Sivu 1/1

Wanha fiiu kunnon myllyllä

Lähetetty: 14 Helmi 2008, 08:36
Kirjoittaja alfa164
Aika raju kone tuossa,onkohan mailman suurin nelipyttyinen?
Huippunopeus 290km/h
Teho 290hp
4-sylinterinen moottori
Moottorin tilavuus 28,4 litraa
neliveto
http://www.piemonte-online.com/Magazine ... 00hp11.JPG

Lähetetty: 14 Helmi 2008, 08:39
Kirjoittaja Seiska5mma
"Nothing beats cubic inches"?

Kuva

Lähetetty: 14 Helmi 2008, 09:14
Kirjoittaja Tazio
Tuo linkki ei auennut. Mutta kyseessä täytyy
olla Fiat S76? Muistelisin, että tuo 290 km/h on
vahvistamaton Amerikasta raportoitu tulos.

Todistettavasti vanhalla mantereella Nazzarro
tempaisi tuolla vain vaatimattomat 240 km/h.

Ennen oli autot puuta ja miehet rautaa!

-Tazio

Lähetetty: 14 Helmi 2008, 09:36
Kirjoittaja Gasolina
Huh huh, mikä laite!

Lähetetty: 14 Helmi 2008, 10:20
Kirjoittaja Seiska5mma
Linkki: http://www.piemonte-online.com/Magazine ... 11-13.html

S 76 300 HP - RECORD 1911
Costruita come vettura per battere il record mondiale di velocità, eroga una potenza massima di 290 CV.
Nell'aprile del 1912 a Long Island percorre il miglio a circa 290 km/h

Lähetetty: 14 Helmi 2008, 10:40
Kirjoittaja Tazio
Eipä aukea tuokaan, Soneralla taitaa olla
jotain vaikeuksia.

Mutta, tuo Long Islandin 290 km/h siis ei ymmärtääkseni
pidä paikkaansa. Siitä löytyy maininta jostain
sen aikaisesta amerikkalaisesta lehdestä ja se on
kulkeutunut myös ainakiin yhteen Fiat-historiikkiin.

NB! Toinen juttu minkä huomasin vasta nyt: tuossa
alkuperäisessä lähteessä sanotaan että vehje olisi
nelivetoinen. Se ei pidä paikkaansa, S76 oli takavetoinen
- ketjuveto.

-Tazio

Lähetetty: 14 Helmi 2008, 10:56
Kirjoittaja juhala
jos katsoo esim renkaita niin aika äkkiä EI tulisi mieleen lähteä testaaman huippuja ko. vehkeellä....
:shock:

Lähetetty: 14 Helmi 2008, 11:14
Kirjoittaja Tazio
No nyt rupesivat kuvat ja linkit pelaamaan!

Tuo on ehdottomasti S76!

Oli takavetoinen eikä kulkenut 290 km/h!

A. Duray tempaisi tuolla '13 pohjat - 212.69 km/h
lentävällä kilometrillä. Eli ei edes sitä 240:tä
jota hätäisesti muistelin, joku tehtaan inssi
spekuloi aikanaan Nazzarron kanssa että
laite pystyisi moiseen nopeuteen.

Durayta tarvittiin kun Pietro Bordino ei '11 suostunut
Brooklandssissa ylittämään 150 km/h nopeutta.

Aiemmin mainitsemani legendaarinen Felice Nazzarro
piti tätä 'il Monstro Torinese':ksi ristittyä petoa
erittäin hankalana ajaa, eikä ollut tällä halukas
kilvanajoon.

Kaunis pirulainen!
-Tazio