Sivu 1/1

Lancian myynti alkaa syksyllä Suomessa!

Lähetetty: 16 Touko 2007, 14:48
Kirjoittaja ODI
Juuri saamani tiedon mukaan Lancian myynti alkaa Suomessa.

"Italialainen luksusmerkki Lancia palaa yli 10 vuoden tauon jälkeen Suomen markkinoille syksyllä 2007. Fiat-konserniin kuuluvan Lancian maahantuoja on Delta Motor Oy.
Lancian myynti Suomessa aloitetaan syyskuussa 2007 Ypsilon-mallilla, ja mallisto laajenee myöhemmin vuonna 2008 Musa- ja Delta-malleilla. "

Mitäs mieltä olette tästä?

Lähetetty: 16 Touko 2007, 14:55
Kirjoittaja 90
no täyttä asiaa jos vain toteutuu..

Lähetetty: 16 Touko 2007, 14:57
Kirjoittaja glideslope
Hieno hommahan tuo on, mitä nyt Delta on pilvenä taivaalla.
Tuulilasin sivuilla aiheesta lisää.

Lähetetty: 16 Touko 2007, 14:58
Kirjoittaja V6
muuten ihan jees mutta Lancian mallisto on aika retuperällä ollut vuositolkulla
ypsilon ja musa... no jos tuo uusi Delta saadaan joskus valmiiksi.

deltan sivulla tiedote
http://www.deltamotor.fi/

Lähetetty: 16 Touko 2007, 15:20
Kirjoittaja 155156
Tuo on hyvä uutinen. Tärkeämpää Lancian kannalta kuitenkin olisi paluu Britannian markkinoille.

Thesis on hieno auto, mutta ehkä liian "left wing" Volvo/Audi/Mersu - asiakkaille.

Lähetetty: 16 Touko 2007, 18:45
Kirjoittaja >>Kaitsu
Hieno homma! Taisi olla Kappa viimeinen malli mitä 90 luvun lopussa virallisesti täällä myytiin. Hienoja autoja ja merkillä upea historia. Sääli että nykyään niitä ei taideta enää juurikaan myydä kunnolla muualla kuin Italiassa. Nykyinen mallisto on kyllä vähän vanhentunut, mutta uuden Deltan myötä Lancia toivottavasti lähtee taas nousuun. Panokset on ainakin kovat. Mutta kyllä Thesis, vaikka sitäkin mallia jo ikä painaa, on pirun vaikuttava näky luonnossa. Varsinkin mustana!

Toivottavasti Deltassa vain jaksavat panostaa! Lancia ei varmasti ole se kaikkein helpoin merkki myydä tuulipukukansalle, mutta kun Ypsilonkin on mitä mainioin pikkuauto, niin luulisi kelpaavan jos saavat hinnan kohdilleen. Markkinointiin täytyisi myös panostaa ja saadaa valikoimiin muitakin kuin pelkkiä karvalakkimalleja. Niin, ja niitä dieseleitä.

Kyllä tuollainen Ypsilon Sport varmaan kelpais vaimollekin kauppakassiksi:


Kuva

Lähetetty: 16 Touko 2007, 20:01
Kirjoittaja Italian Stallion
V6 kirjoitti:muuten ihan jees mutta Lancian mallisto on aika retuperällä ollut vuositolkulla
ypsilon ja musa... no jos tuo uusi Delta saadaan joskus valmiiksi.
Kyllä minun mielestäni Lancian mallisto on aika linjakas, joskin hieman iäkäs. Toki tuo sportimpi puoli on puuttunut jo kauan, mikä lienee tarkoituksellinen linjanveto. Ylellisyys taitaa olla heidän pyrkimyksenään ja ainakin Thesis iskee meikäläiseen kuin miljoona volttia. Myös Musa olisi pienimuotoiseen perheen kuskailuun kelpaava vempele. Tervetuloa takaisin Lanza! :P

Lähetetty: 16 Touko 2007, 22:46
Kirjoittaja jknracing
Todella hieno homma! Ja toivottavasti kauppa käy.

