Sivu 1/2

Meinaatko osallistua CARF:in ratapäiville 2007?

Lähetetty: 21 Maalis 2007, 21:03
Kirjoittaja Otsosmi
Ja päiväthän oli:

02.06.2007 - Cuore Sportivo I Ahvenisto - Klo: 9 alkaen
20.07.2007 - Cuore Sportivo II Alastaro - Klo: 10 alkaen
19.08.2007 - Cuore Sportivo III Jurva - Klo: 12 alkaen
22.09.2007 - Cuore Sportivo IV Ahvenisto - Klo: 9 alkaen

Toivotaan, että saadaan aikaan viimevuotista suurempia tapahtumia.

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 08:15
Kirjoittaja E.L.
Tietysti pitää osallistua ja yrittää säilyttää viime vuoden viimeisen alfacupin mukainen sijoitus eli nopein 75 turbo :mrgreen: aikaa vois tietysti yrittää hieman parantaa..

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 09:45
Kirjoittaja Mokoma
Ainakin alastarolle ilmestyn

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 09:51
Kirjoittaja nuhapumppu
Pitääkös olla jäsen jotta saa tulla mukaan??
Voisi olla mukavaa päästä kurvailemaan pitkästä aikaa...

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 09:52
Kirjoittaja Rolle
Eipä tarvitse, maksaa vain vähän enemmän.

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 09:53
Kirjoittaja MrKirby
No tottahan sitä on tultava kokeilemaan, miten toi uusi taittuu. Alustaan ei ole tehty vielä mitään, enkä taida tehdäkään, ihan hyvältä vaikuttaa näinkin - ainakin normaaliajossa. Rata-ajo voi kyllä olla sitten taas ihan eri juttu.

Apparalle ainakin. Alastaro osuu mökkiviikolle, joten se taitaa jäädä väliin.

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 10:18
Kirjoittaja silverine
Tarkoitus olisi kiertää koko rundi... :P
Ratapyörät pitäis jostain kannon alta kaivaa
ja potkuakin vois masiinassa olla enemmän
mutta opetellaan nyt ensin ne radat... :twisted:

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 10:32
Kirjoittaja Oleino
Mukana kuin peräpukama. Kaikkiin on tarkoitus päästä. Mutta niin oli viime kesänäkin. Jos tällä kertaa ei tulis teknisiä ongelmia niin sitten. Luonnollisesti kuitenkin siitä lähdetään, että kaikki kierretään. :)

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 11:02
Kirjoittaja Alfaholisti
Kyllä ainakin Apparalle tullaan kokeilemaan miten 166 taipuu.

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 11:05
Kirjoittaja nuhapumppu
nuhapumppu kirjoitti:Pitääkös olla jäsen jotta saa tulla mukaan??
Voisi olla mukavaa päästä kurvailemaan pitkästä aikaa...
Rolle kirjoitti:Eipä tarvitse, maksaa vain vähän enemmän.
Miten, missä ja mitä maksaa liittyä, ja mitä toi ratapäivä maksaa jäsen / ei jäsen? :mrgreen: jos saa kysyä :oops:

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 11:34
Kirjoittaja Rolle
Ohjeet liittymiseen löytynee www.carf.fi ja jäsenen ratamaksu on ollut 10e/kerta ja ei-jäsen 20e/kerta.

Ja aina saa kysyä :-D

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 16:01
Kirjoittaja Tiige
Ainakin Ahveniston päiville olisi tarkoitus seiskavitosella tulla. Eihän siinä mitään tehoa ole, mutta jos sais alustan edes johonkin kuntoon. Oli se pirun kivaa ladallakin päästellä lappu lattiassa kun alusta pelas. :lol:

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 16:07
Kirjoittaja liekki
Lasketaanko muuten osallistumiseksi se, että tulen päivystämään varikolle? Enhän mä mihinkään radalle uskalla tuolla kammeta. Tai sitten pitää kai taas pyytää isoveli pyörittämään rattia ja itse istuskella kyydissä.

