Sivu 1/2

Teltta kaatuu? (Delta Motor Groupin konkurssihakemus)

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 12:23
Kirjoittaja Carlo Coppa
Alla ote tämän päivän konkurssiuutisista. Sampo Pankki on siis jättänyt konkurssihakemuksen Delta Motor Groupista. En tunne firman organisaatiota, mutta eiköhän tuo Alfan tuontiakin jotenkin liippaa. Siis jos firma menisi nurin, eihän tuo hakemus vielä välttämättä sitä tarkoita.

Delta Motor Group Oy, Helsinki
Kr: 083236, Y: 01101612
KHV 08.07.2009 Helsingin käräjäoikeus, Hakija: Sampo Pankki Oyj
Vastuuhenkilöt:
Valkama Vesa Juhani, TJ, PJ, Espoo
Koivunen Jari Juhani, VJ, Tampere
Kassin Dmitry, VJ, Helsinki
Juntunen Teemu Tapio, VJ, eronnut 29.06.2009, Vantaa
Kachalov Leonid, VJ, eronnut 29.06.2009, Moskova
Toropov Kirill, VJ, eronnut 29.06.2009, Helsinki
Leppänen Risto Aapo Matti, PJ, eronnut 28.08.2008, Helsinki
Valkama Vesa Juhani, VJ, eronnut 28.08.2008, Espoo

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 12:26
Kirjoittaja liekki
Jos näin tapahtuu niin siunaus vai kirous? Siinä miettimistä.

Kas, kesäkuun lopussa tapahtunut joukkopako vastuuhenkilöissä. Onpa yllättävää, jos taloustilanne on ollut tuollainen! :lol:

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 13:05
Kirjoittaja jknracing
"Delta Motor Group Oy:stä on jätetty eilen keskiviikkona konkurssihakemus Helsingin käräjäoikeuteen. Konkurssi ei toteutuessaan vaikuttaisi yhtiön tytäryhtiöihin eikä niiden liiketoimintaan"

(Lainattu ylen sivuilta.)

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 13:14
Kirjoittaja tube68
mutta vastaako tuo putiikki maahantuonnista?

"Delta tuo maahan Kia, Lada, Alfa Romeo, Lancia, Fiat ja Fiat Professional -autoja."

jos niin kuka jatkaa?

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 13:23
Kirjoittaja KJS
Niimpä, eikös Delta-Motor ole juurikin se maahantuontiorganisaatio ja Delta-Auto, joka autoja myy, lienee eri firma.

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 13:48
Kirjoittaja alfista
Jaha, täällä olikin jo ketju valmiina!

Delta motor group on tosiaan maahantuontifirma.

Myisköhän ne halvalla varastosta???

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 13:49
Kirjoittaja V6
näin olen itsekin ymmärtänyt, näyttää olevan hiukan sekava toi nimipolitiikka ja yhtiöden väliset suhteet. Mutta uutisen mukaan firmalla on vain kuusi työntekijää... aika outoa jos maahantuojalla on noin vähän porukkaa töissä...

http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset ... a+Motor+Oy

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 14:22
Kirjoittaja Pasi
Haluaisin huomauttaa että delta motor oy ja delta motor group oy on kaksi eri firmaa...

Tälläiset Y-tunnukset löytyy (eri Y-tunnus = eri firma)

0418470-8 -> Delta Motor Oy
0110161-2 -> Delta Motor Group Oy
0155013-5 -> Delta Auto Oy



Ja eikös näistä Delta Motor Oy ole se maahantuoja?

Delta Motor Group Oy taitaa olla vaan joku hallinnollinen systeemi joka johtaa näitä tytäryhtiöitä tms.

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 15:22
Kirjoittaja raktori112
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0916015/12 Tuollahan tuo on aika suomen kielellä kerrottu.

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 15:38
Kirjoittaja PP
Emoyhtiön konkurssihan tarkoittaisi käytännössä sitä, että emoyhtiön konkurssipesä pyrkii myymään tytäryhtiöiden osakkeet ja muun omaisuuden parhaaseen mahdolliseen hintaan ja maksaa omaisuudesta saamillaan varoilla pesän velkojille.

Käytännössä siis tytäryhtiöiden toimintaa tullee jatkamaan osakkeiden ostaja (olettaen tietenkin, että tytäryhtiöt ovat elinkelpoisia ja niille löytyy joku ostaja).

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 15:44
Kirjoittaja V6
jknracing kirjoitti: Konkurssi ei toteutuessaan vaikuttaisi yhtiön tytäryhtiöihin eikä niiden liiketoimintaan"
)
eli kyllä se voi vaikuttaa.... vai miten se oli

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 15:55
Kirjoittaja jiiässä
:crazyeyes: mielenkiintosta...

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 17:34
Kirjoittaja Pasi
Mä oon ainakin ihan paniikissa.... kuka nyt huoltaa mun alfat tai myy edulliset varaosat mulle jos haluun itse korjata! :shock: :shock:


:wink:

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 18:28
Kirjoittaja tmv
Taloussanomat:
Sara Hokkasen mukaan tytäryhtiöiden liiketoiminta jatkuu toistaiseksi entisellään.
Nimenomaan. Toistaiseksi jatkuu mutta "toistaiseksi" on aika tunnettu käsite. Luulisi konsernin sisäisten ongelmien heijastuvan muuallekin jos hillo on loppu.

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 18:40
Kirjoittaja michael
no luulenpa että täällä ei jäisi moni kaipaamaan vaikka kaatuisi koko helahoito tytäryhtiöineen.

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 18:49
Kirjoittaja V6
raktori112 kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0916015/12 Tuollahan tuo on aika suomen kielellä kerrottu.

kukas ton Kia Motorsin omistaa kun ei mainita artikkelissa

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 19:33
Kirjoittaja DaViega
Venäläiset omistaa delta-auton, siks kait homma on muutenkin vähän niin ja näin.

Ehkä uus omistaja parantais asiaa, eihän se huononpään voi mennä? :wink:

Muutenkin, eiköhän Alfalle maahantuoja löydy, vaikka onkin vähän "marginaali" merkki

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 20:54
Kirjoittaja gtvaj
jäätävää, ihan tässä aivot pysähtyy :-D kuka ne hullun halvat osat nyt myy ja tarjoaa ammattitaitoisen palvelun ?

Vai pitäskö ryhtyä appiukon jalanjäljille, toimi edellisen kulta ajan Alffa kauppiaana (85-93)
Siinähän olis uraputki tarjolla

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 21:12
Kirjoittaja Compare Orso
Ei tämä ole näin äkkiseltään huono uutinen ainakaan meille, joilla ei ole takuu- tai muita erityisiä syitä asioida Delta-jengin luona. Teoriassahan vaihtoehtoja kehityksen suunnan suhteen on kolme: asiointi Alfan edustajan luona muuttuu joko paremmaksi, tilanne pysyy entisellään tai toiminta muuttuu vielä huonommaksi. Näistä ensimmäinen vaihtoehto avaisi uusia mahdollisuuksia Alfan ylläpitoon, ja mahdollisesti tulevaisuudessa jopa seuraavan auton hankintaan. Toinen vaihtoehto pitää tilanteen entisellään, eikä myöskään kolmannella vaihtoehdolla ei ole vaikutusta ainakaan omaan asiointiini Deltassa. Joten jos muutosta tapahtuu, se voi olla vain positiivista.

Olen ostanut Alfani uutena noin kymmenen vuotta sitten, ja suhtautumiseni Italkonin eli nykyiseltä nimeltään Delta-auton toimintaan on jotenkin paradoksaalista. Jos olisin aikanaan ollut selvillä heidän toimintatavoistaan, en olisi missään tapauksessa asioinut heidän kanssaan. Toisaalta Alfa 156 on autona osoittautunut kerrassaan erinomaiseksi valinnaksi. Loppujen lopuksi olen tullut siihen tulokseen, että onneksi en osannut ennakoida Deltaan liittyviä pettymyksiä, mutta myöhemmin olen pyrkinyt niitä välttämään Deltan kaukaa kiertäen.

Olen muuten joskus jossakin yhteydessä tainnut kertoa, että olen ostanut kerralla kolme Alfaa: ensimmäisen, viimeisen ja ainoan. Tämä ei ole kuitenkaan lopullinen tuomio, jos merkin maahantuonti ja myynti siirtyy asiallisen yrittäjän käsiin.

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 21:26
Kirjoittaja alfista
Onneksi saivat Miton jo maahan, koska se on ainakin varmaa, että uutta tavaraa voi joutua odottelemaan pitkään. Sikäli huono juttu, että odotin 159 1,75 turbon myynnin aloittamista.

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 22:44
Kirjoittaja 90
no eipä hetkauta onneksi allekirjoittanutta ollenkaan meni konkkaan tai ei...
varaosatkin on tullut hommattua jo aikapäivien ajan jotain ihan muita reittejä pitkin ja jos uutta auto joskus ostan niin se on luultavasti ihan muuta merkkiä kuin alfa.... :)

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 22:44
Kirjoittaja AlfaTom
PP kirjoitti: Käytännössä siis tytäryhtiöiden toimintaa tullee jatkamaan osakkeiden ostaja (olettaen tietenkin, että tytäryhtiöt ovat elinkelpoisia ja niille löytyy joku ostaja).
FIAT?

Torinossa kun hilloa tuntuu olevan ostella kaiken maailman jenkkimerkkejä ja aataminooppeleita 8)

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 23:54
Kirjoittaja Fonzie
Itsellä on MiTo ollut huhtikuun lopusta tilauksessa. Soittelin tiistaina Delta-autoon ja kyselin tilauksen perään. Meinasivat auton olevan jo tehtaalla valmiina, mutta ehtivän vasta parin kuukauden sisällä Suomeen. Kaksi kuukautta Italiasta Suomeen tuntuu hieman pitkältä ajalta...

Lähetetty: 10 Heinä 2009, 00:41
Kirjoittaja AlfaTom
Tehtaan kesälomat voi sotkea toimituksia, mutta epäselvä tilanne Suomen maahantuojalla voisi olla myös syynä? Toivottavasti saat MiTosi pian ;)

Edelleen olen sitä mieltä, että kyseessä voisi olla emo-Fiatin pyrkimys ottaa maahantuonti omiin käsiinsä. Onhan näitä ollut ennenkin.
Hauska nähdä mihin tuo johtaa.

Lähetetty: 10 Heinä 2009, 09:04
Kirjoittaja juhala
Mitähän tämä vaikuttaa Deltan takuisiin omistajan kannalta?
Omassa Alfassa oli 5 v takuu josta ymmärtääkseni 2v oli tehtaan takuuta ja seuraavat 3 maahantuojan ...... ?

Lähetetty: 10 Heinä 2009, 10:09
Kirjoittaja motorhead
juhala kirjoitti:Mitähän tämä vaikuttaa Deltan takuisiin omistajan kannalta?
Omassa Alfassa oli 5 v takuu josta ymmärtääkseni 2v oli tehtaan takuuta ja seuraavat 3 maahantuojan ...... ?
Takuusta vastannee (siinä määrin kuin yleensä tuosta ovat vastanneet) maahantuontiyhtiö Delta Motor Oy, jota ei ole ainakaan vielä haettu konkurssiin.

Vähän spekulaatiota:
Tässä lienee kyseessä jonkinlainen rahoituskuvio. Group hankkii rahaa ja lainaa tätä eteenpäin tytäryhtiöille.
En tunne kuvioita syvemmin, mutta Delta Auto Oy (myynti ja huoltoyhtiö)on ainakin laajentunut voimakkaasti viime vuosina, joten veikkaisin että potti on todennäköisesti lainattu pääasiassa sinne autopuljujen osteluun.

Jos näin on niin konkurssipesä alkaa sitten perimään Delta Auto Oy:ltä näitä saatavia.
Mikäli Delta Motor Oy (maahantuoja) ei ole kovin paljoa pystyssä emoyhtiölle, se voi olla ainakin toistaiseksi turvassa.

Lähetetty: 10 Heinä 2009, 13:14
Kirjoittaja Jnzk
Fonzie kirjoitti:Itsellä on MiTo ollut huhtikuun lopusta tilauksessa. Soittelin tiistaina Delta-autoon ja kyselin tilauksen perään. Meinasivat auton olevan jo tehtaalla valmiina, mutta ehtivän vasta parin kuukauden sisällä Suomeen. Kaksi kuukautta Italiasta Suomeen tuntuu hieman pitkältä ajalta...
Sama tilanne... Saapa nähdä milloin tulee vai tuleeko ollenkaan. :crazyeyes:

Lähetetty: 10 Heinä 2009, 15:31
Kirjoittaja Bstoned
Sen verran tähän voin työkuvioiden puitteissa sanoa, että ainakin Delta-Auton GM-myynti, Saab ja Ford loppuu, tai loppui tänään. Saatujen tietojen mukaan vielä ei ole tulossa muutoksia muihin merkkeihin, toiminta jatkuu ennallaan eli Fiatit, Alfat, Kiat ja Ladat saa edelleen edullisesti Delta-Autosta. 8) :P

Lähetetty: 10 Heinä 2009, 17:28
Kirjoittaja Pasi
juhala kirjoitti:Mitähän tämä vaikuttaa Deltan takuisiin omistajan kannalta?
Omassa Alfassa oli 5 v takuu josta ymmärtääkseni 2v oli tehtaan takuuta ja seuraavat 3 maahantuojan ...... ?
Tuohon maahantuojan 3:n vuoteen en luottaisi muutenkaan... oli delta pystyssä tai ei.

Lähetetty: 11 Heinä 2009, 11:44
Kirjoittaja V6
"Vuonna 2005 yhtiön venäläisomistajan AvtoVAZ:in omistus- ja organisaatiorakenteessa tapahtui merkittäviä muutoksia. Venäjän valtiollinen asevientiyhtiö RosOboronExport hankki osake-enemmistön ja määräysvallan talousvaikeuksissa olevassa AvtoVAZ:issa yhtiön silloiselta johtoportaalta."

ei luulis heti loppuvan hillot Relluhan omistaa Vazista myös 25%

Lähetetty: 11 Heinä 2009, 20:16
Kirjoittaja Tazio
V6 kirjoitti:"Vuonna 2005 yhtiön venäläisomistajan AvtoVAZ:in omistus- ja organisaatiorakenteessa tapahtui merkittäviä muutoksia. Venäjän valtiollinen asevientiyhtiö RosOboronExport hankki osake-enemmistön ja määräysvallan talousvaikeuksissa olevassa AvtoVAZ:issa yhtiön silloiselta johtoportaalta."

ei luulis heti loppuvan hillot Relluhan omistaa Vazista myös 25%
Joo, ROE:lla luulisi rahaa riittävän. Toisaalta Venäjällä on kaiketi viime aikoina hävinnyt omaisuutta enemmän kuin väärällä puolella Atlantia....

Kaikesta huolimatta minulla on toivo, että tämä päättyy hyvin ja sekä Alfa Romeo, Fiat, että Lancia saavat uuden oikeasti markkinatalouden ehdoilla toimivan maahantuojan ja myynti/huolto-organisaation.

-Tazio

Lähetetty: 11 Heinä 2009, 21:35
Kirjoittaja einari
Tazio kirjoitti: Kaikesta huolimatta minulla on toivo, että tämä päättyy hyvin ja sekä Alfa Romeo, Fiat, että Lancia saavat uuden oikeasti markkinatalouden ehdoilla toimivan maahantuojan ja myynti/huolto-organisaation.

-Tazio
Tuota varmasti kaikki toivovat. Nyt siihen tosiaan olisi hyvä mahdollisuus, onhan tuota konelameininkiä jo kestänytkin liian pitkään.

Lähetetty: 15 Heinä 2009, 00:47
Kirjoittaja Suba
Kauppalehti kirjoitti: Kauppalehti, 14 hei 2009
Artikkeli: Fiatia, Ladaa, Lanciaa, Kiaa sekä Alfa-Romeota maahantuovan Delta Motor Groupin yllä leijuu konkurssiuhka. Mahdollista konkurssia seuraa todennäköisesti myynti, joka käynnistäisi uudelleenjaon etenkin henkilöautojen vähittäiskaupassa ja huolloissa.

Deltan omistamat liikkeet myivät viime vuonna noin 38 000 uutta ja käytettyä henkilöautoa. Kolmessa vuodessa yhtiön myynti on kaksinkertaistunut yli 600 miljoonaan euroon.

Henkilöautojen myynnin ja huollon arvo on Suomessa noin kolme miljardia euroa, joten Deltan pilkkominen tai myynti aiheuttaisi mylläkän autokaupassa. Emoyhtiönsä merkkien lisäksi Delta myy Fordeja, Mazdoja ja Opeleita.

Deltan kilpailijat ovat jo tovin veikkailleet, että yhtiö tulee kompastumaan ennen kaikkea myöntämiinsä halpoihin luottoihin. Seinäjokisen Käyttöauton toimitusjohtajan Jyrki Viitalan mukaan Deltan toiminta on ollut melko aggressiivista etenkin luottopuolella.

Delta Motor Group ei ole toimittanut viime vuoden tilinpäätöstään kaupparekisteriin. Edellisvuoden tilinpäätöksen perusteella yhtiöllä oli liki sata miljoonaa euroa velkaa liikevaihdon ollessa 17 miljoonaa euroa. Luvut paljastavat, että yhtiö on pyörittänyt autokauppaa suurella velkavivulla. Noin 20 prosentin omavaraisuusaste on autoalalla matala, sillä muut autoliikkeet ovat vuonna 2007 ja 2008 pääosin pystyneet säilyttämään 40-60 prosentin omavaraisuusasteen.

Delta Motor Groupiin kohdistuukin nyt paljon avoimia kysymyksiä. Yhtiön hallituksen puheenjohtaja Vesa Valkama ei kysymyksiin vastaa. Delta-Auton pohjoisen myyntialueen johtaja Arto Tahvanainen pyytää osoittamaan kysymyksen pääkonttoriin. Delta-Auton Keminmaan automyyjä Ahti Rahikainen puolestaan kertoo, että pääkonttori on tiedottanut varsin säästeliäästi emoyhtiön tilanteesta.

Sampo Pankki hakee konkurssihakemuksen kautta noin 41 miljoonan euron arvoisia lainasaataviaan emoyhtiö Delta Motor Groupilta. Emoyhtiön omistaa edelleen suurin osin Ladan tytäryhtiö Jsc Avtovaz. Sampo Pankin lakimiehen Reijo Vaurion arvion mukaan Sampon saatavat vastaavat noin 80 prosenttia Delta Motor Groupin veloista.
No no, taitaapi tulla mielenkiintoinen syksy.

Lähetetty: 15 Heinä 2009, 01:24
Kirjoittaja Jönsson
Suba kirjoitti:
Kauppalehti kirjoitti: Kauppalehti, 14 hei 2009

Deltan kilpailijat ovat jo tovin veikkailleet, että yhtiö tulee kompastumaan ennen kaikkea myöntämiinsä halpoihin luottoihin. Seinäjokisen Käyttöauton toimitusjohtajan Jyrki Viitalan mukaan Deltan toiminta on ollut melko aggressiivista etenkin luottopuolella.

Sampo Pankki hakee konkurssihakemuksen kautta noin 41 miljoonan euron arvoisia lainasaataviaan emoyhtiö Delta Motor Groupilta. Sampo Pankin lakimiehen Reijo Vaurion arvion mukaan Sampon saatavat vastaavat noin 80 prosenttia Delta Motor Groupin veloista.
/quote]

Jaaha. Minäkin olen sitten näköjään ollut Teltta-autoa kaatamassa. 1 %:n korkoa tässä Sampo-rahoitukselle makselen.

Saisitte olla minulle kiitollisia. Itse ainakin olen.

Lähetetty: 15 Heinä 2009, 01:31
Kirjoittaja Kahvivatsa
Mitä muuta maahantuontiyritys sitten tekee kuin hommaa niitä autoja maahan? Neuvotteleeko tämä pulju juuri tehtaan kanssa mitä voidaan maahantuoda ja mitä maksaa? Pitääkö tässä itte ruveta noita toimittamaan, mielenkiintoa on ja aikaakin järjestyisi helposti. Pätevyyttä ei niinkään :? ... rahasta nyt puhumattakaan.

Lähetetty: 15 Heinä 2009, 01:43
Kirjoittaja liekki
Kahvivatsa kirjoitti: ... rahasta nyt puhumattakaan.
Jos sitä rahoitusta toiminnan aloittamiseen kysyisi Sammosta päin...?

:mrgreen:

Lähetetty: 15 Heinä 2009, 02:01
Kirjoittaja Kahvivatsa
Lainarahan myöntäminen tilanteessa jossa pakotettu kaupan kohde on velkaa samalle lainaajalle lähinnä minimoi pankin tappiot, näin olen asian nyt visioinut :mrgreen: Sampo Pankki voi kyllä vähän kitsaasti katsella näitä touhuja.

Lähetetty: 15 Heinä 2009, 11:52
Kirjoittaja tumbe
Tämän päivän (15.7) Aamulehdessä on iso juttu Deltan tilasta. Sielä ainakin vakuutetaann ettei emon (D motor Group) tarvitse sörkkiä Delta-Auton liiketoimintaan konkurssikäsittelyssä. JA tuossa on myös myynti luvut joka merkille mitä Delta maahantuo. Huhhuh miten on noi luvut laskeneet ja toi Kia on näköjään ollut kultasuoni, mitenkähän olis käyny ilman sitä.

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 10:27
Kirjoittaja Suba
No niin, tästä se alkaa.
Iisalmen Sanomat kirjoitti:Iisalmen Sanomat, 17 hei 2009, s.3:-
Artikkeli: Delta Motor Groupin konkurssihakemuksen lisäksi myös Delta Motor Groupin tytäryhtiöt Delta Motor, Delta Trucks ja Delta-Auto ovat joutuneet selvitystilaan. Ainakin Delta-Autolle tilanne on aiheuttanut ongelmia, sillä uusia autoja ei olla saatu liikkeisiin kuljetusyhtiölle laskujen maksamatta jättämisen vuoksi. Lisäksi rahoitusyhtiöt ovat vetäneet esittelyautot pois Delta-Auton kaikista liikkeistä.
Täällä juttu kokonaan.
http://www.iisalmensanomat.fi/uutiset/y ... sti/465736

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 10:52
Kirjoittaja motorhead
Toivottavasti löytyy pian uusi asiallinen AR maahantuoja. Delta taitaa olla selvää tavaraa. Kelpaiskohan takaisin Veholle

Luulisi että tehtaan sopimuksissa olisi joku pykälä jolla sillä on oikeus hakea uusia maahantuoja maahan jos vanha ajautuu selvitystilaan. (jos sattuu olemaan joku yksinoikeus diili).

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 10:59
Kirjoittaja einari
Vähän tuollaista ounastelin piipahtaessani eilen Vorssan D-A:ssa. Uusia autoja oli esillä muutama hassu Kia, yksi alfa 159 JTS 1,9 ja pari Fiatia. Alfoista ei löytynyt ensimmäistäkään esitettä ja muutenkin tunnelma oli liikkeessä lievästi sanottuna melkoisen apaattinen.

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 11:11
Kirjoittaja liekki
Haluaakohan ne päästä tavarasta kuinka hyvin eroon? Tänään olisi aikaa kun ALKOI LOMA ja voisinkin käydä vaikka koeajamassa paria. Jos sellaisen 20-30% alennuksen saisi niin pääsisi hieromaan kauppoja. :mrgreen:

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 12:05
Kirjoittaja Rasvis
Tiedän yhden joka voisi olla kiinnostunut 155-heppaisesta, sopivan hintaisesta koeajo-MiTosta. Vanhaa linttaakaan ei tarvitsisi ottaa vaihdossa :-D

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 15:30
Kirjoittaja kiahonen
Meikäläisen 147 on seisonut Lahdessa Renkomäen Autoexpertillä odottamassa kiristinrullia koko alkuviikon. Ei kuulema ole saanut osia Delta-autosta, joten piti tilata Ruotsista. Ilmeisesti siis alkaa olla jo varaosatkin vähissä Delta-Autolla.

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 15:40
Kirjoittaja A Bart
Entäs heikka?

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 16:00
Kirjoittaja kiahonen
Enpä tiedä Heikasta, kun ei ollut ennustajanlahjoja tämänkään asian suhteen. Jos olisi ollut, niin en olisi lähtenyt viime Perjantaina reissuun ollenkaan vaan ajanut auton suoraan pajalle. Heinolassa kuului NAPS ja PIIP ja sen jälkeen Alfa herkes lataamasta ja ohjaus muuttui urheilullisen jäykäksi. Kaarroin sitten varikolle ja suojakopan takaa pilkisti pois päältä mennyt ns. monilaitehihna. Hinurilla vietiin sitten auto Lahteen ja Alfa kuski palasi junalla takaisin lähtöpisteeseen Kirkkonummelle. Maanantaina lupailivat autoa jo eiliseksi takaisin, mutta yhdestä kiristinrullasta on nyt koko homma enää kiinni. Huomenna pitäisi tuokin pylpyrä olla jo tontilla, että saavat auton kasaan. Tuntuivat olevan pajan puolestakin hieman tuskastuneita odottamattomaan viivästykseen.

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 20:05
Kirjoittaja Jiiällä
Pikkulintujen kertomia (enemmän tai vähemmän) "huhupuheita" sun muuta kahvipöydässä kuultua.

- Deltan huollot eivät saa osia oikein mistään muuten kuin käteisellä, myöskään esim. siivouspalvelut eivät pelaa kaikissa pisteissä kuin kovalla rahalla suoraan kouraan.

- Italiasta ei tule osia syystä tai toisesta, tämä kestää vielä "ainakin viikon".

- Emoyhtiön toiminnasta vastaa tällä hetkellä tämä herra.

- Ylläoleva voi olla tavallaan mielenkiintoista koska herrasta löytyy myös tämä uutinen.

- Lisäksi ylläoleva herra joutui kuulemma maksamaan Deltan pääkonttorissa Lauttasaaressa erään kuljetusyhtiön 22e laskun käteisellä yrityksen aulassa suoraan kuljettajalle, kuljetusyhtiö kun ei toimita enää kuin käteistä vastaan tavaraa heille.

- Huomenna tai viimeistään perjantaina pitäisi kuulemma tulla ihan julkista lisätietoa tilanteesta, tämä kuitenkin "pienellä varauksella".


Niin ja ylläoleva on sitten kaikki pelkkää huhua ja kuulopuhetta. Faktaa ei tosiaan ole mitään muuta kuin nuo kaksi linkkiä tämän erään mm. yritysjärjestelyihin erikoistuneen lakimiehen taustoihin.

Itse en ala spekuloimaan sen enempää mihin tämä kaikki tulee johtamaan, sen verran tiedän lisäksi että ainakin pääkonttorin ja keskusvaraston porukoilta peruttiin kaikki lomautukset sun muut vastaavat järjestelyt tuossa kesäkuun aikana ja työntekijöiden palkat on maksettu ainakin kuluvan kuun loppuun saakka.

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 21:49
Kirjoittaja raktori112
Varsin mielenkiintoista. Sitten vaan odotellaan sitä kunnolla printattua juttua. Ja mitenkäs nuiden alennusmyyntien laita, kuulostaisi varsin kivalta jos nuita vaihto 156sia yritettäis saada kunnolla pois pyörimästä.

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 23:16
Kirjoittaja Bisci
liekki kirjoitti:Haluaakohan ne päästä tavarasta kuinka hyvin eroon? Tänään olisi aikaa kun ALKOI LOMA ja voisinkin käydä vaikka koeajamassa paria. Jos sellaisen 20-30% alennuksen saisi niin pääsisi hieromaan kauppoja. :mrgreen:
Heh! Että joku pesänhoitaja menisi alennuksella myymään, älä hulluja kuvittele. Sen verran tehdään kauppaa, että saadaan pidettyä pesää muutamia vuosia pystyssä ja pesänhoitajan palkkio maksimoitua. niinhän se yleensä menee?

Toisaalta, jos pesä onkin jo ihan kuiva, voi realisoitua nopeastikin.

Lähetetty: 23 Heinä 2009, 00:42
Kirjoittaja Tazio
Itse asiassa nyt olisi mielestäni hyvä hetki harrastajien tarttua toimeen.

AREF, CARF, Gruppo Fiat Finlandia ja Lancia Club Finland voisivat lähestyä Mamma Fiatia yhteisellä kirjeellä jossa sopivasti Suomen vahvaa harrastuspohjaa, historiaa jne. sivuten kuvattaisiin nykytilannetta ja toivottaisiin tehtaan tiedostavan, että täälläkin heidän tuotteitaan ostetaan, huolletaan ja harrastetaan. Sopivasti voisi alleviivata sitä, että kohtalaisen moni uusista laitteista menee henkilöille/talouksiin joissa on niitä vanhojakin.

Delta luonnollisesti jakelulistalle mukaan, sävy aidon asiallinen ja rakentava. Tarkoitushan ei saa olla piestä kuollutta hevosta vaan tuoda esille näistä merkeistä aidosti välittävien ihmisten näkemys ja huolestuneisuus.

AREF:n ja Grupon jäsenenä toivon, että ainakin näiden kerhojen hallitukset pohtisivat asiaa.

-Tazio