Sivu 1/1

Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM

Lähetetty: 15 Marras 2007, 16:05
Kirjoittaja tube68
Milloinkohan kyseenomainen auto rantautuu Suomeen? Saksassa noita näyttää olevan ja siinä voisi olla yksi vaihtoehto tulevalle autolle hamassa tulevaisuudessa :)

Lähetetty: 15 Marras 2007, 17:09
Kirjoittaja Kadotus
Brera on kyllä niiiin kaunis 8) Mutta kun tuota moottorivaihtoehtoa siihen ei näytä Suomen mallistosta tällä hetkellä löytyvän, pelkään pahoin että sitä ei ole edes koskaan tulossa (niinkuin ei varmaan saada Breran GTA-malliakaan :evil: ).

Helpoiten varmaan kuitenkin asiasta saa edes jotain osviittaa kun tiedustelee sitä suoraan Delta Motorilta (info@deltamotor.fi). Kyseinen moottorihan 159-mallistoon kyllä tuli tuossa pari kuukautta sitten että eihän sitä koskaan tiedä.. joten älä menetä toivoasi vielä :)

Lähetetty: 15 Marras 2007, 18:34
Kirjoittaja Silvio
Toivottavasti ei ikinä... Urheilu auto järkidieselillä,ja vielä italo... Jotain on menetetty...Ei olis alfasta uskonu vielä muuan vuosi sitten.. :?

Lähetetty: 15 Marras 2007, 19:55
Kirjoittaja Rasvis
Katse otsikkoon... PÄIN!

Ketjua siivottu. Jos on tarvetta keskustella jonkun teknisen ratkaisun sopivuudesta johonkin tiettyyn automerkkiin, sille voi etsiä tai avata sopivamman ketjun.

Lähetetty: 15 Marras 2007, 20:15
Kirjoittaja KJS
Mielestäni tuo JTDM kone ei ole lainkaan epäsopiva Breraan. 159:ä on tullut kokeiltua kaikilla muilla koneilla paitsi 1.9 JTS:llä ja omaan käyttöön (jos lompakko sallisi) tulisi ilman muuta JTDM, koska se sopii luonteeltaan parhaiten Alfaan. Tietysti Alfan omat bensakoneet (2.5 V6 ja 3.2 V6) ovat asia erikseen, mutta niitä ei Breraan saakkaan.

Toivottavasti saadaan Brera myös diesel koneella pian Suomeen. On nimittäin tosiaan mahtava mylly.

Lähetetty: 15 Marras 2007, 20:28
Kirjoittaja Silvio
Eikös tuossakin puhuttu sopiiko vai ei asetelmasta? Eli se Ei on se mielipide mitä ei hyväksytä?

Lähetetty: 15 Marras 2007, 20:35
Kirjoittaja jiiässä
Eikös 2,4 JTDm sopisi oikeen hyvin Breran ylipainoiseen koppaan..? Väännöllä heittäisi hyvin eteenpäin.

On melkonen ero painossa esim uuteen Audi TT:en verraten, kokoluokka kun on suunnilleen sama...*.

http://www.italiaspeed.com/

Täällä pieniä huhuja 159:n painonpudotuksesta uuden suurlujuus teräksen avulla... :wink:

Lähetetty: 15 Marras 2007, 20:56
Kirjoittaja Silvio
Ne "siivotut" voi kohdistaa mulle privana.En ehtiny näkemään....

Lähetetty: 16 Marras 2007, 08:35
Kirjoittaja HR
Silvio kirjoitti:Toivottavasti ei ikinä... Urheilu auto järkidieselillä,ja vielä italo... Jotain on menetetty...Ei olis alfasta uskonu vielä muuan vuosi sitten.. :?
Olen taipuvainen ajattelemaan hieman samoin. Olkoonkin vaikka kuinka hyvä yhdistelmä, niin jokin sotii koko ajatuksessa minulla pahasti vastaan. No koko Brera on alkanut sotia vastaan alkuinnostuksen jälkeen, järkälemäinen urheiluauto ja vielä Alfa Romeo :roll:

Lähetetty: 16 Marras 2007, 09:20
Kirjoittaja tube68
Ajattelin vain että nyt kun tuo uusi autovero iskee ja tulevaisuudessa uusi käyttövero niin voisi olla kannattavaa tuoda ko. auto Suomeen. Päästöt ei ole pahat ja suoritus kyky ihan OK (ei nyt mikään täydellinen supersportti), eikä kovin kova jano kun esim vertaa nykyiseen autoon :)

