Sivu 1/1
GTA
Lähetetty: 28 Tammi 2004, 21:10
Kirjoittaja 1300ti
Siis tarkoitan niitä alkuperäisiä.
Näin taas yhden 156 GTA:n Turussa, punainen ja mietin univelkaisena bussissa, miksei kukaan samalla innostu tuomaan Suomeen alkuperäistä. Esim. miksei kukaan toiminut, kun pari vuotta sitten Ruotsissa myytiin yhtä niistä aidoista TopCon Kameror-autoista, hienossa alkuperäispatinassa, tietysti hintapyynti oli jotain 200.000 kruunun päällä, mutta mutta... Sentään sama, joka pelotti Kemiläisen Tecalemit-ruiskutettuja Gulf-Fordeja Keimolassa monta vuotta.
Hatunnoston paikka, että tänne tuli Ranskasta se Lancia Fulvia 1.6 Coupe HF, samanlaista aioin itsekin kun korttia vasta odotellessa asuin Triestessä joskus vuosia sitten. Nyt houkuttaisi etsiä Italiasta Alfan tekemä piskuinen Dauphine ja koota se Gordini-lookkiin sopivilla Abarth osilla
Siis tässä peräänkuulutan, minne ovat kadonneet ne tosi-Alfistit kireine autoineen, jota pikkupoikana näin Ahvenistolla? Tietysti uudet autot on makeita, mutta uusimman Belissiman pääkirjoituksen mukaisesti ne ovat vain yksinkertaisesti ihan eri juttunsa. Historicissa saa pienemmällä rahalla valtaisia elämyksiä, suosittelen.
ps. Giulia-koreja kaupan ;]
Re: GTA
Lähetetty: 29 Tammi 2004, 00:48
Kirjoittaja Vittorio Jano
1300ti kirjoitti:Siis tässä peräänkuulutan, minne ovat kadonneet ne tosi-Alfistit kireine autoineen, jota pikkupoikana näin Ahvenistolla? Tietysti uudet autot on makeita, mutta uusimman Belissiman pääkirjoituksen mukaisesti ne ovat vain yksinkertaisesti ihan eri juttunsa. Historicissa saa pienemmällä rahalla valtaisia elämyksiä, suosittelen.
Kai sitä voi olla tosi-Alfisti, vaikka ajaisi tänään ostetulla Alfalla? Mutta asiaan.
Wanhat Alfa Romeot ovat hienoja ja usein niissä on enemmän fiilistä kuin uusissa . Minäkin haluaisin sellaisen.
Mutta käteni ovat sellaiset, että niillä pystyy juuri ja juuri tankkaamaan autoon tankillisen bensaa. Tekninen tietämykseni rajoittuu siihen, että tiedän missäpäin autoa moottori sijaitsee. Autotalli on täynnä roinaa, eikä sinne harrasteauto mahdu. Tililläkin on ihan liian vähän rahaa (eikä tuollaisen vanhuksen ylläpito halpaa voi olla). Ajan siis uudemmalla.
Lähetetty: 29 Tammi 2004, 02:13
Kirjoittaja Niko Tuomola
Kyllä se vaan olis todella hienoa nähdä vaikka historic kisoissa Suomessakin oikein kunnon GTA. Kumpa joku rahamies innostuisi asiasta.
Lähetetty: 29 Tammi 2004, 05:51
Kirjoittaja GTA
1300ti kirjoitti:Siis tässä peräänkuulutan, minne ovat kadonneet ne tosi-Alfistit kireine autoineen, jota pikkupoikana näin Ahvenistolla? Tietysti uudet autot on makeita, mutta uusimman Belissiman pääkirjoituksen mukaisesti ne ovat vain yksinkertaisesti ihan eri juttunsa. Historicissa saa pienemmällä rahalla valtaisia elämyksiä, suosittelen.
