Viiden kilometrin savuverho!
Lähetetty: 19 Tammi 2009, 10:18
Tuli tuossa viikonloppuna pönkitettyä Alfojen huonoa tekniikkamainetta oikein huolella! Jos olitte liikkeellä Kirkkonummella sunnuntai iltapäivänä, niin saatoitte huomata sinertävän savupilven, joka leppoisesti piirtyi koko keskustan läpi ja jäi leijumaan tyyneen ilmaan!
Homma yllätti täysin. Kone (1,9jtd,-05) on toki huoltojakson lopulla, mutta käy kuin unelma, vetää, ei sivuääniä ja kaikki näyttää olevan kunnossa. Kone käynnistettiin pihasta nollakelissä ja jätettiin tyhjäkäynnille hetkeksi. Tavaroiden pakkailua ja hiljakseen liikkeelle menoksi. Leppoisa mutaman sadan kilometrin matka edessä. Alfa-laatuaikaa tiedossa
Liikkeelle lähdettyäni kiinnitin huomioni normaalia voimakkaampaan höyryn muodostukseen kylmällä koneella. Noh, kostea keli, ei siinä mitään. Pariin kertaan piti vilkaista uudelleen. Aika sankasti antaa höyryä nyt. Kattoppas nyt, sanoin emännälle, savuttaako tämä?
Huoleni syveni kun huomasin, että parin kilometrin aukea täyttyi koko matkalta sankkaan savuun. Ei helv... nyt se sitten sen teki... voiiivvvv... heti iski normaalit katastrofi skennaariot ja poikkeustilanne ajatukset päälle. Millähän täältä jatkaa matkaa. Taksilla Helsinkiin ja sieltä junalla... Kuinka saadaan kaikki tavarat. Mihin helvettiin tämän hinaa, ei ainakaan Deltalle. Huomenna meen vi**u kyllä volsukauppaan saat***...
Savun määrä aivan älytön. Nuoruudesta tuttu sinertävä sävy, täyteläinen valkea savupohja, joka muhevuudessaan pärjää kesäisille kumupilville. Koko valtava. Tyyni ilma, joten savu jää paikalleen. Takana tulevat päättävät yllättäin käyttää sadan metrin turvaväliä... Muksu alkaa kitinän takapenkillä, emäntä vaikenee...
Jutussa ei ollut kuitenkaan mitään järkeä. En saanut millään päähäni, mitä koneesta olisi hajonnut. Savun määrästä päätellen reikä männässä tai turbon totaalinen halkeaminen tms, mutta auto kävi kuin unelma. Ei kilinöitä, kolinoita. Mikä ihme siihen nyt iski.
Noo, samutin koneen päästyäni hieman sivummalle. Onkohan öljyä mukana. Pelti auki ja tikku ulos, öljyä on. Päätin kuitenkin lisätä hieman, mukana sattui olemaan puoli litraa. Öljykorkista pienet höyryt, no kylmä kone. Jos männissä olisi savua vastaava vaurio, niin koneen olisi pitänyt puhaltaa öljytikkukin kiertoradalle. Ei mitään päällepäin paitsi helvetillinen savu kun koneen käynnisti.
Hommalle jäi vain pari vaihtoehtoa, josta ensin tuli mieleen, että kone päätti puhdistella itsensä jollain ylisyöttöjaksolla niin kuin olen kuullut niille olevan tapana.. Mutta ei helv, ei se voi noin saata***ti savuttaa silloinkaan. Onneksi en saanut palokuntaa tai poliisia perääni. Toiseksi vaihtoehdoksi jäi, että polttoaineen mukana oli jotain paskaa, vettä tai jotain. Mikä muu se voisi olla.
Silloin se iski... pikku juttu... Jätetäänpäs tämä vaikka vähäksi aikaa arvuuteltavaksi, niin saadaan pientä piristystä. Vinkki tulee tässä:
Tuo savupilvi johtui siitä, että en käyttänyt lukulaseja eräänä päivänä hieman aiemmin.
Arvauksia?
Ai niin, kivittää saa ihan vapaasti.
Homma yllätti täysin. Kone (1,9jtd,-05) on toki huoltojakson lopulla, mutta käy kuin unelma, vetää, ei sivuääniä ja kaikki näyttää olevan kunnossa. Kone käynnistettiin pihasta nollakelissä ja jätettiin tyhjäkäynnille hetkeksi. Tavaroiden pakkailua ja hiljakseen liikkeelle menoksi. Leppoisa mutaman sadan kilometrin matka edessä. Alfa-laatuaikaa tiedossa
Liikkeelle lähdettyäni kiinnitin huomioni normaalia voimakkaampaan höyryn muodostukseen kylmällä koneella. Noh, kostea keli, ei siinä mitään. Pariin kertaan piti vilkaista uudelleen. Aika sankasti antaa höyryä nyt. Kattoppas nyt, sanoin emännälle, savuttaako tämä?
Huoleni syveni kun huomasin, että parin kilometrin aukea täyttyi koko matkalta sankkaan savuun. Ei helv... nyt se sitten sen teki... voiiivvvv... heti iski normaalit katastrofi skennaariot ja poikkeustilanne ajatukset päälle. Millähän täältä jatkaa matkaa. Taksilla Helsinkiin ja sieltä junalla... Kuinka saadaan kaikki tavarat. Mihin helvettiin tämän hinaa, ei ainakaan Deltalle. Huomenna meen vi**u kyllä volsukauppaan saat***...
Savun määrä aivan älytön. Nuoruudesta tuttu sinertävä sävy, täyteläinen valkea savupohja, joka muhevuudessaan pärjää kesäisille kumupilville. Koko valtava. Tyyni ilma, joten savu jää paikalleen. Takana tulevat päättävät yllättäin käyttää sadan metrin turvaväliä... Muksu alkaa kitinän takapenkillä, emäntä vaikenee...
Jutussa ei ollut kuitenkaan mitään järkeä. En saanut millään päähäni, mitä koneesta olisi hajonnut. Savun määrästä päätellen reikä männässä tai turbon totaalinen halkeaminen tms, mutta auto kävi kuin unelma. Ei kilinöitä, kolinoita. Mikä ihme siihen nyt iski.
Noo, samutin koneen päästyäni hieman sivummalle. Onkohan öljyä mukana. Pelti auki ja tikku ulos, öljyä on. Päätin kuitenkin lisätä hieman, mukana sattui olemaan puoli litraa. Öljykorkista pienet höyryt, no kylmä kone. Jos männissä olisi savua vastaava vaurio, niin koneen olisi pitänyt puhaltaa öljytikkukin kiertoradalle. Ei mitään päällepäin paitsi helvetillinen savu kun koneen käynnisti.
Hommalle jäi vain pari vaihtoehtoa, josta ensin tuli mieleen, että kone päätti puhdistella itsensä jollain ylisyöttöjaksolla niin kuin olen kuullut niille olevan tapana.. Mutta ei helv, ei se voi noin saata***ti savuttaa silloinkaan. Onneksi en saanut palokuntaa tai poliisia perääni. Toiseksi vaihtoehdoksi jäi, että polttoaineen mukana oli jotain paskaa, vettä tai jotain. Mikä muu se voisi olla.
Silloin se iski... pikku juttu... Jätetäänpäs tämä vaikka vähäksi aikaa arvuuteltavaksi, niin saadaan pientä piristystä. Vinkki tulee tässä:
Tuo savupilvi johtui siitä, että en käyttänyt lukulaseja eräänä päivänä hieman aiemmin.
Arvauksia?
Ai niin, kivittää saa ihan vapaasti.