Sivu 1/1
2.2. Aref Jämsänkoski
Lähetetty: 17 Tammi 2008, 20:07
Kirjoittaja Savo
Cuore Sportivo Invernale – talviajoharjoittelu, Jämsänkoski. Mitäs keski-suomen miehet sanoo jäätilanteesta?
Lähetetty: 17 Tammi 2008, 21:05
Kirjoittaja nakkis
Jotain väliltä huono - erittäin huono.
No ei, heitin arvion vain kelien perusteella. Joku joka on oikeesti selvittänyt asiaa korjatkoot, jos ei näin ole.
Pääseekö ei-jäsenet ajelemaan, jos alla on alfa?
Lähetetty: 17 Tammi 2008, 21:24
Kirjoittaja Epezi
Helkkari kun ei saa millään autoo tuohon mennessä valmiiksi

Lähetetty: 17 Tammi 2008, 22:29
Kirjoittaja Savo
nakkis kirjoitti:Pääseekö ei-jäsenet ajelemaan, jos alla on alfa?
Sun täytyy saapua jonkun kerhoon kuuluvan kanssa, ehkä sellaisen vois lahjoa lupaamalla muutaman takavetokierroksen
(Tämä tieto Areffin suhtautumisesta ei ole faktaa, koetan vaan saada itselleni etuuksia

)
Lähetetty: 18 Tammi 2008, 00:01
Kirjoittaja gYdEbUh
9.2 Lumipalloralli eli Fiat/Lancia kerhon talviratapäivä maaradalla, Alfat tervetulleita, tähän ehkäpä kauden ainoaan ratapäivään! ajo maksaa sen mitä ratapäivillä ajaminen maksaa muistaakseni, voi olla halvempaakin. Sijainti on Jämsän tietämillä. Lisäinfoa
http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=18219 Oma Alfa tuskin valmistuu tuohon kerpele..
Lähetetty: 18 Tammi 2008, 00:22
Kirjoittaja sataviisviis
Eipä sielä kovin kiva ole ajella jos on ihan sohjoa tai jopa sulaa. Mutta täytyy nyt kuitenki yrittää saada auto kuntoon.
Lähetetty: 20 Tammi 2008, 03:15
Kirjoittaja OL
No kappas, peräkkäisinä vkloppuina molemmat on rantapirtillä. Tässähän saattaa joutua vierailemaan porukoilla ahkeraan! Onko Arefilla käytössä myös maarata, vai pelkästään jää? (jos jäätä on)
Lähetetty: 20 Tammi 2008, 13:04
Kirjoittaja csr
Pari viikkoa aikaa tulla pakkasia ja siitäkin toisella pitäisi olla kunnolla kylmää.

Lähetetty: 20 Tammi 2008, 22:25
Kirjoittaja nakkis
Savo kirjoitti:Sun täytyy saapua jonkun kerhoon kuuluvan kanssa, ehkä sellaisen vois lahjoa lupaamalla muutaman takavetokierroksen

No mikäettei. Täytyy yrittää sumplia hommat nii, että pääsee paikalle.
Moneltakos ajelut alkaa? Varmaan paikanpäälläkin voi liittyä kerhoon? Ja onko sitä maarataa käytössä?
Lähetetty: 20 Tammi 2008, 22:50
Kirjoittaja Carlo Coppa
Ehdit varmaan liittymään kerhoon ennen tapahtumaakin. Ja Entusiasti -lehti, joka sisältyy jäsenmaksuun, on aivan erinomainen painotuote...
Lähetetty: 21 Tammi 2008, 16:21
Kirjoittaja nakkis
^Joo, näin varmaan täytyy tehdä.
Lehti on varmasti hintansa väärti, sitä en epäile hetkeäkään.
Lähetetty: 22 Tammi 2008, 16:39
Kirjoittaja TestarosaFinland
Jopa jos luntaa ei ole niin voisi jarjestaa alfa tapahtuman,ihan hyva idea jarjestamaan myos maalla.Mita raati ajatelee sellaisesta?
Lähetetty: 23 Tammi 2008, 19:44
Kirjoittaja OL
Kysymyksessäni tarkoitin sitä, kun tuolla rantapirtillä on myös se maarata. LCF:llä on ainakin ollut yleensä molemmat käytössä, sekä jää-, että maarata.
Lähetetty: 28 Tammi 2008, 21:39
Kirjoittaja Auristo
AREF:ilta kyselin Rantapirtin tilanteesta ja sain tämmöistä tietoa:
"Olen huomisaamuna yhteydessä sinne Rantapirtille ja kyselen mikä on tilanne. Todennäköistä on, ettei järvenjäälle päästä.
Alueella on kuitenkin kaksikin eri ajorataa mantereen puolella ja aikaisemmissa keskusteluissamme jo varmistin, että pääsemme niille ajamaan jos järviradasta ei tule mitään."
Ilmoittauduin mukaan

