Sivu 1/2

Lähetetty: 21 Huhti 2008, 21:27
Kirjoittaja Bstoned
silverine kirjoitti:
Hiukkasen olen mietiskellyt näitä vakion iloisia teholukemia
koska auto on ollut herkällä päällä viime aikoina.
Itse asiassa laatikon lokakuisen RVS-käsittelyn jälkeen.
Laittaisin jotain sen piikkiin.
RVS-käsittely?

Lähetetty: 21 Huhti 2008, 22:03
Kirjoittaja Rolle

Lähetetty: 22 Huhti 2008, 13:27
Kirjoittaja silverine
alfista kirjoitti:
Bstoned kirjoitti:RVS-käsittely?
Oho, tuohan voisi olla mukava kotiviritys ja halvempi kuin lastu!
Vaikka menee jo vähän OT:ksi niin täytyy vielä vähän kehua
tuota rvs:ää, sen verran hienosti auto rullasi taannoisella
landereissulla...varsinkin motarinopeuksissa 140 km/h tuntui
että ihan pintakaasulla tässä vasta mennään.
Moottoriin olisi tarkoitus tehdä sama käsittely mutta vasta
virityksien jälkeen ettei mene veikkailut liikaa pieleen.. :wink:

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 14:48
Kirjoittaja Auristo
silverine kirjoitti: Vaikka menee jo vähän OT:ksi niin täytyy vielä vähän kehua
tuota rvs:ää, sen verran hienosti auto rullasi taannoisella
landereissulla...varsinkin motarinopeuksissa 140 km/h tuntui
että ihan pintakaasulla tässä vasta mennään.
Moottoriin olisi tarkoitus tehdä sama käsittely mutta vasta
virityksien jälkeen ettei mene veikkailut liikaa pieleen.. :wink:
Minulla on myös hyviä kokemuksia RVS-aineista. Edelliseen autoon tein käsittelyt moottoriin ja laatikkoon. Vaihteiden synkronoiti alkoi toimimaan mahtavasti, ykkösen sai sisään vaikka 90 vauhdissa rusahtamatta :crazyeyes:
Moottori tuntui pirteältä ja kulutuskin pieneni.

Nykyiseen autoon tein käsittelyn moottorin heti ostamisen jälkeen, laatikon käsittelen vielä ennen kesää.

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 15:03
Kirjoittaja PSS
Auristo kirjoitti:
silverine kirjoitti: Vaikka menee jo vähän OT:ksi niin täytyy vielä vähän kehua
tuota rvs:ää, sen verran hienosti auto rullasi taannoisella
landereissulla...varsinkin motarinopeuksissa 140 km/h tuntui
että ihan pintakaasulla tässä vasta mennään.
Moottoriin olisi tarkoitus tehdä sama käsittely mutta vasta
virityksien jälkeen ettei mene veikkailut liikaa pieleen.. :wink:
Minulla on myös hyviä kokemuksia RVS-aineista. Edelliseen autoon tein käsittelyt moottoriin ja laatikkoon. Vaihteiden synkronoiti alkoi toimimaan mahtavasti, ykkösen sai sisään vaikka 90 vauhdissa rusahtamatta :crazyeyes:
Moottori tuntui pirteältä ja kulutuskin pieneni.

Nykyiseen autoon tein käsittelyn moottorin heti ostamisen jälkeen, laatikon käsittelen vielä ennen kesää.
Pistetäänkö se aine vain öljyn sekaan ja jätetään sinne?

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 15:25
Kirjoittaja Rolle
Muistaakseni ajetaan tietty aika, ja sitten öljyt uudestaan vaihtoon, näin ainakin aikoinaan.

Ja perään vielä viesti jo kerkes tulla ketjun jakamisen aikana:
hagger16 kirjoitti:Ja mitäs tuo käsittely maksaa?

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 15:33
Kirjoittaja silverine
Rolle kirjoitti:Muistaakseni ajetaan tietty aika, ja sitten öljyt uudestaan vaihtoon, näin ainakin aikoinaan.

Ja perään vielä viesti jo kerkes tulla ketjun jakamisen aikana:
hagger16 kirjoitti:Ja mitäs tuo käsittely maksaa?
Laatikko käsiteltiin vain kerran mutta moottoriin laitetaan
rvs:t 300-400km ennen öljynvaihtoa ja öljynvaihdon kanssa
sitten uusi käsittely. Laatikon käsittelyn yhteydessä autoa
käytettiin rengas ilmassa vuorotellen ja näin voideltiin tasaus-
pyörästön rattaat molemmin puolin, ajossa sitten jonkin aikaa
moottorijarrutuksia ettei aine jää laatikon pohjalle lillumaan.

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 15:46
Kirjoittaja hagger16
Kuulostaa helpolle ja kun Tessuunkin molempien käsittely maksaa näköjään (olihan se siellä kotisivuilla :oops: ) 100 € + "työt", niin saattaapi tulla asiaa Tepalmetille Lappeenrannassa.. :wink:

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 16:04
Kirjoittaja Alfieri
PSS kirjoitti: Vaihteiden synkronoiti alkoi toimimaan mahtavasti, ...
Tältä forumilta voisi löytyä aika hyvät markkinat?!

Vai mahtaako olla niitä TV-shoppien ihmeaineita... :?

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 16:26
Kirjoittaja Hepa
On ollut aiemminkin käsittelyssä sama käsittely.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... hlight=rvs

Taidan itsekin koittaa tuota käsittelyä koneeseen ja laatikkoon.

Lähetetty: 17 Maalis 2009, 19:20
Kirjoittaja Tommo
Täytyy kyllä kehua tätä "poppa"ainetta sen verran että joutuu kyllä käsittelemään vaihdelaatikonkin.

Uusien Öljyjen kanssa en vielä moottoriin laittanut tököttejä. Ymmärsin että täys-synteettisten öljyjen kanssa pääsee vaikuttamaan vasta muutaman tuhannen ajon jälkeen. Pitääköhän toisessa käsittelyssä vaihtaa öljyt myös 2000 km:n jälkeen?? Ei kyllä malttaisi moista tehdä...

Lähetetty: 17 Maalis 2009, 20:56
Kirjoittaja VMTD
Toisessa käsittelyssä aine saa olla koko öljynvaihtovälin. Mitä parempi öljy laadultaan, sitä vähäisempi on aineen vaikutus ja päinvastoin. Aine toimii vain kuluneissa osissa, missä syntyy kitkan johdosta riittävästi lämpöä.

Lähetetty: 17 Maalis 2009, 21:43
Kirjoittaja Tommo
Onkos sitten järkevää tehdäkkään tätä toista käsittelyä...

Lähetetty: 18 Maalis 2009, 09:50
Kirjoittaja Garrett
Tommo kirjoitti:Onkos sitten järkevää tehdäkkään tätä toista käsittelyä...
On. Meno vain paranee. Tämä on kuulemma yleisin tehty virhe käsittelyssä, eli tulokset tuntuvat jo niin hyviltä ensimmäisen käsittelyn (puhdistus) jälkeen, ettei toista (parantavaa) käsittelyä enää tehdä. Jos ei toista käsittelyä tehdä, niin koko aineen pitkäaikainen kesto vaarantuu ja hetken kuluttua ero on kuroontunut taas umpeen.

Ja kaksoiskäsittely tehdään vain moottoriöljyihin.

Lähetetty: 22 Maalis 2009, 02:22
Kirjoittaja Tuomas K
Garrett kirjoitti:Ja kaksoiskäsittely tehdään vain moottoriöljyihin.
Tehdään myös vaihteistoon paljon ajetuissa autoissa.

Lähetetty: 09 Huhti 2009, 22:05
Kirjoittaja gYdEbUh
RVS ohjeissa sanotaan kaikenlaista, mutta sellainen kohta kuin käytä aine öljyyn jossa ei ole lisä-aineita ja ei ole aivan mustaa pisti silmään. Pitäisikö minun vaihtaa ensin öljyt mineraali-öljyihin ja sitten aloittaa RVS:n käyttö jotta saisin parhaan lopputuloksen?

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 13:44
Kirjoittaja willez
gYdEbUh kirjoitti:RVS ohjeissa sanotaan kaikenlaista, mutta sellainen kohta kuin käytä aine öljyyn jossa ei ole lisä-aineita ja ei ole aivan mustaa pisti silmään. Pitäisikö minun vaihtaa ensin öljyt mineraali-öljyihin ja sitten aloittaa RVS:n käyttö jotta saisin parhaan lopputuloksen?
ei , itse laitoin 9tkm ajettuihin täys-synteettisiin ton setin ja nyt käsittelyn jälkeen on huomattu jo positiivisia vaiktuksia uusilla täys-synteettisillä.

