Sivu 1/7
Rengastopic
Lähetetty: 22 Touko 2007, 15:54
Kirjoittaja willez
Kysyisin vähän renkaista kun pitäis hankkia 215/40 - 16 renkaat ja oon kattellut nuita renkaita,niin millainen merkki TOYO on ? Olis 80€ / kpl , eli kummiskin "laadukkaan" renkaan hinta melkeen. Esim.kallein rengas olisi Michelin joka maksaa 160€ / kpl !! Ja testissä TOYO oli saanut hieman huonomman tuloksen kun tuo Michelin.
Lähetetty: 22 Touko 2007, 16:40
Kirjoittaja AutonAlfa
Toyot pyörii mulla alla ja on ainakin hiljaisemmat kuin Falkenit. Mut mullehan se on ihan sama mitä on alla, kunhan on mustat ja pyöreät

Ja kokona 215/40 17"
Lähetetty: 23 Touko 2007, 07:33
Kirjoittaja piesuli
225/45-17 SUNNY SN3630** 94W 453.4 e/srj
Tekeeköhän noilla mitään? tuskin?
Lähetetty: 23 Touko 2007, 09:17
Kirjoittaja Grendel
Eiköhän joku proomu saisi niistä ihan hyvät fendarit.
Lähetetty: 23 Touko 2007, 09:41
Kirjoittaja Ruokoton
Reilu 50e lisää niin saat samassa koossa Good Year Eagle F1:set, Dunlop SP Sportit tahi Bridgestone Turanzat - veikkaisin että kaikki noista ovat melko ylivertaisia Sunnyyn verrattuna paistoi aurinko tahi satoi.

Lähetetty: 23 Touko 2007, 10:05
Kirjoittaja MKT
Grendel kirjoitti:Eiköhän joku proomu saisi niistä ihan hyvät fendarit.
Loistava kommentti, ei mitään lisättävää tuohon
Lähetetty: 23 Touko 2007, 11:07
Kirjoittaja 155156
rengasonline.com:
Pirelli P ZERO NERO 215/40 ZR16 86W XL
96,80 EUR Postitus- ja pakkauskulut sisältyvät hintaan.
Lähetetty: 23 Touko 2007, 12:27
Kirjoittaja buctu
155156 kirjoitti:rengasonline.com:
Pirelli P ZERO NERO 215/40 ZR16 86W XL
96,80 EUR Postitus- ja pakkauskulut sisältyvät hintaan.
Eikös tuo ole aika matala kantavuusluokka? 91 olisi yleisemmin käytetty?
Lähetetty: 23 Touko 2007, 19:27
Kirjoittaja willez
155156 kirjoitti:rengasonline.com:
Pirelli P ZERO NERO 215/40 ZR16 86W XL
96,80 EUR Postitus- ja pakkauskulut sisältyvät hintaan.
noita just kattelin myös,mutta toi on sitten kumminkin 16€ kalliimpi per rengas...hmm,olisko jossain jotain luotettavaa suomalaista testiä kesärenkaista ?
Lähetetty: 23 Touko 2007, 20:49
Kirjoittaja Rolle
buctu kirjoitti:Eikös tuo ole aika matala kantavuusluokka? 91 olisi yleisemmin käytetty?
Taitaa 155:seen riittää helposti tuo 86.
Rengastopicceja löytyy jonkin verran, hakusanalla Toyo löytyy jonkun verran kokemuksia.
Lähetetty: 27 Touko 2007, 14:15
Kirjoittaja Silvio
40 sarjan 215 renkaat mahtaa olla aika kammottavat ajettavat,varsinkin halvemmissa renkaissa... menee liian matalaksi ja pieneksi..225-45-17 on melkein passeli,mittari niilläkin vielä valehtelee nelisen kilometriä tunnissa. Ajomukavuuttakin löytyy suht hyvin ainakin Nokialla.. Ja 16 tuumasena vielä?? Ei varmaankaan mikään rengasliike suosittele?

