Sisätilan lämmittimet
Valvoja: Moderators
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Sisätilan lämmittimet
Onko kokemuksia hyvistä sisätilan lämmittimistä? Itselläni on tiedossa ainakin yksi huono: Defa 1000/1000 S. Ei muuten mitään, mutta hajoaa aina jo parissa vuodessa tuo tuuletin osa. Aina kuumottava tilanne mennä autolle ja todeta palaneen käryä, kun vastus hehkuttaa kuumana ja tuuletin ei pyöri.. Pahimmassa tapauksessahan siinä palaa auto ja talokin.. Niin noita on ollut jo kaksi. Enää en osta.
Eli oletteko löytäneet jonkin lämmittimen, jonka olette todenneet hyväksi ja kestäväksi? Kiinnitys-systeemillä ei ole niinkään minulle väliä, koska Alfassa tuo ei ole kiinteänä..
Eli oletteko löytäneet jonkin lämmittimen, jonka olette todenneet hyväksi ja kestäväksi? Kiinnitys-systeemillä ei ole niinkään minulle väliä, koska Alfassa tuo ei ole kiinteänä..
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Sisätilan lämmittimet
...ehkäpä se juuri siksi ei kestä!? Ainakin omissa autoissa Defat ovat kaikki kestäneet ihan hyvin kun ovat kunnolla kiinni eli niitä ei turhaan siirrellä eikä niihin joudu roskia. Asentokin on aina oikea niin, että ilma pääsee kunnolla kiertämään eikä laite ylikuumene huonon kierron vuoksi.hagger16 kirjoitti:Kiinnitys-systeemillä ei ole niinkään minulle väliä, koska Alfassa tuo ei ole kiinteänä..
TPP
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Lämmitin on kiinni alumiinista väsätyssä telineessä, joka on sijoitettu lattialle apukuskin jalkatilaan. En usko, että tuon pitäisi vaikuttaa kestävyyteen.. Molemmista on pimentynyt puhaltimen moottori.
Muistelen, että jollain muullakin olisi ollut vastaavia ongelmia samaisen lämmittimen kanssa...?
Muistelen, että jollain muullakin olisi ollut vastaavia ongelmia samaisen lämmittimen kanssa...?
Onko ollut miten pitkään jo käytössä? Mukava tietysti kulla, kun samanlainen on varastossa odottamassa asennusta toiseen autoon. Ostin sen tosin ennen tämän viimeisimmän laukeamista..Suba kirjoitti:Mulla ainakin Defa Termiini 850/1350W on pelannut moitteetta.
Senza cuore saremmo solo macchine
Pari talvea jo puhallellu lämmintä ilman minkäänlaista ongelmaa.hagger16 kirjoitti:Onko ollut miten pitkään jo käytössä? Mukava tietysti kulla, kun samanlainen on varastossa odottamassa asennusta toiseen autoon. Ostin sen tosin ennen tämän viimeisimmän laukeamista..Suba kirjoitti:Mulla ainakin Defa Termiini 850/1350W on pelannut moitteetta.
One life, live it!
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Jeps. Ostin myös Alfaan Defa termini 1850:nen. Nyt kiinnitin sen myös tuohon apukuskin puolelle keskikonsolin alaosaan..
Positiivinen yllätys oli, kun kassalla sain takuulapun, jossa lukee viisi vuotta! Tuon aikaa, jos kestää, niin on jo aikansa palvellut..
Katselin myös Calixeja, mutta niitä taitaa olla harvemmassa. Yhtään ohuempaa mallia ei sattunut silmiin, vaikka useammassa autotarvikeliikkeessä vierailinkin.
Positiivinen yllätys oli, kun kassalla sain takuulapun, jossa lukee viisi vuotta! Tuon aikaa, jos kestää, niin on jo aikansa palvellut..
Katselin myös Calixeja, mutta niitä taitaa olla harvemmassa. Yhtään ohuempaa mallia ei sattunut silmiin, vaikka useammassa autotarvikeliikkeessä vierailinkin.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Sisätilan lämmittimet
Eikö ole ylilämpösuoja lauennut? Melko kyseenalaista..hagger16 kirjoitti:Aina kuumottava tilanne mennä autolle ja todeta palaneen käryä, kun vastus hehkuttaa kuumana ja tuuletin ei pyöri
Terminillä taitaa olla viiden vuoden takuu, joten luulisi että se ei ainakaan säännönmukaisesti kahdessa vuodessa laukea.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
En tiedä oliko tässä siitä kyse, mutta yksi mikä polttaa lämmittimen, kuin lämmittimen on jos se makaa repsikan jalkatilassa. Kannattaa taittaa vaikka pellistä pala jolla sen saa suunnattua penkin reunan yli. Tai ruuvaa keskikonsolin reunaan (ei mielellään takana mahdollisesti kulkevien johtojen läpi
) kyljelleen viistosti ylöspäin. Jos näin ei tee niin se alkaa kierrättää sitä samaa ilmaa siellä jalkatilassa ja vastus on muutenkin kovempi=vastus, puhallin, tai koko auto kärähtää. Ja auto lämpiää paljon hitaammin.
Oma isä pääsi omatekoisella (=hiukan ylitehoisella) lämmittimellä aika lähelle kun joskus pohjoisessa asuttiin. Escortin penkinpäälinen oli jo hiiltynyt ja auto täynnä savua
Itsellä on toista talvea defa terminin tehokkaampi malli ja puhaltaa kyllä niin hurjasti että pienemmällä teholla tulee vastusta lähinnä pidettyä. Sille myös ääni täältä.

Oma isä pääsi omatekoisella (=hiukan ylitehoisella) lämmittimellä aika lähelle kun joskus pohjoisessa asuttiin. Escortin penkinpäälinen oli jo hiiltynyt ja auto täynnä savua

Itsellä on toista talvea defa terminin tehokkaampi malli ja puhaltaa kyllä niin hurjasti että pienemmällä teholla tulee vastusta lähinnä pidettyä. Sille myös ääni täältä.
Ayrton Senna da Silva forever
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
No, niinpä, niinpä... Sitähän tässä vähän kyseltiin, että olisiko jotain luotettavaa vermettä. Mietippä tuota tilannetta, kun auto on monesti ollut työpaikan pihalla kiinni tolpassa sen reilut kahdeksan tuntia. Tahi sitten ihan vaan kotitalon yhteydessä olevassa autokatoksessa.. Todellakin kuumottavaa..Tuomas K kirjoitti:hagger16 kirjoitti:
Aina kuumottava tilanne mennä autolle ja todeta palaneen käryä, kun vastus hehkuttaa kuumana ja tuuletin ei pyöri
Eikö ole ylilämpösuoja lauennut? Melko kyseenalaista..
Noita Calixeja katselin juurikin sen takia, että niissä on selkeästi mainittu tuo ylilämpenemissuoja. No nyt mennään kuitenkin taas Defalla (termini).. ja ajastimella...
Nuo kaksi kärynnyttä Defaa olivat noita 1000 -malleja, joita Motonet näyttää mainostavan nytkin 25 €:lla.
Ja Kojootti.. Minulla oli juuri tuollainen pellistä taiteltu jalka noille Defoille. Ihan olivat vapaasti "hengittäviä" ja oikealla suuntauksella.
Senza cuore saremmo solo macchine
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sisätilan lämmittimet
Kuukauden käytön jälkeen paloi auto, pihapuu ja vain osa talosta... ei siis pahinta.hagger16 kirjoitti: Pahimmassa tapauksessahan siinä palaa auto ja talokin..
Enää ei ole mitään lämmitintä ja skrapaamiselta säästää puolipeite. Autotallia saman katon alle asukkaiden kanssa en edes harkitse.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Sisätilan lämmittimet
Nyt vähän pelottaa... Minulla on 164:ssa sisätilan lämmitin ilman telinetta. Jos laitan sen vaan nojamaan repsikan jalkatilaan siihen oveen, onko sitä siten haitaa? Ei tuntuu hyvälle jos alfa palaahagger16 kirjoitti: palaa auto

Nothing beats cubic inch
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Juu, aika paljon noita taloja vaan suunnitellaan siten, että katos tai talli tai molemmat ovat talon yhteydessä. Perimmäinen syy tuohon on varmaan tilankäytön pakkorakonen vittumaisen pienillä kaupunkitonteilla.. Hyvässä lykyssä polttaa naapurinkin mörskän..hjpp kirjoitti:Kuukauden käytön jälkeen paloi auto, pihapuu ja vain osa talosta... ei siis pahinta.
Enää ei ole mitään lämmitintä ja skrapaamiselta säästää puolipeite. Autotallia saman katon alle asukkaiden kanssa en edes harkitse.

Puolipeitteen kanssa on joskus tullut leikittyä ihan tarpeeksi. Taitaa tuon lämmittimen käyttö olla sitä arkipäivän "ekstriimiä"..
Katso nyt sen verran, että se saa vapaasti ilmaa sisäänsä ja puhallus tapahtuu myös vapaaseen tilaan. Mahdollisuus on kuitenkin aina olemassa, että poltat autosi...TestarosaFinland kirjoitti:Jos laitan sen vaan nojamaan repsikan jalkatilaan siihen oveen, onko sitä siten haitaa?

Hyvä kuitenkin, että nämäkin riskit aletaan tiedostamaan.
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.