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 19:29
Kirjoittaja kterkkila
Näkyykös willez RVS kulutuksessa?

Lähetetty: 11 Huhti 2009, 13:24
Kirjoittaja willez
kterkkila kirjoitti:Näkyykös willez RVS kulutuksessa?
Sekalaista ajoa useimmiten ja vie n. 9,5 - 9,7l / 100km , nyt laskeskelin vähän päälle 9l / 100km . Tankkaan 98:ia ja joskus V-power:ia .

PS: Pistin tuonne V-Power topicciin joku aika sitten että mulla tippui kulutus reilusti , mutta se johtui inhimillisestä laskuvirheestä :-D jäi yksi tankkaus laskematta mukaan :P

Lähetetty: 23 Huhti 2009, 14:10
Kirjoittaja alfista
Onko tästä kokemuksia?

http://www.microx3.com

Saman kaltaiselta vaikuttaa, halpa ja sama tuote käy vaikka mihin.

Lähetetty: 23 Huhti 2009, 15:39
Kirjoittaja Tuomas K
Tuo sivu sisältää kovin vähän informaatiota, mutta tekstistä päätellen kyseessä on öljyn lisäaine, eli ei ole samankaltainen tuote kuin RVS, joka ei ole varsinaisesti lisäaine.

Lähetetty: 24 Huhti 2009, 09:19
Kirjoittaja Antijape
Tuomas K kirjoitti:Tuo sivu sisältää kovin vähän informaatiota...
[OT] Näiden firmojen jotka pitävät pääasiallisena asiakas- ja markkinointirajapintanaan webbisivuja pitäisi muutenkin edes vähän panostaa sivujen ulkoasuun, käytettävyyteen ja erityisesti sisältöön. Ei oikein herätä luottamusta tuo sulovilén-tyyli... Väärässä paikassa mielestäni säästetään. Sama pätee RVS-sivuihin, vaikka tulikin puteleita sieltä tilattua... [/OT]

Lähetetty: 24 Huhti 2009, 09:24
Kirjoittaja Laba
Kyllähän tuolla on molekyylitasolla selvitystä miten toi toimii, kun clickaa sitä MicroX3 kohtaa. Siellä myös sanotaan että aine ei muuta öljyä, vaan metallipintaa, eli siinä mielessä toimii RVS:n lailla.

Lähetetty: 24 Huhti 2009, 11:57
Kirjoittaja Garrett
Laba kirjoitti:Kyllähän tuolla on molekyylitasolla selvitystä miten toi toimii, kun clickaa sitä MicroX3 kohtaa. Siellä myös sanotaan että aine ei muuta öljyä, vaan metallipintaa, eli siinä mielessä toimii RVS:n lailla.
En ole ammattilainen, mutta tuo molekyylitason selvitys kuulosti aikamoiselta tuubalta. Negatiivisia ja positiivisia varauksia ja erillisiä ankkureita, jotka kiinnittyvät metalliin. :?

Turvallisuustiedotteen mukaan aineessa on kolme ainesosaa.
puolisynteettinen öljy (n. 65 %)
kloorattu parafiini (n. 34%) (yleinen EP-lisäaine öljyissä)
ja 1% jotain sinkkidithiofosfaattia, jonka wikipedia ainakin mainitsee varautumattomaksi. http://en.wikipedia.org/wiki/ZDDP

Mistäs ne negatiiviset ja positiiviset varaukset noihin aineisiin muodostuvat?

Lähetetty: 24 Huhti 2009, 13:55
Kirjoittaja kterkkila
Mitäs muuten RVS:n tiedotteessa lukee?

Lähetetty: 24 Huhti 2009, 14:45
Kirjoittaja jknracing
Kuvaus: Synteettisöljypohjainen, polyalfaolefiinipohjaisen piidioksidisaentimisen voitelurasvan, luonnon
mineraalien ja lisäaineiden seos.

Lähetetty: 24 Huhti 2009, 15:16
Kirjoittaja Garrett
jknracing kirjoitti:Kuvaus: Synteettisöljypohjainen, polyalfaolefiinipohjaisen piidioksidisaentimisen voitelurasvan, luonnon
mineraalien ja lisäaineiden seos.
Ja se "salainen" eli aktiivinen ainesosa ovat nimenomaan nuo luonnon mineraalit... Hmm. Ovat ainakin keksineet keinon, jolla saadaan viralliset dokumentit vastaamaan väitettyä teoriaa. Ilmeisesti luonnon mineraaleja ei tarvitse eritellä, koska eivät voi olla vaarallisia, koska esiintyvät siis luonnossa... Esiintyyhän tosin uraaniakin luonnossa, mutta luulisin että sen käytöstä pitäisi ilmoittaa jotenkin.

Myös väitetty reaktion tapahtumistapa on RVS:n tapauksessa vähän uskottavampi. (Useiden satojen asteiset kitkahuippupistekuumuudet)

Mutta mistä noita lopulta tietää mikä on totta ja mikä humpuukia.? Käyttäjäkokemuksistahan noiden tuotteiden hyvyys testataan, vaikka niitäkin voidaan "manipuloida". (esim. teflon - jos laittaa teflonia öljyjen sekaan, niin käyttäjä huomaa kitkan pienentyneen ja öljynpaineiden nousun, mutta itse moottorille toi tekee hallaa..)

Joku materiaaliteknisen yliopistolaitoksen testi voisi olla jo aika riittävä todiste.

Lähetetty: 24 Huhti 2009, 15:55
Kirjoittaja jknracing
Ennen käsittelyä.
http://tos.pp.fi/rvs/ennen.JPG

Käsittelyn jälkeen.
http://tos.pp.fi/rvs/jalkeen.JPG

Kyllähän toi ainakin jotain tekee.

Lähetetty: 25 Huhti 2009, 10:39
Kirjoittaja mutt
jknracing kirjoitti:Ennen käsittelyä.
http://tos.pp.fi/rvs/ennen.JPG

Käsittelyn jälkeen.
http://tos.pp.fi/rvs/jalkeen.JPG

Kyllähän toi ainakin jotain tekee.
Siis sekö oikeasti sisältää jotain mömmöä, joka tarttuu kiinni pintoihin? Mikäs takaa, ettei nuo mömmöt tuki öljykanavia, joko suoraan tarttumalla, tai sitten irtoamalla paikoista, joihin ovat aiemmin tarttuneet? Ei sen puoleen, öljynpaineet siinä kyllä nousevat, ainakin vähäksi aikaa. :roll:

Lähetetty: 25 Huhti 2009, 10:58
Kirjoittaja kterkkila
On tuotakin kuvaa tullut katseltua. Tuo klöntti tuossa keskellä kai on olevinaan sitä RVS:ää.

Vähän ihmetyttää se että tuossa "jälkeen" kuvassa on ehjää kosketuspintaa hampaan kärjessä hieman YLI puoleen väliin hampaan leveyttä. Tuollainen neljäsosan hampaan korkeudesta oleva kaistale. Sen alapuolelta on lähtenyt reipas pala pois ja kuoppa on teräväreunainen. "ennen" kuvassa ehjää pintaa on VAJAA puoleen väliin saakka, ja tavaraa lähtenyt sen alapuolelta vähän eri tavalla. Tiedä sitten.

Moottorissahan yleensä kovimmat pintapaineet syntyvät nokka-akselin ja paininkupin välissä, joten RVS:n toimintaperiaatteen mukaan luulisi että materiaalia muodostuisi juuri sinne. Sekä paininkupin että nokka-akselin pintaan. Sitähän pitäisi näkyä pinnoissa ihan kun ottaa venttiilikopan pois, eiks je?

OT: Firezox rulettaa! Tätä kirjoittaessa kone kaatui loppumetreillä, mutta Firefoxin "restore session" ominaisuuden ansiosta ei tarvinnut kirjoittaa uusiksi 8)

Lähetetty: 25 Huhti 2009, 10:59
Kirjoittaja kterkkila
mutt kirjoitti:öljynpaineet siinä kyllä nousevat, ainakin vähäksi aikaa. :roll:
Öljynpaineet tapaavat nousta vähäksi aikaa myös pelkän öljynvaihdon jälkeen. Ei kai RVS:n pitäisi teorian mukaan tähän vaikuttaa lainkaan??

Lähetetty: 25 Huhti 2009, 11:49
Kirjoittaja kterkkila
Mielenkiintoinen juttu löytyi volvo-keskusteluista. Tuossa kävi onni kun kone alkoi vielä pelittämään (vai alkoiko??), mutta vaikuttaisi siltä että RVS todellakin on myös pesuaine.

http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=33602.0

Lähetetty: 25 Huhti 2009, 14:21
Kirjoittaja willez
kterkkila kirjoitti:Mielenkiintoinen juttu löytyi volvo-keskusteluista. Tuossa kävi onni kun kone alkoi vielä pelittämään (vai alkoiko??), mutta vaikuttaisi siltä että RVS todellakin on myös pesuaine.

http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=33602.0
Kun itse otin öljyjä ulos ekan käsittelyn jälkeen niin sillaista töhnää en ole ennen nähnyt sieltä tulevan . Sillaista sitkeää puuroa , eli paskaa se on poistanut ja paljon . 2300km ajettu ja vieläkin öljy kirkasta !

Lähetetty: 25 Huhti 2009, 18:44
Kirjoittaja jknracing
kterkkila kirjoitti: Öljynpaineet tapaavat nousta vähäksi aikaa myös pelkän öljynvaihdon jälkeen. Ei kai RVS:n pitäisi teorian mukaan tähän vaikuttaa lainkaan??
Jos koneesta on laakerit melko loppu, niin nostaa toi käsittely öljynpainettakin. Sitä metallikeraamista pinnoitetta kun kertyy niihin kuluneisiin laakereihin.

Yhden rvs käsitellyn Fordin OHC:n olen purkanut josta oli tullut veivi kurkistamaan ulkoilmaan. Siinä ainakin näkyi kampiakselin laakeripinnoilla paikkoja mihin tuota rvs:ää oli kiinnittynyt.

Kaveri laittoi Escort Cosworthiin noi kamat koneeseen ja laatikkoon. Koneessa ei huomannut mitään ihmeenpää eroa, mutta laatikko alkoi toimimaan notkeammin. Siis kärsii vaihtaa nopeammin ja keppi on herkempi liikutella. Ennen käsittelyä sellaisissa reippaammissa vedoissa kakkoselta kolmoselle vaihtaessa vaihteensiirto "ahdisti", siis ei pystynyt vaihtamaan nopeasti, mutta käsittelyn jälkeen tuokin vaiva hävisi.

Itse meinaan kyllä tehdä tuon käsittelyn tuohon V6:seen.

Lähetetty: 25 Huhti 2009, 20:08
Kirjoittaja kterkkila
Eli painotus tuolle "vähäksi aikaa" kohdalle. Ei kai RVS:n pitäisi nostaa hetkellisesti öljynpaineita, niin kuin uudet öljyt tapaavat tehdä ennen kuin tietyt lisäaineet leikkaantuvat.

Jos Fordista oli tullut veivi lohkosta läpi, niin todennäköisesti se on saanut alkunsa kiertokangenlaakerin leikkaamisesta/voitelun pettämisestä. Kun laakerit alkavat pettämään, lähtee laakerimujua liikenteeseen, jota sitten tuppaa kiinnittymään kauloihin. Tästähän ei kai ollut kyse?

Ja kai Cosworthin laatikkoon meni samanlaiset öljyt kuin siellä oli aikaisemminkin, ettei muutos aiheutunut tässäkin pelkästä öljynvaihdosta? Laatikothan tapaavat toimia hyvinkin erilailla eri öljyillä.

Joo, voihan olla että aine tosiaan toimii, mutta vieläkään en ole ihan vakuuttunut. Pesuaine se tuntuu ainakin olevan, mutta tuosta aineen lisääntymisestä etsin vielä näyttöjä.

Lähetetty: 25 Huhti 2009, 21:01
Kirjoittaja jknracing
Historiikki Foordista taisi pettää veivi. (Oisko sitten kuskilla käynnyt vaihdemissi tai jotain...) Laakerit eivät olleet lämmenneet.
Kaveri ei vaihtanut cossuun öljyjä, vaan laittoi jo käytössä olleiden (redline) laatikkoöljyjen sekaan.

Edit. Kilpureihin tuolla saa muutaman hevosvoiman lisää. Noihin pariin ralliauton koneeseen tuo käsittely on tehty lähinnä sen takia, että se muuttaa öljynpaineen varoitusvalon toimintaa. Ilman tota = tee konepoka, tuon kanssa = tutki miksi öljynpaineet hävisi. Siis jos kuski ymmärtää lopettaa vetämisen kun se valo syttyy.
Ainakin RRE käytää tota kamaa autoissaan.

Lähetetty: 25 Huhti 2009, 21:03
Kirjoittaja kterkkila
Ai se oli historiikki-fordi, sitten kanget voivat mennä ilman laakerivauriotakin. Katupeleissä näin tapahtuu harvoin kun kierrokset ovat kuitenkin maltillisemmat.

Lähetetty: 27 Huhti 2009, 15:49
Kirjoittaja willez
Nyt taas tarkistelua , ajettu 2500km käsittelystä . Vienyt n.7dl öljyä . Kyllä se on myönnettävä että ihan puppua tuo RVS-käsittely on puhumattakaan halvemmista mömmöistä .

Ja tämä minun auto on aika täydellinen testauskohde . Täysin ehjä moottori, ajettu 250tkm ja ainut "vika" että vie 1l/2000-2500km öljyä . Ja luulen että tuo pieni parannus johtuu siitä kun laitoin sisään Valvoline VR1 öljyt Selenian sijaan . En kyllä suosittele tätä . Ja kyllä tuo öljynkulutus on minun mielestäni ihan siedettävä , en tuon takia todellakaan lähtisti avaamaan konetta .

Ja kulutus RVS-käsittelyn jälkeen 9,5l / 100km , sekalaista ajo (raskas kaasujalka) ja 98 ja 99-oktaanista tankattu .

Mielummin käyttää nuo rvs rahat lisäöljykannuihin 8)

Lähetetty: 27 Huhti 2009, 16:33
Kirjoittaja Epezi
^olen kerran itsekin kokeillut 8V TS:ssä 10w-60 öljyä (seleniaa) ja öljynkulutus muuttui aivan hulluksi, öljyä meni yli litra/1000km. Siirryin takaisin Valvolinen Maxlife 10w-40 ja kulutus on ollut jotain pari desiä 1000/km.

Auto siis kulutti ennen RVS:sää samaa öljyä samanverran kuin käsittelyn jälkeenkin? Pitäisikö RVS:n vaikuttaa merkittävästi öljynkulutukseen?

Parhaat kokemukset olen kuullut RVS:stä vaihteistossa, sitä ajattelin kokeilla.

Lähetetty: 27 Huhti 2009, 18:43
Kirjoittaja alfa164
Kävin tuossa kotimatkalla essolla,ja pojat puheli,että motor upit sun muut putsaavat keksinnöt tekevät hallaa tiivisteille.siis jo vuotavat tiivisteet/kuluneet pehmentyvät lisää ja öljyä tihkuu ulos enempi kuin ennen käsittelyä.Näin siis essolla

Lähetetty: 27 Huhti 2009, 21:22
Kirjoittaja willez
Epezi kirjoitti:^olen kerran itsekin kokeillut 8V TS:ssä 10w-60 öljyä (seleniaa) ja öljynkulutus muuttui aivan hulluksi, öljyä meni yli litra/1000km. Siirryin takaisin Valvolinen Maxlife 10w-40 ja kulutus on ollut jotain pari desiä 1000/km.

Auto siis kulutti ennen RVS:sää samaa öljyä samanverran kuin käsittelyn jälkeenkin? Pitäisikö RVS:n vaikuttaa merkittävästi öljynkulutukseen?

Parhaat kokemukset olen kuullut RVS:stä vaihteistossa, sitä ajattelin kokeilla.
Siis minun käsityksen mukaan toi käsittely tehdään sen takia juuri ,kun auto alkaa viemään öljyä (m.renkaat jumissa / ohjurit kuluneet) ja noita tämän ihmemömmön pitäisi "ehostaa" . Ennen 10W-60 seleniaa ja vei n.1l / 2000-2500km , ja nyt 2500km ja 7dl mennyt Valvoline VR1 10W-60. Ja luulen tuon eron johtuvan juuri tuosta öljymerkin vaihdosta,eikä RVS-mömmöstä .

Olen kuullut tuosta laatikkokäsittelystä hyvää. Sitä voi tulevaisuudessa kokeilla myös sitten joskus..

Eikö tuo maxlife ole juuri sitä vanhoihin koneisiin tarkoitettua öljyä ?

Lähetetty: 27 Huhti 2009, 21:27
Kirjoittaja gYdEbUh
^^^^Jos RVS on lähinnä öljynkulutuksen pienennykseen niin paljonko vaihelootan öljynkulutus sitten on laskenut kun hyväksi havaittu? : )

Lähetetty: 27 Huhti 2009, 21:28
Kirjoittaja willez
gYdEbUh kirjoitti:^^^^Jos RVS on lähinnä öljynkulutuksen pienennykseen niin paljonko vaihelootan öljynkulutus sitten on laskenut kun hyväksi havaittu? : )
:-D en siitä sitten tiedä , mutta kait se siellä jotain taikoja tekee ja tuntuu paremmalta :)

Lähetetty: 27 Huhti 2009, 22:13
Kirjoittaja kterkkila
Magic magic voodoo voodoo :mrgreen:

Lähetetty: 27 Huhti 2009, 22:37
Kirjoittaja jknracing
willez kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:^^^^Jos RVS on lähinnä öljynkulutuksen pienennykseen niin paljonko vaihelootan öljynkulutus sitten on laskenut kun hyväksi havaittu? : )
:-D en siitä sitten tiedä , mutta kait se siellä jotain taikoja tekee ja tuntuu paremmalta :)
Täh? Pitääkö laatikkoöljyjen kulutustakin tarkkailla? Mulla ei varmaan enään kuluta kun ei tiputa allekkaan... :mrgreen: :drinking:

Lähetetty: 28 Huhti 2009, 08:42
Kirjoittaja Topi
Omana arvionani sanoisin, että kyllä RVS ainakin Spiderin perän laulelua jossain määrin vähensi. Vaikka en oikein uskonutkaan koko hommaan, mutta laiska kun olen, arvelin ensin kokeilla käärmeöljyä ja sitten vasta ryhtyä purku- ja kasausoperaatioon, jos tarpeen.

-Topi Kuusinen

Lähetetty: 24 Huhti 2010, 09:23
Kirjoittaja Dobber
Heitetäänpä kommenttia omista kokemuksista RVS tuotteen kohdalle. Tällä hetkellä käytössä moottorin käsittelyaine G6 ja ohjaustehostimen aine P2.

Kokemukset ovat seuraavanlaiset jotka perustavat visuaaliseen havainnointiin:
G6 aineen kohdalla
- moottorin ääni muuttui pehmeämmäksi,
- moottori käy tasaisemmin (aika outo juttu näin vaan on).

Öljyn kulutuksen seuranta menossa.

P2 aineen kohdalla
- ohjaus tuntuu tunnokkaammalta.

Käsittely tekemättä vaihteistolle T3 aineella.

Miten käsittely tehty:

Ensin tehty moottorin pesu STP:n engine flushilla ja sen jälkeen öljyn ja suodattimen vaihto. Sitten ohjeen mukaan käsittely.

Toinen kuuri kohta koneeseen.

Lähetetty: 24 Huhti 2010, 11:06
Kirjoittaja Epezi
willez kirjoitti:Siis minun käsityksen mukaan toi käsittely tehdään sen takia juuri ,kun auto alkaa viemään öljyä (m.renkaat jumissa / ohjurit kuluneet) ja noita tämän ihmemömmön pitäisi "ehostaa"
Palataas vuoden vanhaan asiaan, kun on näköjään jäänyt kommentoimatta. RVS on pinnoite joka huoltaa laakeri ja hammasrataspintoja. Eli sen pääasiallinen tarkoitus ei ole puhdistaa männänrenkaita, eikä elvyttää ohjurinkumeja. Näitä varten on olemassa omat aineet, esim. Forte motor flush ja Forte seal conditioner.

Lähetetty: 24 Huhti 2010, 12:12
Kirjoittaja Dobber
Yksi tärkeä asia unohtui eli öljyt, jotka ovat käytössä:
Moottori
- Valvoline Maxlife 10w-40
Ohjaustehostimen öljy
- Tutela Car CS Speed
Vaihteisto
- RedLine 75W90 GL-4

Mittarilukema 212tkm.

Lähetetty: 24 Huhti 2010, 12:51
Kirjoittaja alfa164
Uusinta huuhaata :silent:
Työkaverilta piruuttani ostin yhden pullon,kun kovasti kauppasi,ja kehui
http://www.powerplusmpg.com/cgi-bin/gen ... home1.html