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 16:40
Kirjoittaja Otsosmi
^Rata-alueella palloilu on ilmasta tottakai... Mukaan vaan, onhan siinä alussa aina hiljaisellekin ajolle aikaa, jolloin pääsee ilman kypärää ajelemaan rauhallisesti rataa ympäri. Minusta tuohon voisi kerho tehdä korjauksen, jotta kaikki pääsisivät rauhassa ajamaan rataa ympäri (alfalla/kerhon jäsenenä), mutta jos tahtoo nopealle sessiolle, niin maksaa sen 10/20e. Eniveis taisin ymmärtää kysymyksen väärin, eli lasketaan osallistumiseksi :lol:


E.L. kirjoitti:Tietysti pitää osallistua ja yrittää säilyttää viime vuoden viimeisen alfacupin mukainen sijoitus eli nopein 75 turbo :mrgreen: aikaa vois tietysti yrittää hieman parantaa..
Ohhoh! :-D Yritetää pistää kampoihin! Ainii kun sanoit että meinasit tulla mun peräluukusta sisää Ahvenistolla, niin syy tohonki selvis. Tais olla isäni ratin takana!!! :lol:

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 16:57
Kirjoittaja Rolle
Körötellä voi muuallakin joten minusta täysin järjetön idea varata moottorirata siihen käyttöön.

Kypärä päähän ja katse tiukasti taustapeiliin niin voi ajella omaa vauhtia, harva pystyy hillitsemään itseään enää parin mutkan jälkeen :twisted:

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 18:05
Kirjoittaja Garrett
Rolle kirjoitti: Ja aina saa kysyä :-D
Saa. Aina kannattaa liittyä jäseneksi. Jos paikalle saapuu ennätysmäärä klubilaisia, niin ensimmäisenä radalle pääsy evätään ei-klubilaisilta. Kaikki ovat aina tervetulleita ja jos siltä tuntuu, niin järjestetään liittyminen samalla käynnillä.

Ensi kaudella kannattaa muutenkin kiertää ratapäiviä. Vakioalfatkin voivat nyt saada palkintoja. Kannattaa lukea vaikka seuraava Il Biscione.

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 18:24
Kirjoittaja Otsosmi
Rolle kirjoitti:Körötellä voi muuallakin joten minusta täysin järjetön idea varata moottorirata siihen käyttöön.

Kypärä päähän ja katse tiukasti taustapeiliin niin voi ajella omaa vauhtia, harva pystyy hillitsemään itseään enää parin mutkan jälkeen :twisted:
Meinasin vaan sitä, että aika monella on jonkimmoinen kynnys lähteä sinne radalle, jos kaikki "paahtaa homona" :lol: menemään, eikä kaikilla välttämättä kypärääkään ole. Sis ihan vaan sen takia, että saatas lisää porukkaa räyhäämään! :twisted:

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 18:51
Kirjoittaja Epezi
Taitaa jäädä vähän vähiin... :(
Jäsenmaksuun ei ole tänä vuonna rahaa, ja luulenpa että jos ei satu tuohon alastarolle sopivasti päivää niin ei tule varmaankaan käytyä.

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 21:04
Kirjoittaja Jappe
^^ Harmi. Sun ajos on jäänyt mieleen. Mahdollinen cup voittaja, jos olis kunnon kalusto alla :roll:

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 21:08
Kirjoittaja Carlos
Jappe kirjoitti:^^ Harmi. Sun ajos on jäänyt mieleen.
Nimeenomaan.

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 21:37
Kirjoittaja TestarosaFinland
Mielellääni osalistuisin, mutta kun sopiva kalustoa ei löydyy. 33:sta ja sprintia(jos on valmis siihen saakka) en uskalla viedä radalle revitavaksi ja kun 164 ei sopii rata ajoon juuri olenkaan niin varmaan poissa ollaan :evil:

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 21:49
Kirjoittaja Carlos
2006-05-7 Cuore Sportivo I Ahvenisto Ahveniston moottorirata, Hämeenlinna

1 155 Q4 2.0 1.39,09 20
2 GTJ 1300 1.41,27 15
3 Sprint Turbo 1.41,85 12
4 156 2.0 TS 1.42,94 10
5 2000 Berlina 1.44,90 9
6 156 2.5 V6 1.45,35 8
7 Alfetta GTV 2.0 1.45,70 7
8 GTV6 2.5 1.45,88 6
9 164 TS 2.0 1.46,07 5
10 156 JTS

