Sivu 1/1

Maserati tms. Amerikasta

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 13:42
Kirjoittaja heme
Nyt kun on euro vahva suhteessa dollariin, voisi olla kannattavaa suunnata katseet Amerikkaan. Siellä näyttäisi olevan hyvin valinnanvaraa esim. Maserateista. Esim 2002 Cambiocorsa aj. 32tml hintaan 38 k$. Rahti lienee muutaman tonnin. Pikaisesti haettuna en löytänyt Maseratin 3200 GT malleja, niiden luulisi olevan vielä edullisempia hankkia, ei välttämättä ylläpitää :lol: Myös Jaguareja on saatavilla lähes naurettavaan hintaan, esim 2001 XJ8 hintaan 15k$ ja 2002 XKR 33 k$.

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 14:45
Kirjoittaja Antijape
Itse tässä alkanut kovasti himottamaan jokin "harrasteauto" ja jostain syystä takaraivossa on pikkupojasta asti paukuttanut sana Stingray... Tein muutamia kyselyjä suoraan ja välittäjiltä niin kulut olisi jotain noin tännepäin kun kyseessä vm 75 Vette (http://www.usedcorvettesforsale.com/197 ... 23994.html):

Auto: 10000$ (n. 6330€)
Rahti rekalla 500 - 800$ (316 - 506) ja rahti laivalla 1500 - 1700$ (kaksoiskontti). (n. 949 - 1076€)
Välittäjien maksu 1000-1500€
Purkumaksu satamassa ~300€
Vero: 500-1000€
+ muut maksut (katsastus jne)

Rahti ja välittäjämaksut riippuu tietysti välimatkoista ym.

Yhteensä siis esim. 10000$ vetelle tulisi hintaa ~10000€. Eihän se koskaan tuohon jää, mutta antaa suuntaa. Nyt pitäisi vaan löytää joku yhtä hullu jakamaa kustannukset (ja vastuu) niin pistän tilaukseen. 8)

Re: Maserati tms. Amerikasta

Lähetetty: 24 Huhti 2008, 10:29
Kirjoittaja jamppa
heme kirjoitti:Nyt kun on euro vahva suhteessa dollariin, voisi olla kannattavaa suunnata katseet Amerikkaan.
Ajatus on kiinnostava, mutta miten meinaat saada moisen kärryn kilpiin Suomessa? Eikö tilanne ole se, että 1.1.1998 jälkeen valmistetuille autoille vaaditaan EY-tyyppihyväksyntä, jotta ne saa kilpiin Suomessa? Tämähän tarkoittaa ilmeisesti sitä, että alle 10 vuotiaita autoja voi jenkeistä tuoda ainoastaan ns. muuttoautona eli pitää asua vuosi jenkeissä. Olenko ymmärtänyt asian väärin vai miten tämä säännös toimii?

Lähetetty: 24 Huhti 2008, 11:30
Kirjoittaja Tutela-Olja
Ei kait jenkeissä myytyjä maserateja ole mitenkään ratkaisevasti muutettu euromalleihin verrattuna ? ...jos ei niin kyllähän Maserateille EUn tyyppihyväksyntä löytyy koska kyseessä euro auto ja myydäänhän niitä täälläkin... :roll:

Lähetetty: 24 Huhti 2008, 11:34
Kirjoittaja Rolle
^Vilkuissa ja valoissa saattaa puuttua E-merkinnät, eli ne voi joutua vaihtamaan.

Lähetetty: 24 Huhti 2008, 11:42
Kirjoittaja PabloNeruda
Ja on hyvin mahdollista, että myös turvavöistä puuttuu merkintöjä ja niitäkin joutuu uusimaan.

Lähetetty: 24 Huhti 2008, 11:49
Kirjoittaja Tutela-Olja
Mites jenkeistä tuotaessa on noitten 'ylimääräisten' maksujen kanssa? Pitääkö ensin maksaa tullia 22% +alvia 22% + autoveroa ja sen alvi ? ...Saattaapi olla tyhmä kysymys mutta tuli vaan mieleen kun tää on sellanen veroparatiisi :?

täytynee käydä tullin sivuilla ihmetteleen asiaa

Lähetetty: 24 Huhti 2008, 12:48
Kirjoittaja Rolle
^En tiedä mikä on tullin osuus, mutta käsittääkseni se, ja alv. pitää maksaa itse autosta, sekä sitten tietenkin autovero, ja siitä vielä verot :lol:

Lähetetty: 24 Huhti 2008, 13:43
Kirjoittaja heme
Vilkkujen mahdollisesti puuttuvat e-merkinnät pystyy kyllä tekemäänkin. Tämähän ei tietenkään ole laillista enkä itse tietenkään näin tekisi :P Tiedän vaan tapauksen jossa näin on tehty. Kyseessä oli jenkeistä tilatut tarviketakavalot, näihin merkinnät tehtiin jälkikäteen. Ei huomaa jälkikäteen tehdyiksi mitenkään.
Alla esimerkki verojen ja maksujen määräytymisestä:

Ajoneuvon tullausarvo 13 400,00 € (=auton hinta+rahtikulut)
Ajoneuvosta kannettava tulli 10 % 1 340,00 €
Maahantuonnin arvonlisäveron perusteena oleva arvo 14 740,00 €
Maahantuonnin arvonlisävero 22 % 3 242,80 €
Tulli ja maahantuonnin arvonlisävero yhteensä 4 582,80 €
Lisäksi päälle autovero ja katsastus yms maksut

Lähetetty: 24 Huhti 2008, 16:48
Kirjoittaja qaz
Antijape kirjoitti:Itse tässä alkanut kovasti himottamaan jokin "harrasteauto" ja jostain syystä takaraivossa on pikkupojasta asti paukuttanut sana Stingray...
Työkaveri on ostanut tältä firmalta muistaakseni peräti kolme jenkeissä lunarikuntoon mennyttä Stingraytä joskus vuosia sitten. Vauriot eivät tainneet olla paremmissa yksilöissä kovin vakavia, yhdessä oli hurrikaanin aiheuttama tulvavesi noussut kastelemaan lattiamatot. Kalliimmaksi näyttäisi tulevan kuin tuo omatoimisempi vaihtoehto mutta vähemmän riskejä ja säätämistä.

Lähetetty: 24 Huhti 2008, 18:21
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Työkaveri on tuonut useita autoja jenkeistä, suoraan. Sen tyttö asuu siellä niin se taitaa helpottaa useita asioita.

Lähetetty: 24 Huhti 2008, 21:06
Kirjoittaja Savo
FBCOF-lehdessä kerrottiin ´98 (?) vuosimallin Trans Amin maahantuonnista:"... Ennen katsatusta autoon täytyi tehdä valtava määrä muutoksia jotta se läpäisisi eurooppalaisen vaatimustason, koska vuosien 1998-2002 Firebirdeillä ei ole EU-tyyppihyväksyntää. Käytännössä autoon jouduttiin vaihtamaan etuvaloiksi umpiot joissa on sisäänrarennetut parkkivalot, takavaloiksi 1993-1997 mallin e-merkityt valot ja kylkiin asentaa sivuvilkut... Todistukset jarrujen, päästöjen ja melun hyväksyttävyydestä sain hankittua tiedusteltuani asiaa pitkän aikaa kerhon keskustelupalstalla... EU-tyyppihyväksymättömien autojen maahantuonti ei siis ole mikään mahdoton tehtävä. Projektissa on hyvä olla mukana urheilumieltä, kärsivällisyyttä ja suomalaista sisua..."

Juttu ei anna ohjeita maahantuontiin, mutta jos haluat siitä kopion pistä privaa.

Lähetetty: 25 Huhti 2008, 12:08
Kirjoittaja HR
Mitenkähän museoautoissa, joutuuko muutoksia tekemään, tässä kun olisi oikein herkkupala, vaikka vähän amerikantyyliin etistettynä.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1969-Alf ... dZViewItem

Lähetetty: 25 Huhti 2008, 16:48
Kirjoittaja Vito
Antijape kirjoitti:Itse tässä alkanut kovasti himottamaan jokin "harrasteauto" ja jostain syystä takaraivossa on pikkupojasta asti paukuttanut sana Stingray... Tein muutamia kyselyjä suoraan ja välittäjiltä niin kulut olisi jotain noin tännepäin kun kyseessä vm 75 Vette (http://www.usedcorvettesforsale.com/197 ... 23994.html):

Auto: 10000$ (n. 6330€)
Rahti rekalla 500 - 800$ (316 - 506) ja rahti laivalla 1500 - 1700$ (kaksoiskontti). (n. 949 - 1076€)
Välittäjien maksu 1000-1500€
Purkumaksu satamassa ~300€
Vero: 500-1000€
+ muut maksut (katsastus jne)

Rahti ja välittäjämaksut riippuu tietysti välimatkoista ym.

Yhteensä siis esim. 10000$ vetelle tulisi hintaa ~10000€. Eihän se koskaan tuohon jää, mutta antaa suuntaa. Nyt pitäisi vaan löytää joku yhtä hullu jakamaa kustannukset (ja vastuu) niin pistän tilaukseen. 8)
Ai tämmönen?:mrgreen:

Kuva

Tää -78 25v juhlamalli tuli eilen ajamalla Englannista
Pari kuvaa ja pätkä sivuputkien hörhötystä täällä

Kaveri asuu Englannissa ja on ostellu ja ajellu noita ja muita jenkkejä Suomeen jo toistakymmentä.
Voin antaa tarvitsijoille yhteystiedot :wink: