Kuinka monella kausi loppuu?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Kuinka monella kausi loppuu?

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Eli kuinkas moni aikoo laittaa talveksi alfan jäihin? Tai siis pikemminkin ottaa sen pois jäätymästä :wink: . On itellä jonkun ropposen etsintä menossa,jolla pääsis pari kertaa viikossa kulkemaan,keväällä takasin entistä ehompana,ja mikä parasta,ei matkamittarissa yhtään talvikilsaa.. 8).
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Getvonen menee talviunille heti, kun alkaa tulla kunnolla lunta :) Talvella olis tarkoitus pikkusen madaltaa ja powerflexittää alustaa.. :wink:
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Pari kuukautta aikaa... Omat projektini kaikki tukivarret+raidetangonpäät,imuilmaputkenteko,helmojen saumaus ja maaluu,kuskinpenkin keulan korotus ja jos aikaa piisaa niin aattelin vielä vahvistaa äänieristystä jotta sais renkaiden ääniä vähemmäksi. Ja kyllähän sitä ajan kanssa tutkiskellessa tietty löytyy muutakin remppaa... :wink:
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Isi-leasing sunny jää syrjään ja takaveto Alfat korjaa tilanteen!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
nakkis
Viestit: 566
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Tessulla ajellaan toivottavasti talvi. 8)

V6 ottaa nyt hetken lepoo.. Täytyy tehä uus putki ja jotain muuta pientä siinä samalla kun/jos sen saa joskus kulkukuntoon.. :?
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Varmaan lokakuussa laitan seisontaan. Ei täälä etelässä lunta ole kuitenkaan ku vasta tammi-helmikuussa, maaliskuussa voi sitten ottaa taas käyttöön että pääsee vähän kevätlumille luisteleen!

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Ollut Alfa kesälseisonnassa reilun kuukauden jo.

Jos ottais taas kohtapuoliin hetkeks vielä ajoon. Leimalla täytyy käyttää ja ehkä Ahvenistolla käydä ja sitten laittaa unille talveksi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
binkku
Viestit: 34
Liittynyt: 05 Tammi 2007, 22:01
Paikkakunta: Jämsä/Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja binkku »

Meillä laitetaan molemmat alfat seisontaan loka-marraskuussa, talviautot jo hankittu: 106 Peugeot ja Opel Rekord-85..!
Olisi kyllä mukavaa alfailla ympäri vuoden mutta ei se kyllä tällä kalustolla ole oikein mahdollista kun ovat niin matalia ja muutenkin pitävät enemmän kesäkeleistä 8)

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Ainoastaan avoautot ja jotkut oikeat urheiluautot tarvii laittaa talveksi seisontaan, muuten menee vähän turhamaisuuden puolelle. Ne on kuitenkin vaan autoja ! Kyllä 156 ja 156 gta varmaan menevät ihan talvellakin. Mullakin on aika matala 156, ei ole kahtena talvena kuitenkaan ongelmia maavaran kanssa ollut. Eikä myöskään käynnistymisien tai lämpiämisien kanssa. Asia erikseen, jos autoon kohdistuu jokin projekti, tai se oikeasti on vaan muutaman kilometrin kesässä nielevä harrastepeli :)

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

^No joo, mutta mikä on oikea urheiluauto? Kyllä minä ainakin laitan Sprintin seisontaan talveksi vaikka se ei etuvetoisena "oikean" urheiluauton tunnusmerkkejä ehkä täytäkään.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Carlo Coppa kirjoitti:^No joo, mutta mikä on oikea urheiluauto? Kyllä minä ainakin laitan Sprintin seisontaan talveksi vaikka se ei etuvetoisena "oikean" urheiluauton tunnusmerkkejä ehkä täytäkään.

Mutta se meneekin helposti tuohon harrastepelit kategoriaan ? 156 kuitenkin on ihan perus arkiauto :)

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

GTV jatkaa normaalisti talviautona.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

mikkilj
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 08:17
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkilj »

Alfa menee tuossa syyskuun lopulla talliin (kun sen saa ensin raivattua tyhjäksi). Tarkoituksena olis talven aikana purkaa kaikki ovet ja uusia ikkunalistat ja muutenkin kunnostella ovia. Eli peltitöitä tiedossa...

