Sivu 1/1

Audi R8 kuultu livenä. Ei sopinut Audiin...

Lähetetty: 30 Loka 2007, 10:56
Kirjoittaja Seiska5mma
Juttelin tuossa iltasella bensa-asemalla Corolla-miehen kanssa Golfini 10 vuotta vanhoista talvirenkaista ja Väyrys-asetuksissa olevista renkaankulmista. Äkkiä tienoon täytti aivan mieletön moottoriääni, juuri sellainen armoton korina, mikä kunnon race-koneesta lähtee. Tankille tuli Audi R8.

Ei se ääni vaan sopinut audiin. Saippuakupin imagoa ei saanut pois päästä vaikka kuinka kuunteli. Ja parikymppinen jannuhan pumppasi rassiaan niin että varmasti kuului.

Nostin autoni oven lukon kohdalle ja vedin kiinni.

Lähetetty: 30 Loka 2007, 11:03
Kirjoittaja Mokoma
Mun mielikuvat audeista muuttunut kanssa kun niiden kanssa päivittäin useita kertoja on tekemisissä. R8 en ole livenä kuullut VIELÄ

Lähetetty: 30 Loka 2007, 17:52
Kirjoittaja tumbe
R8 en ole livenä kuullut mutta koeajoja olen nähnyt ja siinä äänet ovat todella hienot, tosin siitä sopiiko ne audiin on ota kantaa. Kaverin perheeseen on tulossa S5 ihan näillä näppäimillä ja siinä pitäis olla audiin sopivat matalat äänet, v8 siinäkin niinkuin R8ssa.

Lähetetty: 30 Loka 2007, 17:54
Kirjoittaja mipo
Kyl tohon a8:iin ainakin V8:n äänet sopii vallan mainiosti.

Lähetetty: 30 Loka 2007, 19:05
Kirjoittaja TommiS
Ensikisi....sorry Mipo seuraavasta, toivon, ettei liity mitnkn sinuun.

Nyky-Audien kuskit ovat näköjään kokeneet kahdeksankymmentäluvun bemari-huuman flashbackinä.
Moottoritiellä tulee Xenon-valoa taustapeiliin vilkkumodessa nykyään turhan usein.
1,8T on varustettu jo isoilla tuplaputkilla, ja köyhälle kansalle annetaan motarin vasemmalla kaistalla tietoisuuteen Audin tuleminen.

Vastenmielistä, että Audiosasto on päässyt tähän menneiden aikojen IT-huumaan vihdoin 2000-luvulla.

Isoisälläni oli 70-luvulla kaksi Audi satasta. Ensin nelikanttivaloilla ja sitten neljällä pyöreällä.
Muistan lapsuudestani, kuinka hienoa oli liukua Lapinreissulla majesteetillisesti pohjoista kohti isolla Audilla. Oli jalopuuta interiöörissä jo silloin.
Imagolla voidaan saada myös paljon hallaa aikaan.

Mielestäni Audille merkkinä tekisi pelkästään hyvää, etteivät Inglostadtin markkinamiehet enempää vetäisi brandia kohti kilparatoja.
Audi A8 on hieno auto. Sellaisena sen pitäisikin pysyä.

Lähetetty: 30 Loka 2007, 20:40
Kirjoittaja TRA
Huoh :-D Audi kuskit on kyllä vastuuttomia ihmisiä (oikeasti hyvin pieni osa heistä), ei R8:n äänissä mitään sopimattomuus ongelmaa ole ko. autoon. Mielestäni Alfaan sopisi ainoastaa v6 äänet (komeat on), mutta miksi niitä on edes myyty nelos koneilla kuten oma 75:n oli?

t: ex audisti

Lähetetty: 30 Loka 2007, 22:28
Kirjoittaja TommiS
Joo, pointtini tässä on lähinnä se, että Audi lähtee vedättämään omaa imagoaan urheilullisempaan suuntaan, kuin mitä merkin imago vaatisi.

Alfan imago on aina ollut tiettyyn pisteeseen saakka sporttinen. Mielestäni tätä imagoa tuleekin vaalia, mutta että Günter Audeineen ryntää samalle polulle, herättää itsessäni enemmänkin markkinamiesten luomaa ns. gloriaa ja oman hännän nostamista DTM-kisoista ja vastaavista TDI-moottoreineen, jotka italialaiset kuitenkin ovat kehittäneet.

Lähetetty: 30 Loka 2007, 22:49
Kirjoittaja Joksa

Lähetetty: 30 Loka 2007, 23:59
Kirjoittaja jknracing
Suhteellisen kivat äänet, ei oikein tuloksia. Niin ja olen syntynyt ennen 80-lukua.

Lähetetty: 31 Loka 2007, 00:06
Kirjoittaja tomtom
Kesällä sain Ringillä kuunnella R8:n soundeja ja mun mielstä toimi. Raaserimaiset oli ja raa'at. Just sellaset miltä tehokkaan kasin pitää kuulostaa. Sopi ainakin siihen ympäristöön GT3:sten Possujen ja muiden kutosten keskelle.

Lähetetty: 31 Loka 2007, 01:30
Kirjoittaja jknracing
Niin ja pääseehän R8:lla kokoontumisajoihin. IFA:t, DKW:t ym. niiden jälkeläiset.

Edit. Oli näköjään 1111 viesti.

Lähetetty: 31 Loka 2007, 08:30
Kirjoittaja Mokoma
TommiS kirjoitti:vastaavista TDI-moottoreineen, jotka italialaiset kuitenkin ovat kehittäneet.
Tästä olen eri mieltä, pumppusuutintekniikka on vag keksintö

Lähetetty: 31 Loka 2007, 08:43
Kirjoittaja Tazio
Mokoma kirjoitti:
Tästä olen eri mieltä, pumppusuutintekniikka on vag keksintö
Ja sen huomaa :=)

Nythän _myös_ nuo alle 2-litraiset ovat siirtymässä Common Railiin.

-Tazio

Lähetetty: 31 Loka 2007, 12:16
Kirjoittaja Campari
Kyllähän tuo rinkelinippu on luettava näihin "vanhoihin tekijöihin" ja kilpailuhistoriaa löytyy myös Alfan kilpakumppanina, joten suotakoon toki paikka myös nykyään.

http://en.wikipedia.org/wiki/Auto_Union

Tuo liikenteessä kohellus jakaantuu melko tasaisesti merkkien kesken,
mitä enemmän tietyn merkin autoja, sitä useampi sattuu kohdallekin.
Nykyautoilla on vaan niin helppo ajaa vaarallisen lujaa tajuamatta sitä itsekään.

-cr

Lähetetty: 31 Loka 2007, 12:57
Kirjoittaja Tazio
Campari kirjoitti:Kyllähän tuo rinkelinippu on luettava näihin "vanhoihin tekijöihin" ja kilpailuhistoriaa löytyy myös Alfan kilpakumppanina, joten suotakoon toki paikka myös nykyään.

http://en.wikipedia.org/wiki/Auto_Union
-cr
Totta osittain, Auto Union kilpaili valtion totaalisella
tuella, kuten myös MB. Ei välttämättä ihan reilu lähtöasetelma,
vaikka vehkeet hienoja olivatkin.

Nuo nykyisen rinkelinipun muut jäsenet sitten ovatkin
vähän eri asia. Muistelisin, että sieltä löytyy mm. Mamma Fiatin
entistä tytäryhtiötä ja onpelukonevalmistajia.

Eli nykyisen rinkelinipun kilpailuhistoria taitaa oikeasti
alkaa Quatrosta. Vertaus AutoUnioniin on vähän kuin
nykyistä bemari Miniä myytäisiin vetämällä peliin
BMW:n kilpailuhistoria. Näppärää markkinointia
mutta totuuspohja on vähän sitä sun tätä.

-Tazio

Lähetetty: 31 Loka 2007, 14:35
Kirjoittaja heme
Mokoma kirjoitti:
Tästä olen eri mieltä, pumppusuutintekniikka on vag keksintö
Kyllähän asia on niin että pumppusuuttimia on käytetty raskaassa kalustossa (esim. Cummins) jo pitkään ennenkuin VW asensi niitä omiin koneisiinsa.

Lähetetty: 31 Loka 2007, 15:17
Kirjoittaja Alfonso
Tazio kirjoitti:nykyistä bemari Miniä myytäisiin vetämällä peliin
BMW:n kilpailuhistoria. Näppärää markkinointia
mutta totuuspohja on vähän sitä sun tätä.
mikä v¤#%n BMW kilpailu historia :lol:

Lähetetty: 31 Loka 2007, 15:57
Kirjoittaja mattijus
Alfonso kirjoitti: mikä v¤#%n BMW kilpailu historia :lol:
On kai siellä jotain meriitintynkää F1 sarjasta sekä pidempikestoisista autokilpailuista mutta kukas nyt noita minään pitäisi. :-D

Lähetetty: 31 Loka 2007, 16:47
Kirjoittaja Tazio
mattijus kirjoitti:
Alfonso kirjoitti: mikä v¤#%n BMW kilpailu historia :lol:
On kai siellä jotain meriitintynkää F1 sarjasta :-D
Nahkahousumiehillä meriittejä F1-sarjasta? Koska muka??
Patoja - sinänsä kelpo sellaisia - taisivat joskus toimittaa,
mutta eipä muistaakseni juuri muuta mainitsemisen
arvoista

EDIT: Sama kysymys muuten noiden 'pitempikestoisten
autokisojen' kohdalle: Mitäs ne pojat siellä ovat tehneet?
:=)

-Tazio

Lähetetty: 31 Loka 2007, 18:15
Kirjoittaja Tazio
heme kirjoitti:
Mokoma kirjoitti:
Tästä olen eri mieltä, pumppusuutintekniikka on vag keksintö
Kyllähän asia on niin että pumppusuuttimia on käytetty raskaassa kalustossa (esim. Cummins) jo pitkään ennenkuin VW asensi niitä omiin koneisiinsa.
Joo, mutta eihän totuuden tarvitse koskaan mennä hyvän
blurbin tielle. Ainakaan VAG-konsenin markkinoinnissa.

Muistelisin, että Cumminsilla on aiheesta patentteja
'80-luvulta, kenties aikaisemminkin.

-Tazio

Lähetetty: 31 Loka 2007, 21:06
Kirjoittaja mattijus
Tazio kirjoitti:
mattijus kirjoitti:
Alfonso kirjoitti: mikä v¤#%n BMW kilpailu historia :lol:
On kai siellä jotain meriitintynkää F1 sarjasta :-D
Nahkahousumiehillä meriittejä F1-sarjasta? Koska muka??
Patoja - sinänsä kelpo sellaisia - taisivat joskus toimittaa,
mutta eipä muistaakseni juuri muuta mainitsemisen
arvoista

EDIT: Sama kysymys muuten noiden 'pitempikestoisten
autokisojen' kohdalle: Mitäs ne pojat siellä ovat tehneet?
:=)

-Tazio
On kai ne sen ranskalaisen autoilutapahtuman voittaneet :lol:
Pidemmät perinteet tosin tulee vakioautopuolelta. Jos taas kilpailuhistoria on yhtäkuin Formula 1 historia, niin moottoripuolelta meriitit toistaiseksi ovat.
Joka tapauksessa, nyt ollaan jo melko kaukana Audi R8:sta ja sen äänistä :lol:

Lähetetty: 31 Loka 2007, 22:06
Kirjoittaja Seiska5mma
Ei se mua haittaa :-D

Lähetetty: 01 Marras 2007, 08:52
Kirjoittaja Tazio
mattijus kirjoitti: On kai ne sen ranskalaisen autoilutapahtuman voittaneet :lol:
Hmm, eikös tuolloinkin ollut kyse koneen toimituksesta?

Laitteen kilpailuunilmoittaja - ja täten periaatteessa myös
voittaja - tosin siis oli BMW.
Itse auton tälläkin kertaa rakensivat britit.

Ei silti, firma jonka opit ja historia - ja toistuva pelastuminen
vaikeuksista - pohjaa englantilaisten ja italialaisten
autojen kokoamiseen lisenssillä on kyllä mielestäni
suhteellisen ok.

Tosin näistä harvemmin bemaripiireissä puhutaan
:=)

-Tazio

Lähetetty: 01 Marras 2007, 09:07
Kirjoittaja mattijus
Tazio kirjoitti:
mattijus kirjoitti: On kai ne sen ranskalaisen autoilutapahtuman voittaneet :lol:
Hmm, eikös tuolloinkin ollut kyse koneen toimituksesta?