Lähetetty: 18 Syys 2008, 13:02
Kirjoittaja silverine
Tähän ketjuun ajattelin rykäistä, aiheesta:
Missä rengasliikkeessä kannattaisi käydä
laitattamassa uudet nakit vanteille, Helsinki/Espoo
-suunnassa? Sellainen lafka jossa tuon Alfan saa
nostettua oikeista paikoista turvallisesti nosturin nokkaan.
Lähetetty: 18 Syys 2008, 13:17
Kirjoittaja Nelli
Ei ehkä halvimmasta päästä mutta itse olen suosinut Tapulin Euromasteria. Käsittelivät sekä faijan autoa että vanteita varsin nätisti ja sama pätee mun omaan autoon. Seisoskelin kyllä faijan auton lähellä kattelemassa mitä puuhaavat, mutta nostivat oikein nostopisteiden kohdalta. Vähän joutui virittelemään kun on niin persanan matala auto ja helmat mutta muutama kapula alle ja vot!
Lähetetty: 18 Syys 2008, 14:06
Kirjoittaja 155TS
silverine kirjoitti:Tähän ketjuun ajattelin rykäistä, aiheesta:
Missä rengasliikkeessä kannattaisi käydä
laitattamassa uudet nakit vanteille, Helsinki/Espoo
-suunnassa? Sellainen lafka jossa tuon Alfan saa
nostettua oikeista paikoista turvallisesti nosturin nokkaan.
http://www.vannecenter.net/index.php?na ... &nodeIDX=2
Kokeile tota. Alfan renkaiden tasapainoitus ainakin onnistui asiallisesti, tosin vein ne irto renkaina. Toi on siinä olarinluomalla planaarin vieressä.
Lähetetty: 18 Syys 2008, 15:34
Kirjoittaja Bstoned
piesuli kirjoitti:225/45-17 SUNNY SN3630** 94W 453.4 e/srj
Tekeeköhän noilla mitään? tuskin?
Sunny on helkutin hyvä rengas. Toimii sateella ja kuivalla eikä kulu millään. Tiedän sen siitä kun omassa 156:ssa on sellaset.

Itte ne siihen myin ku auto oli viel liikkeessä. Hiukan ovat äänekkäät, mutta muuten ei valittamista. Mut toi hinta kiinnostas missä semmonen on sulle laskettu? Just tarkistin ni sarja ois alle laitettuna 385€ alle asti asennettuna!
Lähetetty: 18 Syys 2008, 15:50
Kirjoittaja mipo
155TS kirjoitti:silverine kirjoitti:Tähän ketjuun ajattelin rykäistä, aiheesta:
Missä rengasliikkeessä kannattaisi käydä
laitattamassa uudet nakit vanteille, Helsinki/Espoo
-suunnassa? Sellainen lafka jossa tuon Alfan saa
nostettua oikeista paikoista turvallisesti nosturin nokkaan.
http://www.vannecenter.net/index.php?na ... &nodeIDX=2
Kokeile tota. Alfan renkaiden tasapainoitus ainakin onnistui asiallisesti, tosin vein ne irto renkaina. Toi on siinä olarinluomalla planaarin vieressä.
Itsekkin olen asioinut tuolla, eikä mitään valittamista ko paikasta.
Lähetetty: 18 Syys 2008, 20:51
Kirjoittaja MiNkO^^
itsellä alla 205/40 R17 BF goodrich
nopeusluokka taisi olla 84W
ovat ainakin omasta mielestä hiljaiset renkaat

Lähetetty: 18 Syys 2008, 22:00
Kirjoittaja Jiiällä
Itse kävin tuossa elokuun puolivälissä
Rengaslasissa.
Hiukan katsoin vieroksuen kun jampat vetäsivät neljäseiskan ylös neljällä hallitunkilla, oikeista pisteistä kyllä mutta ilman mitään tukia / jarruja niille hallitunkeille. Muuten hoitivat homman kyllä näppärästi. Ei siinä paljoo enempää aikaa menny kuin mitä yhden tupakin polttelussa ja rahastuksessa kesti. Tasapainotuskin tuntuu olevan hyvin kohdallaan.
Niin ja alla olleille vanteille vaihdettiin siis uudet 205/55 R16 Conti PremiumContact2:set.
Lähetetty: 18 Syys 2008, 22:05
Kirjoittaja Epezi
Jiiällä kirjoitti:Hiukan katsoin vieroksuen kun jampat vetäsivät neljäseiskan ylös neljällä hallitunkilla, oikeista pisteistä kyllä mutta ilman mitään tukia / jarruja niille hallitunkeille.
Öh... meinaatko että hallitunkki johonkin kaatuisi? tunkeilla nostaessa on se auto siinä ihan yhtä jämptisti kuin nosturillakin.
Lähetetty: 18 Syys 2008, 22:08
Kirjoittaja MiNkO^^
enpä ainakaan itse ole saanut halli tunkkia kaadettua auton olla...
ja ihan normaalia että rengasliikkeet nostaa auton ilmaan hallitunkilla

