Sivu 1/1

Suurin häviäjä on...

Lähetetty: 15 Loka 2008, 11:44
Kirjoittaja Copyfighter

Lähetetty: 15 Loka 2008, 11:48
Kirjoittaja alfista
Juuri samaa luin...

Ei mene hyvin, jos 300 tuhannesta on vielä menetetty roima osuus.

Lähetetty: 15 Loka 2008, 11:58
Kirjoittaja einari
DA:n ote alfan myynnistä Suomessakin antaa juuri tuonkaltaisen kuvan. Näköjään saab ei myöskään myynnillään juhli, missäs sen merkkiedustus olikaan..?

Olisi varmaan aika vaihtaa merkin edustusta Suomessa jollekin, joka tekisi sen eteen jotain. Nyt ei näytä tapahtuvan yhtään mitään, myyjä saa hepulin jos kyselet alfaa ja alkaa tarjota kiiaa...

Vaikka tuossa myynnissä olikin kyse eurooppalaisesta tilanteesta.

Lähetetty: 15 Loka 2008, 12:15
Kirjoittaja juuuso
Huonolta tosiaan näyttää ja tilanne tuskin tulee paranemaan ennen uusia moottoreita ja/tai malleja. Ellei Mito sitten tee jonkinlaista ihmettä.

Lähetetty: 15 Loka 2008, 12:19
Kirjoittaja alfista
Ei juma, Alfa on jo Lancian myynnin alla alle 80 tuhannen vuosimyynnillä! Tavoite oli 300 tuhatta kun pomo vaihdettiin. Alkaa olemaan uusilla malleilla kiire, mutta jätkät vain venyttää julkistamista. Niin kuin uusi 149 on siirretty yli 30 kk ja johdon mielestä kuulemma hyvä päätös :crazyeyes:

Piru kun välillä vedettiin PanzerWagen tyylillä 5 vuotta hukkaan. Nyt ei ole myyntirivissä mitään muuta uutta kuin MiTo.

Lähetetty: 15 Loka 2008, 13:10
Kirjoittaja Rolle
...suurin voittaja Nissan? Myikö ne viime vuonna 100 autoa ja 117 autoa tänä vuonna, niin ymmärrän tuon asian, muuten kyllä ihmettelen suuresti mikä malli vetää :crazyeyes:

Lähetetty: 15 Loka 2008, 13:15
Kirjoittaja jiigee
Noo, näistä kriiseistä Alfa Romeo on monta kertaa noussut tekemällä jonkun killerimallin, kuten Giulietta tai 156. Tai sitten valtio tai FIAT on pelastanut. Kovassa paineessa tehdään huikeimmat suoritukset. Tietynlainen kaikki tai ei mitään asenne on yksi juttu, mikä just tässä merkissä kiehtoo.

Lähetetty: 15 Loka 2008, 13:21
Kirjoittaja glideslope
Rolle kirjoitti:...suurin voittaja Nissan? Myikö ne viime vuonna 100 autoa ja 117 autoa tänä vuonna, niin ymmärrän tuon asian, muuten kyllä ihmettelen suuresti mikä malli vetää :crazyeyes:
Ruma Qashqai myy ainakin briteissä kuin häkä.

Lähetetty: 15 Loka 2008, 13:33
Kirjoittaja Laku
Alfisit on siirtynyt Jaggeen ja toiset Marttiin.

Tällekin palstalle ilmestynyt kaks avo Jaggea.

Määkin kattelin keväällä Marttia, muttei kelvannut vaimolle, vaikka olikin 2 väriä. Täytyi sitten ottaa Lancia, että sai kaksvärisen.

Lähetetty: 15 Loka 2008, 13:55
Kirjoittaja Rolle
glideslope kirjoitti:Ruma Qashqai myy ainakin briteissä kuin häkä.
Tuota näkee itse asiassa täälläkin. Ihmettelen, ettei Rellu ole muuten listoilla. Nykyiset mallit ovat jo niin järkyttäviä, että ei kai kukaan tuollaiseen voi enää sortua ellei ole sokea (jolloin ei saisi ajaa autoa..).