Laitteen kilpailuunilmoittaja - ja täten periaatteessa myös
voittaja - tosin siis oli BMW.
Itse auton tälläkin kertaa rakensivat britit.
-Tazio
Kyseessä ilmeisesti McLaren F1, JJLehto voitto? Tätä en muistanutkaan, eli tämäkin voidaan sitten lisätä meriittilistalle :-D

Lähetetty: 01 Marras 2007, 10:13
Kirjoittaja Tazio
mattijus kirjoitti: Kyseessä ilmeisesti McLaren F1, JJLehto voitto? Tätä en muistanutkaan, eli tämäkin voidaan sitten lisätä meriittilistalle :-D
Joo, ei!

Mistä sä noita meriittejä oikein vedät? BMW-drivers magazinesta??
:=) :=) :=)

Aikuisten oikeasti BMW Motorsport:n ilmoittama auto on voittanut
LeMansin kerran, vuonna '99.
Auto kulki nimellä BMW V12 LMR. Laitteen rakentajiksi
ilmoitettiin Williams ja Bayerische (austin)Morris Werke.

Arvaappa piruuttasi kuka tuossa harjoituksessa toimitti
ja mitä?

-Tazio

Lähetetty: 01 Marras 2007, 11:33
Kirjoittaja Oldgrain

Lähetetty: 01 Marras 2007, 11:53
Kirjoittaja Tazio
Oldgrain kirjoitti:faktoja...
Tuota Arrowsia en muistanutkaan.

Summa summarum:
LeMans:
BMW on kerran ilmoittanut voittaja-auton LeMansiin.
Auton suunnitteli Williams Grand Prix Engineering.
Pata tuli bemarilta.

F1:
Patatoimittaja mikä patatoimittaja.

Ostettuaan Sauberin - huom. pata bemarilta,
auto Peteriltä - on kai mahdollista jotain
tulevaisuudessa odottaa?


Koppiautopuolella menestystä on, mutta nyt ei
tainut olla kyse siitä?
En siis kiistä Bayerische (austin)Morris Werken yleisiä
meriittejä autourheilun puolella. Totesin vain, etteivät
faktat oikein mielestäni riitä pullistelemaan F1-arenoilla,
Sarthesta puhumattakaan.

-Tazio

Lähetetty: 01 Marras 2007, 17:34
Kirjoittaja mattijus
Ei kai tuossa BMW:n kilpailuhistoriassa hirveästi pullistelun aihetta olekaan (tosin vielä vähemmän hävettävää) mutta Alfonso aiemmin ihmetteli, että mikä v¤#%n BMW kilpailuhistoria :lol:

Pitkästä aikaa hauska topic hyvässä hengessä. Tosin koko keskustelu Audi otsikon alla :mrgreen:

Lähetetty: 02 Marras 2007, 19:45
Kirjoittaja il_dottore
mattijus kirjoitti:Ei kai tuossa BMW:n kilpailuhistoriassa hirveästi pullistelun aihetta olekaan (tosin vielä vähemmän hävettävää) mutta Alfonso aiemmin ihmetteli, että mikä v¤#%n BMW kilpailuhistoria :lol:

Pitkästä aikaa hauska topic hyvässä hengessä. Tosin koko keskustelu Audi otsikon alla :mrgreen:
No just! Harvoin muistan pahempaa ajautumista pois ajouralta! :-D

Takaisn aiheeseen: yhden R8:n bongasin isekin kesällä Italiassa hyvässä kohtaa, että sai fiilikset äänistä = kelvolliset.

Ja sitten OT: Vielä paremmat, ja varmaan vaikeasti ylitettävät pakosaundit sain keväällä 2005 Monacossa, kun sunnuntaiaamun kävelyllä kuuntelin jonkun uudehkon Ferrarin (ei tyypibongausta, merkki päätelty väristä) "urkuja" suht jyrkkään ylämäkeen kapealla kadulla. :lol: :lol: :lol: Ei siitä pakosoundi parane! (mutta Ferrari onkin kait ainoa autofirma, jolla on akustiikkalabra pakoäänien virittämiseksi...)

Sitten tuohon Audin (=Auto Union) urheilullisuuteen (myös niille sodan jälkeen syntyneille sukupolville): (alku)merkki oli kyllä ennen sotia ihan samalla viivalla Mersun Hopeanuolien kanssa (ks. vaikkapa http://en.wikipedia.org/wiki/Auto_Union. Tuon mukaan nimenä Audi tuli itse asiassa käyttöön vasta 1985.

Niin, ja vielä muistutus niille, joiden mielestä A5 on "kaunein Audi ikinä", firman päämuotoilijana on sen tekemisen aikaan ollut kukas mukaan kuin itse Walter de Silva eli alkuperäisen 156:n päämuotoilija. Saman hemmon kynänjälki näkyy myös uudessa TT:ssä. Eli kyllä ne parhaansa vissiin yrittää siellä Ingolstadissa(kin)...

Lähetetty: 02 Marras 2007, 20:09
Kirjoittaja TommiS
Jos vikipedia väittää Audin nimen käyttöönoton ajoittuneen vuoteen 1985, on tiedoissa näköjään korjaamisen paikka.

Lähetetty: 02 Marras 2007, 20:10
Kirjoittaja Alfisti
Itse bongannut R8:ia hesassa useasti mutta aina sen verran sopivasti ruuhkassa ettei ole ääniä päässyt kuuleen joten paha ottaa kantaa. Lelun näkönen laite vaan verrattuna Lamboihin. Mut yks päivä tuli bongattua ja kuultua peräti kaksin kappalein Ferrarin 612:sta ja niissä oli ihan kivan oloset soundit=)

Ja tämä uus Maserati GranTurismo kuulosti kans kivalta mut se muotoilu! Sopivasti likainen valkonen auto suomen syystihkussa ja ei kyllä sytyttänyt ulkonäöllisesti tippaakaan. Jenkeillehän se taitaa olla tehty ja siksi kait niin järkyttävän massiivinen. Kyllä se vanha malli olikin kaunis...

Mut joo, kaikki jotka ajaa jollain kunnon urheiluautolla niin pitäis polkea kaasua jatkuvasti että tuottais iloa kanssakulkijoillekin=) Mut ei alfan V6 soundi kauas jää noista "aidoista superautoista" :mrgreen:

Lähetetty: 02 Marras 2007, 20:53
Kirjoittaja il_dottore
TommiS kirjoitti:Jos vikipedia väittää Audin nimen käyttöönoton ajoittuneen vuoteen 1985, on tiedoissa näköjään korjaamisen paikka.
Sorry - Tarkennus: kun heitin noin hätäisesti (perjantai-illan pikkuhuppelissa) tuollaisen kommentin mallinimestä "Audi". Oikeasti Wikissä väitetään, että YHTIÖN nimeksi tuli vuonna 1985 Audi AG, kun se siihen asti oli "Audi NSU Auto-Union AG", eli siinä näkyi myös tuo NSU-perimän osuus.

Nöyrä anteeksipyyntö wikin ylläpitäjille. Saivat aivan turhaan aliarvostusta.

Ja takaisin (OT) aiheeseen A5 ja Da Silva: Check This Out! http://www.youtube.com/watch?v=QV7s656FVUg

Lähetetty: 03 Marras 2007, 13:58
Kirjoittaja Seiska5mma
OT rules: Wiki on ainakin omissa hommissani ohittamassa Googlea tietokanavana. Wiki on armoton tietolaari, josta voi oikeasti oppia asioita.

Googlesta tulee pian paikka, jossa joka haulle löyttyy vertaa.fi-tyyppiselle saitille vievä vastaus. Ja ne saitithan osaava hakukonekusetuksen. Pian voi hakea omaa nimeänsä Googlesta ja saa vastauksen, jonka mukaan voi löytää itsensä joltain compare.com-saitilta.

Lähetetty: 05 Marras 2007, 10:39
Kirjoittaja Tazio
il_dottore kirjoitti:
Sitten tuohon Audin (=Auto Union) urheilullisuuteen (myös niille sodan jälkeen syntyneille sukupolville): (alku)merkki oli kyllä ennen sotia ihan samalla viivalla Mersun Hopeanuolien kanssa (ks. vaikkapa http://en.wikipedia.org/wiki/Auto_Union
Toistan itseäni:

'Totta osittain, Auto Union kilpaili valtion totaalisella
tuella, kuten myös MB. Ei välttämättä ihan reilu lähtöasetelma,
vaikka vehkeet hienoja olivatkin.