Ajoa jatketaan kahdella fiudella.

- J

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Carlo Coppa kirjoitti:^No joo, mutta mikä on oikea urheiluauto? Kyllä minä ainakin laitan Sprintin seisontaan talveksi vaikka se ei etuvetoisena "oikean" urheiluauton tunnusmerkkejä ehkä täytäkään.
Ei mullakaan oo urheiluautoo, mutta kun tuo QV on ollut aikaisemmin Lapin suolattomilla tiellä, ei viitti nytkään ruveta suolassa uittamaan. Niin ja harrasteajoneuvovakuutuskin vaatii viiden kuudauden poissaolon liikenteestä.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

getvonen menee ahveniston jälkeen unille / pikku päivitykseen. Konia nurkkiin ja powerflexit lisäksi + muuta hinkkailua.
Ei oo talvi auto ei
ja syys-touko tulee itelle 30tkm urheilureissu ajoo joten audi diesel hoitaa ne (kesällä tuli getvoseen 10) ja jos lunta tupruttaa niin että audilta meno loppuu niin emännän nelikolla pääsee. Se on talviauto.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

syyskuunloppuun ajelen GTV:llä ja sitten seisomaan lämpöiseen talliin, talven aikan tulee jotain näperreltyä ja ensikesänä ajoon entistä ehdompana.. :wink:

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Auto tykkää kun sillä ajetaan :-D . Kyllähän nuo avokkaat tosin pysyy talven lämpimässä tallissa hupun alla, mutta ei kai nyt käyttöpelejä tarvitse seisottaa talvella. Itse ajelen talvet '89 SC:llä (remmiahdettu 3.8L V6ja takaveto) josta on alustaa laskettu 40mm. Ei siis ole järin korkea maavara eikä ehkä käytännöllisin talviauto, mutta hyvin on pärjännyt talvisin.

Alfallani puolestaan ei tulla tulevaisuudessakaan ajamaan talvella ja jahka saan valmiiksi ja kilpiin niin hyvin vähän kesälläkään :oops: . Nythän se ei ole vielä maistanut 3 vuoden aikana metriäkään suomen teitä, ellei oteta huomioon trailerin päällä matkustamista. Mutta jospa sitä sitten ensikesänä pääsisi vähän ajamaankin, eikä vain kokoajan tarvitsisi olla kädet likasena tallissa. :wink:

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Jos allekirjoittaneen auto menee talveksi seisontaan niin se johtuu: 1. rahan puutteesta 2. käytön vähäisyydestä 3. ei ole lämpötolppaa. Katsotaan nyt sitten mitä noista tänä talvena syytän.
Tein itse - säästin

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

Spider taitaa napsahtaa seisontaan 1.11. alkaen.

Tuskin sille enää paljoa ajoa tänä vuonna tulee, mutta olkoon vakuutuksessa, että bonukset nousevat.

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Kaksi Alfaa ollut seisonnassa jo tovin.(toinen pitempään kuin toinen) Onneksi kohta tulee talvi ja sitten niitä taas tarvitaan :wink: Toisesta kyllä pitäisi eroon päästä...
Autot on luotu ajettaviksi ja pääsääntöisesti tätä periaatetta noudatankin. Aina ei kuitenkaan mene asiat niin kuin itse haluaisi. :?

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Alfa odottelee että mun kukkaro suurenee ja että sinipukuiset kaverit palauttavat ajokorttini. Varmaan alkutalvi menee 900 saabilla

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

tsav kirjoitti:Auto tykkää kun sillä ajetaan :-D . Kyllähän nuo avokkaat tosin pysyy talven lämpimässä tallissa hupun alla, mutta ei kai nyt käyttöpelejä tarvitse seisottaa talvella.
Toisaalta, kyllä uudempaakin autoa voi harrastaa ja pyrkiä pitämään se mahdollisimman hyvässä kunnossa. Myönnän, että olisi se kiva luisutella Seiskavitosella talvella, mutta kun ei henno.