Lähetetty: 18 Syys 2008, 22:16
Kirjoittaja Jiiällä
No, en ole todellakaan mikään ammattilainen näissä jutuissa joten jos on normaalia niin hyvä niin
Tähän saakka vaan kaikissa muissa paikoissa on bilikka ajettu nosturille.
Lähetetty: 19 Syys 2008, 08:43
Kirjoittaja MiNkO^^
sesonki aikoina hyvinkin yleistä että joku autoista nostetaan tunkeilla ylös yleensä pakettiautot mut myös h-autot
lähinnä nyt tarkoitin sellaista paikkaa missä on vain yks nosturi

Lähetetty: 19 Syys 2008, 21:00
Kirjoittaja Kiisseli
Ajelin tämän kesän 225/45/17 renkailla.
Vaihdoin pari viikkoa sitten takaisin orkkiskokoon. Ajotuntumaan tuli takaisin Alfamainen herkkyys ja mutkiin pystyy kanttailemaan ihan riittävällä vauhdilla. Hillittömät vetelytkin vähenivät.
Tiedä sitten tulisiko ensi kesänä kokeiltua jotain 215 kokoa, niin olisi vertailupohjaa mututuntuman sijaan.
Lähetetty: 19 Syys 2008, 21:10
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Toiselta keskustelufoorumilta bongattu
rengastestien tuloksia.
Lähetetty: 19 Syys 2008, 21:15
Kirjoittaja mattijus
Ilmeisesti renkailla ei ole ajettu ollenkaan kun tuo PremiumContact2 on pärjännyt noin hyvin

Lähetetty: 19 Syys 2008, 21:22
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
^Jaa, mutta olihan noi tulleet TM:n testeissä ykkössijalle kaksikin kertaa kun testiautona oli ollut Alfa.
Lähetetty: 19 Syys 2008, 21:33
Kirjoittaja mattijus
Giallo Pozzuoli kirjoitti:^Jaa, mutta olihan noi tulleet TM:n testeissä ykkössijalle kaksikin kertaa kun testiautona oli ollut Alfa.
Tätä vähän ajankin takaa tuolla kommentillani.
Lähetetty: 20 Syys 2008, 18:37
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Onko kellään kokemuksía Kumhon Ecsta SPT31 renkaista? Noi on joissain testeissä menestynyt melko hyvin kun taas jossain keskinkertaista huonommin. Pienemmissä tuumakoossa ja isommalla profiililla menestys ollut testeissä parempaa kuin osommassa koossa ja pienemmällä profiililla. Noita saisi aika sopuhintaan mm. rengas-onlinesta.
Muita suosituksia saa heittää. Pitäis 15" kesärenkaat hommata lanciaan.195/50-195/205 tai 195/55-205/55 kokoja olen kaavaillut. Etusija on renkaan pidolla, vesikeleillä käyttäytymisessä ja etenkin lyhyillä jarrutusmatkoilla, sporttisemmat renkaat sais muuten olla. Noi lancian jarrut on maineensa mukaisesti surkeat, eikä budjetti oikein taivu taroxin 6-mäntäisiiin satuloihin ja isompiin levyihin (pelkillä G88 levyjen, palojen + letkujen päivityksillä olis tarkoitus mennä), eli kaikki ylimääräinen pito olisi plussaa.
Lähetetty: 21 Syys 2008, 04:32
Kirjoittaja jknracing
Grendel kirjoitti:Eiköhän joku proomu saisi niistä ihan hyvät fendarit.

Tuskin ne siihenkään kelpaa!
Bstoned kirjoitti:
Sunny on helkutin hyvä rengas. Toimii sateella ja kuivalla eikä kulu millään. Tiedän sen siitä kun omassa 156:ssa on sellaset.