2, 2006-07-14 Cuore Sportivo II Alastaro Alastaro, Virttaa

1 75 Turbo 1.44,84 20
2 75 2.0 TS 1.45,44 15
3 GTJ 1300 1.46,33 12
4 Alfetta 2000 1.46,86 10
5 GT 3.2 V6 1.47,90 9
6 156 2.0 TS 1.48,09 8
7 147 2.0 TS 1.49,95 7
8 164 2.0 TS 1.49,54 6
9 Alfetta GTV6 2.5 1.49,59 5
10 75 Turbo 1.50,06

3, 2006-08-13 Cuore Sportivo III Jurva Botniaring, Jurva


8 164 2.0 TS 1.34,23

3:n parhaan osakilpailun yhteistulos lasketaan - 3 best counts total Alfacup 2006 Yhteensä - Total CS1 CS2 CS3 CS4 P
1 GTJ 1300 15 12 20 15 50
2 75 TS 2.0 2 15 15 9 39
3 SprintTurbo 12 12 12 36
4 156 2.0 TS 10 8 7 6 25
5 75 Turbo 20 20
6 155 Q4 Turbo 20 20
7 GT 3.2 V6 20 20
8 164 2.0 TS 5 6 6 17
9 75 2.0 TS 0 3 10 3 16
10 GT 3.2 V6 9 7 16
11 Alfetta GTV6 2.5 6 5 4 15
12 155 2.0 TS 16V 2 8 10
13 Alfetta 2000 10 10
14 156 TS 10 10
15 156 2.5 V6 8 1 9
16 2000 GTV 9 9
17 156 GTA 9 9
18 2000 Berlina 9 9
19 Alfetta GTV 7 7


Ei selityksiä.


Edit:Se en ole minä kuka on noilla ajoilla ajellut.

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 22:10
Kirjoittaja Otsosmi
TestarosaFinland kirjoitti:Mielellääni osalistuisin, mutta kun sopiva kalustoa ei löydyy. 33:sta ja sprintia(jos on valmis siihen saakka) en uskalla viedä radalle revitavaksi ja kun 164 ei sopii rata ajoon juuri olenkaan niin varmaan poissa ollaan :evil:
Ja jos et uskalla ajaa, niin voihan sinne lähteä katsomaan! Jos vaikka kiinnostus heräisikin. Todistetusti 164:llakin pystyy ajelemaan mainiosti. Eikä siellä radalla nyt tarvitse autoa edes revittää. Kovemmin varmaan revität autoa moottoritien rampeissa kuin mitä radalla tarvitsee huudattaa. :-D

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 22:31
Kirjoittaja Jappe
TestarosaFinland kirjoitti:Mielellääni osalistuisin, mutta kun sopiva kalustoa ei löydyy. 33:sta ja sprintia(jos on valmis siihen saakka) en uskalla viedä radalle revitavaksi ja kun 164 ei sopii rata ajoon juuri olenkaan niin varmaan poissa ollaan :evil:

Siellä ajetaan Sprint kisaa, eli jokainen erikseen. Ajaa voi vaikka 8C:llä.
Vai pelkäätkö että Alfas hajoaa rata-ajossa :D

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 22:48
Kirjoittaja Camber
Kyllähän sitä apparalle pitää tulla ainakin kattelemaan, en kyllä tiedä raaskinko tuhota uusia kumeja siellä :roll:
Ehkä sit jos ghost tai joku muu onnistuu alittaa mun viime kesän ajan :fadein:

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 06:55
Kirjoittaja Carlos
Ahvenistolla
kuva 1
kuva 2
:mrgreen:

Kuski saa itse tunnistautua, jos tahtoo.

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 07:02
Kirjoittaja KJS
Niin ja tuolla kaapillakaan ajat ei ollut paljon yli kahden minutin, mutta sehän onkin lastutettu :mrgreen:

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 09:41
Kirjoittaja Sleepperi
Tuskin osallistun, pitäis ensin hankkia joku ratavehje.. Katsomaan voisin ehkä tullakin :)

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 10:11
Kirjoittaja Gasolina
Garrett kirjoitti: Ensi kaudella kannattaa muutenkin kiertää ratapäiviä. Vakioalfatkin voivat nyt saada palkintoja. Kannattaa lukea vaikka seuraava Il Biscione.
Tämän perusteella autoja tullaan jakamaan eri luokkiinn. Mielenkiinnolla odotellaan lisäinfoa.

