Sivu 1/1
Lähetetty: 26 Heinä 2009, 18:34
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Lähetetty: 26 Heinä 2009, 19:06
Kirjoittaja Vittorio Jano
Ansaitsee varmaan ihan oman säikeensä. Eikä vähiten Raimon todella, siis todella hyvien kuvien vuoksi.
Lähetetty: 26 Heinä 2009, 20:49
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Perusräpsyt.
Oltiin ihan ekaa kertaa 2,5 vuotiaan poikani kanssa Spiderilla. Sitä ilmettä ja innostuneisuutta mikä hänen kasvoillaan oli kun sovittelin turvaistuitaan Spiderin kabiiniin ei osaa kuvailla. Ekaa kertaa Spiderissa ja ylipäätänsä etupenkillä niin maailma aukesi ja innostus oli käsinkosketeltevaa.
Hieno tilaisuus. Itselle oli pari tunteroinen pojan kanssa. Päiväunetkin siirtyivät tunnin kun HÄN ei malttanut lähteä kotio päin. Tosin nukahti sitten melkein heti autossa.

Juliuksella tulee uusia sanoja ja sanontoja joka päivä ja tapahtumassa tuli "Henkaat hinkuu.." Kun autot kiersivät rataa vienon vikinän säestyksellä.
Lähetetty: 26 Heinä 2009, 21:17
Kirjoittaja gYdEbUh
^Haha, hienot käryt tallensit jonkun rottelosta

Ilmeisesti suurin osa tuosta kärystä kuitenkin tulee pakoputken päälle tippuvasta öljysta? Itsehän tulin sinun perässäsi paikalle tunnin myöhässä myös kun navigaattori petti ennenkuin piti lähteä pikkuteille Virttaata kohti nousiaisista. Himassa huomasin että jos olisin ettinyt resettinapin ja painanut niin olisi saattanut toimia.. Aikaa ei paljoa jäänyt radan kiertämiseen eikä tullut aikoja kellotettua, joten tuo oma cuppiaika oli positiivinen yllätys. Rata on hauska kun peräkin tuntui lähtevän herkemmin irti tiukoissa mutkissa kun Ahvenistolla. Pari downpipen pulttia kolmestya tippui matkalle toistamiseen.. Pakko uskoa ja hommata kunnon prikat.
Lähetetty: 26 Heinä 2009, 21:22
Kirjoittaja kterkkila
Olihan se ratapäivä. En olisi uskonut makaavani 164:n alla noin paljoa.. Katissa olevan lambdanpaikan tulppa päätti karata ensimmäisellä vetäisyllä ja siitähän se lysti sitten alkoi.
Lähetetty: 26 Heinä 2009, 23:21
Kirjoittaja hamppi
Ei päässy paikalle, kun vasta kotiuduin pohjosen reissulta.
Mahtavaa kuvamateriaalia, kiitos näistä!
Lähetetty: 27 Heinä 2009, 11:31
Kirjoittaja Keltsi
Vihdoin sain ajettua ehjiä kierroksia tuolla dieselillä, vaikkakin jälleen kerran piti ontua savuttavana varikolle. Samalla huomasin irronneesta ahtoputkesta tippuvan hälyyttävän määrän öljyä, joten taitaa 150tkm olla vakioahtimen vaihtoväli...
Cuppi kierroksella yksi kurvi meni hieman pitkäksi ja aika jäi harmittavasti 1.41 puolelle (.07 s). Pidemmissä vedoissa rupesi jarrut pehmenemään, mutta kotimatkalla kävin hakemassa Heikalta uudet Extremet (kiitokset jälleen loistavasta palvelusta Jarkolle ja Harrille)
Ensi lauantaina sitten Virtasalmella uudestaan!
Lähetetty: 27 Heinä 2009, 13:05
Kirjoittaja Tommi
Tuolla muutama kuva lisää:
http://picasaweb.google.com/tommi.kosun ... astaro2009
Sen verran tuli keskityttyä ajamiseen ja höpöttämiseen, etten ehtinyt/jaksanut/viitsinyt vaihtaa kuvauspaikkaa, joten melko samasta paikasta räpsittyjä kuvia.
-tommi
Lähetetty: 27 Heinä 2009, 13:47
Kirjoittaja JaniW
Upeita kuvia! Kiitos kaikille niitä ottaneille.
Ovatko kierrosajat jossain nähtävillä? CARFin sivuilta en löytänyt.
Lähetetty: 27 Heinä 2009, 15:26
Kirjoittaja silverine
Hyvin oli porukkaa vaikka ratapäivän ajankohta
selvisi näinkin myöhään, kelikin suosi.
Oma Cup-kierros oli quite nice lukuunottamatta
pääsuoralle tuloa; oli näköjään niin kire maaliin ettei
meinannut kolmosta laatikosta löytää..
Virtasalmelle täytyy ottaa mukaan rengaspaine-mittari
(vai onko siellä?) kun näköjään pito rupeaa
aina
häviämään päivän mittaan paineiden noustessa;
nytkin jäin parhaasta treeniajasta 0.7s Cup-kierroksella.
Lähetetty: 27 Heinä 2009, 17:48
Kirjoittaja Camber
silverine kirjoitti:
nytkin jäin parhaasta treeniajasta 0.7s Cup-kierroksella.
Tai sitten toinen vaihtoehto voi olla että racechrono on senverran epätarkka että tulee heittoa aikoihin?!
Olikos sulla ulkoinen gps mokkula käytössä? jos ei niin varsinkin silloin ajat saattaa olla epätarkkoja.
Kyllähän ne paineetkin nousee ainakin mulla n.0,5bar..
Lähetetty: 27 Heinä 2009, 19:31
Kirjoittaja silverine
^
Ei Chronossa mitään suurempaa heittoa ollut...
Cup-kierros oli RC:n mukaan 1.37.53 ja
virallinen aika 1.37.44 eli se kymppä eroa
kuten normaalistikin. Sisäinen GPS.
Tietenkin epätarkkuutta voi olla välillä
mutta ei se selitä laskevaa käyrää kierrosajoissa...
Ajan muutenkin ehkä vähän turhan kovilla paineilla
ja siihen kun tulee puoli baria lisää niin ei hyvä.
Ei noilla vakiorenkailla ja 40 profiililla vaan viitti kovin
pienillä paineilla ajaa..
Motopark ei kyllä ole hyvä testipaikka rengaspaineiden
kokeilulle kun hajontaa tulee varmasti enemmän kierrosajoissa
kuin tutummilla radoilla. No, Apparalla viimeistään.
Lähetetty: 27 Heinä 2009, 21:23
Kirjoittaja silverine
Tulokset ovat ilmestyneet CARF:in sivuille.
Lähetetty: 28 Heinä 2009, 13:37
Kirjoittaja gYdEbUh
Huomasin juuri omasta autosta outoa käyttäytymistä.. Castertangon nylonmutteri oli löystynyt kokonaan, vajaa tuhat kilometriä sitten kiristin sen kunnolla. Laturin iso kiinnitysmutteri oli irronnut kokonaan, laturi toimi silti normaalisti. Ja sitten piece de resistance

Olinkin ihmetellyt miten tuohon 75:n meni 7 litraa öljyä öljynvaihdossa.. No siinähän on säätyvä öljytikun varsi tietenkin

Nyt kun asennan sen kunnolla paikoilleen niin öljytaso noussee puolivälistä varmaan hienosti ainakin maksimiin, nähtäväksi jää paljonko öljynkulutus laskee. E: Nyt kun öljytikun putki on oikein asennettu öljymäärä on reilusti yli maksimin. Parhaillaan ollut varmaan lähemmän 1.5L ylimääräistä öljyä

Lähetetty: 29 Heinä 2009, 09:29
Kirjoittaja CARF
silverine kirjoitti:Tulokset ovat ilmestyneet CARF:in sivuille.
Nyt vahvistettuina, eli yksi luokkamuutos muutti hieman Alfa-luokan lopun pisteitä. Lasken yhteispistetilanteen vasta Motoparkin jälkeen = laiska.
Sami
Lähetetty: 29 Heinä 2009, 10:26
Kirjoittaja KJS
Renkaistako luokkamuutos johtui?
Lähetetty: 29 Heinä 2009, 12:41
Kirjoittaja CARF
KJS kirjoitti:Renkaistako luokkamuutos johtui?
Omasta ilmoituksesta. Alfa luokka oli klubimestarien oletus, joka oli siis väärä.
Sami