Lähetetty: 30 Touko 2007, 17:32
Kirjoittaja Vittorio Jano
TM:ssa oli tästä tänään juttua. Linjakkaan oloinen peli se tuleva Delta ja pressitiedotteiden mukaan tilavakin. Hmm...

Lähetetty: 30 Touko 2007, 21:03
Kirjoittaja TestarosaFinland
^
Sama uudemassa Tuulilasissa

Lähetetty: 30 Touko 2007, 23:54
Kirjoittaja Alfieri
Tervetuloa takaisin, Lancia! Ei ehkä ihan helpoin merkki myytäväksi suomalaisilla!?!? Nuova Fulvia Coupé -projekti olisi myös hieno nahdä loppuunvietynä, jospa joku yksilö eksyisi sitten tänne Pohjolaankin...

Lähetetty: 01 Kesä 2007, 08:35
Kirjoittaja -Lee-
>>Kaitsu kirjoitti:Hieno homma! Taisi olla Kappa viimeinen malli mitä 90 luvun lopussa virallisesti täällä myytiin. Hienoja autoja ja merkillä upea historia. Sääli että nykyään niitä ei taideta enää juurikaan myydä kunnolla muualla kuin Italiassa. Nykyinen mallisto on kyllä vähän vanhentunut, mutta uuden Deltan myötä Lancia toivottavasti lähtee taas nousuun. Panokset on ainakin kovat. Mutta kyllä Thesis, vaikka sitäkin mallia jo ikä painaa, on pirun vaikuttava näky luonnossa. Varsinkin mustana!

Toivottavasti Deltassa vain jaksavat panostaa! Lancia ei varmasti ole se kaikkein helpoin merkki myydä tuulipukukansalle, mutta kun Ypsilonkin on mitä mainioin pikkuauto, niin luulisi kelpaavan jos saavat hinnan kohdilleen. Markkinointiin täytyisi myös panostaa ja saadaa valikoimiin muitakin kuin pelkkiä karvalakkimalleja. Niin, ja niitä dieseleitä.

Kyllä tuollainen Ypsilon Sport varmaan kelpais vaimollekin kauppakassiksi:
Kauniimmalla puoliskolla on vanhempi Ypsilon. Ihan mukava laite huristella pitkin mäkiä ja kaupunkeja.
Mielestäni yuo uudempi Ypsilon on yksi hienoimpia pikkuautoja. Todennaäköisesti sellaiseen vaihtuu aikanaan. Koeistuttu ja päristelty.
Hinta ainakin Italiassa kohdallaan, saman hintainen Punton kanssa. Ei siis Grande Punton.
Muuta mallit on vähän niin ja näin.

Lähetetty: 03 Kesä 2007, 22:29
Kirjoittaja Alfisti
Malmin Delta-Auton risteyksestä suhahtikin perjantaina eteen kermanvärinen Ypsilon. Espanjan kilvissä kyllä että liekö joku turisti. Todella tyylikäs ja massasta erottuva pelihän se on.

Lähetetty: 16 Elo 2007, 16:11
Kirjoittaja Ärräpää
Tänään tuli töihin ensimmäiset Ypsilonit. Aika erikoisen näköisiä/värisiä ne on. :) Mukavan tuntunen oli ajaa.

Lähetetty: 16 Elo 2007, 17:20
Kirjoittaja italia
^Ootkos töissä Raipossa..?
Jokos varasit itsellesi imelän karamellinvärisen Lanzan suoraan rivistä??

Ei vaan....ei tuo hassumman näköinen vempain ole.
Odotan vaan enemmänkin sitä uutta Deltaa,saati jos tekisivät retro-Stratoksen

Lähetetty: 19 Elo 2007, 18:35
Kirjoittaja Ärräpää
Juu siellä töissä. En ole varannu, kiva se kahvi/kermakahvi väritys. :)

Lähetetty: 24 Elo 2007, 16:19
Kirjoittaja Vittorio Jano
Nyt on syksy. Koskas niitä voi ostaa?

Lähetetty: 04 Syys 2007, 23:02
Kirjoittaja mezzadro
Ypsilonin esite ja hinnasto ilmestyneet osoitteeseen www.lancia.fi

Lähetetty: 05 Syys 2007, 06:51
Kirjoittaja JiiPee
Minun mielestä tuo on kallis :shock: Kaikki kiva on lisävarustelistalla, mikä vielä lisää hankintahintaa.