Itte ne siihen myin ku auto oli viel liikkeessä. Hiukan ovat äänekkäät, mutta muuten ei valittamista. Mut toi hinta kiinnostas missä semmonen on sulle laskettu? Just tarkistin ni sarja ois alle laitettuna 385€ alle asti asennettuna!
Ootko ihan tosissas? Siis tuosta pidosta?
Lähetetty: 21 Syys 2008, 12:06
Kirjoittaja -HH-
Giallo Pozzuoli kirjoitti:Muita suosituksia saa heittää. Pitäis 15" kesärenkaat hommata lanciaan.195/50-195/205 tai 195/55-205/55 kokoja olen kaavaillut. Etusija on renkaan pidolla, vesikeleillä käyttäytymisessä ja etenkin lyhyillä jarrutusmatkoilla, sporttisemmat renkaat sais muuten olla. Noi lancian jarrut on maineensa mukaisesti surkeat, eikä budjetti oikein taivu taroxin 6-mäntäisiiin satuloihin ja isompiin levyihin (pelkillä G88 levyjen, palojen + letkujen päivityksillä olis tarkoitus mennä), eli kaikki ylimääräinen pito olisi plussaa.
Olikos tuo MC vielä niillä 227mm levyillä...? Jos on niin osta niiden G88 levyjen sijaan eteen vaikka Gralen 284mm vakiolevyt ja taakse vaikka Theman levyt, ja jostain purku-Themasta satulat (vaikka vapari 16v:stä). Noihin tietty askarrella adapterit väliin, mutta ei tule mitään järkkyhintaisia jarruja kuitenkaan ja musta se koko on jarrussa tärkeetä - niin isoa kuin vanne sallii. Ei noilla kuuhun mennä mutta ovat ihan eri luokkaa kuin vakiojarrut. Jos pitäydyt vakiokokoisessa jarrussa pitäydyt niin kiinnitä silloin huomiota ennen kaikkea rengas-vannepaketin painoon - tällä on meinaan yllättävän iso vaikutus kun jarrut on alimittaiset. Eli niin pienihalkaisijaiset vanteet kuin jarrut sallii, ja niihin sit sopivat kumit. Tuntuu näet että se isompi rengas rengas painaa yleensä enemmän.
Jos edullisuus on renkaissa tärkeä pointti niin 15-tuumasessa tuo 195/50 on edukas koko, ja MC:nen taitaa olla vielä passeli halkaisija. Sillä lisähinnalla mitä muut koot maksaa niin voi ottaa vaikka laadukkaamman renkaan. Omaan pommiin tuli kesällä Yokohaman S.drivet mutta ääriolosuhteet on niiden kanssa vielä kokeilematta joten en sen suuremmin uskalla niitä kommentoida. Kadulla ne toimii ihan jees, eikä siellä pidossa tai rengasmelussa ole valittamista mutta ne ratapäiväkokemukset taitaa mennä ensi kesään

. Toinen vaihtoehto oli Toyon T1-R mutta meinasin että koitetaan nyt noita kun muuten kokemusta niitä ei pahemmin täällä taida olla - hintaluokka oli molemmissa silloin about sama. Kokona mulla on 195/45-15 kun etujarrut vaatii 15" vanteet, ja isompi halkaisija ei Ritmon pyöräkoteloihin kunnolla sovi... Trapantti-Ritmon vakiojarruilla ei renkaiden jarrutuspito ollut koskaan ongelma kun jarruja ei kuivalla, puhtaalla asfaltilla 15" pyörillä saanut lukkoon...

Lähetetty: 21 Syys 2008, 17:18
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Kiitti vinkeistä! MC on kakkossarjaa ja siinä on 251mm levyt edessä ja takana vakiona. Nuo 284mm gralen levyt mahtuisivat vielä noihin 15-tuumaisiin vanteisiin, pitääkin katsoa löytyisikö niita ja sopivia jarrusatuloita jostain sopivaan hintaan. Noista 251mm G88-levyistä ja strada 112 paloista sain vain aika asiallisen tarjouksen ja goodridgen letkusarjan ehdin jo tilata. Ei pitäisi tulla vararikkoa vielä näillä päivityksillä, mutta päivitysten riittävyydestä en osaa sanoa. Se on vaan aina karua hypätä Alfan ratista MC:n puikkoihin ja ihmetellä missä ne jarrut

