Venemessujen kaunein kukkanen
Lähetetty: 09 Helmi 2008, 19:13
Kävin pitkästä aikaa oluella venemessuilla. Ainoa pysähdyttävä laite oli Busterin uusin vene. Suunnittelussa oli selvästi käytetty muotoilijaa. Mehukkaita detaljeja löytyi ja visuaalinen kokonaisuus toimi. Laite poikkesi edukseen sekä vanhoista peltipurkkibusterista että monesta kilpailijastaan. Harmi etten ottanut siitä kokokuvaa, tässä Googlesta löytynyt piirros:

Syy miksi kokokuva jäi ottamatta oli keulaluukku. Sekä kannen että lasin yli menevä,
sivuun liukuva patentti sai satunnaisen veneilijän haukkomaan henkeään.

Oli messuilla muitakin patentteja, joiden pitkäikäisyys oli tuomittu jo piirustuspöydällä, mutta tämä oli ehkä ennätys. Tuolilta näyttävässä ovisysteemissä ei ollut runkoa. Lasinen "selkänoja" piti "istuinta" ylhäällä. Mitään metallirunkoa ei lasin tukena ollut. "Istuimen" alla oli hutero pyörä. Patentti aivan kuin odotti sitä aaltoa, joka horjauttaa kipparin astumaan luukun päälle ja rosauttamaan koko kyhäelmän palasiksi kannelle.
Tämä on tietysti törkeää panettelua kun kerrankin joku on tosissaan yrittänyt muotoilla jotain. En edes kokeillut koko patenttia. Voihan se kestääkin käytössä.

Syy miksi kokokuva jäi ottamatta oli keulaluukku. Sekä kannen että lasin yli menevä,
sivuun liukuva patentti sai satunnaisen veneilijän haukkomaan henkeään.

Oli messuilla muitakin patentteja, joiden pitkäikäisyys oli tuomittu jo piirustuspöydällä, mutta tämä oli ehkä ennätys. Tuolilta näyttävässä ovisysteemissä ei ollut runkoa. Lasinen "selkänoja" piti "istuinta" ylhäällä. Mitään metallirunkoa ei lasin tukena ollut. "Istuimen" alla oli hutero pyörä. Patentti aivan kuin odotti sitä aaltoa, joka horjauttaa kipparin astumaan luukun päälle ja rosauttamaan koko kyhäelmän palasiksi kannelle.
Tämä on tietysti törkeää panettelua kun kerrankin joku on tosissaan yrittänyt muotoilla jotain. En edes kokeillut koko patenttia. Voihan se kestääkin käytössä.