferrarit ostetaan Ferrari-kaupasta,
Lanciat ostetaan Lancia-kaupasta.
´
Ja Alfat ostetaan Lada-kaupasta..

Lähetetty: 10 Maalis 2007, 22:39
Kirjoittaja motorhead
mipo kirjoitti:
Ja Alfat ostetaan Lada-kaupasta..

Jossa huolto ja varaosahinnastona käytetään Ferrarin vastaavaa ja seinällä on Lancian logo. Ympyrä on sulkeutunut

Lähetetty: 11 Maalis 2007, 03:58
Kirjoittaja Vode
8.32 on 219kg painavampi

Lähetetty: 11 Maalis 2007, 11:00
Kirjoittaja V6
1423
1375
=48 kg
Lähetetty: 11 Maalis 2007, 12:26
Kirjoittaja Vode
V6 kirjoitti:1423
1375
=48 kg
Köh, tulikin tiirattua testipaino, onneks uni korjaa tälläset

Lähetetty: 11 Maalis 2007, 13:28
Kirjoittaja Mokoma
Olishan tossa tilaisuus. Ruvettiin jo porukala keräämään rahaa ja mietittiin että miten tuodaan se tänne pohjolaan. Sviddu että tekis mieli