Lähetetty: 30 Tammi 2008, 13:37
Kirjoittaja nakkis
Carlo Coppa kirjoitti:Ehdit varmaan liittymään kerhoon ennen tapahtumaakin.
Voi per*ele. Yllättäen tämäkin unohtunut.
No luotetaan siihen, että paikanpäälläkin voi liittyä..
Monenko aikoihin muut ajattelivat nykäskylästä lähteä? Pitäiskö kokoontua johonkin ja ajella porukalla sinne?
Lähetetty: 30 Tammi 2008, 15:51
Kirjoittaja CHRdriver
Viiatti/lanza miehet ei ole ilmeisesti pariin viimevuoteen käyttänyt lainkaan jäärata, vaikka ajo jäällä olisi ilmeisesti ollut mahdollistakin...
luulis toisaalta, että se jäärata olisi mukavampi, kun maarata, koska siellä maaradallahan on puita ja hyppyreitä ja sun muuta, mutta ajaahan ne rallimiehetkin puitten välissä monttu tietä, mutta luulis, että jollain q4 breralla on mukavempi ajaa jäällä kun siellä maaradalla

Lähetetty: 30 Tammi 2008, 15:55
Kirjoittaja Auristo
Pitäiskö Jyväskylässä kokoontua noin 8.30? Ehdottakaa paikkaa.
Jyväskylän kautta ajavat pidempimatkalaiset voisivat myös liittyä joukkoon niin saataisiin komeampi saattue.
Lainaus AREF:in sivulta:
"Kokouksen ohjelma: klo 9.30-10.00 kokoontuminen, ohjaajakokous ja kahvit, klo 10-13 ajelua jääradalla, klo 13-14.30 lounas, klo 14.30 jälkeen lisää ajelua ja kotiin lähtö. AREF maksaa jääradan. Lounas on italialainen buffet 20 e/hlö ja maksetaan paikan päällä."
http://www.aref.fi/tapahtumat-vuosi.htm
Lähetetty: 30 Tammi 2008, 20:52
Kirjoittaja Savo
Petäjäveden kauttako ajatte? Mihinkä aikaan olette Esso Kyläsepällä? Vai onko se Esso enää?
Lähetetty: 30 Tammi 2008, 21:13
Kirjoittaja Auristo
Savo kirjoitti:Petäjäveden kauttako ajatte? Mihinkä aikaan olette Esso Kyläsepällä? Vai onko se Esso enää?
Kyläseppä käy hyvin, miten klo. 9.00? Miten muut, ketä tulossa?
Hello ihmiset, kerätään hyvä porukka kasaan!
Lähetetty: 31 Tammi 2008, 00:05
Kirjoittaja TestarosaFinland
Mäntästä tullaan suoraan Jämsään. Onko kelään ajoohjeita paikalle?
Voiko päästä paikalle jos ei ole AREF:n jäsen?
Lähetetty: 31 Tammi 2008, 00:48
Kirjoittaja gYdEbUh
TestarosaFinland kirjoitti:Mäntästä tullaan suoraan Jämsään. Onko kelään ajoohjeita paikalle?
Voiko päästä paikalle jos ei ole AREF:n jäsen?
Paikalle voi päästä vaikka olisi James May, mutta radalla saa ajaa kun liittyy AREF:n. AREF:n sivuilla luulisi olevan ajo-ohjeet samoin Fiat/Lancia klubin tapahtumat osiosta viikon päästä samassa paikassa olevassa tapahtumassa saattaa olla ajo-ohjeet. 020202.fi opastaa hyvin perille kun tiedät osoitteen. Itse koitan tulla Lancialla paikkeille mutta vielä on monta mutkaa taitettavana ennenkuin se onnistuu, mm. Vanteista/renkaista ei vielä mitään tietoa.
Lähetetty: 31 Tammi 2008, 03:10
Kirjoittaja OL
CHRdriver kirjoitti:Viiatti/lanza miehet ei ole ilmeisesti pariin viimevuoteen käyttänyt lainkaan jäärata, vaikka ajo jäällä olisi ilmeisesti ollut mahdollistakin...
luulis toisaalta, että se jäärata olisi mukavampi, kun maarata, koska siellä maaradallahan on puita ja hyppyreitä ja sun muuta, mutta ajaahan ne rallimiehetkin puitten välissä monttu tietä, mutta luulis, että jollain q4 breralla on mukavempi ajaa jäällä kun siellä maaradalla

Pari vuotta sitten olin tuolla Lancia clubin tapahtumassa. Kun ajetaan puhtaalla jäällä perusnastoilla, niin eipä se kovin hienoa puuhaa ole kun välillä tuntuu että kävellen menisi nopeammin mutkat lävitse. Pitoa ei ole mihinkään, auto vaan liukuu joka suuntaan. Tuolla maaradalla (varsinkin ennen kun se plaanaatuu) saa ihan erilailla vauhtia ja fiilistä, todella ajettavia mutkia jne. Yksi hyppyri ainoastaan, siihen voi sitten himmailla jos siltä tuntuu.
Tällä hetkellä näyttäisi vähän siltä omalla kohdalla, että menisi Jämsä Ralli tämän edelle.. Mutta katsellaan ja kuunnellaan.
Lähetetty: 31 Tammi 2008, 06:41
Kirjoittaja ärrä
TestarosaFinland kirjoitti:Mäntästä tullaan suoraan Jämsään. Onko kelään ajoohjeita paikalle?
Ajo-ohjeet löytyvät tältä Rantapirtin sivustolta:
http://www.kp-rantapirtti.fi/
Lähetetty: 31 Tammi 2008, 19:36
Kirjoittaja Savo
Auristo kirjoitti:Kyläseppä käy hyvin, miten klo. 9.00? Miten muut, ketä tulossa?
Hello ihmiset, kerätään hyvä porukka kasaan!
9.00 OK. Aika tasalaatuinen jono tulossa?
Lähetetty: 31 Tammi 2008, 19:40
Kirjoittaja Auristo
Savo kirjoitti:Auristo kirjoitti:Kyläseppä käy hyvin, miten klo. 9.00? Miten muut, ketä tulossa?
Hello ihmiset, kerätään hyvä porukka kasaan!
9.00 OK. Aika tasalaatuinen jono tulossa?
Siltä näyttää kun muita ei ole ilmoittautunut
Olen yhdeksältä Kyläsepällä hopean värisellä Alfalla, saadaanko edes värivaihtelua jonoon?
Lähetetty: 31 Tammi 2008, 21:26
Kirjoittaja nakkis
Eiköhän (ainakin) yks seiskafemmakin tuu mukaan..
Lähetetty: 31 Tammi 2008, 22:26
Kirjoittaja Savo
^^
Azzurro fantasia.
^Onko koko letka V6:sia?
Lähetetty: 31 Tammi 2008, 23:20
Kirjoittaja gYdEbUh
Onkohan joku ajatellut tulla peräti 30km etäänpää?

