Sivu 1/1
Fiatin uudet mallit
Lähetetty: 09 Syys 2008, 18:55
Kirjoittaja Jarama
Ovatko muutkin huomanneet että Delta on tuonut myös Suomeen aika kiinnostavan oloisia Fiateja? Ensin tuli bravo t-jet, sitten Lineaan tuli myös t-jet tosin 120hv-versiona.
Ja nyt on ilmestynyt vielä Grande Puntosta turbo-malli!!! Kulutus pientä ja tehoa kuitenkin mukavasti. Ja mielestäni kaikki kolmea mallia ovat todella tyylikkäitä.
Alfa Romeolla taas ei ole tarjottavana muuta kuin isokoneisia, suurikulutuksisia ja kuitenkin melko voimattomia vaihtoehtoja.
Eipä tämä 147:ssa oleva twin spark taida olla enää kovin kilpailukykyinen....
Lähetetty: 09 Syys 2008, 19:11
Kirjoittaja jude
Eiköhän 147 kohta korvata. Mahtaako MiToa tulla suomeen? T-Jetti oli kyllä ihan potentiaalinen vaihtoehto, mutta luvattu kulutus on ilmeisesti alakanttiin. Ehkä Alfakin kaipasi turbo-vaihtoehtoa, vaikka koneet edustavatkin vapareiden parhaimmistoa, kaikki downsizing Alfan yhteydessä on kyllä ehdottomasti EI

.
Alfan uusista malleista ja koneista on pitkiä keskusteluita toisella osiolla.
Lähetetty: 09 Syys 2008, 22:00
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Vähän jo vanha uutinen, mutten ole huomannut forumilla aiheesta mainintoja. Eli mielenkiintoisin uutinen Fiatilta pitkään aikaan on seuraavan sukupolven Lotus Elisen valmistus Abarthin toimesta Fiatin tekniikalla. Auto tulee markkinoille 2010 ja 2011 myös Abarth nimellä.
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... se/234244/

Hyvä FIAT!
Lähetetty: 10 Syys 2008, 10:21
Kirjoittaja Pasi
jude kirjoitti:T-Jetti oli kyllä ihan potentiaalinen vaihtoehto, mutta luvattu kulutus on ilmeisesti alakanttiin. .
Jep jep... ei se niin pientä ole kuin on annettu ymmärtää, tai voisi kuvitella 1.4 koneelta.
Lähetetty: 10 Syys 2008, 23:49
Kirjoittaja Kirk
Uusimmassa AutoBildissä oli koeajossa uus 500 Abarth. Todella maukkaan oloinen laitos, sekä ulkonäöllisesti että koeajon (radalla) perusteella.
Lähetetty: 13 Syys 2008, 17:27
Kirjoittaja TommiS
Viikolla tuli bongattua Venetsia-Milano motarilla kaksi Grande Punto Abarthia. Mustana ja valkoisena.
Varsinkin valkea oli tyrmäävän näköinen ilmestys ohituskaistaa painellessa. Voishan nuilla jo Suomessakin olla ottajia.
Lähetetty: 13 Syys 2008, 19:42
Kirjoittaja Alfisti
Johan osaa olla pirteän näkönen paketti toi Fiat Fiorino Qubo
Qubo
Ja onhan toi jonkinnäkönen saavutus, että alle nelimetriseen autoon voi tarvittaessa änkeä 2,5 kuutiota tavaraa tai jopa 2,5 metriä pitkiä esineitä.
Lähetetty: 13 Syys 2008, 21:07
Kirjoittaja KJS
TommiS kirjoitti:Voishan nuilla jo Suomessakin olla ottajia.
Abarthin astetta kesympi velihän on jo ilmestynyt hinnastoon, joten ehkä vielä jonakin päivänä.
Lähetetty: 13 Syys 2008, 21:25
Kirjoittaja Portti
KJS kirjoitti:TommiS kirjoitti:Voishan nuilla jo Suomessakin olla ottajia.
Abarthin astetta kesympi velihän on jo ilmestynyt hinnastoon, joten ehkä vielä jonakin päivänä.
Deltan edustajan mukaan Abarthin maahantuonti on vielä epävarmaa eikä Suomeen ainakaan vähään aikaan ole luvassa Abartheja.
Lähetetty: 19 Syys 2008, 08:43
Kirjoittaja 155156
Oma mielipide on, että Fiatin mallisto on tällä hetkellä suhteellisesti kiinnostavampi kuin Alfa Romeon. Omalla kohdalla GM-lohkoiset bensakoneet ja ylipainoinen premium-pohjalevy ovat laskeneet innostusta nykyisiin Alfa Romeoiden malleihin. Myös Alfa Romeo V6 - moottorin poistuminen tuotannosta oli negatiivinen asia.
Fiatilla on monta hyvää ja tyylikästä uutta mallia: 500, Grande Punto ja Bravo. Silti jos pitäisi auto vaihtaa, olisi valinta Alfa Romeo. Ei tosin mikään nykymallistosta.
Lähetetty: 28 Heinä 2009, 14:17
Kirjoittaja 155156
Fiatin face-liftit ovat lähes poikkeuksetta auton ulkonäölle vahingollisia. Nyt on menty pilaamaan puhdaslinjainen Grande Punto:
http://www.italiaspeed.com/2009/cars/fi ... ft/101.jpg
Lähetetty: 28 Heinä 2009, 15:53
Kirjoittaja Jalamari
Samaa mieltä. Uno Mk2 ehkä ainut.
Lähetetty: 28 Heinä 2009, 16:09
Kirjoittaja Rasvis
155156 kirjoitti:Nyt on menty pilaamaan puhdaslinjainen Grande Punto
Giugiaro muotoilee, kesähessu faceliftaa?
Lähetetty: 28 Heinä 2009, 16:16
Kirjoittaja maybetomorrow
^^ juu kyä näin on! Naamaväännetty kahdeksasosanuottikin l. Croma on jokseenkin järkyttävin tekele mitä äkkiä keksisi sanoa, sehän on melkein kuin Mondeo

Lähetetty: 28 Heinä 2009, 16:37
Kirjoittaja BertGTV
Olisikohan tuo joku uusi USA vientimalli Chryslerin kautta. Eikös USA:ssa ole ollut näitä vähän erikoisempia puskurivaatimuksia ennenkin?
Jussi
Lähetetty: 28 Heinä 2009, 17:16
Kirjoittaja Vittorio Jano
Samoilla linjoilla, joskin tuossa olisi potentiaalia ilman tuota järkyttävän kokoista mustaa muovikeskittymää tuossa keskellä alhaalla.
Lähetetty: 29 Heinä 2009, 09:07
Kirjoittaja 155156
Italiaspeed.com mielipide Grande Punton uusitusta keulasta: "In reworking the front end the designers at Fiat Centro Stile have ditched the outgoing model's stylish Italian-esque feel, instead choosing to copy the current market fashion for more aggressive front ends and in particular they have modelled it very closely on Ford's new Fiesta. Other cars in B-segment to choose this path include Peugeot's 207".
Eli vapaasti suomennettuna: nykyisen mallin tyylikäs italialainen keula lempattu ja sen sijaan on kopioitu nykyään muotia oleva huomattavasti rumempi keula apinoimalla uuttaa Ford Fiestaa.
Lähetetty: 29 Heinä 2009, 11:27
Kirjoittaja RIPA
Noi paperisilta vaikuttavat ilmanohjaimet keulan alla ainakin epäilyttää

Lähetetty: 29 Heinä 2009, 12:27
Kirjoittaja juhala
Voi voi....
Jotenkin aika leimalista FIAT konsernille viimeaikoina. Ihme homma, aina kun joku homma toimii, ja toimii nimenomaan sn italiaisuuden ja tyylin takia (156, Grande Punto, Bravo jne) niin sitten selkeästi jollain johtokuntapäätökdellä muutetaan suuntaa ja ryhdytään "varmistelemaan". Ja homma menee reisille, minkä luulisi olevan kaikille selvää. Leipiin saadaan näkemyksellisä muotoilijoita (Da Silva, Stephenson) mutta heitä ei saada pidettyä, tod näk sen takia että eivät saa näkemyksiään läpi.
Nyt on GP menettänyt suurinpiirtein kokonaan sen tyylin jonka vuoksi olen useampaan kertaan hämmennellyt ajatusta Grande puntosta turbokoneella Alfan korvaajaksi.
Lähetetty: 29 Heinä 2009, 13:05
Kirjoittaja tammi
Pösö tuli ekana mieleen
