Mitä bensaa käytät Alfassasi?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Mitä bensaa käytät Alfassasi?

95
73
66%
98
24
22%
V-Power (99+)
13
12%
 
Ääniä yhteensä: 110

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Mitä bensaa käytät Alfassasi?

Viesti Kirjoittaja PSS »

Kiinnostaisi tietää mitä bensalaatua pistätte Alfaanne. Oletteko huomanneet suorituskyvyssä eroja vai säätääkö ECU kaikista oktaaneista samat hepat ajan kanssa?

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Kaikkia noita tulee tankattua, eniten kuitenkin 95E:ä
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Teboilin 98 pääasiassa. Kanta-asiakaskortilla saa sen pikkuisen alennuksen.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Lyijytöntä olen käyttänyt.

(Kaikkia yllämainituista kokeilin, hinta oli ainoa, mistä erot huomasi)
VMP

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Ysikasia kun ilmeisesti on sen verta korkeat puristukset että sitä tähän 33:seen suositellaan.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

98 yleensä, pyhäisin voi tankata V-Poweria
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

En ole keksinyt hyvää syytä käyttää ysiviitosta tymäkämpää.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Vaimon ajellessa 95:ta ja kesäisin tymäkämpiä. V-Powerin ja 98:n eroa en ole huomannut, mutta näiden kahden eron 95:een huomaa mielestäni tyhjäkäynnillä (joka on tasaisempi/parempi) ja korkeilla kierroksilla.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

166:ssa 95e, Spiderissa ja GTV:ssä 98e.
V-Powerilla sain hyvät kokemukset mutta köyhänä olen noilla normibensoilla mennyt....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Mitä eroa olisi sitten jos vaihtaisi 95:sen 98:iin ?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Edellisessä tessussa 98 ja v-poweria. Nykyisissä kaikissa 95.

Se on helppoa näitten vanhojen vehkeiden kanssa, eli sillä mennään mille on säädetty ;)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Halvinta.

En tosin tiedä mitä Spiideri suostuu juomaan, joten siihen pitänee ainakin alkuvaiheessa kaataa ysikasia. Tähän asti se on ollut kovastikin polttoainetaloudellinen peli.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Kerran kokeilin 98:a -> ei mitään eroa 95:een. Siis vastaukseni 95.
I do my loving in the winter.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

9vitonen olen kaikissa käyttänyt(siis Alfa käytti :twisted: ), mutta Sprintin omistajan käsikirjassa on mainittu että jos halua paremman suorituskyvyn niin kannattaa laittaa 98 benzina. Ja jos kerran bensasta puhutaan niin milloin 92 bensa on poistunut Suomen markinnasta?
Nothing beats cubic inch

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

TestarosaFinland kirjoitti:Ja jos kerran bensasta puhutaan niin milloin 92 bensa on poistunut Suomen markinnasta?
Oiskohan ollut 80-luvun loppupuolta.

Alfat on polttanu ysivitosta. Silloin kun V-poeria myytiin tiistaisin ysivitosen hinnalla tankkasin sitä. Oiskhan ollu pari vuotta sitten.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Vittorio Jano kirjoitti:En ole keksinyt hyvää syytä käyttää ysiviitosta tymäkämpää.
Komppaan tätä.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

164:ssa ysikasia lastun takia..

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

kummassakin alfassa olen käyttänyt 95 oktaanista bensaa
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Onkos kenelläkään kokemusta nakutuksesta? Eli noihin vanhempiin Alfoihin suositellaan 98/99 bensaa, eihän noissa sinänsä puristukset ole sen kovempia kuin nykyisissäkään eli tuleneeko se oktaani "vaatimus" sytytykset, seoksen "epämääräisyydestä" ja nakutuksentunnistimien puuttumisesta. Eli oktaani vaatimus olisi varmuudeksi korotettu. Kuuleeko sen nakutuksen ajaessa?
Ennenhän oli 92 ja 99 bensat, sekä niiden sekoituksesta tullutta 97. Eihän oktaaniluku tuo tehoa tai hyötyä. Alin oktaaniluku riittää, kun kerran ei nakuta. V-Powerin tehoja on haettua muualta. Ahdetuissa, ahtopaineen nostolla, pystyy hyödyntämään polttoaineen oktaaniluvun korotuksen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Eikös tohon nakutukseen vaikuta myös palotilan muoto. Voisko olla, että nykysissä neliventtiilikoneissa kun tulppa on keskellä, niin nakutusta ei niin herkästi syntyis?
I do my loving in the winter.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Kirk kirjoitti:Eikös tohon nakutukseen vaikuta myös palotilan muoto. Voisko olla, että nykysissä neliventtiilikoneissa kun tulppa on keskellä, niin nakutusta ei niin herkästi syntyis?
Juu tuohan vaikuttaa. Ja sitten näää nyky ruiskupelit, kun on se nakutuksen tunnistin, säätää sytkää niin että pysyy siellä rajoilla ettei ihan nakuta(käsittääkseni).

Mutta kertokaas nyt tarviiko 33:ssa käyttää ysikasia vai riittäskö tuo rahtusen halvempikin menovesi?
Joona Karimaa
____________

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Tiistaista eteenpäin 98 tai 99. Tosin olen
jo pari vuotta harjoitellut eli enköhän oikean
pistolin löydä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

98 - 99 ... shelli on matkanvarrella kun lähden minne tahansa joten V-Poweria on tullut tankkailtua. Muilta asemilta 98:ia aina.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
1300ti
Viestit: 942
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Pohjoisen Alfisti puhuu asiaa, jos ajatellaan vanhaa neloskonetta! 105-sarjan koneet on ajateltu alunperin 100 oktaaniselle! tehtaan kirjojen mukaan, joten 98-99 on oikea vaihtoehto vakiosäädöillä, myös vähän uudemmalle Spiderille, samasta tekniikasta kuitenkin kyse. Ja kannattaa harkita vanhojen autojen kanssa venttiilisuoja-aineen käyttöä, on aika halpa vakuutus, sillä brittilehtien testissä vastaavan ikäisten Fordien, jne. koneissa tuli ongelmia jo 10.000 km jälkeen, kun jäi lyijy bensasa pois!

Vastaa Viestiin