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 10:42
Kirjoittaja MrKirby
Sleepperi kirjoitti:Tuskin osallistun, pitäis ensin hankkia joku ratavehje.. Katsomaan voisin ehkä tullakin :)
No harvalla täällä erikseen mitään ratavehkeitä on. Ihan siviilivehkeillä päästellään ja hauskaa se on. Minäkin arastelin eka kertaa, mutta huomasin, että hyvin sinne sekaan mahtuu "limusiinillakin". :-)

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 10:48
Kirjoittaja Rolle
Gasolina kirjoitti:Tämän perusteella autoja tullaan jakamaan eri luokkiinn. Mielenkiinnolla odotellaan lisäinfoa.
Näinhän se oli joskus 80-luvulla, 2000-luvun alussakin oli harkinnassa. Mielenkiinnolla odotellaan millaista jakoa tulee jos tulee.

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 10:53
Kirjoittaja Abarth
Hmm.. miten määritellään vakio-Alfa ja miten se voidaan todistaa? Virityksiä kun on sellaisiakin, jotka eivät näy :?

Ja asiasta, eli aionko osallistua? mieli tekisi hirveästi (pari vuotta jäänyt väliin kaluston puuttumisen/puutteiden takia) ja jos tonttilainasta jää euroja, niin hyvällä tuurilla "loppukaudesta" vois ajella romua sisään :) .

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 11:13
Kirjoittaja Garrett
Abarth kirjoitti:Hmm.. miten määritellään vakio-Alfa ja miten se voidaan todistaa? Virityksiä kun on sellaisiakin, jotka eivät näy :?
.
Itse todennäköisesti tiedät mitä autossasi on. Jos saat kiksisi siitä, että ajat vakioluokassa viritetyllä vehkeellä, niin minkäs minä sille voin. Säännöt tulevat olemaan selkeät. Mulla on vielä ens viikko aikaa hioa nyansseja...

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 11:20
Kirjoittaja jarski
Jottanotta Jurvaan osallistutaan ilman muuta! :-D ...Oiskohan hotellilla jatkot :wink:

Onkos kypärä radalla pakollinen varuste?

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 12:04
Kirjoittaja talleri
Onkos kypärä radalla pakollinen varuste?

En omista enkä muutaman ratakierroksen takia oikein viitsisi hankkiakaan.

Re: Onkos kypärä radalla pakollinen varuste?

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 12:06
Kirjoittaja Otsosmi
talleri kirjoitti:Onkos kypärä radalla pakollinen varuste?

En omista enkä muutaman ratakierroksen takia oikein viitsisi hankkiakaan.
Ennen ainakin alussa on ollut rauhallisen ajon vuoro, jolloin saa ajaa ilman kypärää. Kerholla on myös kypäriä, joita voi lainata... :wink:

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 12:50
Kirjoittaja HANU
Toi uusi luokkajako on hyvä juttu. Nyt muillakin on mahdollisuus pokata pyttyjä kuin niillä kolmella vakio herralla. GTA:lla voittaa vakioautoluokan
helposti ilman riuhtomista.

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 13:07
Kirjoittaja glideslope
HANU kirjoitti:Toi uusi luokkajako on hyvä juttu. Nyt muillakin on mahdollisuus pokata pyttyjä kuin niillä kolmella vakio herralla. GTA:lla voittaa vakioautoluokan
helposti ilman riuhtomista.
Kyllä GT:lläkin tuntuu kerkiävän...

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 13:15
Kirjoittaja HANU
KJS kirjoitti:Niin ja tuolla kaapillakaan ajat ei ollut paljon yli kahden minutin, mutta sehän onkin lastutettu :mrgreen:
Ei Ducatolla muuten hyviä aikoja olisi ajanut, mutta apukuski antoi ajo-ohjeita kellosepän tarkkuudella :wink:

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 13:17
Kirjoittaja HANU
glideslope kirjoitti:
HANU kirjoitti:Toi uusi luokkajako on hyvä juttu. Nyt muillakin on mahdollisuus pokata pyttyjä kuin niillä kolmella vakio herralla. GTA:lla voittaa vakioautoluokan
helposti ilman riuhtomista.
Kyllä GT:lläkin tuntuu kerkiävän...
Juuri näin, GT tai GTA. En muista enää noita Alfa Romeon malleja :wink:

