Cuore Sportivo II/2009 Alastaro
Valvoja: Moderators
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Perusräpsyt.
Oltiin ihan ekaa kertaa 2,5 vuotiaan poikani kanssa Spiderilla. Sitä ilmettä ja innostuneisuutta mikä hänen kasvoillaan oli kun sovittelin turvaistuitaan Spiderin kabiiniin ei osaa kuvailla. Ekaa kertaa Spiderissa ja ylipäätänsä etupenkillä niin maailma aukesi ja innostus oli käsinkosketeltevaa.
Hieno tilaisuus. Itselle oli pari tunteroinen pojan kanssa. Päiväunetkin siirtyivät tunnin kun HÄN ei malttanut lähteä kotio päin. Tosin nukahti sitten melkein heti autossa.
Juliuksella tulee uusia sanoja ja sanontoja joka päivä ja tapahtumassa tuli "Henkaat hinkuu.." Kun autot kiersivät rataa vienon vikinän säestyksellä.
Oltiin ihan ekaa kertaa 2,5 vuotiaan poikani kanssa Spiderilla. Sitä ilmettä ja innostuneisuutta mikä hänen kasvoillaan oli kun sovittelin turvaistuitaan Spiderin kabiiniin ei osaa kuvailla. Ekaa kertaa Spiderissa ja ylipäätänsä etupenkillä niin maailma aukesi ja innostus oli käsinkosketeltevaa.
Hieno tilaisuus. Itselle oli pari tunteroinen pojan kanssa. Päiväunetkin siirtyivät tunnin kun HÄN ei malttanut lähteä kotio päin. Tosin nukahti sitten melkein heti autossa.

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
^Haha, hienot käryt tallensit jonkun rottelosta
Ilmeisesti suurin osa tuosta kärystä kuitenkin tulee pakoputken päälle tippuvasta öljysta? Itsehän tulin sinun perässäsi paikalle tunnin myöhässä myös kun navigaattori petti ennenkuin piti lähteä pikkuteille Virttaata kohti nousiaisista. Himassa huomasin että jos olisin ettinyt resettinapin ja painanut niin olisi saattanut toimia.. Aikaa ei paljoa jäänyt radan kiertämiseen eikä tullut aikoja kellotettua, joten tuo oma cuppiaika oli positiivinen yllätys. Rata on hauska kun peräkin tuntui lähtevän herkemmin irti tiukoissa mutkissa kun Ahvenistolla. Pari downpipen pulttia kolmestya tippui matkalle toistamiseen.. Pakko uskoa ja hommata kunnon prikat.

Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Vihdoin sain ajettua ehjiä kierroksia tuolla dieselillä, vaikkakin jälleen kerran piti ontua savuttavana varikolle. Samalla huomasin irronneesta ahtoputkesta tippuvan hälyyttävän määrän öljyä, joten taitaa 150tkm olla vakioahtimen vaihtoväli...
Cuppi kierroksella yksi kurvi meni hieman pitkäksi ja aika jäi harmittavasti 1.41 puolelle (.07 s). Pidemmissä vedoissa rupesi jarrut pehmenemään, mutta kotimatkalla kävin hakemassa Heikalta uudet Extremet (kiitokset jälleen loistavasta palvelusta Jarkolle ja Harrille)
Ensi lauantaina sitten Virtasalmella uudestaan!
Cuppi kierroksella yksi kurvi meni hieman pitkäksi ja aika jäi harmittavasti 1.41 puolelle (.07 s). Pidemmissä vedoissa rupesi jarrut pehmenemään, mutta kotimatkalla kävin hakemassa Heikalta uudet Extremet (kiitokset jälleen loistavasta palvelusta Jarkolle ja Harrille)
Ensi lauantaina sitten Virtasalmella uudestaan!
"No smoke => no power => no hope"
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Tuolla muutama kuva lisää: http://picasaweb.google.com/tommi.kosun ... astaro2009
Sen verran tuli keskityttyä ajamiseen ja höpöttämiseen, etten ehtinyt/jaksanut/viitsinyt vaihtaa kuvauspaikkaa, joten melko samasta paikasta räpsittyjä kuvia.
-tommi
Sen verran tuli keskityttyä ajamiseen ja höpöttämiseen, etten ehtinyt/jaksanut/viitsinyt vaihtaa kuvauspaikkaa, joten melko samasta paikasta räpsittyjä kuvia.
-tommi
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Hyvin oli porukkaa vaikka ratapäivän ajankohta
selvisi näinkin myöhään, kelikin suosi.
Oma Cup-kierros oli quite nice lukuunottamatta
pääsuoralle tuloa; oli näköjään niin kire maaliin ettei
meinannut kolmosta laatikosta löytää..
Virtasalmelle täytyy ottaa mukaan rengaspaine-mittari
(vai onko siellä?) kun näköjään pito rupeaa aina
häviämään päivän mittaan paineiden noustessa;
nytkin jäin parhaasta treeniajasta 0.7s Cup-kierroksella.
selvisi näinkin myöhään, kelikin suosi.
Oma Cup-kierros oli quite nice lukuunottamatta
pääsuoralle tuloa; oli näköjään niin kire maaliin ettei
meinannut kolmosta laatikosta löytää..

Virtasalmelle täytyy ottaa mukaan rengaspaine-mittari
(vai onko siellä?) kun näköjään pito rupeaa aina
häviämään päivän mittaan paineiden noustessa;
nytkin jäin parhaasta treeniajasta 0.7s Cup-kierroksella.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Tai sitten toinen vaihtoehto voi olla että racechrono on senverran epätarkka että tulee heittoa aikoihin?!silverine kirjoitti: nytkin jäin parhaasta treeniajasta 0.7s Cup-kierroksella.
Olikos sulla ulkoinen gps mokkula käytössä? jos ei niin varsinkin silloin ajat saattaa olla epätarkkoja.
Kyllähän ne paineetkin nousee ainakin mulla n.0,5bar..
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
Ei Chronossa mitään suurempaa heittoa ollut...
Cup-kierros oli RC:n mukaan 1.37.53 ja
virallinen aika 1.37.44 eli se kymppä eroa
kuten normaalistikin. Sisäinen GPS.
Tietenkin epätarkkuutta voi olla välillä
mutta ei se selitä laskevaa käyrää kierrosajoissa...
Ajan muutenkin ehkä vähän turhan kovilla paineilla
ja siihen kun tulee puoli baria lisää niin ei hyvä.
Ei noilla vakiorenkailla ja 40 profiililla vaan viitti kovin
pienillä paineilla ajaa..
Motopark ei kyllä ole hyvä testipaikka rengaspaineiden
kokeilulle kun hajontaa tulee varmasti enemmän kierrosajoissa
kuin tutummilla radoilla. No, Apparalla viimeistään.
Ei Chronossa mitään suurempaa heittoa ollut...
Cup-kierros oli RC:n mukaan 1.37.53 ja
virallinen aika 1.37.44 eli se kymppä eroa
kuten normaalistikin. Sisäinen GPS.
Tietenkin epätarkkuutta voi olla välillä
mutta ei se selitä laskevaa käyrää kierrosajoissa...
Ajan muutenkin ehkä vähän turhan kovilla paineilla
ja siihen kun tulee puoli baria lisää niin ei hyvä.
Ei noilla vakiorenkailla ja 40 profiililla vaan viitti kovin
pienillä paineilla ajaa..
Motopark ei kyllä ole hyvä testipaikka rengaspaineiden
kokeilulle kun hajontaa tulee varmasti enemmän kierrosajoissa
kuin tutummilla radoilla. No, Apparalla viimeistään.
Viimeksi muokannut silverine, 27 Heinä 2009, 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Tulokset ovat ilmestyneet CARF:in sivuille.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Huomasin juuri omasta autosta outoa käyttäytymistä.. Castertangon nylonmutteri oli löystynyt kokonaan, vajaa tuhat kilometriä sitten kiristin sen kunnolla. Laturin iso kiinnitysmutteri oli irronnut kokonaan, laturi toimi silti normaalisti. Ja sitten piece de resistance
Olinkin ihmetellyt miten tuohon 75:n meni 7 litraa öljyä öljynvaihdossa.. No siinähän on säätyvä öljytikun varsi tietenkin
Nyt kun asennan sen kunnolla paikoilleen niin öljytaso noussee puolivälistä varmaan hienosti ainakin maksimiin, nähtäväksi jää paljonko öljynkulutus laskee. E: Nyt kun öljytikun putki on oikein asennettu öljymäärä on reilusti yli maksimin. Parhaillaan ollut varmaan lähemmän 1.5L ylimääräistä öljyä 



Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 
