Sivu 1/1

Mitä bensaa käytät Alfassasi?

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 13:39
Kirjoittaja PSS
Kiinnostaisi tietää mitä bensalaatua pistätte Alfaanne. Oletteko huomanneet suorituskyvyssä eroja vai säätääkö ECU kaikista oktaaneista samat hepat ajan kanssa?

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 13:42
Kirjoittaja Sleepperi
Kaikkia noita tulee tankattua, eniten kuitenkin 95E:ä

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 13:47
Kirjoittaja >>Kaitsu
Teboilin 98 pääasiassa. Kanta-asiakaskortilla saa sen pikkuisen alennuksen.

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 14:30
Kirjoittaja mattijus
Lyijytöntä olen käyttänyt.

(Kaikkia yllämainituista kokeilin, hinta oli ainoa, mistä erot huomasi)

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 15:13
Kirjoittaja Midi
Ysikasia kun ilmeisesti on sen verta korkeat puristukset että sitä tähän 33:seen suositellaan.

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 15:17
Kirjoittaja Hepa
98 yleensä, pyhäisin voi tankata V-Poweria

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 15:33
Kirjoittaja Vittorio Jano
En ole keksinyt hyvää syytä käyttää ysiviitosta tymäkämpää.

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 15:38
Kirjoittaja hagger16
Vaimon ajellessa 95:ta ja kesäisin tymäkämpiä. V-Powerin ja 98:n eroa en ole huomannut, mutta näiden kahden eron 95:een huomaa mielestäni tyhjäkäynnillä (joka on tasaisempi/parempi) ja korkeilla kierroksilla.

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 18:19
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
166:ssa 95e, Spiderissa ja GTV:ssä 98e.
V-Powerilla sain hyvät kokemukset mutta köyhänä olen noilla normibensoilla mennyt....

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 18:28
Kirjoittaja willez
Mitä eroa olisi sitten jos vaihtaisi 95:sen 98:iin ?

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 18:28
Kirjoittaja Epezi
Edellisessä tessussa 98 ja v-poweria. Nykyisissä kaikissa 95.

Se on helppoa näitten vanhojen vehkeiden kanssa, eli sillä mennään mille on säädetty ;)

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 18:56
Kirjoittaja Rasvis
Halvinta.

En tosin tiedä mitä Spiideri suostuu juomaan, joten siihen pitänee ainakin alkuvaiheessa kaataa ysikasia. Tähän asti se on ollut kovastikin polttoainetaloudellinen peli.

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 19:26
Kirjoittaja Kirk
Kerran kokeilin 98:a -> ei mitään eroa 95:een. Siis vastaukseni 95.

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 20:23
Kirjoittaja TestarosaFinland
9vitonen olen kaikissa käyttänyt(siis Alfa käytti :twisted: ), mutta Sprintin omistajan käsikirjassa on mainittu että jos halua paremman suorituskyvyn niin kannattaa laittaa 98 benzina. Ja jos kerran bensasta puhutaan niin milloin 92 bensa on poistunut Suomen markinnasta?

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 21:07
Kirjoittaja KJS
TestarosaFinland kirjoitti:Ja jos kerran bensasta puhutaan niin milloin 92 bensa on poistunut Suomen markinnasta?
Oiskohan ollut 80-luvun loppupuolta.

Alfat on polttanu ysivitosta. Silloin kun V-poeria myytiin tiistaisin ysivitosen hinnalla tankkasin sitä. Oiskhan ollu pari vuotta sitten.

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 21:14
Kirjoittaja mml
Vittorio Jano kirjoitti:En ole keksinyt hyvää syytä käyttää ysiviitosta tymäkämpää.
Komppaan tätä.

Lähetetty: 24 Huhti 2008, 19:44
Kirjoittaja 90
164:ssa ysikasia lastun takia..

Lähetetty: 26 Huhti 2008, 22:14
Kirjoittaja MiNkO^^
kummassakin alfassa olen käyttänyt 95 oktaanista bensaa

Lähetetty: 27 Huhti 2008, 08:46
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Onkos kenelläkään kokemusta nakutuksesta? Eli noihin vanhempiin Alfoihin suositellaan 98/99 bensaa, eihän noissa sinänsä puristukset ole sen kovempia kuin nykyisissäkään eli tuleneeko se oktaani "vaatimus" sytytykset, seoksen "epämääräisyydestä" ja nakutuksentunnistimien puuttumisesta. Eli oktaani vaatimus olisi varmuudeksi korotettu. Kuuleeko sen nakutuksen ajaessa?
Ennenhän oli 92 ja 99 bensat, sekä niiden sekoituksesta tullutta 97. Eihän oktaaniluku tuo tehoa tai hyötyä. Alin oktaaniluku riittää, kun kerran ei nakuta. V-Powerin tehoja on haettua muualta. Ahdetuissa, ahtopaineen nostolla, pystyy hyödyntämään polttoaineen oktaaniluvun korotuksen.

Lähetetty: 27 Huhti 2008, 17:10
Kirjoittaja Kirk
Eikös tohon nakutukseen vaikuta myös palotilan muoto. Voisko olla, että nykysissä neliventtiilikoneissa kun tulppa on keskellä, niin nakutusta ei niin herkästi syntyis?

Lähetetty: 27 Huhti 2008, 19:06
Kirjoittaja Midi
Kirk kirjoitti:Eikös tohon nakutukseen vaikuta myös palotilan muoto. Voisko olla, että nykysissä neliventtiilikoneissa kun tulppa on keskellä, niin nakutusta ei niin herkästi syntyis?
Juu tuohan vaikuttaa. Ja sitten näää nyky ruiskupelit, kun on se nakutuksen tunnistin, säätää sytkää niin että pysyy siellä rajoilla ettei ihan nakuta(käsittääkseni).

Mutta kertokaas nyt tarviiko 33:ssa käyttää ysikasia vai riittäskö tuo rahtusen halvempikin menovesi?

Lähetetty: 27 Huhti 2008, 20:25
Kirjoittaja silverine
Tiistaista eteenpäin 98 tai 99. Tosin olen
jo pari vuotta harjoitellut eli enköhän oikean
pistolin löydä.

Lähetetty: 27 Huhti 2008, 20:48
Kirjoittaja Pasi
98 - 99 ... shelli on matkanvarrella kun lähden minne tahansa joten V-Poweria on tullut tankkailtua. Muilta asemilta 98:ia aina.

Lähetetty: 27 Huhti 2008, 23:21
Kirjoittaja 1300ti
Pohjoisen Alfisti puhuu asiaa, jos ajatellaan vanhaa neloskonetta! 105-sarjan koneet on ajateltu alunperin 100 oktaaniselle! tehtaan kirjojen mukaan, joten 98-99 on oikea vaihtoehto vakiosäädöillä, myös vähän uudemmalle Spiderille, samasta tekniikasta kuitenkin kyse. Ja kannattaa harkita vanhojen autojen kanssa venttiilisuoja-aineen käyttöä, on aika halpa vakuutus, sillä brittilehtien testissä vastaavan ikäisten Fordien, jne. koneissa tuli ongelmia jo 10.000 km jälkeen, kun jäi lyijy bensasa pois!