Sivu 1/1

ECU Piggyback Mod Tuning Device /Mahtaakohan toimia/

Lähetetty: 25 Joulu 2008, 18:22
Kirjoittaja willez
http://tinyurl.com/8pqf3j

Tossa sanotaan että huijaa imuilman lämpötilaa ja näin saadaan 25 heppaa enemmän . :-D En kyllä viitsisi uskoa tuota . Jollain kokemuksia ?

Lähetetty: 25 Joulu 2008, 18:50
Kirjoittaja Oleino
Hehe. En usko minäkään, enkä usko vaikka joku kertoisi kokemuksiaan. Tuolla linkissä oli ylistetty miten voimaa tulee aivan mahdottomasti, on helppo asentaa ja samalla polttoaineen kulutus laskee. :mrgreen: Jos moottorille valehdellaan virheellistä anturitietoa, se ei yleensä toimi kunnolla. Joku täällä foorumilla on saattanut törmätä mm. ilmamäärämittariin tai lambda-anturiin joka on antanut väärää informaatiota, käsittääkseni auton menohalut eivät ole kovin paljoa kasvaneet.. :wink: Mutta kaikella sitä ihmisiä huijataan.

Lähetetty: 25 Joulu 2008, 22:11
Kirjoittaja eltsu
Hiton kallis vastus... sopiva potikka vaan lämpötila-anturin johtoon rinnalle niin voit "portaattomasti säätää tehoa" eikä maksa paljon mitään :mrgreen:

Lähetetty: 26 Joulu 2008, 11:25
Kirjoittaja willez
eltsu kirjoitti:Hiton kallis vastus... sopiva potikka vaan lämpötila-anturin johtoon rinnalle niin voit "portaattomasti säätää tehoa" eikä maksa paljon mitään :mrgreen:
aivan , huijaakohan se että imuilma olisi kylmempää kuin mitä oikeasti . Eikö silloin syöttöä tule lisää ?

Lähetetty: 26 Joulu 2008, 13:27
Kirjoittaja eltsu
Juuri niin se käsittääkseni tekee... säätää seoksen "väärin" koska tulee väärä anturitieto. 25 heppaa sillä tuskin saa lisää mutta muutaman hepan voi jollekkin kierrosalueelle saada. Samalla luultavasti menee seos liian rikkaaksi muilla kierrosalueilla ja kulutus nousee...

Lähetetty: 27 Joulu 2008, 20:58
Kirjoittaja kterkkila
Täyttä bullshittia. Alfan vaparikoneet on jo lähtöjään säädetty siten että kulkee sen minkä pystyy ilman rikkoutumisriskejä. Vanhempaa TS:ää voi koittaa härnätä lastulla, joka lisää hieman sytytysennakkoa ja kenties jopa hieman laihentaa seoksia huippukierroksilla. Pienen riskin ottamalla suuruusluokkaa yksi heppa on tarjolla. Tuo vekotin kun ei edes lisää ennakoita, niin ei siitä ole senkään vertaa iloa, toisaalta ei kasvanutta nakutusvaaraakaan.

Uudemmissa koneissa saattaa olla (ja onkin) tehty joitain kompromisseja kevyellä jalalla ajon päästöjen vuoksi, mutta niissäkin on kyllä kaikki pelissä kun läppä on levällään.

Lähetetty: 27 Joulu 2008, 21:25
Kirjoittaja kumimuumi
Eikös alfan tehdas ole ilmoittanut tehonsa yläkanttiin. Siis tyyliin paras kolmesta. Kaiketi useissa vanhemmissa yksilöissä vähemmän tehoa kuin ilmoitettu. Näin muistaisin joskus lukeneeni.

Lähetetty: 29 Joulu 2008, 00:44
Kirjoittaja hougan
dieselissä kuulemma toimii jos nostaa samalla ahtoja.

Lähetetty: 29 Joulu 2008, 02:38
Kirjoittaja kterkkila
Turboissa (bensa tai diesel) chippaukset ja muut aivoviritykset usein tosiaan toimiikin tuosta ahtojen nosto -mahdollisuusta johtuen.