Huvittavaa kun katsoo kartasta sijaintia. Itse pyrin tulemaan Lanzalla paikkalle Lahdesta mikäli saan temput tehtyä huomenna. Mistään letkasta ei viiti puhua kun voi olla että auto tulee ajamisen sijaan hinaamalla tai trailerilla, mutta luultavasti myöhässä ainakin

Lähetetty: 01 Helmi 2008, 08:50
Kirjoittaja Savo
^Mikkeli ei ole Jyväskylän kaupinginosa
Toisaalta, kyllähän minä tänään lähden Petäjävedelle ja sieltä sitten Rantapirtille. Enkä minäkin sitten tulen alle 30 kilometrin päästä.
Lähetetty: 01 Helmi 2008, 09:29
Kirjoittaja Savo
Savo kirjoitti:^Mikkeli ei ole Jyväskylän kaupinginosa
Toisaalta, kyllähän minä tänään lähden Petäjävedelle ja sieltä sitten Rantapirtille. Ehkä minäkin sitten tulen alle 30 kilometrin päästä.
Lähetetty: 01 Helmi 2008, 11:44
Kirjoittaja nakkis
Savo kirjoitti:
^Onko koko letka V6:sia?
V6 on vielä pahasti vaiheessa, ja kaikenlisäksi talviteloilla.
Tessulla siis startataan matkaan.. Yritän tulla klo 9.00 siihen kyläsepälle kanssa.
Lähetetty: 02 Helmi 2008, 01:13
Kirjoittaja TestarosaFinland
Eikö tämä Rantapirti ole loma paikka? yritin selvittää osoitteen,mutta kun en tunne Jämsää

ehkä voi liityää jotenkin letkaan?
Lähetetty: 02 Helmi 2008, 16:34
Kirjoittaja nakkis
Dodiin, ajelut on nyt tältä erää ajeltu.
Näin ekakertalaisena täytyy kyllä sanoa, että oli erittäin positiivinen kokemus. Hauskaa riitti!
Penkatkin saivat olla muitten osalta ilmeisesti rauhassa, mitä nyt allekirjoittanut sinne kerran koitti sovitella alfan keulaa..
Ainoana miinuksena sanottakoot, että rata meni aika äkkiä huonoon kuntoon.
Muutaman asteen olis tarvinnu pakkasta.
Fotoja ja videoita tuli muutamia rätkittyä. Tulee näytille joskus, jos tulee..
Jos joku sattu räppäseen meikän kinneristä jotain kuvia, niin otan ilomielin vastaan.
Lähetetty: 02 Helmi 2008, 17:10
Kirjoittaja Auristo
^ Minäkin olin ensikertalaisena mukana ja hyvä porukka sekä fiilis tuolla oli. Rata tosiaan oli hieman röykkyinen ja kerran tuli vedettyä siihen hyppyriin oikein kunnolla

Oli hyvä ottaa tuntumaa auton käyttäytymiseen ääritilanteissa ja päästellä muutenkin kunnolla mitä ei voi tieliikenteessä tehdä. Leikkimielinen keilaratakisa oli myös ihan hauska
Jäärata olisi ollut kiva mutta eihän näille keleille mitään voi

Lähetetty: 02 Helmi 2008, 17:16
Kirjoittaja gYdEbUh
Mulla oli hauskaa valmistella tuloa mutten päässyt tulemaan. Laitoin Lancisen ajoon eli n.1 000+e verot ja katsastusmaksut antaa kohta kuulla itsestään ja ostin puoliltaöin Integralen alkuperäsvanteet Keravalta, renkaat jäi puuttumaan. Noh hauskaa oli ja ensi viikolla sitten tyytyminen Fiat/Lancia päiville samalle paikalla mega grin johon toivotaan Alfojenkin osallistumista.
Lähetetty: 02 Helmi 2008, 18:31
Kirjoittaja CHRdriver
Monen aikaan ajoitte siellä maaradalla?
Ainakin sillon kun käytiin piipahtamassa siellä niin se maarata oli aika onnettomassa kunnossa...