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Savo kirjoitti:Toisaalta, kyllä uudempaakin autoa voi harrastaa ja pyrkiä pitämään se mahdollisimman hyvässä kunnossa. Myönnän, että olisi se kiva luisutella Seiskavitosella talvella, mutta kun ei henno.
Niin no harrastaahan voi vaikka pakastavedetyllä autolla. Tuo on makuasia mikä on kenenkin mielestä harrasteajoneuvo. Tosin mielestäni harrastamista ei ole kuitenkaan esim käyttöauton käyttäminen merkkihuollossa.

Itse en pidä omaa T-birdiä harrasteajoneuvona vaan se on minulle käyttöauto. Useat muut samanlaisen auton omistajat pitävät omaansa harrastevehkeenä, onhan kyseessä 18 vuotta vanha auto jota Ford sai tehtyä '89-'95 alle 20000kpl, ja niistä muutama eksyi jopa tänne Suomeen ihan maahantuojan toimesta. Tokihan minulla on tuohonkin tullut uusittua koko alusta, kaikenlaista muovisälää, rakennettua kone uusiksi yms. pientä ja ensi kesänä olisi tarkoitus maalata uudestaan. Onko tuo nyt sitten harrastamista vai kunnossapitoa saa jokainen päätellä itse. Museoautoikään tuo tulee 2019, jolloin sen voisi päästää eläkkeelle. Liekkö silloin enää saa bensaakaan :wink: .

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Melko turhaa ruotia mikä on "hyväksyttävä" harraste ja mikä ei. Jos harrasteeksi hyväksytään ainoastaan vähän valmistetut avot,niin eipä montaa harrastajaa edes olisi! Tottahan näillä arki-ajoja ajetaan,mutta isommat operaatiot on huomattavasti parempi tehdä rauhassa,jos mahdollista.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

No voi tokkiinsa harrasteautoksi hyväksytään muitakin kuin avot. Itsellä vain on sattunut kertymään noita avoja. Kuten aiemmin jo mainitsin niin harrastaa voi vaikka pakastavedetyllä autolla. Mutta mielestäni kuitenkaan se talouden käyttöritsa ei ole harrastusta, olkoon se sitten kuinka erikoinen tahansa (esim oma Voorti). Tokihan on hienoa että joku viitsii vaalia uudempia ja arkisempia mallejakin, että on sitten 30 vuoden päästäkin jotain MR-rekisteröitävää. :wink:

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

tsav kirjoitti:Niin no harrastaahan voi vaikka pakastavedetyllä autolla. Tuo on makuasia mikä on kenenkin mielestä harrasteajoneuvo. Tosin mielestäni harrastamista ei ole kuitenkaan esim käyttöauton käyttäminen merkkihuollossa.
En haasta riitaa :wink: mutta mielestäni kun autoa ylläpidetään niin, että se sailyy mahdollisimman hyvänä jälkipolville, voi asiaa ajatella harrasteautoiluna. Jos vaikka ostaa uuden Alfan eikä aja sillä talvella, eikä edes sateella, niin miksi se ei voisi olla harrasteauto?

Eipä taida tällä kysymyksellä olla sinänsä suurta merkitystä.

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Sleepperi kirjoitti:Getvonen menee talviunille heti, kun alkaa tulla kunnolla lunta :) Talvella olis tarkoitus pikkusen madaltaa ja powerflexittää alustaa.. :wink:
Mallista päätellen etuveto? Itsellä oli muutama vuosi sitten tollainen Tessu, ihan hyvä talviauto.:lol: Kitkoillakin todella hyvä ohajus- ja vetopidon tunto. Ainoa ongelma oli Novitecin alusta: tuli kerättyä pohjapahvilla rekkojen alustoista pudonneet jääkokkareet.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansku »

alfa joutuu varmaan jäämään isän lämpimään talliin talven ajaks, ku ei omassa pihassa ole tolppaa ja sehän on henkinen itsemurha käynnistää kone pakkasilla...en ole niin raaka ihminen :(

Vastaa Viestiin