Arkkitehti

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Arkkitehti

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Ciao,

Nyt olisi haussa arkkitehti. Jotta Alfaa tulisi tässä käsiteltyä, niin kokonaisuuteen kuuluu tietysti autotalli, jossa Alfaa säilytetään/huolletaan.

Tähtäimessa on nyt tontti, joka vastaa kaikkiin niihin haasteihin, jotka olen sille asettanut. ns. unelmatontti. Eteenpäin en osaa nyt mennä - ymmärrän, että tarvitsen arkkitehdin. En vain tunne yhtäkään.

Ymmärrän myös, että arkkitehdin valinta saattaa ratkaista koko loppuelämän asumismukavuuden, joten pitäisi löytää hyvä. Talotehtaiden kautta löytyy tietysti osaajia juuri heidän materiaaleilleen, mutta kun en nyt tässä vaiheessa ihan vielä haluaisi naimisiin talotehtaan kanssa.

Perustalo (~ 1½ krs) + iso autotalli täytyisi suunnitella/piirtää. Kustannustehokkuus lienee muotisana, jollaista olen hakemassa. Matalaenergia ja kivinen talo (harkko) olisi tarkoitus tehdä. Niin, ja Uudellemaalle.

Onko osaajia (saa pistää pm:ää) tai suosituksia hyvistä kokemuksista?

Kiittäen etukäteen.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

simo
Viestit: 76
Liittynyt: 02 Loka 2004, 19:36
Car(s): Alfa 75 3.0V6 QV
(ex Alfa 156 2.5 V6 -98 ja ex Alfa 155 2.0 TS -94)
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja simo »

No jos tuo kustannustehokkuus aloitetaan jo suunnitteluvaiheessa niin en vättämättä käyttäisi arkkitehtia, vaan perus osaava rakennusinssi hoitaa homman taidolla ja edullisempaan hintaan. Tosin talosta todennäköisesti saa persoonallisemman kun sen suunnittelee arkkitehti ja ymmärtäähän ne inssitki rahan päälle :wink:

Tuo suunnittelu homma on sellaista mitä itsekin mielelläni tekisin ja omaksi huvikseni kaikkea suunnittelenkin pöytälaatikkoon, koulutus (talonrakennusteknikko=rakennusmestari) sen mahdollistaisikin, mutta en oikein ole kuullut, että rkm olisi yleisesti suunnitelijana "ulkopuolisilla" firmoilla. Kotona iltatöinä suunnittelua tekeviä sitten onkin, mutta pitää sitä olla vapaa-aikaakin olla alfan kanssa.

Noh, asiaan, kokemusta ei tuolla päin suomea toimivista suunnittelijoista ole mutta linkin voin heittää mistä pitäisi ammatti-ihmisiä löytyä http://www.rkl.fi/asiantuntijapalvelut/ ... ittelijat/

Tsemppiä projektiin ja jotain infoa sit joskus tännekin uudesta tallista :mrgreen:

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Riippuu vähän kunnasta, että saako enää rakennusinssi suunnitella edes koirankoppia... Muuten olen kyllä samaa mieltä edellisen puhujan kanssa, ei siihen (periaatteessa) arkkitehtiä tarvita - se on vain turha välikäsi, kun ne piirustukset joutuu insinööri joka tapauksessa tekemään uusiksi arkkitehdin jäljiltä :lol:
I do my loving in the winter.

mopokuume
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Loka 2007, 19:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mopokuume »

Laitoin PM, suosittelen on varmasti hyvä
Tämäkin tuli hankittua rakkaudesta muotoiluun.

Vastaa Viestiin