Sivu 1/1

Talviauton valintaa..

Lähetetty: 08 Loka 2007, 17:40
Kirjoittaja kumimuumi
Mieli alkaa tehdä nelivetoista autoa. Ajattelin valmiiksi pientä listaa...
-subaru: kuulemma toimivia, mutta mätiä. 2,2 litraisella legasylla tekeekin jo jotain.
-Ford: 4x4 sierra 2,8 kuusivoimaa, ainoa vain että on ford.
-alfa: 33 vagonit ovat hävinneet kuin pieru saharaan, muut tässä tapauksessa liian kalliita.


Eli: neliveto, hieman voimaa koneessa, kaksi koiraa ja vetokoukku. Sellaisilla kriteereillä pitäisi alkaa hakea.

Tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?

Lähetetty: 08 Loka 2007, 17:52
Kirjoittaja Rasvis
Mitä se saa maksaa?

Miten olisi Audi 200, Penari 325iX, Citu BX GTI 4x4, Peso 405 Mi16x4,
Ford Scorpio nelikko? Mitään noista ei kyllä ole kovin paljoa tyrkyllä mutta varmaan joku löytyy.

Lähetetty: 08 Loka 2007, 17:53
Kirjoittaja mattijus
325ix?

EDIT = nopeat söi hitaat.

Lähetetty: 08 Loka 2007, 18:01
Kirjoittaja kumimuumi
mjaah.. penarit on alpinan ja limusiinin jälkeen mun kohdalta nähty.
Citu ja pugi ovat totaalisen poissa listalta, pösöt olivat niin kalliita ylläpitää. Joskin 205 getarit todella hyviä ajaa lujaa.
Taidetaan pysyä noissa halvemmissa ritsoissa.

Ei taida olla mieltä pilata 164 vaunua talvisuolassa, joten jotain on keksittävä. Neliveto on kuitenkin etusijalla, tarpeen niin vaatiessa mennään sitten alfalla. Saakin sitten keväällä viedä ainakin neljä alfaa taas paaliin. :mrgreen:

Lähetetty: 08 Loka 2007, 18:58
Kirjoittaja gYdEbUh
Täytyy suositella Galantin 4dynamikkia 87-92, kun oma seuraavaa korimallia oleva V6 nelikko oli loistava talvivehje. Jos haluaa maksaa enemmän kun hiluja niin saksasta saa halvalla vanhoja nelikoita.

Re: Talviauton valintaa..

Lähetetty: 08 Loka 2007, 19:35
Kirjoittaja eltsu
kumimuumi kirjoitti:Mieli alkaa tehdä nelivetoista autoa. Ajattelin valmiiksi pientä listaa...
-subaru: kuulemma toimivia, mutta mätiä. 2,2 litraisella legasylla tekeekin jo jotain.
-Ford: 4x4 sierra 2,8 kuusivoimaa, ainoa vain että on ford.
-alfa: 33 vagonit ovat hävinneet kuin pieru saharaan, muut tässä tapauksessa liian kalliita.


Eli: neliveto, hieman voimaa koneessa, kaksi koiraa ja vetokoukku. Sellaisilla kriteereillä pitäisi alkaa hakea.

Tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?
- Legacy on varmaan edullisin vaihtoehto, kohtuukuntoisiakin (ei niin mätiä) vielä liikenteessä ja hinnat ei päätä huimaa. Tekniikka pelaa kuin käkikello, ovat aika pommin varmoja... Leoneja saa vielä halvemmalla mutta ovat vielä astetta mädempiä :mrgreen:

- Foordi on foordi

- Alfa 33, en viitsi ees sanoa mädäntymisestä mitään... 2 on noita ollut ja kyllä noi legacyt on uudenkarheita koriltaan jos vertaa keskiverto 33 4x4 wagoniin...

Legacyyn sopii 2 berhandilaista siinä missä 33seen 2 chi-hua-huaa, sähköongelmista ei tietoakaan ja lähtevät käyntiin talvella kuin palmun alta. Eli kyllä toi Legacy vie talvi/käyttöautona voiton 10 - 5. Plussana vielä tasauspyörästöllä ja viscolla varustettu "aito" neliveto, ei jää pulaan ihan niin helposti ja kuitenkaan ei puske kuten 33 kytkettävällä nelikolla. Kokemusta kahden 33sen verran ja viiden subarun verran joten ei ole ihan pelkkää mutua 8)

Lähetetty: 08 Loka 2007, 19:59
Kirjoittaja kumimuumi
Jeps. tänks. Musta tulee sitten subanisti.. eh.. :oops:

Lähetetty: 08 Loka 2007, 22:33
Kirjoittaja Esko
Minä taas tykkäsin että kun on neliveto niin tarvitaan myös maavaraa joten päädyin maasturiin.

Lähetetty: 08 Loka 2007, 22:56
Kirjoittaja Bisci
Esko kirjoitti:Minä taas tykkäsin että kun on neliveto niin tarvitaan myös maavaraa joten päädyin maasturiin.
Ja itse Jeeppiin. Sorenton koneen alavääntö oli kuukauden testin perusteella ihan ok, samoin ohjaus. Ja jos tarvitsee risteilijäluokan tiloja niin sitten myös. Alustan toimivuus ja maasto-ominaisuudet eivät ihan kelpaa. Ja huojahtelee ihan omituisesti. :roll:

Lähetetty: 08 Loka 2007, 23:01
Kirjoittaja Bisci
Onkos muuten kukaan päässyt testaamaan uutta Nivaa?

Senverran nostalginen peli, että kiinnostaa. Nikita päähän ja Viipurin torilta parit työnsankarin killuttimet rintapieleen, niin jo panee porvarin kateellisexi.

Lähetetty: 08 Loka 2007, 23:02
Kirjoittaja Romeo
On. Ja aivan hirvee peli :-D

Lähetetty: 08 Loka 2007, 23:19
Kirjoittaja Oleino
^No mutta senhän kuuluukin olla. :wink:

Lähetetty: 08 Loka 2007, 23:38
Kirjoittaja Grendel
Älä lähde merta edemmäs.......

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=12401

ei ole Foordi eikä edes Lada joita tässä on jo mainittu :crazyeyes: :? :roll: :crazyeyes: :oops: :silly: :crazyeyes:

Lähetetty: 09 Loka 2007, 00:02
Kirjoittaja Kirk
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1336525

Tossahan ois. Ittekki miettiny talviauton hommaamista joukosta NELIVETOISET tai TAKAVETOISET. Joten mielenkiinnolla seurataan ja kuunnellaan täälläkin päässä keskustelua ja kokemuksia aiheesta. Itsellä tosin ajankohtaista aikasintaan vuoden päästä kun tämän kesän rahat meni Alfaan (osittain ehkä kurkusta alas :roll: ). Joten tämä talvi ainakin pitää Alfaa rääkätä ja ruostuttaa... :bad-words:

Lähetetty: 09 Loka 2007, 01:14
Kirjoittaja sataviisviis
Joku aika sitten keltaisessapörssissä oli myynnissä 155Q4:n, ja eikös se SP:n Q4 ollut vieläkin myynnissä?

Re: Talviauton valintaa..

Lähetetty: 09 Loka 2007, 10:20
Kirjoittaja Garrett
kumimuumi kirjoitti: Eli: neliveto, hieman voimaa koneessa, kaksi koiraa ja vetokoukku. Sellaisilla kriteereillä pitäisi alkaa hakea.

Tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?
Voimaa ei ole, mutta neliveto Tempra wagon on ainakin halpa. Tuleehan sillekin hintaa jos lähtee vartavasten Saksasta sellaista hakemaan, (hakukustannusket > auto+verot+kulut) eli ehkä kannattaa sitten uhrata vähän kalliimpaan autoon. :wink:

Lähetetty: 09 Loka 2007, 11:35
Kirjoittaja gtvaj
Pajero on ainoa MAASTURI jolla voi ajaa (viides menossa), ehkä pienellä varauksella land cruiserikin kelpaisi, ilman 80-90 luvun vaihteen omakohtaista aivopesua :-D

mutta asiaan liittyen valkkaisin varmaan subarun, näyttää halvalla saavan kohtuullisia pelejä, yhtä useasti remonteeranneena (normi huoltoja vain) voin suositella, jos ei tarvi hitsailla.

Lähetetty: 09 Loka 2007, 21:13
Kirjoittaja Bisci
gtvaj kirjoitti: ehkä pienellä varauksella land cruiserikin kelpaisi, ilman 80-90 luvun vaihteen omakohtaista aivopesua :-D
No mutta, onkos Toyo saanut suunnanmuuttolaitteiston jo vaihdettua ohjaukseksi?