Lähetetty: 05 Syys 2007, 07:10
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Onhan siinä kyllä hintaa. Tosin, jonkinlainen ero Puntoonkin on pidettävä. B-Colore on varmaankin tuo kaksoiväritys, mutta entäs Mica-väri?

Mielenkiinnolla odotan uuden Deltan hinnastoa (ulkonäöstä nyt puhumattakaan). Voisi kuvitella hinnat alkaen -mallin liki kolmeakymppiä maksavaksi.

E: Ihan metallivärejä taitaa nuo Mica-väritkin olla. Laaja väriskaala, mutta valkoinen puuttuu kokonaan. :roll:

Lähetetty: 05 Syys 2007, 16:28
Kirjoittaja Ärräpää
Tuo tumma lila on livenä hieno väri. Siihen vielä se kattoluukku malli niin avot. :) Ja selevaihteisto. Näppärä peli.

Lähetetty: 05 Syys 2007, 17:14
Kirjoittaja GAMMA500
Mikä järki tuoda tuollaisia pienimoottorisia luxusmalleja suomeen. 20ke hintaa ja kun kurkkaat konepellin alle niin löytyy 8-venttiilinen fire ja huippunopeutta 167km/h. :roll: En tiedä onko ypsiloniin suurempaa kuin 1.4 16V bensakonetta saatavilla muuallakaan, mutta suomeenhan on yleensä tavattu lanciat tuoda laiskimmalla mahdollisella moottorilla, ihme ettei kauppa käy. esim räjähtävällä suorituskyvyllä varustettu luxustempra, elikkäs 75-80hv 1.6 dedrat :roll:

Edit.. itseasiassa tuo ypsilon ei ole kyllä mitenkään säväyttävän näköinenkään, etulamput kivat mutta etuhelman pakoputket tökkii samoin kuin peräpää...lyhyt, korkea ja pullea...

Lähetetty: 05 Syys 2007, 17:16
Kirjoittaja italia
Cuore Sportivo kirjoitti: B-Colore on varmaankin tuo kaksoiväritys, mutta entäs Mica-väri?
E: Ihan metallivärejä taitaa nuo Mica-väritkin olla. Laaja väriskaala, mutta valkoinen puuttuu kokonaan. :roll:
Ehkä parempi nimitys olisi kuitenkin "helmiäismetalli" ,sillä noissa mica-sävyissä on yleensä sekä tavallisia "metallihippusia" ,että pinnoitettuja (värjättyjä) aluminioksideja jotka ovat kansalle niitä helmiäisiä.

Summa summarum:
metallivärin ja helmiäisvärin sekoitus.

Lähetetty: 05 Syys 2007, 19:12
Kirjoittaja Vittorio Jano
GAMMA500 kirjoitti:Mikä järki tuoda tuollaisia pienimoottorisia luxusmalleja suomeen.
Jostakin kumman syystä moinen kombinaatio tekee Euroopassa hienosti kauppansa. Ypsiloniahan myydään suhteellisen paljon naisille, jotka arvostavat mukavuutta ja tyyliä enemmän kuin äärimmäistä suorituskykyä. Ei kai kaikkien autojen tarvitse kulkea kahta sataa? Hyvinkin voisin kuvitella hankkivani.

Mutta tuskin tulee mikään valtaisia menestys. Jospa Lancia korvaisi Alfan vähiten myyvänä merkkinä?

Lähetetty: 05 Syys 2007, 21:02
Kirjoittaja Tildy
Mun mielestä toi Ypsilon on äärimmäisen ruma! Ja arvostan kyllä naisena suorituskykyä... Ottaisin paljo mieluummin vanhan Delta integralen... martinin väreis 8)

Lähetetty: 06 Syys 2007, 08:30
Kirjoittaja >>Kaitsu
Mun mielestä taas Ypsilon on hyvin tyylikkään näköinen ja varsinkin kaksivärisenä todella erottuu edukseen kaikkien Yariksien ja Polojen joukosta.