Lähetetty: 16 Marras 2007, 09:43
Kirjoittaja HR
^No jos nyt heitetään ennakkoluulot romukoppaan ja tuollaisesta autosta pitää niin varmastikkin JTDm on painavahkossa autossa ihan paikallaan ja käyttövero ei ole sitä luokkaa kuin V6:lla. Ja ehkä se Breran juttu ei alunperinkään ollut suorituskyky vaan ennemminkin ulkoinen olemus. Toisaalta eikös nyt kannattaisi nimenomaan tuoda V6 Brera maahan ja myydä se sitten heti ensi vuonna uudenkarheana pois kun uuden samanlaisen hinta on Suomessa noussut järjettömälle tasolle.

Itse olen vaan mieltänyt nämä Alfan arvot siten että ensin tulee ajettavuus ja sitten ulkoinen olemus ja perinteet. Brerassa ehkä ulkoinen olemus ensin ja sitten muut asiat.

Lähetetty: 16 Marras 2007, 11:24
Kirjoittaja Silvio
Käyttövero?Käyttökulut? Jos nämä asiat on niin tärkeitä että diesel suvaitaan urheiluauton nokalla niin käsittääkseni on sitten olemassa huomattavasti parempia dieseleitä kuin alfa....

Lähetetty: 16 Marras 2007, 12:03
Kirjoittaja HR
^No minulle on ihan sama millä muut ajavat joten kai voin suvaita dieselin urheiluauton nokalle. Se on sitten eri juttu millaisen auton itse valitsen.

Lähetetty: 16 Marras 2007, 21:50
Kirjoittaja Jarno
Kyllähän nokivasara olisi tollaseen nelivetotraktoriin ainoa oikea moottori.

Lähetetty: 19 Marras 2007, 09:18
Kirjoittaja Tazio
Diesel urheiluautossa? Miksei??
Noin nopeasti mietittynä en keksi urheiluautolle
määritelmää joka moista vastaan sopisi.

Vielä paremmin naku sopii GT-luokan kansanpainoksiin,
joka Brerakin loppujenlopuksi on.

Kun lisäksi huomioidaan Alfa Romeon bensakoneiden
tämänhetkinen tausta, en miettisi hetkeäkään tilaisinko
-hypoteettisesti - Brerani dieselinä tai bensana. Samoin, jos olisin
hankkimassa uutta Spideriä olisi senkin pellin
alla konsernin common-rail.

-Tazio

Lähetetty: 19 Marras 2007, 12:31
Kirjoittaja Jevgen
Tazio kirjoitti: Kun lisäksi huomioidaan Alfa Romeon bensakoneiden
tämänhetkinen tausta, en miettisi hetkeäkään tilaisinko
-hypoteettisesti - Brerani dieselinä tai bensana. Samoin, jos olisin
hankkimassa uutta Spideriä olisi senkin pellin
alla konsernin common-rail.

-Tazio
Tähän kun vielä lisätään tämä uuden autoveron vaikutus, joka käytännössä siirtää nuo isommat bensakoneet pykälää äveriäämpien leluiksi, ollaankin siinä tilanteessa, että vaihtoehdot yhä useammalle ovat: pelkällä startilla varustettu Alfa, Naku-Alfa tai ei Alfaa ollenkaan. Tulevaisuus ei meidän nautiskelijoiden kuvakulmasta näytä tässä suhteessa yhtään valoisammalle.

Kannattaa käydä ajelemassa noita dieseleitä ja sitten lopuksi Alfaa dieselinä. Kyllä sieltä se fiilis löytyy, vaikka kutoseen tottuneet joutuvat äänissä ja herkkyydessä vähän antamaankin periksi. Monessa muussa merkissä nämä ns. järjettömät asiat ovat paljon huonommin. Aika värittömiä, mauttomia ja hajuttomia ovat nykyautot. V*tuttaa jo pelkkä ajatus sellaisella liikenteeseen lähtemisestä niin paljon, että melkein mieluummin kävelee. Alfalla ajaessa ei tarvi kävellä, kun loppumatka. :wink:

Lopuksi ehkä kömpelöin otsikkoon liittämisyritys: Brera JTD kelpaisi näiden kokemuksien pohjalta paljon mieluummin, kuin audivolvomersubemari vastaava malli.

-persaukisen Ford-kuskin tilitys