Lähetetty: 15 Loka 2008, 14:44
Kirjoittaja Matti_S
Laku kirjoitti:Alfisit on siirtynyt Jaggeen ja toiset Marttiin.

Tällekin palstalle ilmestynyt kaks avo Jaggea.

Määkin kattelin keväällä Marttia, muttei kelvannut vaimolle, vaikka olikin 2 väriä. Täytyi sitten ottaa Lancia, että sai kaksvärisen.
Sori, mutta Martti = Maserati? Aika karu lempinimi mielestäni... Ei sinällään, että ite nimessä "Martti" olis mitään vikaa (oma isänikin on Martti), mutta ei oikeen sovi Italian elävälle...

Lähetetty: 15 Loka 2008, 14:47
Kirjoittaja Matti_S
Ja vielä ite aiheeseen.

No ompa kumma jos Alfa ei saa myytyä kamaa. Esmes mä oon ootelly nyt omaani reilu 3kk ja eivät TIEDÄ Deltassa missä se on. Kuulemma on valmistunut, mutta ei tietoa onko se kuljetuksessa, varastossa vai missä. Ja toi 4kk toimitusaika oli sen verran suolainen, että harkitsin useampaan kertaan toista merkkiä...

Lähetetty: 15 Loka 2008, 14:48
Kirjoittaja alfista
Meillä sitä kutsutaan marsuksi. 4200 GT on kovin houkutteleva hinnaltaan varsinkin kun -03 mallit voi verottaa painon mukaan :mrgreen:

Lähetetty: 15 Loka 2008, 15:38
Kirjoittaja Matti_S
alfista kirjoitti:Meillä sitä kutsutaan marsuksi. 4200 GT on kovin houkutteleva hinnaltaan varsinkin kun -03 mallit voi verottaa painon mukaan :mrgreen:
Paljos noille tulee suurinpiirtein hintaa? Onko ihmisillä kokemuksia? Itekkin oon noita heikkoina hetkinä katellut saksasta, mutta verot lievästi sanoa hirvittää... Ja harmittavan vähän manuaaleina saatavissa. Noiden "F1" tyylin vaihteet eivät ole liiemmin saaneet kehuja (paitti tässä uusimmassa GranTurismossa).

Lähetetty: 15 Loka 2008, 16:39
Kirjoittaja Rolle
alfista kirjoitti:varsinkin kun -03 mallit voi verottaa painon mukaan
-01 ja eteenpäin menee päästöjen mukaan..

Lähetetty: 15 Loka 2008, 18:32
Kirjoittaja Rasvis
Varsinkin etelä-Euroopassa taitaa suurin osa myynnistä kertyä pienistä autoista ja Alfan valikoimassa on tällä hetkellä vain vanhanpuoleinen 147 vanhahtavilla moottoreilla. Ei sillä myyntiennätyksiä rikota.

Ja tosiaan, millä se Nissan myy? Quatschqain ostajan sielunmaisemaa täytyy ihmetellä, kyseessähän on katumaasturia muistuttava mutta ilmeisesti useimmiten etuvetoinen rujo möltti.

Lähetetty: 15 Loka 2008, 19:19
Kirjoittaja BB
Laku kirjoitti:Alfisit on siirtynyt Jaggeen ja toiset Marttiin.
Oisko nyt hyvä sauma ilmottaa että vaihdoin itekki Alfan Jaggeen. 159 kun on liian kevyt eikä kuluta bensaa tarpeeks ni ei voinu harkita edes.

Eikai Martti nyt voi Maseratia tarkottaa? Eihän?

Lähetetty: 15 Loka 2008, 19:24
Kirjoittaja Roach
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Varsinkin etelä-Euroopassa taitaa suurin osa myynnistä kertyä pienistä autoista...
Totta, eikä taida edes rajoittua etelään; esim.

Lähetetty: 15 Loka 2008, 19:28
Kirjoittaja jaskas
BB kirjoitti:
Laku kirjoitti:Alfisit on siirtynyt Jaggeen ja toiset Marttiin.
Eikai Martti nyt voi Maseratia tarkottaa? Eihän?
Äläs nyt... mäkin kävin kokeilee eilen Smart fourtwota :D

On siinä kaks hyvää puolta: Takamoottori ja takaveto !

Lähetetty: 15 Loka 2008, 19:39
Kirjoittaja BB
Martti = Smartti ok tossa on järkeä.
Jaskas eikö se Martti kuitenki nesteellä jäähdy :)
Mutta koska tossa ylempänä sitä Maseratia jo väläyteltiin ni kuka kertoo paljon on verot -03 Quattroporteen?

Lähetetty: 15 Loka 2008, 20:01
Kirjoittaja Rolle
BB kirjoitti:Mutta koska tossa ylempänä sitä Maseratia jo väläyteltiin ni kuka kertoo paljon on verot -03 Quattroporteen?
En yhtään -03:sta löytänyt Saksastakaan myynnissä, mutta -04 pölyt heittävät autolle maksimiveroprosentin, eli 40 %. Siihen alvit päälle ja ollaan melkein viidessäkymmenessä. Jos nyt auton arvo tullin mukaan olisi vaikkapa reilut 100ke (-06:lle ollut 150ke), niin maksettavaa tullille kertyy auton tax-freehinnan verran :crazyeyes:

Lähetetty: 15 Loka 2008, 20:21
Kirjoittaja Jiiällä
Rolle kirjoitti:
BB kirjoitti:Mutta koska tossa ylempänä sitä Maseratia jo väläyteltiin ni kuka kertoo paljon on verot -03 Quattroporteen?
En yhtään -03:sta löytänyt Saksastakaan myynnissä, mutta -04 pölyt heittävät autolle maksimiveroprosentin, eli 40 %. Siihen alvit päälle ja ollaan melkein viidessäkymmenessä. Jos nyt auton arvo tullin mukaan olisi vaikkapa reilut 100ke (-06:lle ollut 150ke), niin maksettavaa tullille kertyy auton tax-freehinnan verran :crazyeyes:
Näin äkkiseltään katottuna 01/2007 - 06 / 2008 välisenä aikana on tullilta tullut seuraavat päätökset Quattroporteille:

QUATTROPORTE 4.2 4D AUT 295KW -06 11tkm 30.1.2008 vero + alv 51854.30e

Quattroporte DS -05 7tkm 28.3.2008 vero + alv 35239.26e

Eli eipä tuo -03 välttämättä niin kauhean kalliiksi tule (kaikki on tietysti suhteellista :wink: ), ainakin tuo -05 pitäisi olla verotettu jo uuden järjestelmän mukaan. -06 taitaa olla laitettu vireille jo viime vuonna joten käsittääkseni mennyt vanhalla systeemillä?

Noiden lisäksi oli muuten tuolla välillä verotettu ainoastaan 2 muuta Maseratia, 420 Biturbo -95 ja sellainen eksoottisuus kuin Karif -83.

Ja alkuperäiseen aiheeseen liittyen: Tänään postissa tulleen Il Biscionen viimeisen aukeaman kuvat Aresen tehtaalta kertoivat myös omaa karua kieltään.

Lähetetty: 15 Loka 2008, 20:27
Kirjoittaja BB
Rolle kirjoitti:
BB kirjoitti:Mutta koska tossa ylempänä sitä Maseratia jo väläyteltiin ni kuka kertoo paljon on verot -03 Quattroporteen?
En yhtään -03:sta löytänyt Saksastakaan myynnissä
Oikeassa olet. Muistin väärin tämähän tuli vasta -04.

Lähetetty: 15 Loka 2008, 21:36
Kirjoittaja Laku
Mä tarkoitin kyllä Martilla Smarttia. Eli kun siinä taulukossa, johon viitattiin, ynnäsi 15 % lisäykset Martille ja Jaggelle, niin tuli Alfan 30% miinus.

Siirtymä siis Smart + Jagge = Alfan miinus

Näin meillä prosenttilaskua lasketaan.

Lähetetty: 15 Loka 2008, 23:21
Kirjoittaja V-tyyli
Varaosia vaan hamstraamaan, siinä vaiheessa kun on lappu luukulla ei paljoa naurata :roll: perkele

Lähetetty: 16 Loka 2008, 08:24
Kirjoittaja alfista
Rolle kirjoitti:
alfista kirjoitti:varsinkin kun -03 mallit voi verottaa painon mukaan
-01 ja eteenpäin menee päästöjen mukaan..
Auuuts! Oliko noin?! Hitto, muistelin vuosirajan väärin. Siloinhan GT:n verot nousee melkoisesti kun taitaa mennä 1.5 kertaiseen tehopainoluokkaankin.

Lähetetty: 16 Loka 2008, 08:36
Kirjoittaja Rolle
^No jos vajaa 400 heppaisen GT:n meinaat tuoda, niin kyllä sitten menee tuohon kategoriaan :-D JTD:hän olisi ihan oiva peli, 150g pölyt joten veroa mennee alle 5ke pari vuotta vanhaan.

Taitaa nuo edellä mainitut Quattroportet olla molemmat viime vuoden puolella verotettuja. Mutta jos -05 markkina-arvo ollut 100ke, niin tietää sen suuruusluokan. Eli edelleen menee aika hurjaksi vero suhteessa tax-freehintaan.

5-10 vuoden päästä näitäkään ei tarvitse pähkäillä, kun ei enää ole Alfoja ja Maserateja mitä tuoda :shock:

Lähetetty: 16 Loka 2008, 08:46
Kirjoittaja Vittorio Jano
Rolle kirjoitti: 5-10 vuoden päästä näitäkään ei tarvitse pähkäillä, kun ei enää ole Alfoja ja Maserateja mitä tuoda
Eikös Maserati kuitenkin tee kaikkien aikojen tulosta?

Lähetetty: 16 Loka 2008, 08:56
Kirjoittaja alfista
Vittorio Jano kirjoitti:
Rolle kirjoitti: 5-10 vuoden päästä näitäkään ei tarvitse pähkäillä, kun ei enää ole Alfoja ja Maserateja mitä tuoda
Eikös Maserati kuitenkin tee kaikkien aikojen tulosta?
Varmaan teki. Tämän hetken tilanne laskusuhdanteessa voi olla ohrainen.

Hitto noita autoveroja... mitä jos hommaisi toisen EU maan passin/ajokortin, jota voisi näyttää liikenteessä ajaessaan verottomalla autolla.

Lähetetty: 16 Loka 2008, 09:01
Kirjoittaja alfista
Rolle kirjoitti:^No jos vajaa 400 heppaisen GT:n meinaat tuoda, niin kyllä sitten menee tuohon kategoriaan :-D JTD:hän olisi ihan oiva peli, 150g pölyt joten veroa mennee alle 5ke pari vuotta vanhaan.
1.9? Eikö 2.4 JTDm ole jo kuitenkin 179 g/km. Tuollainen Brera voisi olla mukava matka-auto.

Lähetetty: 16 Loka 2008, 16:16
Kirjoittaja Ottimo
juuuso kirjoitti:Huonolta tosiaan näyttää ja tilanne tuskin tulee paranemaan ennen uusia moottoreita ja/tai malleja. Ellei Mito sitten tee jonkinlaista ihmettä.
Alfallahan tämä vuosi on erikoinen alkuvuoden tuotantokatkoksen jälkeen. Ensimmäisen vuosineljänneksen jälkeen oltiin 50% miinuksella joten parempaan päinhän tässä nyt mennään. :?
Uusia malleja kyllä kaivataan ja Mitolle toivomme menestystä. AutoExpress uutisoi tänään tulevasta 149:stä joka näytää seuraavan Miton muotokieltä.
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... umber.html

Lähetetty: 16 Loka 2008, 16:47
Kirjoittaja anssi_ok
Ottimo kirjoitti:AutoExpress uutisoi tänään tulevasta 149:stä joka näytää seuraavan Miton muotokieltä.
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... umber.html
Huh, onpas muhkea. Ihan kuin katselisi jotain katumaasturia. Etupää on kyllä aika pähee. :-)

Mutta miksi ihmeessä pitää nyt sitten 149:ssäkin hylätä noi 156:n ja 147:n hienot takaovien kahvat? 149:kin olisi vielä asteen sporttisempi niiden kanssa.

Lähetetty: 16 Loka 2008, 16:48
Kirjoittaja juuuso
^
Ihan kohtuullisen onnistunut photoshop. Akseliväli noin 3,50 m.

Näinköhän Alfa noudattaa 149:n julkistamisessa MiTosta tuttua taktiikkaa eli tämän vuoden puolella muutama "teaserikuva" tyyliin: vasen ylätukivarsi ja pissapojan säiliön korkki yöllä ja alkukeväästä sitten viralliset kuvat?

Lähetetty: 16 Loka 2008, 17:36
Kirjoittaja anssi_ok
juuuso kirjoitti:Ihan kohtuullisen onnistunut photoshop.
Jaa.. Ehkä näin. Sitäkö tuo valkoinen kynänkuva siinä kuvassa alhaalla keskellä tarkoittaa? :-)

Lähetetty: 16 Loka 2008, 17:46
Kirjoittaja Matti_S
Aika julmetun onnistuneen näkönen vimpain. Jotenkin soppelisti noita teräviä kulmia. Hyvä että Alfa uskaltaa hakea uutta ja erottuvaa lookkia. Tosta ei puutu kuin noi 159:n hevosenkenkävanteet...

Ja toi Q2 ton 250hv yhteydessä kuulostaa hyvältä. Ei yhtä hyvältä kuin että jos toi olis ollu BMW:n 1-sarjan alustalla, mutta ei hassumpaa...

Lähetetty: 16 Loka 2008, 18:54
Kirjoittaja Ottimo
juuuso kirjoitti:^
Ihan kohtuullisen onnistunut photoshop. Akseliväli noin 3,50 m.
En niin kauheesti ihmettelis vaikka tässä ois aika paljon yhteyttä lopulliseen versioon, AutoExpressilä ei yleensä julkaista pelkästään huhuperäisiä (lue=näinikin voi PhotoShopilla tehdä) juttuja. Mutta aika näyttää.

Lähetetty: 16 Loka 2008, 19:19
Kirjoittaja Ärräpää
Voi kilinkellit että näyttää hienolta tuo "149". :P Sais alkaa jotain uutta mallia pukata ilmoille.

Lähetetty: 16 Loka 2008, 19:47
Kirjoittaja liekki
Kun nyt saataisiin edes se Mito Suomen markkinoille ja kaupaksi täällä niin on jotain toivoa 149:n ilmestymisestä tänne saakka sitten joskus...

Lähetetty: 16 Loka 2008, 19:56
Kirjoittaja Romeo
^Pessimisti ei pety :wink:

Lähetetty: 16 Loka 2008, 20:33
Kirjoittaja -Lee-
Romeo kirjoitti:^Pessimisti ei pety :wink:
Optimisti ei kuole koskaan.

Lähetetty: 16 Loka 2008, 20:58
Kirjoittaja alfista
Ihan siisti, mua ei häiritse edes nämä kommentteja saaneet sammakonsilmät, mutta perävalot ei saa olla noin tylsät

Onneksi shoppi.

Jos Alfa pomo sanoi viikko sitten, että firman paras päätös oli viivyttää 149 julkistusta 30kk, niin niillä on oltava jotain t o d e l l a siistiä esiteltävää! Jotain vielä siistimpää kuin tuo piirros!

Odotan innolla!

Lähetetty: 16 Loka 2008, 21:16
Kirjoittaja TommiS
Downsizing puree näköjään Alfaankin; 1,4 - 1,9 litran myllyt sitten tiedossa, eli ilmeisesti möhkömoottorit ovat jäämässä Breraan ja 8c:hen. Elleivät sitten ryhdy GTA-osioon runnomaan raskaampaa rautaa, mikäli sellainen sitten joskus valovuoden päästä nähdään.

Lähetetty: 16 Loka 2008, 21:57
Kirjoittaja alfa164
Hyvä ettei joka kadunkulmassa tule vastaan :-D Myisi nyt sen verran,että tehdas pyörii,edes jotenkin :silent:
Ilman 156:tta alfoja olisi kyllä tosi vähän liikenteessä