Hinnat on kyllä mielestäni pari tonnia liian korkeat. Auto on kuitenkin teknisesti Punto ja jos 77 heppainen maksaa 19 tonnia, niin morjens... Varustelu tuossa kuitenkin vastaa aika tarkkaan Grande Punton Dynamic mallia, joka samalla koneella maksaa karvan päälle 16 tonnia. Lisävarustelistalta kun raksii kaikkea kivaa, niin se on reippaasti yli 20 tonnia. Noh, tyhjätaskun narinaahan tämä on. Toisaalta kun ajattelee että mitä muuta tuon Ypsilonin hinnalla saa, niin minä en ainakaan ensimmäisenä ole Deltan ovia nykimässä...

Toivottavasti kuitenkin kauppa käy ja että Suomestakin löytyy tyylitajuisia ja ennakkoluulottomia pikkuauton ostajia, jotka ottavat Ypsilonin omakseen. :)

Lähetetty: 06 Syys 2007, 08:56
Kirjoittaja glideslope
Mielestäni Ypsiloissa on yritystä ja ideaa mutta ulkonäkö on melko...mitenhän sen sanoisi, kömpelö.
Ei voi mitään mutta tästä pikkuluxus-kyhäelmästä tulee lähinnä mieleen surkuhupaisat "Rolls-Royce-minit" ja vandenplassit.

http://www.channel4.com/4car/media/feat ... gro-vp.jpg

Edellisen sukupolven Ypsilon oli huomattavasti paremman näköinen enkä ymmärrä, miksi uuteen malliin on pitänyt yrittää tunkea kaikki elementit mukaan, jotka toimivat jossain Thesiksessä mutta ei todellakaan missään Puntossa?

Luxusvarustelu pikkuautossa on piristävä poikkeus totutusta mutta hei, jos auton, joka on teknisesti Punto ovh. on pikkaisen kireämmällä koneella jo yli 20keur ja siihen joutuu ottamaan lisävarusteena kaiken sen luxuksen, mikä pitäisi siis olla ajattelun lähtökohtana, ollaan kyllä aika pahasti metsässä.

Jos Ypsilonista haluaa siis sen näyttävän premiunpikkuauton eli kaksivärisen pelin alcantaralla ja mukavuusvarusteilla, kipuaa hinta helposti yli 30 tonnin :crazyeyes: .
Ottaisin uuden Fiiu viissatasen satatriljoonaa kertaan ennemmin kuin tämän.

TM:kin totesi ennen kuin hinnat olivat selvillä, että aloitushinta voisi olla n. 15000 eur. Eipä ollut.
Sääli.

Lähetetty: 06 Syys 2007, 21:27
Kirjoittaja Carlo Coppa
glideslope kirjoitti:Mielestäni Ypsiloissa on yritystä ja ideaa mutta ulkonäkö on melko...mitenhän sen sanoisi, kömpelö.
Ei voi mitään mutta tästä pikkuluxus-kyhäelmästä tulee lähinnä mieleen surkuhupaisat "Rolls-Royce-minit" ja vandenplassit.

http://www.channel4.com/4car/media/feat ... gro-vp.jpg
Äläs nyt, tämä Wolseley on ainakin aika makea: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 750pix.jpg :mrgreen: . Kuskille on näköjään laitettu lapsen turvaistuin ...vai onko siinä ratti väärällä puolella? Ja miten minä muistelen, että tuota on vieläkin isommalla maskilla.

Ja asiaan: Minusta tuo Lancia on ainakin kuvissa ihan hyvän näköinen, ei ole vielä Mikkelissä tullut livenä vastaan, ehkäpä tulevana viikonloppuna Helsingissä tai Tallinnassa.

Lähetetty: 06 Syys 2007, 21:43
Kirjoittaja -HH-
Mun mielestä tuo Ypsilon on pikkuautoksi todella namu. Yksi suuri vika on mielestäni vaan siinä että Delta ei oo tupaöljymoottoria valinnut. Se 1,3 multijet on oikeesti passeli kone tuollaiseen pikkukinneriin. Hinta on korkeahko mutta tietynlaista statustahan halutaan sillä luoda. Ongelmahan on vaan siinä että ei premiun-luokan pikkuautoakaan osteta ladakaupasta... :roll: