Mikä hyvä sisätilanlämmitin?
Valvoja: Moderators
Mikä hyvä sisätilanlämmitin?
Tilasin viime talveksi Biltemasta jonku 2 tehoisen lämmittimen 650/950W ja tais maksaa jotain 30€.
No sitä viime talven käytin ja kovemmilla 20-30 asteen pakkasilla lämmittimen sai laittaa saman tien työpaikan pihaan päästyään päälle ja 8h päästä autossa ei varmaan ollut kuin 5 astetta lämmintä.
Eli todella tehottomalta vaikutti, ja puolessa välissä talvea ropelli kitisi aina muutaman minuutin kun laitto päälle.
Onko suositella mitään esullista hinta/laatu suhteeltaan tehokasta ja hyvää puhallinta, jolla saa kohtuu nopeasti 0,5-1h auton mukavan lämpöiseksi.
Vaikka onhan nuo sisälämppärit loppuviimein aika turhia, kun auton käynnistää ni auton oma lämppäri pakastaa ilman taas puhaltamalla kylmää ilmaa sisälle ja jos sen sammuttaa niin ikkunat vetää huuruun, onko tuohon ratkaisua?
No sitä viime talven käytin ja kovemmilla 20-30 asteen pakkasilla lämmittimen sai laittaa saman tien työpaikan pihaan päästyään päälle ja 8h päästä autossa ei varmaan ollut kuin 5 astetta lämmintä.
Eli todella tehottomalta vaikutti, ja puolessa välissä talvea ropelli kitisi aina muutaman minuutin kun laitto päälle.
Onko suositella mitään esullista hinta/laatu suhteeltaan tehokasta ja hyvää puhallinta, jolla saa kohtuu nopeasti 0,5-1h auton mukavan lämpöiseksi.
Vaikka onhan nuo sisälämppärit loppuviimein aika turhia, kun auton käynnistää ni auton oma lämppäri pakastaa ilman taas puhaltamalla kylmää ilmaa sisälle ja jos sen sammuttaa niin ikkunat vetää huuruun, onko tuohon ratkaisua?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mikä hyvä sisätilanlämmitin?
Mun SW:ssä ilmastointi (se uudempi digitaalinen kaksipuolinen automaatti-ilmastointi) alkaa yrittää puhaltaa käyttäjän edellisessä ajossa asettamalla teholla vasta kun moottori on lämmennyt n. 50 asteeseen. Fiksusti tehty juuri sanomasi syyn vuoksi. Ei tule kylmää ilmaa ekat 10 minuuttia silmille. On siinä sitten se automaattinamikka jolla huurutkin saa pois nopeasti. Kaikenkaikkiaan erinomainen ilmastointi mun mielestä.dimmu kirjoitti: Vaikka onhan nuo sisälämppärit loppuviimein aika turhia, kun auton käynnistää ni auton oma lämppäri pakastaa ilman taas puhaltamalla kylmää ilmaa sisälle ja jos sen sammuttaa niin ikkunat vetää huuruun, onko tuohon ratkaisua?
PS. Se DEFA termini lutikka on hyvä, ainoastaa sijoitus on totaalinen ongelma.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Mulla ei ole kyllä koskaan käynyt niin, että auton puhallin olisi huurruttanut lasit lämmityksen jälkeen. Puhaltimen voi pitää huoletta automaatilla. Ehkä noin voi käydä, jos lämmitys jää puolitiehen tai lämmitin on muuten vain liian heikkotehoinen. Itse käytän Defan 1200W lämmitintä, joka on tämän kokoiseen autoon ehkä juuri ja juuri riittävä. Sydäntalvella (jos sellainen tänne vielä saadaan) kaipaisi kyllä vielä lisää tehoa.
Itse myös miettinyt uutta puhallinta. Kotona saa taloyhtiön tolpasta sähköä vaikka 4kw puhaltimelle mutta töissä on ne wanhan ajan tolpat eli ei normaalille sisätila-lämppärille mahdollisuutta. Onko olemassa puhallinta joka toimii hyvin pienellä teholla mutta saa käännettyä myös tehokkaaksi. Normaalit 1-2 vaiheisten 1-teho on liikaa töissä
OT: Tietysti tässäkin tapauksessa webasto hakkaisi kaikki eikä tarvitsisi päätään raapia.

OT: Tietysti tässäkin tapauksessa webasto hakkaisi kaikki eikä tarvitsisi päätään raapia.
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
jep, harvaampa mahtuu suoraan pannuhuoneeseen. Yleisin asennus paikka lokasuojan sisään tai puskurin taakse, jopa maastureissa loppuu nykyään tila helposti.
Omiin himmeleihin asentelin pajeroon pannuhuoneeseen 2 akun paikalle, kun se saksan tuonnista puuttuu, siinä oli hyvin tilaa. Audista heitin lyhdynpesijän säiliön roskiin ja tilalle sovittelin ton polttimen. Ei sitä lyhdynpesijää kummiskaan tarvitte, aina sen olen poistanut käytöstä muutenkin.
sitten vielä kaukosäätö palikka perään niin ei tarvii ulkona käydä nappia painelemassa. Aamulla kun silmät ristissä herää ja ulkona näyttää kurjalle niin kaukosäätimellä lämppäri päälle ja kahville. Lehden voi sitten kaapata postiluukusta mukaan, suoraan lämpöiseen autoon, senhän joutaa kummiskin työmaalla lukemaan
Omiin himmeleihin asentelin pajeroon pannuhuoneeseen 2 akun paikalle, kun se saksan tuonnista puuttuu, siinä oli hyvin tilaa. Audista heitin lyhdynpesijän säiliön roskiin ja tilalle sovittelin ton polttimen. Ei sitä lyhdynpesijää kummiskaan tarvitte, aina sen olen poistanut käytöstä muutenkin.
sitten vielä kaukosäätö palikka perään niin ei tarvii ulkona käydä nappia painelemassa. Aamulla kun silmät ristissä herää ja ulkona näyttää kurjalle niin kaukosäätimellä lämppäri päälle ja kahville. Lehden voi sitten kaapata postiluukusta mukaan, suoraan lämpöiseen autoon, senhän joutaa kummiskin työmaalla lukemaan

Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi