Itse olen myös tutkinut näitä tila-autoja ja "tila-autoja" monelta kantilta ja aina se Grand voyager sieltä erottuu edukseen.
Ääni siis "oman konsernin" Syslerille.
+Liukuovet molemmin puolin ehdotonta plussaa. Saa muksut turvaistuimiin helposti molemmin puolin ja pääsee pienissäkin väleissä sisään/ulos eikä tarvitse pelätä lasten kolhivan vierusparkin autoja.
+Varustelu muihin nähden
+Ajamisen vaivattomuus etenkin automaatit
+Voimaa löytyy sopivasti kutoskoneisista
+Nelivetomahdollisuus
+Keskikonsolin puuttumisen takia (automaatit) penkkien välistä pääsee helposti kulkemaan matkustamoon jos tarve. Varsinkin pienten lasten kanssa liikuttaessa näin helposti on. Tätä osaa arvostaa myös silloin kun ulkona sataa kaatamalla

Pitkiäkin tavaroita mahtuu kyytiin kun ne saa tuotua penkkien alta ja/tai välistä eteen asti, esim. sukset, junnujen kiekkomailat yms yms. Tai mahtuupa siihen väliin matkalaukkukin jos tarvis.
6+1 jantteria matkalaukkuineen ja suksineen/lumilautoineen sopi lyhkäseen Voyageriin kun Rasvis meitä kentälle vei. Olis ollu Versoilla, Zafiroilla ja muilla "tila-autoilla" tekemätön paikka.
+Muuntelumahdollisuudet. Voi esim. varustaa kuudella "kapteeninpenkillä" niin koko porukka matkustaa herroiksi.
+Perusvarma tekniikka. Osat eivät ainakaan kalliimpia ole, kuin
166:ssa. etenkin jos kyseessä on etuvetomalli.
Kyllä sitä voisi hehkuttaa pitempäänkin. Yhden lyhkäsen nelivedon omistaneena voisin ihan koska vain vaihtaa 166:ni Grandiin. Eihän se tietenkään yhtä tyylikäs ole, mutta se on niin pirun kätevä lasten kanssa ja remppa/raksahommissa, joita sulla käsittääkseni myös on? Mukavat kyyditkin tollasessa uudemmassa on.
Jotta ei nyt aivan pelkäksi kehumiseksi mene niin miinuksen voisi tietysti antaa vaikka kulutuksesta. 3.3 Nelivedolla ei ainakaan alle kympin päästä. Etuvedolla voi matkaa siinä ysin kieppeillä ajaa. 2.4 -litrainen bensa ei ilmeisesti tuo mainittavaa säästöä. Menetetään vaan kutosen murina ja vääntö ja saadaan tilalle kansiongelmat ja useinmiten epäkäytännöllinen vaihdehämmennin penkkien väliin törröttämään.
Toinen miinus automaattilaatikosta, josta jo ylempänä mainittiin. Väärillä öljyillä ja väärällä käytöllä laatikko ilmeisesti porsii. Ainakin vanhemmissa yksilöissä kannattaa valita sellainen, josta on jo laatikkoremontti teetetty tai varautua jossain vaiheessa reilun parin tonnin remppaan. Omassa oli remppa tehty jo edellisen omistajan toimesta ja kuitteja muistaakseni parin tonnin edestä laatikko itse irroitettuna. Tämän homman jälkeen meneekin sitten taas pari sataa tonnia lisää ilman murheita ja pidempäänkin jos on oikeat öljyt. Lisää aiheesta Overdrivellä.
Laatuongelmista Essolla puhutaan. Tiedä sitten. Omassa Detroitissa kasatussa yksilössä ei niitä hirveästi ole ollut. Näissä vanhemmissa 91-95 on kyllä maaliongelmia, mutta 96-> niitä ei ole ja mitenkään ruostealttiitakaan eivät nuo uudemmat taida olla.
Ainoa sähkövika omassa taitaa olla cruisen kuoleminen.
Ehdottomasti kyllä tutustumisen arvoinen laite tila-autoa tarvitsevalle.
Suosittelen pidempää Grand -mallia. Lyhkäsessä mallissa takakontti jää melko pieneksi (samaa luokkaa, kuin kilpailijoilla) kaikkien penkkien kiinni ollessa. Pitkässä mallissa on usein myös paremmat varusteet, mm. 3-alue ilmastointi yms, ja onhan se paremman näköinenkin.
Kyllähän sitä juttua olisi, mutta nyt täytyy välillä tehdä töitäkin, ettei pomolta tule penaltyä.
