Sivu 1/1

kun eläkevakuutus pettää...

Lähetetty: 24 Helmi 2008, 21:00
Kirjoittaja tzrp

Lähetetty: 24 Helmi 2008, 21:20
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Tuo F40 on pakko olla replica, ei voi muuten ymmärtää :crazyeyes: . Yllättävän monta GT3500:sta, DB4:sta ja Miuraa tuolla riutui. Dinon nykyhinnoilla kannattaisi kyllä poimia tuokin yksilö pois ja laittaa kuntoon. Testarossan pölyttymisen ymmärtää kun värisilmä on noinkin pahasti pettänyt. Toivottavasti edes Joop Stoltze käy noita keräämässä talteen.

Olikos se musta auto, jonka perä oli kasvillisuuden peitossa Abarth?

Lähetetty: 24 Helmi 2008, 21:27
Kirjoittaja Pasi
No nyt löyty selitys mihin kaikki maailman Montrealit on joutunu :P

Lähetetty: 24 Helmi 2008, 21:30
Kirjoittaja alfista
Onko nuo samassa paikassa kun niistä on ollut paljon juttua eri blogeilla?

Lähetetty: 24 Helmi 2008, 21:30
Kirjoittaja KJS
Tuosta F40:stä oli ennenkin palstalla juttua ja se on replica. Oiskohan Pontiac Fiero kyseessä. Nuo Montrealit ja Miurat pisti erityisesti silmään.

Lähetetty: 24 Helmi 2008, 22:10
Kirjoittaja Gasolina
alfista kirjoitti:Onko nuo samassa paikassa kun niistä on ollut paljon juttua eri blogeilla?
Taatusti ei. Esim palanut 365GT 2+2 on ollut myynnissä uk.ssa Eurospares:lla ainakin pari vuotta. Lisäksi mun mielestä verkko-ovi kopissa olevat Testarossa ja Porsche tuntuis olevan jossain lähi-idässä, samoin f40 replica. Kyllä noi kuvat on kopioitu ihan mistä vaan on silmään sattunut.

E: Myös Countach, Espada ja Urraco on suoraan Eurosparen valikoimista.

Lähetetty: 24 Helmi 2008, 22:23
Kirjoittaja Riccardo
Onhan tuo automiehen silmin pyhäinhäväistystä! Miten ihmeessä noita autoja edes saa tuollaiseen kuntoon?!

Ei se raha tuo ainakaan sivistyneisyyttä autonpitoon...

Lähetetty: 25 Helmi 2008, 15:49
Kirjoittaja Vittorio Jano
...mutta sen puute saattaa johtaa nähdyn kaltaisiin lopputuloksiin.

TVR:n jäämistö oli myös aika vaikuttavan näköinen.

Lähetetty: 25 Helmi 2008, 22:27
Kirjoittaja Gasolina
Joskus on tullut itsekin pohdittua miksi hieno ja kallis auto jää lojumaan oman onnensa nojaan takapihalle. Jotenkin hienosta autostakin on jossain vaiheessa tullut vain "ikävän vanha". 80-lukuiset Maseratit ja vaikka Jaguarit on hyviä esimerkkejä tästä. Auto irtoaa pikkurahalla, mutta on silti kallis korjata. Autoliike ei maksa näistä vaihdossa juuri mitään. Helppo arvata miten lopulta käy.

Lähetetty: 25 Helmi 2008, 22:57
Kirjoittaja TestarosaFinland
^
No kyllä Jaguarista ja Mazeratista se on totta, mutta miten selität Espadan tapauksia? ei se halpa ollut koskaan eikä tule olemaan :crazyeyes:

Lähetetty: 25 Helmi 2008, 23:12
Kirjoittaja Gasolina
Heh joo, en osaa selittää näitä juttuja. Kuitenkin urheiluauto merkeistäkin 2+2 mallit pitää hintansa huomattavasti huonommin. Esim juuri Espada. Ferrarilta vaikka 308GT4 ja Mondial.

