Sivu 1/1
Defan varashälytin temppuilee
Lähetetty: 07 Kesä 2007, 14:38
Kirjoittaja >>Kaitsu
Autooni on asennettu Defan varashälytin, jonka mallia tosin en tiedä. Hälytin toimii auton omalla avaimella, keskuslukon kanssa päälle/pois. Pari kertaa olen hälyttimen laukaissut vahingossa avaamalla kaukosäätimestä pelkän takakontin muuten lukitusta autosta ja sireenihän rupeaa heti huutamaan ja valot vilkkumaan.
No, nyt on tilanne se että hälytin kyllä rupeaa edelleen hälyyttämään, mutta kovaäänisen ääni on surkuhupaisan vaimea. Kuin kännykkä rupeisi soimaan konepellin alla. Valot sun muut vilkkuvat normaalisti.
Onkohan kovaääninen ottanut jostain itseensä? Miten ongelmaa kannattaisi lähteä purkamaan? Kellään kokemuksia tai tietoa?
Lähetetty: 07 Kesä 2007, 20:54
Kirjoittaja Rasvis
Eihän se ämyri ole sellaisessa asennossa, että pääsisi täyttymään vedestä?
Lähetetty: 08 Kesä 2007, 06:13
Kirjoittaja Jochanan
Puntossa Alfatech teki just samallailla kun sinne pääsi vettä. Kato että pilli osoittaa alaspäin.
Lähetetty: 08 Kesä 2007, 07:50
Kirjoittaja >>Kaitsu
Joo täytyy tuossa viikonloppuna ruveta tutkimaan asiaa..
Lähetetty: 04 Tammi 2008, 17:19
Kirjoittaja Kirk
Otsikko sopii hyvin aiheeseen. Mulla tosiaan häly lakkas toimimasta ja auto starttaamasta yhtä aikaa. Olishan se pitäny heti arvata, että hälytinhän se on tietenki katkassu startin ohjausvirran!!! Elikkä hälytin on jotenkin oikosulussa tms. Sulakkeen irrotus ei auttanu asiaa. Auton aiemmalta omistajalta olen kuullut auton joskus temppuilleen samoin. Sillon ongelma ratkes parinkymmenen minuutin odottelulla, mutta tällä kertaa ei odottelut näytä auttavan... Eli missähän vika vois olla? Hälytin on (ei 100% varmasti) Defa Spectra 3205 RF. Satutko esc tietävän enemmänkin tästä viasta?
Lähetetty: 05 Tammi 2008, 15:27
Kirjoittaja Kirk
Eikö kukaan edes tiedä miten/mistä hälytin sen ohjausvirran katkaisee?
Lähetetty: 05 Tammi 2008, 15:51
Kirjoittaja Rasvis
Jos sen hälyn on joku humanistinretku asentanut eli todellakin katkaisee vain startin ohjauksen niin katkos on tehty virtalukon ja startin solenoidin välille.
Omassa kolmekolmosessa oli joskus samantyyppisiä ongelmia ja samanlainen kytkentä, tempaisin takakontista pätkän kaiutinjohtoa ja törkkäsin startin virransyöttönavan ja solenoidin navan väliin. Jopa lähti, tosi vakuuttava varkaudenesto.
Lähetetty: 05 Tammi 2008, 16:16
Kirjoittaja Kirk
Niinhän se tekee (TM:n 16/90 testissä kerrotaan), ja pihdeillä minäkin oon sitä nyt käynnistellyt. Mutta olis ihan kiva avaimella sitä käynnistellä

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 16:40
Kirjoittaja Rasvis
Seuraat vaan startin solenoidilta virtalukolle menevää piuhaa, se on hälytinasennusta varten jostain kohdasta katkaistu ja katkokseen juotettu hälyttimelle menevät narut.
Lähetetty: 05 Tammi 2008, 20:10
Kirjoittaja Epezi
Ja kun olet korjannut liitoksen niin siirrät piuhat bensapumpun releen ohjausvirtaan.
Lähetetty: 05 Tammi 2008, 20:50
Kirjoittaja Rasvis
Tai Motronicin pääreleen ohjauspuolelle. Tai johonkin muuhun vähän vähemmän helposti diagnosoitavaan paikkaan.
Lähetetty: 05 Tammi 2008, 22:11
Kirjoittaja Kirk
Joo pitänee tehdä niin, jos vaan meikäläisen tietotaidoilla onnistuu...
Lähetetty: 06 Tammi 2008, 13:57
Kirjoittaja Kirk
No niin, vika löytyi. Hälyn keskusyksiköstä oli piuhat irti. Selvis samalla todennäköinen syy akun tyhjentymiseen; sähkölasien virtapiuha vedetty uusiksi suoraan akulta -> katkaisijoiden valot palaa koko ajan. Pitää siirtää takas virtalukon taakse.