Nuo nykyisen rinkelinipun muut jäsenet sitten ovatkin
vähän eri asia. Muistelisin, että sieltä löytyy mm. Mamma Fiatin
entistä tytäryhtiötä ja onpelukonevalmistajia.

Eli nykyisen rinkelinipun kilpailuhistoria taitaa oikeasti
alkaa Quatrosta. Vertaus AutoUnioniin on vähän kuin
nykyistä bemari Miniä myytäisiin vetämällä peliin
BMW:n kilpailuhistoria. Näppärää markkinointia
mutta totuuspohja on vähän sitä sun tätä. '


-Tazio

Lähetetty: 05 Marras 2007, 11:48
Kirjoittaja Kaalipata
il_dottore kirjoitti:Ja takaisin (OT) aiheeseen A5 ja Da Silva: Check This Out! http://www.youtube.com/watch?v=QV7s656FVUg
"I am convinced that the Audi A5 is the most beautiful car I have ever designed in my career."

WTF?? Yhtään kotiinpäin vetämättä, Alfa 156:ta ja Audi A5:tä ei voi edes mainita samassa lauseessa. Onkohan Walter-boy imenyt liikaa Amarettoa Audilla?

Lähetetty: 05 Marras 2007, 15:31
Kirjoittaja Campari
Kaalipata kirjoitti: WTF?? Yhtään kotiinpäin vetämättä, Alfa 156:ta ja Audi A5:tä ei voi edes mainita samassa lauseessa. Onkohan Walter-boy imenyt liikaa Amarettoa Audilla?
No, ei kai hän nyt voi sanoa, että tämä on toiseksi kaunein, kun on Audilla hommissa ? Ihan kelvollinen Audiksi ulkonäöltään, ei voi kieltää. Tosin jotkut yksityiskohdat saattavat vanheta yllättävän nopeasti, mutta Walterin taitoja en kyseenalaista.

-cr

Lähetetty: 05 Marras 2007, 16:00
Kirjoittaja tumbe
Campari kirjoitti:
Kaalipata kirjoitti: WTF?? Yhtään kotiinpäin vetämättä, Alfa 156:ta ja Audi A5:tä ei voi edes mainita samassa lauseessa. Onkohan Walter-boy imenyt liikaa Amarettoa Audilla?
No, ei kai hän nyt voi sanoa, että tämä on toiseksi kaunein, kun on Audilla hommissa ? Ihan kelvollinen Audiksi ulkonäöltään, ei voi kieltää. Tosin jotkut yksityiskohdat saattavat vanheta yllättävän nopeasti, mutta Walterin taitoja en kyseenalaista.

-cr
Aivan! :-D Kaverin perheeseen tuli musta S5 tosiaan ja kyydissä tuli vlk istuttua ja kyllä se helvetin hieno auto on! Päitä käänsi kyllä todella paljon ja matalat v8 mörinät on kyllä todella maukkaat.

Lähetetty: 06 Marras 2007, 12:01
Kirjoittaja Kaalipata
^ Taisinpa bongata sen sunnuntaina Rautatienkadulla. Ihan ok:n näköinen Audiksi, mutta coupeksi aivan mitäänsanomaton...IMO.

Lähetetty: 15 Marras 2007, 12:16
Kirjoittaja silverine
Ajoin hyvän tovin peräkanaa ja vierekkäin kyseisen
mallin kanssa Helsingin ruuhkassa ja vaikka äänistä
ei pysty sanomaan mitään kun ei äijä kenkää
antanut niin ainakin on tajuttoman härskin näköinen
rakkine... :crazyeyes:

Lähetetty: 16 Marras 2007, 17:58
Kirjoittaja luigster
Pariviikkoa sitten valkoinen r8 itiksen valoissa.
suht kovaa kiihdytti. ei ainakaan minun mielestä kovin "kaunis" ääni.
ihme rutinan ja vinkumisen välimuoto.

Lähetetty: 16 Marras 2007, 20:01
Kirjoittaja Sleepperi
Joo ihan paska, en vaihtais getvosta siihen vaikka vähän maksettais... :mrgreen: :wink: