ECU Piggyback Mod Tuning Device /Mahtaakohan toimia/

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

ECU Piggyback Mod Tuning Device /Mahtaakohan toimia/

Viesti Kirjoittaja willez »

http://tinyurl.com/8pqf3j

Tossa sanotaan että huijaa imuilman lämpötilaa ja näin saadaan 25 heppaa enemmän . :-D En kyllä viitsisi uskoa tuota . Jollain kokemuksia ?

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Hehe. En usko minäkään, enkä usko vaikka joku kertoisi kokemuksiaan. Tuolla linkissä oli ylistetty miten voimaa tulee aivan mahdottomasti, on helppo asentaa ja samalla polttoaineen kulutus laskee. :mrgreen: Jos moottorille valehdellaan virheellistä anturitietoa, se ei yleensä toimi kunnolla. Joku täällä foorumilla on saattanut törmätä mm. ilmamäärämittariin tai lambda-anturiin joka on antanut väärää informaatiota, käsittääkseni auton menohalut eivät ole kovin paljoa kasvaneet.. :wink: Mutta kaikella sitä ihmisiä huijataan.
Tein itse - säästin

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Hiton kallis vastus... sopiva potikka vaan lämpötila-anturin johtoon rinnalle niin voit "portaattomasti säätää tehoa" eikä maksa paljon mitään :mrgreen:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

eltsu kirjoitti:Hiton kallis vastus... sopiva potikka vaan lämpötila-anturin johtoon rinnalle niin voit "portaattomasti säätää tehoa" eikä maksa paljon mitään :mrgreen:
aivan , huijaakohan se että imuilma olisi kylmempää kuin mitä oikeasti . Eikö silloin syöttöä tule lisää ?

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Juuri niin se käsittääkseni tekee... säätää seoksen "väärin" koska tulee väärä anturitieto. 25 heppaa sillä tuskin saa lisää mutta muutaman hepan voi jollekkin kierrosalueelle saada. Samalla luultavasti menee seos liian rikkaaksi muilla kierrosalueilla ja kulutus nousee...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Täyttä bullshittia. Alfan vaparikoneet on jo lähtöjään säädetty siten että kulkee sen minkä pystyy ilman rikkoutumisriskejä. Vanhempaa TS:ää voi koittaa härnätä lastulla, joka lisää hieman sytytysennakkoa ja kenties jopa hieman laihentaa seoksia huippukierroksilla. Pienen riskin ottamalla suuruusluokkaa yksi heppa on tarjolla. Tuo vekotin kun ei edes lisää ennakoita, niin ei siitä ole senkään vertaa iloa, toisaalta ei kasvanutta nakutusvaaraakaan.

Uudemmissa koneissa saattaa olla (ja onkin) tehty joitain kompromisseja kevyellä jalalla ajon päästöjen vuoksi, mutta niissäkin on kyllä kaikki pelissä kun läppä on levällään.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Eikös alfan tehdas ole ilmoittanut tehonsa yläkanttiin. Siis tyyliin paras kolmesta. Kaiketi useissa vanhemmissa yksilöissä vähemmän tehoa kuin ilmoitettu. Näin muistaisin joskus lukeneeni.
..ammattina autoslalom..

hougan
Viestit: 44
Liittynyt: 28 Helmi 2005, 22:54
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja hougan »

dieselissä kuulemma toimii jos nostaa samalla ahtoja.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Turboissa (bensa tai diesel) chippaukset ja muut aivoviritykset usein tosiaan toimiikin tuosta ahtojen nosto -mahdollisuusta johtuen.
Kimmo / alfatune.fi

Vastaa Viestiin