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 14:17
Kirjoittaja Abarth
Garrett kirjoitti:
Abarth kirjoitti:Hmm.. miten määritellään vakio-Alfa ja miten se voidaan todistaa? Virityksiä kun on sellaisiakin, jotka eivät näy :?
.
Itse todennäköisesti tiedät mitä autossasi on. Jos saat kiksisi siitä, että ajat vakioluokassa viritetyllä vehkeellä, niin minkäs minä sille voin. Säännöt tulevat olemaan selkeät. Mulla on vielä ens viikko aikaa hioa nyansseja...
Niin, tosiaan. Eihän tää kuitenkaan niin totista hommaa ole, että kaikkien pitäis tehdä 100% selvitys autonsa tekniikasta ennen ajoja. Kunhan nyt vaan tuli nusastua sitä pilkkua :)

Pidän kyllä ihan hyvänä tota luokitusta juuri sen takia, että siinä tosiaan mitataan paremmin kuskin, kuin auton kyvyt ja mitä tohon omaan autoon tulee niin vakioluokkaanhan sillä ei ole asiaa.

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 14:35
Kirjoittaja Gasolina
Tässä erään merkkikerhon luokittelu tapa; katuautot A teho/paino alle 5.99kg/hp, katuautot B 6.00-7.49, katuautot C 7.50 ja yli. Kilpuriksi määritellään kaaret ja/tai slicksit omaavat laitteet. Lisäksi on oma luokka naisille. Nämä systeemit on ollut käytössä ensi kertaa viime vuonna.

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 15:56
Kirjoittaja TestarosaFinland
Minulla olis kiva ehdotus luokkien sijan: Esim. voidaan tehdä "malli cup". Eli 156:sia ajavat oma luokka,75:set oma "limusiinit"(164, 166) oma jne. Mitä mieltä olette ko. luokitelusta?

Ja vaikka en todennäköisesti ajan niin mielelääni tulen katsomaan Ahvenistolle.

Jappe, en pelkkä että 33 hajoaa, vaan on harmi revittää sitä kun se on niin hyvässä iskussa ja haluan pitää sen mahdollisiman pitkäksi ajaksi ja museoida sen joskus. Tämä on se pääsyy, etten halua ajaa sillä "kilpaa".

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 15:58
Kirjoittaja Silvio
Ei uskalla... Joko nolaa ittensä liian hiljasella köröttelyllä tai sitten vetää riskirajoilla rikkoontumisvaaralla :( Kumpikaan ei hyviä vaihtoehtoja,pitäis vissiin olla auto ihan sitä varten..

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 16:08
Kirjoittaja Carlos
Nyt on vakava paikka ja tosi kyseessä :mrgreen:

Leppoisaa ja erittäin hyvää ajanvietettä koko touhu.
Kaikki vaan paikan päälle :-D

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 16:09
Kirjoittaja Rolle
^Samaa mieltä, minkä takia vierastan luokkia ja kauheeta jännittämistä kierrosajoista.

Kait se pippeli siitä venyisi jos olisi nopein, mutta kun ei ole niin ei voi tietää :mrgreen:

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 16:10
Kirjoittaja Rasvis
Ei ole oikein mielekästä jakaa kilpailijoita mallikohtaisiin luokkiin jos cuppiin osallistuu yhteensä ehkä 15-20 henkilöä.

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 16:13
Kirjoittaja Zulak
Voishan sitä tulla dieseliä radalla kokeilemaan mikäli valmistuu ajoissa.. Pitäis saada alustakin kyllä kuntoon, jotta radalle uskaltautuisi.

Rata-ajosta ei kyllä muutenkaan oo kokemusta, joten voi vähän köröttelyksi jäädä, mutta jostainhan sitä on kai aloitettava.

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 16:21
Kirjoittaja Rasvis
JiiTeeDeen välitykset sopii hyvin Affenistolle, voi ajella kolmosella melkein koko radan.

Ja siihen otsikon kysymykseen: Varmaan tulen kyllä paikan päälle kurkkimaan, mutta jostain syystä ei riisseli-Bösööllä tee mieli hinkata rataa.

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 16:27
Kirjoittaja liekki
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei ole oikein mielekästä jakaa kilpailijoita mallikohtaisiin luokkiin jos cuppiin osallistuu yhteensä ehkä 15-20 henkilöä.
Ja toinen on syy on se että voihan ne luokat tehdä vaikka omassa päässään ja katsoa itse tuloslistasta kuinka monenneksi nopein on vastaavilla ajavista.