Alfa Romeo 155 TI.Z ja GTAZ

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Alfa Romeo 155 TI.Z ja GTAZ

Viesti Kirjoittaja willez »

Surffailin netissä ja törmäsin tollasiin tosi harvinaisiin malleihin joita on enimmäkseen viety japaniiin päin. Kun tuossa GTAZ:ssa taitaa olla tuo Lancian turbokone hieman kutkuteltuna,mutta onko totta että tuossa TI.Z mallissa olisi 2.0TS 8-venanen josta otettu 170heppaa ? Jos jollain olis enemmän kuvia / tietoa kuin tuolta englannin kieliseltä wikiltä löytys ni pistäkää ihmeessä !

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Olen kans noihin törmännyt netissä, mutta aika vähän niistä löytyy tietoa. Videoihin en ole törmännyt ollenkaan.
Albumistani löytyy yks kuva gta:sta, mielestäni ainut hieno korisarja 155:seen :)

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Tässä joitain videoita

Alfa Romeo 155 GTA

155 GTA

Mut nää on vissii jotain "dtm" - vehkeit

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

DTM vehje oli 155 TI
VMP

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Olen aina luullut että 155 Zagato olisi yksi malli mutta näyttäisi olevan että niitä on todellakin ollut kaksi elikä tämä Zagatot menisi näin:
- 155 Ti Z - Alumiininelikko -93
- 155 GTAZ - Lancian nelikko plus neliveto (perustuu Q4:än?) - 95

Ja sitten nämä kilpurit
- 155 GTA - Kaksilitraisen Alfan nelikon kilpaversio jolla ajettiin WTCC:ssä
- 155 Ti - DTM versio pitkittäin asennettu V6, neliveto, putkirunko. Auto jolla oli yllättävän vähän tekemistä normaalin 155:sen kanssa.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Jossain taisi olla juttua, että toi dtm-v6 oli 90asteen kulmalla ja muutenkin ihan eri moottori kuin 155:n vakio asennus.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

155 Ti Z - Alumiininelikko -93
Tämä on aika harvinaisen oloinen malli, valmiiksi revitty se n 170 heppaa mitä siitä helpolla saada voi.. :-D

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

japanilainen sivu noista:
http://www.geocities.jp/esse_quattro/index.html

joku osaava voisi kääntää tuon ,)
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

Gasolina kirjoitti:Jossain taisi olla juttua, että toi dtm-v6 oli 90asteen kulmalla ja muutenkin ihan eri moottori kuin 155:n vakio asennus.
Ilmeisesti tarkoitat tätä mottia?
Kuva

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Jep, siinähän se.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Gasolina kirjoitti:Jossain taisi olla juttua, että toi dtm-v6 oli 90asteen kulmalla ja muutenkin ihan eri moottori kuin 155:n vakio asennus.
jeps 155:ssa käytetty vakiokutonenhan on 12 - venttiilinen versio 2.5:sta koneesta..

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Ahaa, eli 4-venttiili kansi 2.5 koneessa on ensi kertaa 156:ssa.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

^väärin.. Tallissani makaa laatikossa 155 Ti originaalit kannet.
24 valve Twin spark.


http://s177.photobucket.com/albums/w202 ... TM-kannet/
..ammattina autoslalom..

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

kumimuumi kirjoitti:^väärin.. Tallissani makaa laatikossa 155 Ti originaalit kannet.
24 valve Twin spark.


http://s177.photobucket.com/albums/w202 ... TM-kannet/
On kyllä hienot! Niin meinasin tuossa ylempänä vakio tuotantokoneita.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu kyllä kisa ja sarjatuotantokoneet on asia erikseen eli 2.5:na ensi esiintyminen 156:n nokalla ja kolmelitraisena taas 164:n keulalla..

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

No enpä ole tiennyt että 155:kin on automaattina :? Muistaakseni artc155 clubin sivuilla oli enemmänki kuvia Zagatosta.

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Täältä löytyy myös pari kuvaa: http://www.flickr.com/groups/zagato/pool/page7/ . Ja siellä on myös paljon muuta silmänruokaa, mm. edellisellä sivulla on muutama kuva käsittämättömän hyvän näköisestä coupe-Lanciasta. Sen vihreän ottaisin kiljuen 8) .

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jep Zagaton versio Delta Integralesta eli Hyena
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Vastaa Viestiin