Lähetetty: 02 Helmi 2008, 18:39
Kirjoittaja Auristo
Puolenpäivän aikaan ajeltiin. Parissa kohtaa rataa on sellaiset reiät ja montut että pitää ajaa ihan kävelyvauhtia ettei hajota autoa. Muuten voi päästää ihan vauhdikkaasti. Hyppyriä kannattaa varoa, ajoin siihen kolmosella kaasu pohjassa ja alastullessa muovinen pohjalevy otti kontaktia maahan oikein huolella. Mitään ei kuitenkaan hajonnut

Lähetetty: 02 Helmi 2008, 19:05
Kirjoittaja nakkis
Tuossa vähän omaa suhailua radalla.
Onneks tuli tehtyä se pohjalevy, kyllä se itelläkin oli aika kovilla välillä.
E: Täytyy melkein imee pätkät suoraan koneelle, jos haluaa katella..
Lähetetty: 03 Helmi 2008, 20:21
Kirjoittaja Savo
Kivaa oli, iso kiitos järejestäjille ja myös muille osanottajille.
Ja tietysti Nakkikselle erityiskiitos 75:tos kokemuksesta.
Lähetetty: 03 Helmi 2008, 21:50
Kirjoittaja TestarosaFinland
Mukava tapahtuma oli ja sain tutustua vielä yhteen foorumilaiseen eli Nakikseen

Olisi hyvä jos kaikki osanottajat sanovat millä autoilla ne tuli paikalle niin tiedetään "about the face behind the mask"

Minä olin valkoisella 33:lla
Lähetetty: 05 Helmi 2008, 10:04
Kirjoittaja ärrä
Lähetetty: 05 Helmi 2008, 20:04
Kirjoittaja Savo
Ajovirhe
Autoa kuuluu kuljettaa tien suuntaisesti, eikä vinottain.
Lähetetty: 09 Helmi 2008, 21:09
Kirjoittaja gYdEbUh
Jees. Eli Lancia/Fiat Kievarin pippalot päättyivät tuossa joku aika sitten ja meininki oli hulppea. (paitsi omassa ajosuorituksessa) Yksi 166 viihtyi radalla hetken ja 33 4x4 loppuun asti! Taputapu. Rata oli ihan ajettavissa yhtä vallihautaa lukuunottamatta mihin tuo iso Alfa(kin) upposi. Joten rataa ajettiin lähinnä peltoa ympäröivää osaa. Kaikki vehkeet taipui mutkiin lintalla omaa ritsaa lukuunottamatta

Auto puski kerpeleesti ja tämän ansiosta Lanzan puskuri muistutti pariin otteeseen pussieläintä mutta palautui onneksi miltei kokonaan. Öljynjäähdyttimen rivat lumi vei miltei kokonaan mennessään

Eipä noita sinänsä tarvitse kuin korkeintaan Ahvenistolla. Saimme luultavasti aikaan näyttävämmän tilanteen kuin viimeviikonloppuna kun yksi Fiiatti meni miltei koko pääsuoran takalumiseinän läpi kylki edellä

Lähetetty: 09 Helmi 2008, 22:59
Kirjoittaja Midi
gYdEbUh kirjoitti:Jees. Eli Lancia/Fiat Kievarin pippalot päättyivät tuossa joku aika sitten ja meininki oli hulppea. (paitsi omassa ajosuorituksessa) Yksi 166 viihtyi radalla hetken ja 33 4x4 loppuun asti! Taputapu.
gYdEbUh kirjoitti:
Saimme luultavasti aikaan näyttävämmän tilanteen kuin viimeviikonloppuna kun yksi Fiiatti meni miltei koko pääsuoran takalumiseinän läpi kylki edellä

Sain jopa tallennettua videolle tämän suorituksen.
http://kotisivu.dnainternet.fi/karimaa/ ... ralli2008/
(3gp videot saa auki kun metsästää googlella codecin)