Alfa on virallisesti äijempi kuin BMW....

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Alfa on virallisesti äijempi kuin BMW....

Viesti Kirjoittaja juhala »


Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Mä kyllä vaan pitäisin kyllä alfan vaan mieluiten sivistyneenä. Ihan vaan pitääksemme lippalakkipäät joilla ei ole mitään käsitystä Äijäilystä eikä Miehisyydestä poissa Alfan ratista.

Samasta syystä Alfan tunauksesta pitäisi tehdä rikos. Vähän sama juttu kuin piirtäisi tussilla vauhtiraitoja Italialaisiin nahkakenkiin...

Kuuluisa Clarksonismi sopii tähän hyvin: "Alfa males buy BMW:s. Alfas are for nice people."
-Matti-

Avatar
Auristo
Viestit: 385
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Matti_S kirjoitti:Mä kyllä vaan pitäisin kyllä alfan vaan mieluiten sivistyneenä. Ihan vaan pitääksemme lippalakkipäät joilla ei ole mitään käsitystä Äijäilystä eikä Miehisyydestä poissa Alfan ratista.

Samasta syystä Alfan tunauksesta pitäisi tehdä rikos. Vähän sama juttu kuin piirtäisi tussilla vauhtiraitoja Italialaisiin nahkakenkiin...

Kuuluisa Clarksonismi sopii tähän hyvin: "Alfa males buy BMW:s. Alfas are for nice people."
Tästä aivan samaa mieltä. Lexustuningvalot muut härpättimet eivät todellakaan sovi Alfaan.
156 GTA on makea peli mutta ulkonäkö alkaa olla siinä rajoilla kehtaisiko ajaa, tehdas olisi voinut tehdä hillitymmin muotoillun "sleepperi" version.

Tuossa linkki Fefe vs. Alfa :crazyeyes:

http://www.whichisgayer.com/compare/ferrari/alfa+romeo
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^^Hyvin kirjoitettu.

En näe itsekkään Alfaa erityisen "äijänä", eikä se minua oikeastaan haittaakkaan. Itseasiassa olen pyrkinyt pysymään erossa autoista, joilla katson olevan hyvinkin miehekäs leima. Autoista jotka ovat parhaita ja joilla ajaa vain parhaat. Todelliset Miehet, jotka ainakin omasta mielestään ovat siellä maailman keskipisteessä. Sivistynyt on hyvä termi. Ehkä Alfa on sitä ja ehkä joskus vielä minäkin. :-D

Vaikka pidinkin vertauksestasi italialaisten kenkien ja tuningin välillä, en ehken voi kuitenkaan olla samaa mieltä. Tai samaa mieltä siitä mihin raja vedetään? Omasta mielestäni tyylikästä on auto, josta Pertti perusjamppa ei osaa sanoa onko se tullut jo tehtaalta tuollaisena vai onko sille tehty jotain. Syyllistyyhän Alfa Romeokin tuunaukseen vanteiden, alustojen ja korisarjojen muodossa, joka mielestäni on ihan ok.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

hagger16 kirjoitti: Vaikka pidinkin vertauksestasi italialaisten kenkien ja tuningin välillä, en ehken voi kuitenkaan olla samaa mieltä. Tai samaa mieltä siitä mihin raja vedetään? Omasta mielestäni tyylikästä on auto, josta Pertti perusjamppa ei osaa sanoa onko se tullut jo tehtaalta tuollaisena vai onko sille tehty jotain. Syyllistyyhän Alfa Romeokin tuunaukseen vanteiden, alustojen ja korisarjojen muodossa, joka mielestäni on ihan ok.
Karvanoppa tuninG on sitten eriasia . :P

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

juu juu... :-)

olen täysin samaa mieltä. En vaan viitsinyt antaa tuolle alkuperäiselle viestille otsikoksi "BMW on virallisesti homompi kuin Alfa"..... :wink:

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Mää en ny kyllä vaivaisella nykykielitaidollani ymmärrä tätä Gay eli homo määrittelyä.
Eli onku nykyaikaa, että homo on miehekkäämpi kuin hetero ?

No en ymmärrä kyllä monesta muustakaan asiasta mitään esim joku BB talo.
Mulle kun BB = Brigitte Bardot.

Sillon kun mää olin nuori, niin äijät kaatoi naisia ja homot vietiin nurkan taa ja annettiin turpaan niin monta kertaa, että rupes panee hanttiin.

Tais mennä vähän OT:ksi, mutta niin kai meni jo aiemmin.
Mä ajan, millä mää tykkään ja muitten mielipide mun auto valinnoista ei kiinnosta pätkääkään. Muut on siinä suhteessa aina väärässä.
Viimeksi muokannut Laku, 26 Loka 2008, 10:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Kadotus
Viestit: 55
Liittynyt: 21 Loka 2007, 22:48
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Kadotus »

Alfa on tietyllä tavalla ehkä "miehekäs" mutta toisaalta se sopii hyvin myös naiselle, koska alfa on ennenkaikkea positiivisesti erilainen. Alfalla on taipumusta lähentää suupieliä ja korvia toisiinsa.

Vaikka joskus hirvittääkin niin mun mielestä loppujenlopuks omalle autolleen saa tehdä mitä haluaa, tietty jos se on jotain radikaalimpaa niin pitää myös kestää mahdolliset kauhistelut yleisön taholta.
Itse pidän sellaisesta "tuuningista" että madalletaan sopivasti ja laitetaan kivat vanteet alle. Lopun rahan voikin sitten lyödä vaikka sinne nokkapellin alle...
Tuninghan alunperin nimenomaan tarkoitti moottorin viritystä, eikä sitä että Esko-Petteri vie isin rahoilla tilaamansa korisarjan ja isileasingautonsa yhteenasetettavaksi paikalliselle tuning-pajalle ja kertoo uusimmassa getarissa kuinka teki kaiken itse, paitsi osat ja asennuksen ja viimeistelyn ja muut pikkujutut. Toki on myös hyvä että siinä etuvetoisessa 1.2-vakiomoottorilla olevassa kulkineessa on se metrin korkuinen billet-siipi ettei se vaan lähde lentoon Ahveniston parkkipaikalla jonne on tultu katsomaan rahatpois.comin ajopäiviä.

Sori, taisin vähän innostua :mrgreen:

Loppujenlopuksi kunnon pesu ja huolellinen vahaus kunnon aineilla kääntää katseita enemmän ja ainakin positiivisemmassa mielessä kuin isot spoilerit ja saumoistaan ratkeilevat levikkeet yhteensä. Ja vaikkei kääntäisikään niin ainakin on tullut tehtyä jotain hyvää auton maalipinnan hyväksi 8)

Vastaa Viestiin