Sivu 1/1

Huhu: Alfan moottori Ladaan

Lähetetty: 01 Joulu 2008, 14:11
Kirjoittaja raktori112
Elikkäs itse kuulin tuossa joku viikko sitten paikalliselta Lada-harrastelijalta, että Alfasta kävisi helposti moottori tuollaiseen normi palikka-Ladan keulille. Halusi joskus vilkaista Alfan konepellin alle. Eli kyseessä on varmaankin 75:sen moottori. Onko kukaan muu kuullut vastaavaa? Ja onkohan tämänlaista toteutettu Suomessa?

Lähetetty: 01 Joulu 2008, 14:19
Kirjoittaja alfista
Fiatin koneita olen nähnyt mm. 128 muistaakseni jne...

Lähetetty: 01 Joulu 2008, 14:32
Kirjoittaja jiigee
Enpä ole moisestä kuullut, mutta sen jälkeen tekisi joskus Alfasta käytetty nimitys "käärmelada" oikeutta ko. kulkuneuvolle paremmin kuin oikealle Romeolle.

Lähetetty: 01 Joulu 2008, 15:06
Kirjoittaja Keltsi
Yleisemmin käytetty Fiatin moottori Ladassa on perinteinen "pysty-TC". Näitä löytyy takaveto Fiateista ja tilavuudet vaihtelee 1,4-2,0 välillä. Näitä konversioita löytyy Suomesta todella paljon.

Aivan heittämällä se ei sinne mene, vaikka essonbaarissa toisin väitetäänkin. TC:ssä ja Ladassa on sama pulttijako kytkinkopassa, mutta siihen taitaa yhtäläisyydet loppuakkin.

Lisää tietoa voi haeskella fiat-foorumilta sekä ladaboardilta.

Itsekkin olin kampeamassa 1608cc konetta kanttilampun keulalle, mutta kori "pienet" ruostevauriot saivat luopumaan ajatuksesta :evil:

PS. 128:ssa on SOHC-moottori ja se on etuvetoinen...

Lähetetty: 01 Joulu 2008, 15:08
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Helposti, heittämällä jutut on niin henk.koht näkemyksiä ja riippuen myös siitä mihin lopputulokseen on tyytyväinen.

Lähetetty: 09 Joulu 2008, 00:13
Kirjoittaja Bisci
Siis pelkkää harrastelijoiden puuhastelua - huh, huh!

Hitto kun säikähdin, josko alkavat oikein tosi mielessä... Tiedä mitä siitä syntyy. Alkavat vielä mittailemaan Latukan kirnua Alfan etupyörien väliin, jos Ooppelille käy ikävästi.:crazyeyes:

Autojätti General Motors varoittaa rahojensa loppumisesta
Yhdysvaltain suurin autonvalmistaja General Motors varoittaa, että nykymenolla yhtiön käteiset varat ja sitä kautta maksukyky uhkaavat loppu ensi vuoden puolivälissä, kertoo Automotive News -lehti.