Lähetetty: 25 Helmi 2008, 23:15
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Gasolina kirjoitti:Joskus on tullut itsekin pohdittua miksi hieno ja kallis auto jää lojumaan oman onnensa nojaan takapihalle. Jotenkin hienosta autostakin on jossain vaiheessa tullut vain "ikävän vanha". 80-lukuiset Maseratit ja vaikka Jaguarit on hyviä esimerkkejä tästä. Auto irtoaa pikkurahalla, mutta on silti kallis korjata. Autoliike ei maksa näistä vaihdossa juuri mitään. Helppo arvata miten lopulta käy.
Tässä yksi esimerkki; polkupyörän hinnalla suht siistiltä näyttävä 222. Huoltokustannusten pelko karsinee useimmat ostajakandidaatit.
Hemmetti hokasin, että siinähän lukee kyljessäkin bicycle :)

Lähetetty: 26 Helmi 2008, 01:34
Kirjoittaja TestarosaFinland
Gasolina kirjoitti:Heh joo, en osaa selittää näitä juttuja. Kuitenkin urheiluauto merkeistäkin 2+2 mallit pitää hintansa huomattavasti huonommin. Esim juuri Espada. Ferrarilta vaikka 308GT4 ja Mondial.
Se on kyllä totta, että ne pitävät hintansa huonommin, esim. Espada vs. Countach, mutta kuitenkin halvin "paska" Espada, jossa on laittoa maksaa reilusti yli 10 tonnia...Jos on jotain laittoa niin joka tapauksessa kannattavampi on korjata tai pistamaan sen taliin ja odottaa parempia aikoja, mutta hylättää? :? Minun villi veikkaus että kysessä on varastettuja vehkeitä(suurin osa ainakin)...

Lähetetty: 26 Helmi 2008, 09:49
Kirjoittaja Laku
Miksi varastaa lojuun pihaan?

Eiköhän se vaan o niin, että joillekin ne vaan on kulkuvälineitä ja kun hinnat on vähän halvemmat kun Suomessa , niin ei viitsitä korjauttaa isoo vauriota esim. koneessa vaan jätetään palmun alle ja ostetaan uus persuksen alle.

Lähetetty: 26 Helmi 2008, 10:12
Kirjoittaja TestarosaFinland
^
Minun mielestäni tämä pätee jos alfa esim. jouttunut ei harrastajan omistukseen sen halvan hinnan vuoksi(käytettynä) tai Mazerati(esim.222), jossa perushuolto maksaa enemmän kuin koko auto. Mutta Lamborghinin ja varsinkin niin vanhan kuin Espadan ostavat harrastajat, jotka ymmärttävät asiaa ja joilla on myös rahaa, koska vain hullu voi ajatella että sen ylläpito kulut vastaavat joku "kansa" auton kuluja(hinnasta kyllä vastaa)-viimeisen päälle laitettu Espada maksaa Saksassa n. 50000€

Lähetetty: 26 Helmi 2008, 11:56
Kirjoittaja Gasolina
Noista autoista useimmat on seisseet vuosia, jopa vuosikymmeniä. Varaosien hankkiminen takavuosina on ollut paljon työläämpää kuin nykyään, siinäkin voi olla osasyy.

Lähetetty: 26 Helmi 2008, 12:54
Kirjoittaja Sleepperi
Nuo TVR:t lienee jotain tehtaan testikalustoa tms? Kovasti kävi sääliksi tuota De Tomaso Panteraa.. Ihme ettei ohikulkijat ole purkanu noita osiksi tai polttanut/muuten vaan hajoittanut.


edit: hagger16 :mrgreen:

Lähetetty: 26 Helmi 2008, 13:00
Kirjoittaja hagger16
Sleepperi kirjoitti:Ihme ettei ohikulkijat ole purkanu noita osiksi tai polttanut/muuten vaan hajoittanut.
Siitä voikin päätellä, ettei kuvia ole otettu Lappeenrannasta.. :mrgreen:

Lähetetty: 26 Helmi 2008, 17:19
Kirjoittaja Riccardo
Onhan se suorastaan rikos päästää klassikot tuollaiseen kuntoon. Jokuhan kertoi tuolla bongaustopicissa bonganneensa Aston Martinin, kiva uittaa tuollaista suolapaskassa! Ei tulisi ihan heti itselle mieleen. Kyllä fiksut kaverit pitää hienot (lue: kalliit) autot talvet visusti tallin pohjilla.