No kele, kun kerran perään huudellaan niin sitten vastataan: täällä Ranskasa on yksi entinen tosi-kireä Alfisti

Nyttemmin toi kireys on jo vähän helpottannu
Ihan eri juttu ne vanhat Alfat on, siitä ei ole epäilystä, allekirjoitan! Eihän niitä oikein voi verrata, kun uudet pelit tarvitaan käyttöautoiksi ja vanhoilla harrastetaan (enemmän). Elämysten vastineeksi ne italialaiset rakastajatteret vaatisi kunnon tallin, loputtomasti aikaa, jonkun verran rahaa ja jalon luonteen. Tällä hetkellä ei puutu noista muuta kuin talli, aika ja se raha. Luonne kyllä kasvaisi taas harrastuksen myötä

Lähetetty: 29 Tammi 2004, 06:17
Kirjoittaja BSTR
Minä (ettei tule väärinkäsityksiä on todettava etten muuten sovi tuohon rahamies-kategoriaan) taas henkilökohtaisesti inhoan ruostetta ja siksi vain uudehkot autot kelpaavat. Vaikka yleisesti vanhempiin alfoihin näyttää saavan varaosia edullisemmin kuin uusiin, silti uskon että pienempi taloudellinen riski olisi taluttaa viivalle ETCC Alfa Romeo 156 GTA Super 2000 kuin tuollainen vanha klassikko GTA. Edellisen hankintahinnan ollessa noin 10 kertainen jälkimmäiseen verrattuna. Ei silti, enpä ole toki edellistäkään hankkimassa.
Sinänsä vanhoissa ns. alkuperäisissä autoissa harmittaa se tapa, millä auto luokitellaan alkuperäiseksi. Helsingin Sanomissa oli muistaakseni vuosi sitten juttua alkuperäisistä jagulaareista, joista ainakin neljällä oli sama valmistusnumero ja kuulemma kilpailuhistoriaa... yksi oli kasvatettu apurungosta, yksi moottorista, jne... Tulee väistämättä mieleen kastemato

Lähetetty: 29 Tammi 2004, 14:11
Kirjoittaja HOTA
Tuollainen seitkynluvun taitteen GTA-ratareplica on ollut haaveena jossain välissä saada tehtyä takapuolen alle.
Eihän tuollaisella orkisvehkeellä raaskisi edes paljoa päristellä.
Menis vaan pesun ja vahailun merkeissä aika tuon kanssa.
No jos miljardööri olis niin silloinhan raha ei olisi propleema.
Replica olisikin aivan eri asia "leikkiautona". Voisi aivan surutta tiukan mutkan lähestyessä laittaa pienenpää pykälää välikaasulla ja mutkan avautuessa runtaa kaasupolkimen niin syvälle lattiaan kuin se menee
"Juustohöylästä" saisi Hitec-tekniikka iloisen pelin joko vaparina taikka turbotettuna.
Lähetetty: 29 Tammi 2004, 18:09
Kirjoittaja 1300ti
Jep ja kiitos GTJ:n 2.0TS-projekti omaan junnuun alkaa edetä. Tiedossa on myös kuusilovinen (!) Alfan suorakytkentävaihteisto kisavälityksillä tietysti yhdestä jäämistösä, saa nähdä tuleeko kaupat. 2000:n Berlinan lukolla, Koneliikkeen käyttämät kisamagnesiumit alla, silti kadulle:)
Pidemmällä aikavälillä pitäis kaverin kanssa päästä mukaan sprint-kisoihin jollain 105-sarjalaisella, on toi Linkopuun 1750 GTV niin ylivoimainen edelleen SM-tasolla, että innostaisi itseäkin. Artukaisten isoissa muistoajoissa viime kesänä oli aivan kärkiautoja ja tyyliä riitti!
Lähetetty: 29 Tammi 2004, 18:42
Kirjoittaja Abarth
Olis kyllä mukava nähdä ratapäivillä vähän enemmän sitä vanhempaa kalustoa...

Lähetetty: 29 Tammi 2004, 18:44
Kirjoittaja Rasvis
No jos vaan olis rahaa ja tilat niin kyllähän sitä mielikseen rakentelisi vaikka Juustohöylän 1.8 Turbolla. Tehkööt ne, joilta ei puutu resursseja.
Lähetetty: 29 Tammi 2004, 19:03
Kirjoittaja 1300ti
On toi juustohöylä hei kuitenkin sieltä harvinaisimmasta päästä, kannattaa tuoda joku vähän huonompi 70-lukuinen junnu Ruotsista ja rakentaa sitten siitä mieleisensä. Kaveri kuiski taannoin, että tietyssä paikassa maatuu useampi vanha Alfa GT, mikä ois mainiota, rataprojektiksi pitäisi mielummin löytää joku paperiton kori, josta ei itkettäisi repiä kuvankaunista sisustaa ja uskaltaisi ajaa ihan lämä tiskissä.