, vaikka vähän epäreilua verrata suht uuden auton ABS:ia 30-vuotta vanhoihin lukkiutuviin.
Jousittamattoman massan pienennystä pitäisi tulla noilla integralen BBS RS vanteilla jotka kesällä sain hankittua. Punnitsin vanteelle 6.5 kg painoa. Tää painoasia puoltais noita 50-profiilin renkaita, vaikka halkaisijaltaan on aavistuksen pienempi kuin vakiorengaskoko 14/185/65. Menee kuitenkin vielä toleransseihin ja vanteet mahtuisi ilman spacereita. 55-profiililla iskarit saattaa ottaa jo kiinni.
Nuo Toyot ja Yokohamat on olleet vaihtoehtoina. Molempia on kyllä noilla ulkomaisilla rengasfoorumeilla käyttäjät kehuneet. Rengaiden laadussa ei ole tarkoitus pihdata just jarrujen tehottomuuden takia, hinta on toinen juttu. Mahdollinen rengasmelu ei pahemmin haittaa, koska moottorimelun alle ne kuitenkin jää

Lähetetty: 21 Syys 2008, 21:21
Kirjoittaja tammi
Itsellä datsunissa alla Federal ss595 215/50/17 ja jos ei rengasmelu haittaa mutta arvostaa suuresti kulutuskestävyyttä niin sitten voi suositella. Yhdeksänkympin nopeudessa ja siitä ylöspäin on sellainen ulina, että tuntuu kuin olisi susilauma auton alla. Mutta oli halpa sarja rengasonlinessa. Ensi kerralla en sitten säästä renkaissa

Lähetetty: 23 Syys 2008, 20:35
Kirjoittaja silverine
Kun rengas-online onnistui hukkaamaan tulossa
olleet Hankookit jonnekin niin peruutin tilauksen.
Mistäs sais pääkaupunkiseudulta tähän hätään
pätevät renkaat alle jotka kestää ratarääkinkin,
budjetti 500e. (luultavasti ei mistään

)
Koko hieman hankala 215/40/18. Vihjeitä?
Lähetetty: 23 Syys 2008, 20:49
Kirjoittaja kterkkila
Lähetetty: 23 Syys 2008, 21:12
Kirjoittaja silverine
ktekkila opasti:
Sava Intensat. Mäkin ostin sellaiset keväällä. Ovat järkihintaiset ja ihan ok ,mutta vitun hitaat etkä ehdi niillä Apparalla mihinkään
Oi kiitos.

Lähetetty: 23 Syys 2008, 21:14
Kirjoittaja kterkkila
Ilmeisesti 225/40-18 ei käy? Valinnanvaraa olisi vähän paremmin. Jos kävis, niin Espoostakin näyttäisi löytyvän ainakin listoilla Goodyearin F1:stä, Bridgestonen RE 050A:ta ja Hankookin K110:ä. Noiden pitäisi toimia myös radalla.
Lähetetty: 23 Syys 2008, 21:16
Kirjoittaja kterkkila
Nuo siis rengasmaailman sivuilta bongattuja.
http://www.rengasmaailma.fi/renkaat.htm
Lähetetty: 23 Syys 2008, 21:17
Kirjoittaja silverine
Toi 215 on tuolle vanteelle passeli. Eivätkä taida
mainitsemasi asettua budjettiin...
Lähetetty: 23 Syys 2008, 21:26
Kirjoittaja kterkkila
Näyttää kyllä olevan melkoinen hintaero. Toisaalta jos Hankookkeja vertaa, niin K110:n pitäisi olla radalle selvästi parempi kuin K104. Kuinkahan paljon noissa Espoon hinnoissa olisi tinkivaraa? Tiedä sitten, mutta jos koko ei käy niin ei maksa vaivaa. Mikäs muuten on vanteen leveys?
Lähetetty: 23 Syys 2008, 21:34
Kirjoittaja silverine
7.5 taitaa olla leveys. Olikohan ET 37...en ole varma.
Ei ole 215 ottanut koskaan kiinni, miten sitten olisi
225 laita? Ei ossoo sanoa. Täytyy käydä kurkkimassa
tuolla mainitsemassasi byroossa.
Lähetetty: 23 Syys 2008, 21:45
Kirjoittaja kterkkila
215 ja 225 ovat molemmat mielestäni ihan sopivia kokoja 7.5":n vanteelle. Itse asiassa nuo savat mitkä hommasin keväällä, ovat kokoa 225/45-16 ja istuvat 7":n vanteilla, mikä on kyllä minimivanne tuolle leveydelle.. Ne vanteet jotka mulla oli Jurvassa, ovat 7½" leveät. Takana kumit 225/45-16 ja edessä 205/45-16. Ne istuu näin:
http://jakita.com/pics/3000/America/P1040403c.JPG
Eli jos ovat 7½ tai 8", niin hyvin voi miettiä 225-leveätä, jos koko ei sitten muuten aiheuta ongelmia.
Lähetetty: 23 Syys 2008, 21:50
Kirjoittaja silverine
Fixus näyttää kauppaavan myös tuota K110:ä
ja sitten Z212 R-S2:sta...täytyy kysäistä.
Lähetetty: 23 Syys 2008, 22:04
Kirjoittaja tammi
Eikös Marangoni Mythos ole jonkun Porsche mallin ensiasennusrengas. Olen siinä käsityksessä, että niitä ei kuitenkaan ole hinnalla pilattu? Äkkiä ei löytynyt "kuukkelilla" kuin Pirkkalasta joku firma
http://www.rengaskauppa.net esim. 225/40/18 hintaan 544e.
Lähetetty: 23 Syys 2008, 22:54
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Kaivoin tuon autobildin 6/08 rengastestin esille ja näkyikin ne lyhimmät jarrutusmatkat + jaettu testivoitto tulleen noille Hankookin V12 evoille. Kun ei ole pahasti hinnallakaan pilattu, niin noihin taidan itsekin päätyä.
Lähetetty: 23 Syys 2008, 23:42
Kirjoittaja Bstoned
Ainakin 156:ssa 225/45-17 ottaa sisälokasuojaan kiinni kuormattuna. Ainakin ET35 7,5-17 vanteilla. Kokemusta on.
Lähetetty: 24 Syys 2008, 10:56
Kirjoittaja silverine
Bstoned kirjoitti:Ainakin 156:ssa 225/45-17 ottaa sisälokasuojaan kiinni kuormattuna. Ainakin ET35 7,5-17 vanteilla. Kokemusta on.
Paljonko sulla on madallusta?
Lähetetty: 24 Syys 2008, 11:15
Kirjoittaja silverine
Fixuksella ei ole myydä 18" sopivaa rengasta
ja Rengasmaailman tiukka hinta K110:lle
asennettuna 801e..
No, säästyypä rahat. Vaikkapa Alfan vetarin korjaukseen.

Lähetetty: 24 Syys 2008, 12:17
Kirjoittaja gYdEbUh
silverine kirjoitti:Fixuksella ei ole myydä 18" sopivaa rengasta
ja Rengasmaailman tiukka hinta K110:lle
asennettuna 801e..
No, säästyypä rahat. Vaikkapa Alfan vetarin korjaukseen.

Tuohon rengasongelmaasi liittyen, mahtaisitko saada joltain foorumilaiselta vanne/rengaspaketin lainaan tuota tapahtumaa varten tyyliin 50e vastaan? Multakin voisi saada ellen olisi itse paikalla, olisi kerrankin hianot vantehet 156:n alla

Lähetetty: 24 Syys 2008, 13:05
Kirjoittaja silverine
^
Kaunis ajatus..
Tosin tuhoan renkaita taatusti satasen edestä eli
ei kannata lainata.

Eikä tämä nyt mikään
major problem ole muutenkaan paitsi jos tulee vettä.
Ps. Nordenrengas.fi tarjoaa tuota Evoa haluamallani koolla
hintaan 547e...jos vaikka tuolta ens kesäx sit.
http://www.nordenrengas.fi/index.php/cP ... _5137_5259
Lähetetty: 24 Syys 2008, 15:54
Kirjoittaja Bstoned
silverine kirjoitti:
Paljonko sulla on madallusta?
35mm on madallusta, mutta sama ongelma oli yhden asiakkaan 156:ssa normialustalla.