Sivu 1/1

Huohotinputkivaroitus eteläisen Suomen teille

Lähetetty: 16 Helmi 2008, 18:30
Kirjoittaja Seiska5mma
Muistutukseksi niille, joiden kärryissä on jäätymiseen taipuvainen huohotinputki: nyt se jäätyy myös kehä kolmosen sisäpuolella.

Tiedän tämän, sillä jouduin juuri keskeyttämään puhelun vaimolle sanoihin "siis pesuainetta ja maitoa, täytyy lopettaa, seison punavaloissa ja ilmeisesti auto palaa."

Ei se loppujen lopuksi palanut. Kyllä sakemannit osaavat, öljytikussa on pienet kynnet, jonka ansioista se ei lennä irti ja heitä kaikkia öljyjä suoraan pihalle. Öljytikusta tuleekin sprinklerin pää, joka sumuttaa öljyä tasaisesti koko konehuoneeseen. Katsastus ensi viikolla.

Re: Huohotinputkivaroitus eteläisen Suomen teille

Lähetetty: 16 Helmi 2008, 18:33
Kirjoittaja italia
Seiska5mma kirjoitti: Öljytikusta tuleekin sprinklerin pää, joka sumuttaa öljyä tasaisesti koko konehuoneeseen. Katsastus ensi viikolla.
No onneksi ostit sitä pesuainetta, nythän sille on sitten tarvetta... :mrgreen:

Lähetetty: 16 Helmi 2008, 18:57
Kirjoittaja milanonmies
Meikkis kävi eilen leimalla: -käytännössä koko talven eka pakkaskäynnistys 33:selle ja siitä suoraan konttorinpihamaalle jäätymään ja odottelemaan sopivaa hetkeä leimaamiseen-->puolenpäivän jälkeen kävin hakemassa tötterön pois ja ainut merkintä hyväksyntälappusessa oli moottorin öljyisyydestä. Löin auton tulille ja samantien ARC:kki vilkutteli öljynmäärän valoa: Pelllin avattuani havaitsin öljytikun nousseen pussamaan konepeltiä sillä seuraksella että moottoritilan oik. puoli oli saanut komian öljykoristelun:)

Ei muuta kun kurkkaamaan että koneessa oli riittämiin öljyä ja siitä sitten muutaman kilsan päähän duunipaikan pesuhalliin Alffan huohotuista lämmittelemään.

Katsastussedillä oli ollut varmaan jännää seurata etanan tavoin öljyvanaa perässään vetävän alfien edesottamuksia katsastushallissa kun öljytikku tursuttelee ylijäämää ulos minkä kerkeää halki:D

Lähetetty: 16 Helmi 2008, 18:57
Kirjoittaja mattijus
iS:n huohotinletku nätissä limakerroksessa, vielä tuosta näköjään ilma kulki läpi :lol:

Lähetetty: 16 Helmi 2008, 19:03
Kirjoittaja Seiska5mma
Mulla on metrin haitariputken päässä limsapullon kokoinen säiliö. Varma pommi, jos ei tajua niistää räkää sieltä syksyllä. Siihen miinaan piti kävellä suorin vartaloin, vaikka just viime syksynä kehuin itseäni kaikille, että olinpas fiksu kun putsasin sen ajoissa.

Nyt piti vielä vetää jengat tappiin kun piti näyttää Volvolle, miten 44 kW lähtee rampista.

Lähetetty: 16 Helmi 2008, 20:18
Kirjoittaja Tiige
Niin, kannattaa vaan toivoa että mehut lentää tikunreijästä, eikä vaikka molemmista kampiakselin stefoista, kuten 164:n kanssa voi käydä. Se syö miestä rotan lailla kun kampeaa vaihdelaattikkoa pois yhden stefan takia. Suosittelen kunnon rööriä suoraan maahan.

Lähetetty: 13 Touko 2010, 15:50
Kirjoittaja Epezi
Pääsin tänään vihdosta viimein vähän kurkkimaan projekti 164 V6:sta. Oireita oli paksu savu pakoputkesta, jäähdytineste katoaa, moottorin jakopäänpuolinen pääty valuu öljyä.

Epäilykset oli että kansipahvi on rikki ja vuotaa nesteet palotilaan. Otin tulpat irti ja ei havaintoa nesteestä, mutta öljyä sitten niin perkeleesti. Koko moottori väliltä ilmansuodatin-palotilat valui öljyä. Öljynhuohotin aivan tukossa, painoin paineilmaa ja lykkäs kivan lontin paskaa sisältään.

Neste vuotaa yhdestä letkun pätkästä.
Jakopään öljyvuotoa ei vielä löytynyt, täytyy ensin saada nesteet pysymään sisällä niin pääsee kunnolla lämmittään.

Lähetetty: 13 Touko 2010, 17:17
Kirjoittaja Seiska5mma
Harmi homma. Mietin samalla, että tuohan voisi tarkoittaa, että on promillen mahdollisuus, ettei mulla ole kansi tai pahvi paskana Alfassa. Tosin, muutaman tuhannen kilometrin kesäajolla ei taida huohotinta saada tukkoon. Eikä mistään vuoda mitään.

Samaa paskaa meikäläisen Hondassa, ja kyllä vuotaa:
http://www.dynamiitti.com/forum/viewtopic.php?t=54855