Sivu 1/1
2009 Nissan GT-R
Lähetetty: 01 Marras 2007, 08:28
Kirjoittaja jknracing
www.gtrnissan.com
Lueskelin tuolta noita teknisiä tietoja ja tämä kohta tökkäsi silmään:
Drivetrain
• ATTESA ET-S All-Wheel Drive (AWD) with independent rear-mounted transaxle integrating transmission, differential and AWD transfer case.
• Rigid, lightweight carbon-composite driveshaft between engine and transaxle.
Siis onko tuossa neliveto ja vaihdelaatikko takana?
Lähetetty: 01 Marras 2007, 10:10
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Niinhän tuossa lukee. Ja hiilikuitukomposiitti kardaani

Lähetetty: 01 Marras 2007, 10:13
Kirjoittaja jiigee
Törmäsin samaan supercars.net:issä. On tosiaan laatikko takana, josta lähtee veto etupyörille toista akselia pitkin:
http://www.supercars.net/carpics/3842/2 ... _GTR12.jpg
koko juttu:
http://www.supercars.net/cars/3842.html
Lähetetty: 01 Marras 2007, 10:13
Kirjoittaja Rolle
Suhteellisen
nopea laitos.
Lähetetty: 01 Marras 2007, 12:59
Kirjoittaja jknracing
Hhmm... Tosta kun ottais tuon voimansirron seiskavitoseen ja...
Ihan "pikku ahkeroinnin" jälkeen oiskin sitten käsissä neliveto 75. Meneeköhän tuossa tuo (näin suomessa katsottuna) kuskin puoleinen etuvetari öljypohjan lävitse vai miten se on pujoteltu moottorin ohi/alitse?
Lähetetty: 01 Marras 2007, 13:23
Kirjoittaja Gasolina
jknracing kirjoitti:Meneeköhän tuossa tuo (näin suomessa katsottuna) kuskin puoleinen etuvetari öljypohjan lävitse vai miten se on pujoteltu moottorin ohi/alitse?
Melko varmasti menee läpi öljypohjasta, reikä pitää olla kyllä aika iso kun vetari kumminkin liikkuu jousituksen mukana.
Lähetetty: 01 Marras 2007, 17:55
Kirjoittaja Razor
onhan toi joo ihan menevän näkönen laitos nissaniksi.
Lähetetty: 01 Marras 2007, 19:25
Kirjoittaja JiiPee
Razor kirjoitti:onhan toi joo ihan menevän näkönen laitos nissaniksi.
Niinpa, Kylla jo "pelkkä" 350Z tai Infiniti G35 coupekin kelpaisi.
Edit: noh, enpä meinannu ensin kehdata tunnustaa, mutt tehdään se nyt eli Nissan ME maksaa mulle korvausta menetetystä vapaa-ajasta. Tiida rules

Lähetetty: 02 Marras 2007, 10:16
Kirjoittaja Dobber
Näyttää kulkevan kuin kiskoilla videossa. Yllättävän nopea, kun painoa on kuitenkin yli 1700 kg ja tehoa "ei ole kuin 480hv".
Mutta taitaa tuo ratkaisu joka tuossa uudessa versiossa vaikuttaa asiaan ratkaisevasti enemmän kuin pelkkä teho. Iltalehdessä kirjoitetaan näin autosta: Nelivetoisessa autossa on uusi kaksoiskytkimellä varustettu vaihteisto. Tavallisesta poiketen kaksoiskytkimellä varustettu vaihteisto, jakovaihteisto ja vetopyörästö on sijoitettu auton takaosaan. Näin auton paino jakautuu tasaisesti koko alustalle. Ratkaisun ansiosta Nissan GT-R:n painonjakauma on erinomainen.
Lähetetty: 19 Marras 2007, 20:41
Kirjoittaja JiiPee
Paikallisessa autonäyttelystä pongattua. Upea laitos !

Lähetetty: 09 Joulu 2007, 16:45
Kirjoittaja JiiPee
Pakko palata aiheeseen luettuani yhdestä autoalan lehdestä jutun. Siinä todettin GT-R:n olevan erittäin vakava kilpailija Porshe 911 turbolle. Molemmissa autoissa näyttäisi olevan samat tehot (473hp) Nissanissa aavistuksen vääntö (587nm) ja painoa 1740kg eli 155kg enemmän kuin porschessa, kiihtyy 3.5s 0-100km/h ja on aavistuksen porschea nopeampi

Nissanin arviohinta on 85000 USD (37000USD vähemmän kuin Porsche). Tuon auton minä haluaisin, mutta

noh... unohdetaan koko juttu.
Lähetetty: 09 Joulu 2007, 17:41
Kirjoittaja gYdEbUh
JiiPee kirjoitti:Pakko palata aiheeseen luettuani yhdestä autoalan lehdestä jutun. Siinä todettin GT-R:n olevan erittäin vakava kilpailija Porshe 911 turbolle. Molemmissa autoissa näyttäisi olevan samat tehot (473hp) Nissanissa aavistuksen vääntö (587nm) ja painoa 1740kg eli 155kg enemmän kuin porschessa, kiihtyy 3.5s 0-100km/h ja on aavistuksen porschea nopeampi

Nissanin arviohinta on 85000 USD (37000USD vähemmän kuin Porsche). Tuon auton minä haluaisin, mutta

noh... unohdetaan koko juttu.
Lehditötilaisuudessa sanottiin että hinta olisi alkaen 70 000 USD ja oliko kiihtyvyys 4,5sec?
Lähetetty: 09 Joulu 2007, 18:12
Kirjoittaja Silvio
2 kardaania?
Lähetetty: 09 Joulu 2007, 18:12
Kirjoittaja Rolle
4,5 kuullostaa realistisemmalta. Kuten tuossa jo sanottiin niin paukkua on saman verran mutta nipponissa painoa jonnin verran enemmän.
Mielenkiintoinen pirssi kuitenkin.
Lähetetty: 09 Joulu 2007, 19:49
Kirjoittaja JiiPee
Kommenttini on suoraan yhden autolehden artikkelista poimittua. Tekniset "saavutukset" sisältävät varmasti jonkinasteiset "mediatoleranssit"

Voi olla, että tuo hinnoittelu koskee middle-eastia, mikä ei kyllä suoraan käynyt ilmi tekstistä. Anyway mä haluun ton!
Lähetetty: 09 Joulu 2007, 22:06
Kirjoittaja jknracing
Silvio kirjoitti:2 kardaania?
Juu, ensin edestä taakse ja sitten takaisin eteen. Kaikkea ne japanialiset keksii!
Kiva nähdä mitä paikalliset (siellä saaressa missä pitäisi vaan purkittaa kalaa) tuningpajat saa tuosta irti. Luultavasti +1000 hv palikkapaketti on tarjolla jo joulumarkkinoille.
Lähetetty: 09 Joulu 2007, 23:01
Kirjoittaja Jevgen
JiiPee kirjoitti:Pakko palata aiheeseen luettuani yhdestä autoalan lehdestä jutun. Siinä todettin GT-R:n olevan erittäin vakava kilpailija Porshe 911 turbolle. Molemmissa autoissa näyttäisi olevan samat tehot (473hp) Nissanissa aavistuksen vääntö (587nm) ja painoa 1740kg eli 155kg enemmän kuin porschessa, kiihtyy 3.5s 0-100km/h ja on aavistuksen porschea nopeampi

Nissanin arviohinta on 85000 USD (37000USD vähemmän kuin Porsche). Tuon auton minä haluaisin, mutta

noh... unohdetaan koko juttu.
Miulle kelpais toi porssekin.
Lähetetty: 10 Joulu 2007, 00:42
Kirjoittaja jknracing
Lähetetty: 10 Joulu 2007, 19:33
Kirjoittaja Dobber
Autozeitungissa testissä 0-100km/h meni aikaa 4,7s.
Lähetetty: 11 Joulu 2007, 23:16
Kirjoittaja Chubster
"From launch to 62mph takes just 3.6 seconds."
Car Magazine
En sit tiedä millanen "testi" tämä oli.. Aina kun näen kuvia siitä niin tulee joku teiniauto mieleen..
Lähetetty: 12 Joulu 2007, 09:40
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Tuo multinäyttö on kyllä fiksu kapistus. Eikä maksa, ainakaan todellisuudessa, teknillisestikkään paljoa. Siihen vielä vikakoodien purku ja päivittyvä korjausopas.
Vikakoodi päällänsä, auto tallissasi. Autolla saa yhteyden wlanin kautta tehtaalla. Vikakoodin mukaan se opastaa lisämittauksiin ja tarkistuksiin. Homma etenisi vuokaaviolla.
Lähetetty: 12 Joulu 2007, 13:31
Kirjoittaja Ottimo
jknracing kirjoitti:Silvio kirjoitti:2 kardaania?
Juu, ensin edestä taakse ja sitten takaisin eteen. Kaikkea ne japanialiset keksii!
Hiuksia halkovia kysymyksiä nille jotka tietävät: eikös se moottorilta tuleva akseli pitäis kulkea muulla kuin kardaaniakselin nimellä koska se on moottorin ja vaihteiston välillä. Kääntyykö transaxel suomeksi väliakseliksi. Se toinen "eteenpäin menevä" akseli olis sitten "oikea" kardaaniakseli. Mikä on oikea käytäntö näissä nimityksissä ja millä perustein?
Lähetetty: 12 Joulu 2007, 14:35
Kirjoittaja Dobber
Lähetetty: 15 Joulu 2007, 12:58
Kirjoittaja Jarno
1720 kg ja nuo linjat. Sehän on kuin lekalla madallettu Patrol.
Menkää jonnekin Nippon-palstalle kuolaamaan. Admin voisi poistaa tällaisen harhaoppisen skeidan tältä palstalta.
Micra, Almera, Tiida, mitä näitä on ... , GT-R. Kiitos Nissan näistä silmäniloista tien päällä.