On harmi, että Ruotsin klubilaiset eivät enää tee vuosittaista ratapäiväinvaasiota roadsport-geeteeveillään, hurjia siipiä! Eikös se Silja Line -yksilö muuten tullut Suomeen, Makkoselle vai kelle?
Lähetetty: 29 Tammi 2004, 19:27
Kirjoittaja 1300ti
...Samasta syystä mulla on tallessa Salokoivun Hessulta saadut tyhjät Giulia-korit, riittävän mätä '72 1300 Super, sekä toinen, muuten se musta '66 1600 kun on joskus muutama vuosi sitten pyörinyt ratapäivillä kaarien ja pleksilasien kera, ennen kuin on mennyt Tiippanalle kanta-autoksi johonkin Spideriin ja sieltä sitten Heikille purkuun. Harmi vain että Arto on laikannut kaaret talteen, tai no, tuleepahan tehtyä saman tien nykyisten säännösten mukaiset. Sinänsä harmittaa kovasti, että ovat kuuskutosen paperit käyttäneet, sellaisen mielellään entisöisi. Kori on tyypillisiä takakulmia ja helmoja lukuunottamatta kovassa kunnossa, siitä syntyy taatusti vielä auto. Niin tai ei kellään olisi metsään ruostunutta Giuliaa kanta-autoksi?
Surkea juttu ettei vanhoja Alfoja oikein muutenkaan näe samaan malliin kuin ennen, vaikka eivät ne oikeasti kaikki ole kadonneet, keräävät vaan pölyä talleissa.
No nyt jokatapauksessa olen itse vihdoin saamassa 1300ti:n pellit tehtyä ja ens viikonloppuna pitäis alkaa hiomaan ja purkamaan maalausta varten. Vinkit hyvästä ja edullisesta maalarista etelässä kiinnostavat! Lisäksi meillä on taas 2 kpl '73 2000 Berlinaa tulossa ratapäiville, sekä toivon mukaan kierrän taas Ahvenistoa ambulanssissa, sekin odottaa maalia pintaansa.
Eikös Mikael Bergman myy yhä samaa turbopataa, joka oli GT:ssäni kiinni ostohetkellä? Ratakäyttöä ajatellen ois kyllä oikeasti hienoa jos joku ahtaisi Suomessakin twinsparkin riittävillä paineilla. Bertone alumiiniluukuin painaisi kuitenkin raskaat 700 kg.
Lähetetty: 29 Tammi 2004, 19:54
Kirjoittaja HOTA
1300ti kirjoitti:...Samasta syystä mulla on tallessa Salokoivun Hessulta saadut tyhjät Giulia-korit, riittävän mätä '72 1300 Super, sekä toinen, muuten se musta '66 1600 kun on joskus muutama vuosi sitten pyörinyt ratapäivillä kaarien ja pleksilasien kera, ennen kuin on mennyt Tiippanalle kanta-autoksi johonkin Spideriin ja sieltä sitten Heikille purkuun. Harmi vain että Arto on laikannut kaaret talteen, tai no, tuleepahan tehtyä saman tien nykyisten säännösten mukaiset. Sinänsä harmittaa kovasti, että ovat kuuskutosen paperit käyttäneet, sellaisen mielellään entisöisi. Kori on tyypillisiä takakulmia ja helmoja lukuunottamatta kovassa kunnossa, siitä syntyy taatusti vielä auto. Niin tai ei kellään olisi metsään ruostunutta Giuliaa kanta-autoksi?
Surkea juttu ettei vanhoja Alfoja oikein muutenkaan näe samaan malliin kuin ennen, vaikka eivät ne oikeasti kaikki ole kadonneet, keräävät vaan pölyä talleissa.
No nyt jokatapauksessa olen itse vihdoin saamassa 1300ti:n pellit tehtyä ja ens viikonloppuna pitäis alkaa hiomaan ja purkamaan maalausta varten. Vinkit hyvästä ja edullisesta maalarista etelässä kiinnostavat! Lisäksi meillä on taas 2 kpl '73 2000 Berlinaa tulossa ratapäiville, sekä toivon mukaan kierrän taas Ahvenistoa ambulanssissa, sekin odottaa maalia pintaansa.
Eikös Mikael Bergman myy yhä samaa turbopataa, joka oli GT:ssäni kiinni ostohetkellä? Ratakäyttöä ajatellen ois kyllä oikeasti hienoa jos joku ahtaisi Suomessakin twinsparkin riittävillä paineilla. Bertone alumiiniluukuin painaisi kuitenkin raskaat 700 kg.
Mitää ratakinnereitä tehdä tehdä. Jos tehdään niin tehdään myös katukäyttöön

Lähetetty: 30 Tammi 2004, 22:45
Kirjoittaja 1300ti
Niinno eihän sitä sarjanumeroilla moni muukaan Suomessa aja. Siis ihan oikeasti. Nää 105-sarjan korivaihdot 80-luvulta on aika huimaa tarinaa, jos sitä joku alkaa jossain vaiheessa tutkia niin on varmasti moni kusessa. Onneksi en ole sekaantunut, olin pikkupoika silloin(kin).
Nim. 50-luvun rekisterikilvillä yhden kesän reissannut (ovat ihan eri näköiset kuin ees ne "mustat", he)!

juustohöylä
Lähetetty: 31 Tammi 2004, 00:32
Kirjoittaja gtj
Mitä tähän keskusteluun nyt sitten sanoisi. Kun sattumalta löytyy juustohöylä, tbo kone, talli, aikaa vähän mutta tarpeeksi. Rahaa ei ole mutta tokkopa sitä tarvitsee kun noi palikat löytyy. Oma Gtj pölyttyy kyllä talvet, en kuitenkaan suostu suolaamaan sitä. Kesällä kun on ainoana käyttöautona niin ei sitä hirveesti halua muuttaa rata-ajokiksi kun silloin lapset alkaa valittamaan että korvissa soi! Eli hieman rahaa puuttuu, pitäisi olla KAKSI gtj:tä jotta voisin yhden rata-auton rakentaa. Toisaalta on tullut ajettua Ahvenistolla joskus -80 luvulla viimeksi, nyt ei ehkä uskaltaisi enään ajaa niin kovaa. Että se siitä rataprojektista. Taidan pitää tuon tbo-koneen edelleen myynnissä! Alkuperäistä Gta:ta en kylläkään raaskisi nähdä radalla kisaamassa, mutta toisaalta ne on kyllä tehty vaan ja ainoastaan sitä varten. Hmm vaikeeta tämä elämä, onneksi! Jos joku haluaa Gta kopion tehdä ja sillä kisailla niin sehän nyt ei niin hirveän kallista ole, varsinkaan jos osaa hitsata itse. Eli Ruotsista parilla tonnilla mieluiten juustohöylä (sori Antti), ja jos aikoo lähinnä carfin ratapäivillä kisailla niin nokalle 75Ts kone, tai miksipä ei tuo tbo, ja lukkoperä + vähän alustaan parannusta! Kyllä kätevä 5000e saa kasaan nopsakan kisapelin. Näistä mietteistä tuli kyllä vähän himo, pitää katsoa mitä Ruotsissa ois tarjolla!
Lähetetty: 01 Helmi 2004, 00:17
Kirjoittaja 1300ti
Löysin muuten kattavat ohjeet ja osamyynnin TS:n sovittamisesta & virittämisestä ahtoa myöten 105-sarjan autoihin, vaarallisen mielenkiintoista luettavaa. Tsekkaa itse @
www.autocomponenti.com 
Lähetetty: 02 Helmi 2004, 19:42
Kirjoittaja 1300ti
Käykääpäs katsomassa, laitoin
www.carf.fi sivuille keskustelupalstan alle kuvat Leifin SM Sprint-GTV:stä ja GTA:n luokituspaperit!
Lähetetty: 02 Helmi 2004, 22:47
Kirjoittaja V6
1300ti kirjoitti:Käykääpäs katsomassa, laitoin
www.carf.fi sivuille keskustelupalstan alle kuvat Leifin SM Sprint-GTV:stä ja GTA:n luokituspaperit!
olisit laittanu sinne kaikille osastolle , nyt tuli taas turhaan käytyä siellä ensin

tai olisi edes hyvä mainita mistä ne löytyy tuonnehan ei pääse kuin jäsenet
Lähetetty: 02 Helmi 2004, 23:03
Kirjoittaja 1300ti
No jopas! Laitan toistaiseksi albumiin, eli 1300ti on nimi. GTA:n paperit menkööt vaikka jäsenetuna, eli en jaksa niitä toistamiseen uppia...
Lähetetty: 25 Helmi 2004, 22:31
Kirjoittaja 1300ti
Siitä Silja-GTV:stä, sain selville muuton yhteydessä, että on uuden kämppäni vuokraisännän pojalla eli Tammisella Turussa rajujen muutostöiden alla, mm. lattia muuttunut tasaiseksi levyksi, ym. hot rod kikkoja & uutta viritystä. Vuoden parin sisällä Ahvenistolla nähdään varmasti hurjia!
Lähetetty: 26 Helmi 2004, 00:50
Kirjoittaja Grendel
Ei ole "Silja-GTV" vaan Hannu Makkosen vanha kilpuri. Makkonen myi sen Tammiselle kun osti Sjöbergiltä ruotsista "Siljan".
Silja GTV on seissyt vuodesta '98 kun siitä vaihdemissin sattuessa posahti koneesta vähän sisuskaluja.
Hannu taisi voittaa Historic Harrasteluokan GTVllä noin '94-'95 ennen kuin myi sen Mikalle.
Tammisen Mika ajoi GTV:llä kilpailun pari ennen kuin antoi periksi. Siitä lähtien (1998) ollut "rakenteilla".
Lähetetty: 26 Helmi 2004, 05:50
Kirjoittaja 1300ti
aha, asia selvä.
Lähetetty: 26 Helmi 2004, 06:33
Kirjoittaja RR92
Jaa vai tosi "alfistit"?Meikä haluu kyllä nähä livenä sut seuraavana "tosi
alfistien"päivänä?
T:Jukka
RR92
Lähetetty: 26 Helmi 2004, 06:41
Kirjoittaja Cuore Sportivo
RR92 kirjoitti:Jaa vai tosi "alfistit"?Meikä haluu kyllä nähä livenä sut seuraavana "tosi
alfistien"päivänä?
T:Jukka
RR92
Meinaatkos nyt RR kommentoida joka ketjuun, jossa 1300ti kirjoittelee.. Kostoksi siitä, että kaveri sanoi pahan sanan näistä "stadilaisista" sankareista (ok, ei pidä yleistää, mutta kuitenkin).
Kyllä Antti muuten aika hardcore-alfistilta vaikuttaa.. Mutta eipä silti varmaan ole tämän palstan ainoa.
Lähetetty: 26 Helmi 2004, 06:53
Kirjoittaja tv
Pojat pojat, eipäs tapella turhasta eikä oteta juttuja liian tosissaan. Käykö tämä?
Lähetetty: 26 Helmi 2004, 07:22
Kirjoittaja GTA
Eiku kunnon sota pystyyn ja verta pakkiin vaan. Sillai jää jälkipolville enempi puhuttavaa

Lähetetty: 27 Helmi 2004, 03:57
Kirjoittaja Niko Tuomola
Niko Tuomola kirjoitti:Kyllä se vaan olis todella hienoa nähdä vaikka historic kisoissa Suomessakin oikein kunnon GTA. Kumpa joku rahamies innostuisi asiasta.
Itseäni lainaillen

Tarkoitin vain , että olisi hienoa nähdä joku vanhempi toimiva ja pärjäävä Alfa myös noissa histirickisoissa. Eihän siellä tietenkään kukaan originaalilla GTA:lla varmaan uskaltaisi päästellä. Jotain ajan henkeen sopivaa Alfaa luulis kuitenkin löytyvän. Oikeita sen ajan huippukilpureita siellä ei kuitenkaan ole kuin Cortinat. Loput mitälie autoja , joilla ei juurikaan aikoinaan kisattu

Lähetetty: 01 Maalis 2004, 23:22
Kirjoittaja 1300ti
Nimenomaan tässä yritetään vaikka sitten suututtamalla yllyttää alfisteja elvyttämään kaikki vanhat Alfat liikkeelle, myös ne huonot "edes" ratavärkeiksi! Ja eiköhän täällä ole kaikki aika hooseemiehiä, kun ajattelee, että meistä selkeä enemmistö roikkuu tällä nettikeskustelupalstalla höpisemässä työ/opiskeluajalla vähintään päivittäin

mikä tietysti on aivan oikein! Ja vapaa-ajat tallilla/tien päällä!
Lähetetty: 13 Maalis 2005, 22:53
Kirjoittaja MadMike
1300ti kirjoitti:Jep ja kiitos GTJ:n 2.0TS-projekti omaan junnuun alkaa edetä. Tiedossa on myös kuusilovinen (!) Alfan suorakytkentävaihteisto kisavälityksillä tietysti yhdestä jäämistösä, saa nähdä tuleeko kaupat. 2000:n Berlinan lukolla, Koneliikkeen käyttämät kisamagnesiumit alla, silti kadulle:)
Pidemmällä aikavälillä pitäis kaverin kanssa päästä mukaan sprint-kisoihin jollain 105-sarjalaisella, on toi Linkopuun 1750 GTV niin ylivoimainen edelleen SM-tasolla, että innostaisi itseäkin. Artukaisten isoissa muistoajoissa viime kesänä oli aivan kärkiautoja ja tyyliä riitti!
Linkopuun menestyksekkäin ?
Entäs Markulan TAJ-700 ?
Sitä ajoi Leo Kinnunen, Jokka Kallio Jaakko Markula ja Bengt Wiik "loiston hetkinä"
Markulalla sillä 6 SM kultaa radalta ja sitten Keimola 500 luokkavoitto Kallion kanssa etc etc..
Tosin paperit itse aidon TAJ 700 kanssa ja kilpailihistorian kanssa muuta kuin runkonumero ja paperit siinä pelissä mikä on nykyään "TAJ- 700".
Itse moottorinlohko on Wiikin Benkulla joka teki 70 luvun "korinvaihdon" eli rälläkällä runkonumero irti ja uuteen koriin kiinni ja that´s it.
Loput TAJ-700 sesta on itsellä eli kaikki muu paitsi kone...eikä sillä muulla väliä koska autosta tulee GTAm Replica Roadsport Ahan.
Korikin on niin tasitelunarpia täynnä että ei mitään järkeä jäädä oikomaan niitä peltejä mitä hiekkapuhallus paljasti.
Lähetetty: 13 Maalis 2005, 23:15
Kirjoittaja MadMike
1300ti kirjoitti:Siitä Silja-GTV:stä, sain selville muuton yhteydessä, että on uuden kämppäni vuokraisännän pojalla eli Tammisella Turussa rajujen muutostöiden alla, mm. lattia muuttunut tasaiseksi levyksi, ym. hot rod kikkoja & uutta viritystä. Vuoden parin sisällä Ahvenistolla nähdään varmasti hurjia!
Joo pitää paikkansa mutta ei sentään Siljaa raiskata !
VAAN YLLÄ Mainitsin jo mikä....
Eikä se lattia mikään tasainen levy ole....viistetty se on 8 asteen kulmalla eli autosta tulee puhdas downforce auto ja auton alle tulee diffuuserit.
Olen kahden vaiheilla joko 1.8 turbo pata keulille taikka 8v TS 2.0 Turbona...
Molemmat olisi periatteessa "oikein".
Etupalkki lähtee veks ja korvataan siten että kone on osa etupään palkistoa kuten vaihdelaatikkokin ja koko paketti tulee irtoamaan tarvittaessa muutamalla pultilla koko autosta Formula tyyliin.
Takakseliksi tulee BMWn E36 perä.
Ohjauksena on hammastanko 2.4 kierrosta laidasta laitaan.
Jousitus tulee olemaan Konin Coiloverit.
Jarruina toimii Kuismasen IMSA Audista peräisin olevat levyt ja satulat samanmoiset.
Auton Turvakaaret on jo valmiit ja nyt tänä keväänä alkaa niputtaminen...tosin Roadsporttiin /Baltic GThen kaavailen Corvettea myös jotta pääsee ajamaan slickseillä ja alumiinikasilla Isoa Kovaa.
Nämä muutokset on ihan yhtä helposti tehtävissä kuin auton entistäminen (autolla ei ole enään TAJ-700 identiteetti vaan erään punakilpisen rallipelin) ja turvaakaarethan sekä auto muutenkin oli lähinnä hengenvaarallinen, etupalkki väsynyt katki kiitos katkaistujen Chevy Vanin kuormaauto jousien joiden kovuus 2000 paunaa per tuuma.....,turvakaaren etukaari sinkkisestä vesijohdosta joka 4mm paksua seinämältään ja taivutettu ryttyyn/lyttyyn ja muuta "pientä".
Kone oli loppu ja keitti joka lähdön välissä...syy liian plaanattu kansi etc etc..
-98 ei pitänyt tosin kisata ollenkaan mutta Makkonen sai ylipuhuttua nilkuttamaan mukaan.
Tässä välissä yksi tallinmuutto puolet suurempiin tiloihin dynon hankinta ja paljon muuta jotta voi aidosti ajaa kilpaa eikä ruuvvata kisaviikonloppuisin jonka voi tehdä omassa tallissa perus-säätöjä myöden.
Muuten tuo kuusilovinen voisi kiinnostaa vai tarviikos toinen omista GTA lootista tuhota siihen tarkoitukseen...eli pakki pois.
Mitä tulee GTA Alfoihin niin tutulla oli säkylässä aito siviili 1600GTa 70luvun lopulla suomen kilvissä...uskokaa tai älkää Tammisen Reijo koitti autoa ostaa mutta haulit ei riittänyt.
Itsellä on kaksi 1600GTAn magnesium Campagnoloa reksiviisittana sen aikaisin kisarenkain, toinen on puhjennut Keimolassa ja ovat suomalaisesta GTAsta.
Lähetetty: 13 Maalis 2005, 23:26
Kirjoittaja MadMike
Grendel kirjoitti:Ei ole "Silja-GTV" vaan Hannu Makkosen vanha kilpuri. Makkonen myi sen Tammiselle kun osti Sjöbergiltä ruotsista "Siljan".
Silja GTV on seissyt vuodesta '98 kun siitä vaihdemissin sattuessa posahti koneesta vähän sisuskaluja.
Hannu taisi voittaa Historic Harrasteluokan GTVllä noin '94-'95 ennen kuin myi sen Mikalle.
Tammisen Mika ajoi GTV:llä kilpailun pari ennen kuin antoi periksi. Siitä lähtien (1998) ollut "rakenteilla".
Mun tietääkseni tuolla raadolla ei ole voinut voittaa mitään....
lasten kiipeilytelineeksikin turvakaaret oli hengenvaaralliset uskon että 95 ajoi Hannu vielä harmaalla GTVllä.
Ja kyllä siitä Siljasta posahti hiukan enemmän kuin vähän sisuskaluja....koko kansi ja männässä oli mekaaninen kierrosrajoitin ala ventiilinlautanen pystyssä sekä pytty halki....minä olin ensimmäinen joka sinne hajonneeseen pyttyyn kurkkasin ja totesin vauriot.
Silja olisi mukava nähdä viivalla ja jos hannu lukee niin ottakoon yhteyttä olis muutama TS kone tiedossa jotka olisi Siljaan kuin nenä päähän.
Tuntuu hannulla noi kännykkänumerot vaihtuvan samaan tahtiin kuin pellisen jukalla...taas tuttu melodia numero ei juuri nyt ole käytössä kun koitin soittaa.
Re: juustohöylä
Lähetetty: 13 Maalis 2005, 23:30
Kirjoittaja MadMike
gtj kirjoitti: Eli Ruotsista parilla tonnilla mieluiten juustohöylä (sori Antti), ja jos aikoo lähinnä carfin ratapäivillä kisailla niin nokalle 75Ts kone, tai miksipä ei tuo tbo, ja lukkoperä + vähän alustaan parannusta! Kyllä kätevä 5000e saa kasaan nopsakan kisapelin. Näistä mietteistä tuli kyllä vähän himo, pitää katsoa mitä Ruotsissa ois tarjolla!
tolla reseptillä ei olekkaan sitten roadsporttissa enään mitään asiaa jos aikaa edes pysyä jonossa.rahaa saa olla 2-3 kertaisesti vaikka osaakin hitsata. Pitää osata myös sorvata jyrsiä etc etc.