Lähetetty: 15 Joulu 2007, 13:01
Kirjoittaja Silvio
Ei munkaan järkeen kyllä tämä topicci käy ollenkaan...Vaikka mersua ite hankkimassa perhekäyttöön,niin ei kuulu tänne.Asiallisempiakin juttuja on poistettu,niin noudatahan mode linjaa ja lataa lepikkoon nää nismojutut...?
Lähetetty: 15 Joulu 2007, 13:21
Kirjoittaja Rasvis
Teknisesti mielenkiintoinen häristin, mutta en kyllä itse osaa mitenkään mieltää kauniiksi.
Ottaen huomioon että tämä on auto- vaikkakaan ei japanianautopalsta, uskoisin, että Nismo kiinnostaa lukijoita vähintään saman verran kuin maastopyörä-, valokuvaus-, ruuanlaitto- ja facebookjututkin. Sen, jota ei kiinnosta, ei tarvitse lukea.
Lähetetty: 15 Joulu 2007, 13:22
Kirjoittaja Topi
Ottimo kirjoitti:Kääntyykö transaxel suomeksi väliakseliksi.
Ei käänny. Transaxle on taka-akselin yhteydessä oleva vaihteisto.
-Topi Kuusinen
Lähetetty: 15 Joulu 2007, 19:34
Kirjoittaja BB
Jevgen kirjoitti:JiiPee kirjoitti:Pakko palata aiheeseen luettuani yhdestä autoalan lehdestä jutun. Siinä todettin GT-R:n olevan erittäin vakava kilpailija Porshe 911 turbolle. Molemmissa autoissa näyttäisi olevan samat tehot (473hp) Nissanissa aavistuksen vääntö (587nm) ja painoa 1740kg eli 155kg enemmän kuin porschessa, kiihtyy 3.5s 0-100km/h ja on aavistuksen porschea nopeampi

Nissanin arviohinta on 85000 USD (37000USD vähemmän kuin Porsche). Tuon auton minä haluaisin, mutta

noh... unohdetaan koko juttu.
Miulle kelpais toi porssekin.
Mulle kelpais ainoastaan toi porsse.
Lähetetty: 15 Joulu 2007, 20:27
Kirjoittaja mattijus
Ottimo kirjoitti:
Hiuksia halkovia kysymyksiä nille jotka tietävät: eikös se moottorilta tuleva akseli pitäis kulkea muulla kuin kardaaniakselin nimellä koska se on moottorin ja vaihteiston välillä. Kääntyykö transaxel suomeksi väliakseliksi. Se toinen "eteenpäin menevä" akseli olis sitten "oikea" kardaaniakseli. Mikä on oikea käytäntö näissä nimityksissä ja millä perustein?
Kytkinakseli?
Lähetetty: 15 Joulu 2007, 22:17
Kirjoittaja R@gdoll
Topi kirjoitti:Ottimo kirjoitti:Kääntyykö transaxel suomeksi väliakseliksi.
Ei käänny. Transaxle on taka-akselin yhteydessä oleva vaihteisto.
-Topi Kuusinen
Eikös tuon suora käännös voisi olla "siirtoakseli"?
http://en.wikipedia.org/wiki/Transaxle
Eli tuon mukaan tarkoittaa juuri nivelakselia moottorin ja voimansiirron välissä.
Lähetetty: 16 Joulu 2007, 21:54
Kirjoittaja PP
Öljypohjan läpi menevää vetoakselia käytettiin aikanaan myös nelivetoisissa Sierroissa. Läpi menevä vetoakseli on kaksiosainen, eikä öljypohjan läpäisevä osa liiku pyörän liikeiden mukaan.
Lähetetty: 05 Helmi 2008, 23:35
Kirjoittaja jknracing
Tollasellahan on tosi hyvä vetää jääradallakin.
Hyvin jaksaa sutia...
Lähetetty: 06 Helmi 2008, 09:46
Kirjoittaja Joksa
R@gdoll kirjoitti:
Eikös tuon suora käännös voisi olla "siirtoakseli"?
http://en.wikipedia.org/wiki/Transaxle
Eli tuon mukaan tarkoittaa juuri nivelakselia moottorin ja voimansiirron välissä.
kyllä näin harrastelijapohjalta sanoisin, että nimenomaan vaihdelaatikon ja perävälityksen yhdelmä: "A transaxle, in the automotive field, is a component that combines the functionality of the transmission, the differential and the drive axle into one integrated assembly."
Lähetetty: 27 Heinä 2009, 23:07
Kirjoittaja MiNkO^^
lahdessa tälläinen pyörii aika paljon möysä/pyhättömäki alueella 2-3 kertaa nähnyt...aikasta rähee ja on ihan suomen kilvissä

Lähetetty: 28 Heinä 2009, 10:13
Kirjoittaja jknracing
^Se punainen majailee täällä pyhättömänmäellä. Oli näköjään 350Z vaihtunut vähän räheempään datsuniin.
Lähetetty: 28 Heinä 2009, 11:24
Kirjoittaja MiNkO^^
jknracing kirjoitti:^Se punainen majailee täällä pyhättömänmäellä. Oli näköjään 350Z vaihtunut vähän räheempään datsuniin.
ai se on sielt

Lähetetty: 28 Heinä 2009, 12:50
Kirjoittaja tammi
huh. Kävin juuri Porvoon autotalo Laakkosella ja siellä oli 2 kpl "geeteeärriä". Hopeinen oli oikein esittelykorokkeella ja musta koeajomahdollisuudella. En tosin kysynyt kenelle auto annetaan koeajoon

Kaiken kaikkiaan komea ilmestys!
Lähetetty: 28 Heinä 2009, 20:09
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Porissa vaikuttaa myös tuollainen laitos, rekisterikilpi tulee suoraan mallimerkinnästä. Olisikohan sama yksilö, joka oli TM:n testissä. Jazzien aikaan tuli parkissa olevaa Nisua ihmeteltyä. Epäilemättä tekniikka on erittäin kiehtova. Ajettavuus ja suorituskykykin varmasti kohdillaan, mutta ulkonäkö.. Mikä japanilaisia vaivaa? Perustylsän näköinen härpäke. Micrakin on arvokkaamman näköinen ilman maalaamattomia mustia muovihelmoja.
Muutaman kymmenen metrin päässä muuten sattui samalla hetkellä olemaan parkissa 360 Modena, jonka kohdalla jokaisen ohikulkijan kännykkäkamerat heiluivat, perustallaajat eivät juurikaan Nissanin kohdalla päätään kääntänyt. Pakko on kuitenkin mainita, että Ferrari poistui parkista yhteistyöllä Falckin hinauspalvelun kanssa, Nissan ehkäpä omin voimin.

Lähetetty: 28 Heinä 2009, 21:23
Kirjoittaja säksä
Puhutaanhan tälläkin foorumilla kerrankin autoista
Teknisesti kyllä melko hieno laitos, ulkonäkö nyt ei aivan täydellinen ole mutta ei tuo kyllä pahalta näytä.
Hyvä että malli on pelkkä gtr, tulee selvä ero noihin kunnon skyline getareihin.
Lähetetty: 28 Heinä 2009, 21:25
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Joo, nuo Skylinet alkaa olla jonkin sortin amisautoja tänäpäivänä e36 bemarien rinnalla! Sen verran suosittuja viiden vuoden takaiseen tilanteeseen.
Lähetetty: 28 Heinä 2009, 21:41
Kirjoittaja jeQQ
No muutenkin on yleistynyt tosi paljon nämä japskiautot! Tuonti lienee sen verran halvempaa kuin ennen.

Lähetetty: 28 Heinä 2009, 21:59
Kirjoittaja csr
mutta ulkonäkö.. Mikä japanilaisia vaivaa? Perustylsän näköinen härpäke. Micrakin on arvokkaamman näköinen ilman maalaamattomia mustia muovihelmoja.
Samaa mieltä. Eivät sentään laittaneet niitä jääkaapin oven kahvoja, jotka ovat 350Z mallissa. Lisätään vielä tyypillinen japanilainen kojetaulu, joka on karmea.
Pakko on kuitenkin mainita, että Ferrari poistui parkista yhteistyöllä Falckin hinauspalvelun kanssa, Nissan ehkäpä omin voimin.
Lainaus TM:stä:
"Huhut kertovat, että varomattomassa käytössä se syö (GT-R) kaksoiskytkinvaihteistoja kalliina välipaloina".
Mikä on varomatonta? Eikös se olekaan täydellinen?
Eli kyllä niitä on maailmalta tainnut useampiakin lähteä paikallisen Falkin matkassa.....
Lähetetty: 29 Heinä 2009, 00:03
Kirjoittaja Juza
MiNkO^^ kirjoitti:jknracing kirjoitti:^Se punainen majailee täällä pyhättömänmäellä. Oli näköjään 350Z vaihtunut vähän räheempään datsuniin.
ai se on sielt

Se on se.. kuulemma vaimo ei ollut kauhean innostunut vaihtoon! Auto taas ilmeisesti liikkuu aika sairaasti, en ole itse ollut kyydissä mutta tuttava ko. autoa kehui.